Anonym bruker Skrevet 29. juli 2013 #1 Skrevet 29. juli 2013 har aldri stått opp med henne. Han jobber man-fre, fri helger. Begynte på jobb i dag etter 4 uker ferie. Verken i helger eller ferie har jeg sovet ut. Jeg står opp pga hun ofte spvner igjen etter litt pupp, men som regel starter dagen kl 8. Da er jeg våken siden jeg likevel har stått opp for å amme. Så da lar jeg han sove. Jeg liker de timene jeg har alene på morgenen med snuppa mi. Og jeg føler ikke at jeg trenger mer søvn. Sove til 8 er jo luksus for mange småbarnsforeldre. Men likevel kjenner jeg at jeg er misunnelig på mannen som sover lenge HVER helg og hver fridag, i ferier osv Hadde jeg ikke stått opp for å amme hadde jeg også sovet lenge. Men når jeg først har våknet så orker jeg ikke gå å legge meg igjen. Rar som er misunnelig på mannen selv når jeg ikke behøver mer søvn selv? Anonymous poster hash: d873a...eb2
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2013 #2 Skrevet 29. juli 2013 Mannen her i hus stod ikke opp med ungen før hun var 9 mnd. Han hjalp meg på natta da, avogtil. min fikk mme så litt lettere enn med mm Anonymous poster hash: 3a338...94e
Gjest Antarctica Skrevet 29. juli 2013 #3 Skrevet 29. juli 2013 Rar? Syns vel han er mer rar som interesserer seg så lite for sine nærmestes ve og vel.
☆☆☆ Skrevet 29. juli 2013 #4 Skrevet 29. juli 2013 Nei, du er ikkje rar. I så fall er vi fleire. Eg fekk også nok søvn etter at babyen kom (i motsetjing til i graviditeten), men tanken på å ikkje kunne ligge til eg ønskte å stå opp innimellom var hard. No sov mi til kl 9 ved 4 mnd utan nattamming, så det vart dumt å legge seg att etter mat, men det hendte absolutt at eg gjorde det. Eg gav mat, overlot ho til faren og kraup under dyna att.
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2013 #5 Skrevet 29. juli 2013 syns ikke du er rar å sove lenge er jo bare deilig, her har vi en på 7mnd og vi har delt på nattevåk/nattmating fra dag 1. i helgene har vi hver vår "sovedag" nå har jeg en sykdom som trigges veldig ved søvnmangel så akkurat dette med søvn har vært viktig fra starten av, men tror uansett ikke jeg hadde orket måned etter måned med begrenset søvn - har jo en del å gjøre på dagtid også så jeg kan jo ikke bare ligge å sove på dagen heller Anonymous poster hash: 2d841...5bc
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2013 #6 Skrevet 29. juli 2013 Her er det mannen som har tatt og fortsatt tar alle morningene (selvfølgelig har han en dag i ny og ne som han får sove ut) Men jeg har tatt og fortsatt tar alle netter, så føler vi har en god rytme her i huset, nå skal mannen begynne på jobb neste uke og da blir det litt endringer i rutiner men han kommer til å ta mesteparten av morningene uansett for han sier han vil ha de Anonymous poster hash: 50526...068
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2013 #7 Skrevet 29. juli 2013 Rar? Syns vel han er mer rar som interesserer seg så lite for sine nærmestes ve og vel. Har lagt merke til at du svarer på de fleste tråder her inne, og ofte er det mye rart du sier. Jeg lar han sove lenge og du tolker det som om han ikke bryr seg om familiens ve og vel? Han står opp kl 6 hver dag, og i helgene sover han til 10 ca. Har aldri sagt at mannen min er en dårlig pappa eller ikke bryr seg om oss. Jeg lurte på om JEG er rar fordi jeg er misunnelig på noe jg velger selv... Er drt mulig ? Anonymous poster hash: d873a...eb2
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2013 #8 Skrevet 29. juli 2013 Nei, du er ikkje rar. I så fall er vi fleire. Eg fekk også nok søvn etter at babyen kom (i motsetjing til i graviditeten), men tanken på å ikkje kunne ligge til eg ønskte å stå opp innimellom var hard. No sov mi til kl 9 ved 4 mnd utan nattamming, så det vart dumt å legge seg att etter mat, men det hendte absolutt at eg gjorde det. Eg gav mat, overlot ho til faren og kraup under dyna att. Hehe, akkurat det jeg tenker. Hvis vi står opp kl 9 eller 10 så er det for ille å gå å legge meg igjen dagen starter som regel mellom 8 og halv 9. Føler det er å sove lenge med tanke på at vi har baby Anonymous poster hash: d873a...eb2
Gjest Antarctica Skrevet 29. juli 2013 #9 Skrevet 29. juli 2013 Rar? Syns vel han er mer rar som interesserer seg så lite for sine nærmestes ve og vel. Har lagt merke til at du svarer på de fleste tråder her inne, og ofte er det mye rart du sier. Jeg lar han sove lenge og du tolker det som om han ikke bryr seg om familiens ve og vel? Han står opp kl 6 hver dag, og i helgene sover han til 10 ca. Har aldri sagt at mannen min er en dårlig pappa eller ikke bryr seg om oss. Jeg lurte på om JEG er rar fordi jeg er misunnelig på noe jg velger selv... Er drt mulig ? Anonymous poster hash: d873a...eb2 OK. Jeg har lagt merke til at du bruker ordet "rar" veldig mye. Rart, eller bare merkelig? Hvilket svar vil du helst ha, da? At du er en prima mor og en oppofrende kone?
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2013 #10 Skrevet 29. juli 2013 syns ikke du er rar å sove lenge er jo bare deilig, her har vi en på 7mnd og vi har delt på nattevåk/nattmating fra dag 1. i helgene har vi hver vår "sovedag" nå har jeg en sykdom som trigges veldig ved søvnmangel så akkurat dette med søvn har vært viktig fra starten av, men tror uansett ikke jeg hadde orket måned etter måned med begrenset søvn - har jo en del å gjøre på dagtid også så jeg kan jo ikke bare ligge å sove på dagen heller Anonymous poster hash: 2d841...5bc Synes det er vanskelig å dele på nattmating når jeg ammer Hvor lenge sover dere når dere sover ut i helgene? Eg sov gjerne til 12-13 før babyen kom, men gjør jeg det nå føler jeg at halve dagen har gått :-O synes nesten det er rart de dagene babyen sover til kl 10 Anonymous poster hash: d873a...eb2
☆☆☆ Skrevet 29. juli 2013 #11 Skrevet 29. juli 2013 Nei, du er ikkje rar. I så fall er vi fleire. Eg fekk også nok søvn etter at babyen kom (i motsetjing til i graviditeten), men tanken på å ikkje kunne ligge til eg ønskte å stå opp innimellom var hard. No sov mi til kl 9 ved 4 mnd utan nattamming, så det vart dumt å legge seg att etter mat, men det hendte absolutt at eg gjorde det. Eg gav mat, overlot ho til faren og kraup under dyna att. Hehe, akkurat det jeg tenker. Hvis vi står opp kl 9 eller 10 så er det for ille å gå å legge meg igjen dagen starter som regel mellom 8 og halv 9. Føler det er å sove lenge med tanke på at vi har baby Anonymous poster hash: d873a...eb2 Eg anbefalar å legge seg att innimellom. La far og barn styre på og berre ligg til du er lei. Sansynlegvis er det ikkje lange stunda..
Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥ Skrevet 29. juli 2013 #12 Skrevet 29. juli 2013 Her er det mannen som har tatt og fortsatt tar alle morningene (selvfølgelig har han en dag i ny og ne som han får sove ut) Men jeg har tatt og fortsatt tar alle netter, så føler vi har en god rytme her i huset, nå skal mannen begynne på jobb neste uke og da blir det litt endringer i rutiner men han kommer til å ta mesteparten av morningene uansett for han sier han vil ha de Anonymous poster hash: 50526...068 Samme ordningen har vi her. Selv om jeg føler meg uthvilt, er det deilig å slippe å styre med stell og frokost når mannen er hjemme. Jeg tar alt når han er på reis, så da er det kos for han å få egentid med mini når han kan.
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2013 #13 Skrevet 29. juli 2013 Rar? Syns vel han er mer rar som interesserer seg så lite for sine nærmestes ve og vel. Har lagt merke til at du svarer på de fleste tråder her inne, og ofte er det mye rart du sier. Jeg lar han sove lenge og du tolker det som om han ikke bryr seg om familiens ve og vel? Han står opp kl 6 hver dag, og i helgene sover han til 10 ca. Har aldri sagt at mannen min er en dårlig pappa eller ikke bryr seg om oss. Jeg lurte på om JEG er rar fordi jeg er misunnelig på noe jg velger selv... Er drt mulig ? Anonymous poster hash: d873a...eb2 OK. Jeg har lagt merke til at du bruker ordet "rar" veldig mye. Rart, eller bare merkelig? Hvilket svar vil du helst ha, da? At du er en prima mor og en oppofrende kone? Kritikk tåler du heller ikke gitt. Jeg ønsker ikke noe spesielt svar, men ser helst at folk svarer på det tråden handler om i stedet for å vri det til at folk ikke bryr seg om sin egen familie. Skjønner virkelig ikke hvor du tok det fra. Hadde jeg skrevet at jeg ammer hver time om natta og pappan ikke gidder å stå opp, vel, da hadde jeg skjønt deg. Men jeg sover mer enn jeg trenger og lar mannen sove noen timer ekstra siden jeg ikke har behov for det selv. Anonymous poster hash: d873a...eb2
Gjest Antarctica Skrevet 29. juli 2013 #14 Skrevet 29. juli 2013 Rar? Syns vel han er mer rar som interesserer seg så lite for sine nærmestes ve og vel. Har lagt merke til at du svarer på de fleste tråder her inne, og ofte er det mye rart du sier. Jeg lar han sove lenge og du tolker det som om han ikke bryr seg om familiens ve og vel? Han står opp kl 6 hver dag, og i helgene sover han til 10 ca. Har aldri sagt at mannen min er en dårlig pappa eller ikke bryr seg om oss. Jeg lurte på om JEG er rar fordi jeg er misunnelig på noe jg velger selv... Er drt mulig ? Anonymous poster hash: d873a...eb2 OK. Jeg har lagt merke til at du bruker ordet "rar" veldig mye. Rart, eller bare merkelig? Hvilket svar vil du helst ha, da? At du er en prima mor og en oppofrende kone? Kritikk tåler du heller ikke gitt. Jeg ønsker ikke noe spesielt svar, men ser helst at folk svarer på det tråden handler om i stedet for å vri det til at folk ikke bryr seg om sin egen familie. Skjønner virkelig ikke hvor du tok det fra. Hadde jeg skrevet at jeg ammer hver time om natta og pappan ikke gidder å stå opp, vel, da hadde jeg skjønt deg. Men jeg sover mer enn jeg trenger og lar mannen sove noen timer ekstra siden jeg ikke har behov for det selv. Anonymous poster hash: d873a...eb2 OK, du er en oppofrende kone. ...og mannen din, som ikke ser barnet mens han er på jobb, godt kunne anstrenge seg litt for å se det i helgene, og samtidig avlaste den som sover minst. Og det er hva jeg leser ut av hovedinnlegget, og som jeg syns har relevans. (Men hvis det føles bedre å kritisere meg enn å kritisere gubben din, så gjerne det. Det er likevel bare han som kan gjøre noe med situasjonen - som du er misunnelig på, selv om du er oppofrende.)
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2013 #15 Skrevet 29. juli 2013 Nei, du er ikkje rar. I så fall er vi fleire. Eg fekk også nok søvn etter at babyen kom (i motsetjing til i graviditeten), men tanken på å ikkje kunne ligge til eg ønskte å stå opp innimellom var hard. No sov mi til kl 9 ved 4 mnd utan nattamming, så det vart dumt å legge seg att etter mat, men det hendte absolutt at eg gjorde det. Eg gav mat, overlot ho til faren og kraup under dyna att. Hehe, akkurat det jeg tenker. Hvis vi står opp kl 9 eller 10 så er det for ille å gå å legge meg igjen dagen starter som regel mellom 8 og halv 9. Føler det er å sove lenge med tanke på at vi har baby Anonymous poster hash: d873a...eb2 Eg anbefalar å legge seg att innimellom. La far og barn styre på og berre ligg til du er lei. Sansynlegvis er det ikkje lange stunda.. Nei det hadde nok ikke blitt lange stunda har lagt meg litt på ettermiddag/kveld når babyen var nyfødt, men etter at nattamminga gikk ned til 1 eller ingen, så har jeg ikke følt behovet Anonymous poster hash: d873a...eb2
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2013 #16 Skrevet 29. juli 2013 Her er det mannen som har tatt og fortsatt tar alle morningene (selvfølgelig har han en dag i ny og ne som han får sove ut) Men jeg har tatt og fortsatt tar alle netter, så føler vi har en god rytme her i huset, nå skal mannen begynne på jobb neste uke og da blir det litt endringer i rutiner men han kommer til å ta mesteparten av morningene uansett for han sier han vil ha de Anonymous poster hash: 50526...068 Samme ordningen har vi her. Selv om jeg føler meg uthvilt, er det deilig å slippe å styre med stell og frokost når mannen er hjemme. Jeg tar alt når han er på reis, så da er det kos for han å få egentid med mini når han kan. Bra ordning da blir vel sånn etter hvert hos oss, men ikke så lenge jeg ammer. Passer oss (meg??) best enn så lenge. Men han har mye "alenetid" med babyen selv om jeg er hjemme. Han sitter i loftstua og spiller gitar og synger mens babyen babler og "synger" med skikkelig pappadalt allerede Anonymous poster hash: d873a...eb2
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2013 #17 Skrevet 29. juli 2013 Rar? Syns vel han er mer rar som interesserer seg så lite for sine nærmestes ve og vel. Har lagt merke til at du svarer på de fleste tråder her inne, og ofte er det mye rart du sier. Jeg lar han sove lenge og du tolker det som om han ikke bryr seg om familiens ve og vel? Han står opp kl 6 hver dag, og i helgene sover han til 10 ca. Har aldri sagt at mannen min er en dårlig pappa eller ikke bryr seg om oss. Jeg lurte på om JEG er rar fordi jeg er misunnelig på noe jg velger selv... Er drt mulig ? Anonymous poster hash: d873a...eb2 OK. Jeg har lagt merke til at du bruker ordet "rar" veldig mye. Rart, eller bare merkelig? Hvilket svar vil du helst ha, da? At du er en prima mor og en oppofrende kone? Kritikk tåler du heller ikke gitt. Jeg ønsker ikke noe spesielt svar, men ser helst at folk svarer på det tråden handler om i stedet for å vri det til at folk ikke bryr seg om sin egen familie. Skjønner virkelig ikke hvor du tok det fra. Hadde jeg skrevet at jeg ammer hver time om natta og pappan ikke gidder å stå opp, vel, da hadde jeg skjønt deg. Men jeg sover mer enn jeg trenger og lar mannen sove noen timer ekstra siden jeg ikke har behov for det selv. Anonymous poster hash: d873a...eb2 OK, du er en oppofrende kone. ...og mannen din, som ikke ser barnet mens han er på jobb, godt kunne anstrenge seg litt for å se det i helgene, og samtidig avlaste den som sover minst. Og det er hva jeg leser ut av hovedinnlegget, og som jeg syns har relevans. (Men hvis det føles bedre å kritisere meg enn å kritisere gubben din, så gjerne det. Det er likevel bare han som kan gjøre noe med situasjonen - som du er misunnelig på, selv om du er oppofrende.) Ber deg vennligst lese gjennom svarene mine her før du uttaler deg noe mer. Håper virkelig det er flere enn meg som ser hvor ekkel du er... Du må ha problemer med noe selv siden du bruker så mye energi på å innbille andre at de ikke har det bra. Ble litt kvalm av deg... Anonymous poster hash: d873a...eb2
Gjest Antarctica Skrevet 29. juli 2013 #18 Skrevet 29. juli 2013 Rar? Syns vel han er mer rar som interesserer seg så lite for sine nærmestes ve og vel. Har lagt merke til at du svarer på de fleste tråder her inne, og ofte er det mye rart du sier. Jeg lar han sove lenge og du tolker det som om han ikke bryr seg om familiens ve og vel? Han står opp kl 6 hver dag, og i helgene sover han til 10 ca. Har aldri sagt at mannen min er en dårlig pappa eller ikke bryr seg om oss. Jeg lurte på om JEG er rar fordi jeg er misunnelig på noe jg velger selv... Er drt mulig ? Anonymous poster hash: d873a...eb2 OK. Jeg har lagt merke til at du bruker ordet "rar" veldig mye. Rart, eller bare merkelig? Hvilket svar vil du helst ha, da? At du er en prima mor og en oppofrende kone? Kritikk tåler du heller ikke gitt. Jeg ønsker ikke noe spesielt svar, men ser helst at folk svarer på det tråden handler om i stedet for å vri det til at folk ikke bryr seg om sin egen familie. Skjønner virkelig ikke hvor du tok det fra. Hadde jeg skrevet at jeg ammer hver time om natta og pappan ikke gidder å stå opp, vel, da hadde jeg skjønt deg. Men jeg sover mer enn jeg trenger og lar mannen sove noen timer ekstra siden jeg ikke har behov for det selv. Anonymous poster hash: d873a...eb2 OK, du er en oppofrende kone. ...og mannen din, som ikke ser barnet mens han er på jobb, godt kunne anstrenge seg litt for å se det i helgene, og samtidig avlaste den som sover minst. Og det er hva jeg leser ut av hovedinnlegget, og som jeg syns har relevans. (Men hvis det føles bedre å kritisere meg enn å kritisere gubben din, så gjerne det. Det er likevel bare han som kan gjøre noe med situasjonen - som du er misunnelig på, selv om du er oppofrende.) Ber deg vennligst lese gjennom svarene mine her før du uttaler deg noe mer. Håper virkelig det er flere enn meg som ser hvor ekkel du er... Du må ha problemer med noe selv siden du bruker så mye energi på å innbille andre at de ikke har det bra. Ble litt kvalm av deg... Anonymous poster hash: d873a...eb2 Det rareste er vel at denne tråden, som skulle handle om deg og familien din, nå handler om meg. Vel å merke i dine innlegg, ikke i mine. Hvis jeg skulle klare å "innbille" deg at du ikke har det bra ved å antyde at mannen din kunne ha gjort mer, så er det neppe jeg som er problemet.
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2013 #19 Skrevet 29. juli 2013 Rar? Syns vel han er mer rar som interesserer seg så lite for sine nærmestes ve og vel. Har lagt merke til at du svarer på de fleste tråder her inne, og ofte er det mye rart du sier. Jeg lar han sove lenge og du tolker det som om han ikke bryr seg om familiens ve og vel? Han står opp kl 6 hver dag, og i helgene sover han til 10 ca. Har aldri sagt at mannen min er en dårlig pappa eller ikke bryr seg om oss. Jeg lurte på om JEG er rar fordi jeg er misunnelig på noe jg velger selv... Er drt mulig ? Anonymous poster hash: d873a...eb2 OK. Jeg har lagt merke til at du bruker ordet "rar" veldig mye. Rart, eller bare merkelig? Hvilket svar vil du helst ha, da? At du er en prima mor og en oppofrende kone? Kritikk tåler du heller ikke gitt. Jeg ønsker ikke noe spesielt svar, men ser helst at folk svarer på det tråden handler om i stedet for å vri det til at folk ikke bryr seg om sin egen familie. Skjønner virkelig ikke hvor du tok det fra. Hadde jeg skrevet at jeg ammer hver time om natta og pappan ikke gidder å stå opp, vel, da hadde jeg skjønt deg. Men jeg sover mer enn jeg trenger og lar mannen sove noen timer ekstra siden jeg ikke har behov for det selv. Anonymous poster hash: d873a...eb2 OK, du er en oppofrende kone. ...og mannen din, som ikke ser barnet mens han er på jobb, godt kunne anstrenge seg litt for å se det i helgene, og samtidig avlaste den som sover minst. Og det er hva jeg leser ut av hovedinnlegget, og som jeg syns har relevans. (Men hvis det føles bedre å kritisere meg enn å kritisere gubben din, så gjerne det. Det er likevel bare han som kan gjøre noe med situasjonen - som du er misunnelig på, selv om du er oppofrende.) Ber deg vennligst lese gjennom svarene mine her før du uttaler deg noe mer. Håper virkelig det er flere enn meg som ser hvor ekkel du er... Du må ha problemer med noe selv siden du bruker så mye energi på å innbille andre at de ikke har det bra. Ble litt kvalm av deg... Anonymous poster hash: d873a...eb2 Det rareste er vel at denne tråden, som skulle handle om deg og familien din, nå handler om meg. Vel å merke i dine innlegg, ikke i mine. Hvis jeg skulle klare å "innbille" deg at du ikke har det bra ved å antyde at mannen din kunne ha gjort mer, så er det neppe jeg som er problemet. Hvorfor skal han gjøre mer bare fordi han sover til kl 10? Han gjør nesten mer enn meg i huset, og han gjør mye med babyen (mer tålmodig mtp å underholde henne enn meg). Tråden handler så absolutt ikke om deg. Har fått mange svar fra voksne mennesker som greier å lese hovedinnlegget uten å spy ut usaklge kommentarer. Og fikk mange tips til hvordan vi kan gjøre ting når jeg en gang ønsker å endre ting... Anonymous poster hash: d873a...eb2
Gjest Antarctica Skrevet 29. juli 2013 #20 Skrevet 29. juli 2013 Flott, hvorfor er du misunnelig på ham da? Og hvorfor så rasende på meg? Jeg står ved at han kunne ha avlastet deg hvis du er misunnelig på at han sover lenge og du aldri gjør det. Jeg vil alltid støtte enhver ammende mor som er oppe tidlig! Men da er jeg "ekkel", gjør deg "kvalm", "spyr utav meg usaklige" kommentarer, "må ha problemer med meg selv", og i alle tråder svarer jeg "mye rart". Merkelappene hagler. Hvorfor så sint hvis du ikke engang føler at jeg treffer noe? Og toppen: at jeg "prøver å innbille deg at du har det dårlig" - det ville jo være umulig hvis du hadde det perfekt? Hva trigger den aggresjonen?
Gjest Visten Vrangskapning Skrevet 29. juli 2013 #21 Skrevet 29. juli 2013 Rar? Syns vel han er mer rar som interesserer seg så lite for sine nærmestes ve og vel. Har lagt merke til at du svarer på de fleste tråder her inne, og ofte er det mye rart du sier. Jeg lar han sove lenge og du tolker det som om han ikke bryr seg om familiens ve og vel? Han står opp kl 6 hver dag, og i helgene sover han til 10 ca. Har aldri sagt at mannen min er en dårlig pappa eller ikke bryr seg om oss. Jeg lurte på om JEG er rar fordi jeg er misunnelig på noe jg velger selv... Er drt mulig ? Anonymous poster hash: d873a...eb2 OK. Jeg har lagt merke til at du bruker ordet "rar" veldig mye. Rart, eller bare merkelig? Hvilket svar vil du helst ha, da? At du er en prima mor og en oppofrende kone? Kritikk tåler du heller ikke gitt. Jeg ønsker ikke noe spesielt svar, men ser helst at folk svarer på det tråden handler om i stedet for å vri det til at folk ikke bryr seg om sin egen familie. Skjønner virkelig ikke hvor du tok det fra. Hadde jeg skrevet at jeg ammer hver time om natta og pappan ikke gidder å stå opp, vel, da hadde jeg skjønt deg. Men jeg sover mer enn jeg trenger og lar mannen sove noen timer ekstra siden jeg ikke har behov for det selv. Anonymous poster hash: d873a...eb2 OK, du er en oppofrende kone. ...og mannen din, som ikke ser barnet mens han er på jobb, godt kunne anstrenge seg litt for å se det i helgene, og samtidig avlaste den som sover minst. Og det er hva jeg leser ut av hovedinnlegget, og som jeg syns har relevans. (Men hvis det føles bedre å kritisere meg enn å kritisere gubben din, så gjerne det. Det er likevel bare han som kan gjøre noe med situasjonen - som du er misunnelig på, selv om du er oppofrende.) Ber deg vennligst lese gjennom svarene mine her før du uttaler deg noe mer. Håper virkelig det er flere enn meg som ser hvor ekkel du er... Du må ha problemer med noe selv siden du bruker så mye energi på å innbille andre at de ikke har det bra. Ble litt kvalm av deg... Anonymous poster hash: d873a...eb2 Det rareste er vel at denne tråden, som skulle handle om deg og familien din, nå handler om meg. Vel å merke i dine innlegg, ikke i mine. Hvis jeg skulle klare å "innbille" deg at du ikke har det bra ved å antyde at mannen din kunne ha gjort mer, så er det neppe jeg som er problemet. Hvorfor skal han gjøre mer bare fordi han sover til kl 10? Han gjør nesten mer enn meg i huset, og han gjør mye med babyen (mer tålmodig mtp å underholde henne enn meg). Tråden handler så absolutt ikke om deg. Har fått mange svar fra voksne mennesker som greier å lese hovedinnlegget uten å spy ut usaklge kommentarer. Og fikk mange tips til hvordan vi kan gjøre ting når jeg en gang ønsker å endre ting... Anonymous poster hash: d873a...eb2 Har du et horn i siden til Pashla HI? For det virker jammen slik som du svarer henne. Du sier selv i hovedinnlegget at du ikke har fått sove ut verken i helger eller ferier. Kanskje må du gå i deg selv og kjenne litt bedre etter hvorfor du er misunnelig på mannen din.
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2013 #22 Skrevet 29. juli 2013 Flott, hvorfor er du misunnelig på ham da? Og hvorfor så rasende på meg? Jeg står ved at han kunne ha avlastet deg hvis du er misunnelig på at han sover lenge og du aldri gjør det. Jeg vil alltid støtte enhver ammende mor som er oppe tidlig! Men da er jeg "ekkel", gjør deg "kvalm", "spyr utav meg usaklige" kommentarer, "må ha problemer med meg selv", og i alle tråder svarer jeg "mye rart". Merkelappene hagler. Hvorfor så sint hvis du ikke engang føler at jeg treffer noe? Og toppen: at jeg "prøver å innbille deg at du har det dårlig" - det ville jo være umulig hvis du hadde det perfekt? Hva trigger den aggresjonen? Aggresjon? Slapp av litt du da. Jeg synes kommentaren din var unødvendig siden du tolket det uskyldige innlegget mitt som handlet om MEG til at mannen min ikke bryr seg om meg og babyen. Men sinna? Nei, det skal da mer til. Synes du kan lese hovedinnlegget igjen og tenke over hvor jeg skriver at mannen min er udugelig, hvor heg skriver at jeg trenger avlastning osv. Hvor skriver jeg at han ikke bryr seg, og hvor skriver jeg at han ikke ser babyen bare fordi han jobber i uka og får sove lenge i helgene ? Jeg har ikke behov for mer søvn, jeg elsker å stå opp med babyen osv. Jeg gjentar, les hovedinnlegget. Anonymous poster hash: d873a...eb2
Gjest yrild Skrevet 29. juli 2013 #23 Skrevet 29. juli 2013 Ikke rart å være misunnelig selv om det er ditt "valg". Gled deg til nattammingen avsluttes og han kan ta natt til lørdag eller søndag og du kan sove natten gjennom :-)
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2013 #24 Skrevet 29. juli 2013 Rar? Syns vel han er mer rar som interesserer seg så lite for sine nærmestes ve og vel. Har lagt merke til at du svarer på de fleste tråder her inne, og ofte er det mye rart du sier. Jeg lar han sove lenge og du tolker det som om han ikke bryr seg om familiens ve og vel? Han står opp kl 6 hver dag, og i helgene sover han til 10 ca. Har aldri sagt at mannen min er en dårlig pappa eller ikke bryr seg om oss. Jeg lurte på om JEG er rar fordi jeg er misunnelig på noe jg velger selv... Er drt mulig ? Anonymous poster hash: d873a...eb2 OK. Jeg har lagt merke til at du bruker ordet "rar" veldig mye. Rart, eller bare merkelig? Hvilket svar vil du helst ha, da? At du er en prima mor og en oppofrende kone? Kritikk tåler du heller ikke gitt. Jeg ønsker ikke noe spesielt svar, men ser helst at folk svarer på det tråden handler om i stedet for å vri det til at folk ikke bryr seg om sin egen familie. Skjønner virkelig ikke hvor du tok det fra. Hadde jeg skrevet at jeg ammer hver time om natta og pappan ikke gidder å stå opp, vel, da hadde jeg skjønt deg. Men jeg sover mer enn jeg trenger og lar mannen sove noen timer ekstra siden jeg ikke har behov for det selv. Anonymous poster hash: d873a...eb2 OK, du er en oppofrende kone. ...og mannen din, som ikke ser barnet mens han er på jobb, godt kunne anstrenge seg litt for å se det i helgene, og samtidig avlaste den som sover minst. Og det er hva jeg leser ut av hovedinnlegget, og som jeg syns har relevans. (Men hvis det føles bedre å kritisere meg enn å kritisere gubben din, så gjerne det. Det er likevel bare han som kan gjøre noe med situasjonen - som du er misunnelig på, selv om du er oppofrende.) Ber deg vennligst lese gjennom svarene mine her før du uttaler deg noe mer. Håper virkelig det er flere enn meg som ser hvor ekkel du er... Du må ha problemer med noe selv siden du bruker så mye energi på å innbille andre at de ikke har det bra. Ble litt kvalm av deg... Anonymous poster hash: d873a...eb2 Det rareste er vel at denne tråden, som skulle handle om deg og familien din, nå handler om meg. Vel å merke i dine innlegg, ikke i mine. Hvis jeg skulle klare å "innbille" deg at du ikke har det bra ved å antyde at mannen din kunne ha gjort mer, så er det neppe jeg som er problemet. Hvorfor skal han gjøre mer bare fordi han sover til kl 10? Han gjør nesten mer enn meg i huset, og han gjør mye med babyen (mer tålmodig mtp å underholde henne enn meg). Tråden handler så absolutt ikke om deg. Har fått mange svar fra voksne mennesker som greier å lese hovedinnlegget uten å spy ut usaklge kommentarer. Og fikk mange tips til hvordan vi kan gjøre ting når jeg en gang ønsker å endre ting... Anonymous poster hash: d873a...eb2 Har du et horn i siden til Pashla HI? For det virker jammen slik som du svarer henne. Du sier selv i hovedinnlegget at du ikke har fått sove ut verken i helger eller ferier. Kanskje må du gå i deg selv og kjenne litt bedre etter hvorfor du er misunnelig på mannen din. Ikke hatt behov for det, er ikke snakk om at jeg har blitt nektet det. Hadde jeg vært sammen med en egoist så hadde jeg gått for lenge siden. Jeg spurte om noe, og jeg fikk svar fra folk som skjønte hva jeg mente. Anonymous poster hash: d873a...eb2
Gjest Antarctica Skrevet 29. juli 2013 #25 Skrevet 29. juli 2013 Flott, hvorfor er du misunnelig på ham da? Og hvorfor så rasende på meg? Jeg står ved at han kunne ha avlastet deg hvis du er misunnelig på at han sover lenge og du aldri gjør det. Jeg vil alltid støtte enhver ammende mor som er oppe tidlig! Men da er jeg "ekkel", gjør deg "kvalm", "spyr utav meg usaklige" kommentarer, "må ha problemer med meg selv", og i alle tråder svarer jeg "mye rart". Merkelappene hagler. Hvorfor så sint hvis du ikke engang føler at jeg treffer noe? Og toppen: at jeg "prøver å innbille deg at du har det dårlig" - det ville jo være umulig hvis du hadde det perfekt? Hva trigger den aggresjonen? Aggresjon? Slapp av litt du da. Jeg synes kommentaren din var unødvendig siden du tolket det uskyldige innlegget mitt som handlet om MEG til at mannen min ikke bryr seg om meg og babyen. Men sinna? Nei, det skal da mer til. Synes du kan lese hovedinnlegget igjen og tenke over hvor jeg skriver at mannen min er udugelig, hvor heg skriver at jeg trenger avlastning osv. Hvor skriver jeg at han ikke bryr seg, og hvor skriver jeg at han ikke ser babyen bare fordi han jobber i uka og får sove lenge i helgene ? Jeg har ikke behov for mer søvn, jeg elsker å stå opp med babyen osv. Jeg gjentar, les hovedinnlegget. Anonymous poster hash: d873a...eb2 Som sagt, det jeg fikk ut av hovedinnlegget var at mannen din tar en del mindre ansvar enn du, og du sier i reine ord at du misunner ham. Jeg syns fortsatt det er mer rart at han ikke selv velger å stå opp innimellom, enn at du misunner ham. Og det selv om det hele er selvvalgt. JA; jeg syns fortsatt mannen din er rarere enn du. Men jeg registrerer også at du har et horn i siden til meg, som en over her nevner, og trekker mine slutninger av det også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå