Gå til innhold

Barn og drikke (vann) i sengen...søling

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjelpes! Våkner du aldri tørst om natten?! På denne tiden av året?

Jeg? Nei, det hender aldri. Jeg drikker nok om dagen.

Anonymous poster hash: 9d2d2...bd5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hatt drikkeflaske i sengen hele tiden. Jeg har vannglass på nattbordet. Hvorfor er det en uting med drikkeflasker?

Du drakk ikke når du var liten..!!! Vi bor tettere hus i dag, dårlig utlufting. Noen sover med åpen munn.

Selv om barnet har vann tilgjengelig vil det ikke si at han drikker hver natt.

Anonymous poster hash: 6fab6...699

Gjest meg&mini
Skrevet

Skal barna virkelig ikke få drikke hvis de er tørste?

Stakkars..

Skrevet

Nå må jeg bare spørre her ...

Hvorfor skal barna ha drikke tilgjengelig om natten? Vi hadde ikke det da jeg var barn og det var da ikke noe problem.

Synes personlig at dagens "drikkeflaske"-kultur er en uting.

Ja, å få i seg drikke er virkelig en uting? Seriøst???

Mine barn drikker mye vann takket være drikkeflasker som alltid er tilgjengelig!!

Vann er sunt!!

Får ikke ungen din vann hvis han våkner og er tørst?

Husker søstera mi som jobber i bhg sa at "morsomme drikkeflasker" er med på at barna får i seg nok væske om sommeren. De slipper å tvinge dem.

Heia drikkeflasker (såfremt den er fylt med vann)

Anonymous poster hash: f151f...0eb

Skrevet

Hadde min 4 åring fått vannflaske ved senga hadde den blitt tom på 5 sekunder og så hadde det blitt tissing i senga i løpet av natta. Så her får han litt vann rett etter tannpuss og ikke mer.

Hvis han våkner og er tørst.....da nektes han litt vann?

Sjarmerende!!

Skrevet (endret)

Hehe.. nei du, han nektes ikke vann dersom han våkner og er tørst. Da står jeg opp og fyller litt vann i et glass til han. Men å ha en hel flaske vann på sitt rom hadde ikke gått.

Men er sjeldent han våkner i det hele tatt.

Endret av AussieAnette
Skrevet

Hadde min 4 åring fått vannflaske ved senga hadde den blitt tom på 5 sekunder og så hadde det blitt tissing i senga i løpet av natta. Så her får han litt vann rett etter tannpuss og ikke mer.

Hvis han våkner og er tørst.....da nektes han litt vann?

Sjarmerende!!

En-4 åring klarer vel å hente seg litt vann selv om han er tørst?

Anonymous poster hash: 9d2d2...bd5

Skrevet

Det klarer han helt klart ja. :=)

Skrevet

Min har en av de flaskene som ikke lekker så det har ikke blitt søl i senga.

Hun drikker litt før hun sovner og litt iløpet av natta hvis hun våkner og er tørst. Hun klarer fint å gå på do på natta så har ikke hatt problemer med hun tisser seg ut.

Til deg som spør hvorfor ungen har flaske ved senga så er vår grunn at her vi bor så er springvannet ikke anbefalt å drikke. Vi har derfor kun flaskevann, men datteren min klarer ikke åpne korken selv. Istedenfor at hun vekker halve huset med å prøve dette (skal jo gjøre alt selv i den alderen) så er det enklere at hun har tilgang på egen flaske ved senga.

Skrevet

Jeg syns ikke å drikke vann når man er tørst er en uting. Samme for meg om det er natt eller ei, er man tørst så er man tørst.

Skrevet

Nå må jeg bare spørre her ...

Hvorfor skal barna ha drikke tilgjengelig om natten? Vi hadde ikke det da jeg var barn og det var da ikke noe problem.

Synes personlig at dagens "drikkeflaske"-kultur er en uting.

Gutten min er kjempevarm av seg, trenger noen ganger vann om natten. Uting? Nei vet du hva. Hvis jeg er tørst om natten drikker jeg, hvorfor skal ikke barna mine få det!

Anonymous poster hash: d76cb...282

Skrevet

Bruker forresten avent sine kopper

Anonymous poster hash: d76cb...282

Skrevet

Du godeste. Det var bare et spørsmål ...

Når det et sagt så synes jeg faktisk at det er den det sammenhenger hvor drikkeflasker ikke hører hjemme. F.eks. er en unødvendig med drikkeflasker i klasserommet. Man dehydrerer ikke i løpet av 45 minutter - drikke kan man gjøre i friminuttet!

Barn (og mange voksne for den saks skyld) kan med fordel øve på å vente med å tilfredsstille dine primærbehov.

Skrevet

Du godeste. Det var bare et spørsmål ...

Når det et sagt så synes jeg faktisk at det er den det sammenhenger hvor drikkeflasker ikke hører hjemme. F.eks. er en unødvendig med drikkeflasker i klasserommet. Man dehydrerer ikke i løpet av 45 minutter - drikke kan man gjøre i friminuttet!

Barn (og mange voksne for den saks skyld) kan med fordel øve på å vente med å tilfredsstille dine primærbehov.

Wow!

Anonymous poster hash: e34e5...53b

Skrevet

Har fire barn i alderen 4 til 12 år og jeg tror jeg kan telle på en hånd de gangene de har drukket om natta etter at vi sluttet med amming. Jeg kan ikke huske at jeg noen gang har drukket om natta heller...

Vi drikker godt om dagen da, og vi har alle hvert vårt vannglass i skapet på badet og drikker et glass før vi legger oss. Ingen av oss trenger vann før vi våkner om morgenen igjen da.

Hadde jeg hatt et barn som stadig våknet om natta og var tørst skulle det da for all del få hatt et glass vann på nattbordet, men det har det aldri vært behov for. 

Det gangene noen har våknet og vært tørst, enten det er pga varme eller forkjølelse går man bare på badet og drikker litt. Men her sover alle natten gjennom og det har aldri vært noe tema overhodet.

Anonymous poster hash: c3a4d...3cf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...