Anonym bruker Skrevet 29. juli 2013 #1 Skrevet 29. juli 2013 Vi har ikke praktisert dette ennå, fordi det bare blir søling og vått i sengen!!! Deretter blir det roping om at det er vått !!! Hva gjør dere? Anonymous poster hash: 84c7d...2f2
Light of my life Skrevet 29. juli 2013 #2 Skrevet 29. juli 2013 Vi lar henne ikke ha flaske i sengen nei. Da bare drikker hun opp alt og så risikerer vi at hun tisser seg ut ila natten. Men hvis hun sier at hun er tørst får hun selvsagt litt vann da. Men det skjer ikke hver kveld.
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2013 #3 Skrevet 29. juli 2013 Etter tissing og tannpuss er det ikke noe mer å spise og drikke. Da er det god natt og sov godt. Anonymous poster hash: 40acb...32d
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2013 #4 Skrevet 29. juli 2013 Om noen av barna blir tørste på kvelden etter de har lagt seg, blir de med inn på badet og får drikke litt vann av koppen sin som står inne på badet, før de må gå tilbake og legge seg. Anonymous poster hash: d03bb...e41
Fjerdemann på vei Skrevet 29. juli 2013 #6 Skrevet 29. juli 2013 ¨Våre har ei vannflaske ved siden av senga. (Men dette er barn fra fire år og oppover da, ikke småbarn.) Blir ikke søling med de, og de drikker ikke mengder likevel, så for oss fungerer dette bra.
soleia Skrevet 29. juli 2013 #7 Skrevet 29. juli 2013 Våre har avent koppar i senga. Minste svettar mykje, og drikk ein god del vatn på natta. Eldste drikk ikkje så mykje lengre, og har ikkje hatt uhell etter han slutta med nattbleier.
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2013 #8 Skrevet 29. juli 2013 Etter tissing og tannpuss er det ikke noe mer å spise og drikke. Da er det god natt og sov godt. Anonymous poster hash: 40acb...32d Så hvis en av barna er tørste før de sovner eller våkner fordi de er tørste....da får de ikke litt vann? Anonymous poster hash: f151f...0eb
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2013 #9 Skrevet 29. juli 2013 Hva med å prøve de små Imsdal flaskene 0,33 l. De søler/lekker ikke når de blir lagt ned. Anonymous poster hash: 0e781...10e
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2013 #10 Skrevet 29. juli 2013 Etter tissing og tannpuss er det ikke noe mer å spise og drikke. Da er det god natt og sov godt. Anonymous poster hash: 40acb...32d Så hvis en av barna er tørste før de sovner eller våkner fordi de er tørste....da får de ikke litt vann? Anonymous poster hash: f151f...0eb Om hun våkner og er tørst så får hun litt vann, men å rope etter vann, klem, bok, tissing, katten, leker, saft osv. er en del av uthalelsesstrategien hun driver med hver kveld og jeg gir ingenting. Hun får rikelig med drikke til kveldsmaten og etter det er det ikke noe mer. Anonymous poster hash: 40acb...32d
soleia Skrevet 29. juli 2013 #11 Skrevet 29. juli 2013 Etter tissing og tannpuss er det ikke noe mer å spise og drikke. Da er det god natt og sov godt. Anonymous poster hash: 40acb...32d Så hvis en av barna er tørste før de sovner eller våkner fordi de er tørste....da får de ikke litt vann? Anonymous poster hash: f151f...0eb Om hun våkner og er tørst så får hun litt vann, men å rope etter vann, klem, bok, tissing, katten, leker, saft osv. er en del av uthalelsesstrategien hun driver med hver kveld og jeg gir ingenting. Hun får rikelig med drikke til kveldsmaten og etter det er det ikke noe mer. Anonymous poster hash: 40acb...32d Om ungen hadde hatt ei lita drikkeflaske på rommet, så hadde ikkje dette vorte nokon uthalingsstrategi. Spesielt no på sommaren hadde eg ikkje nekta ungane drikke.
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2013 #12 Skrevet 29. juli 2013 Hva med å prøve de små Imsdal flaskene 0,33 l. De søler/lekker ikke når de blir lagt ned. Anonymous poster hash: 0e781...10e Imsdahl-flaskene, eller andre vassflasker generelt er ikkje til gjenbruk. Dei gir frå seg giftstoff, og det blir ikkje anbefalt å bruke dei fleire gongar. Anonymous poster hash: f5d9e...4ce
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2013 #13 Skrevet 29. juli 2013 Etter tissing og tannpuss er det ikke noe mer å spise og drikke. Da er det god natt og sov godt. Anonymous poster hash: 40acb...32d Så hvis en av barna er tørste før de sovner eller våkner fordi de er tørste....da får de ikke litt vann? Anonymous poster hash: f151f...0eb Om hun våkner og er tørst så får hun litt vann, men å rope etter vann, klem, bok, tissing, katten, leker, saft osv. er en del av uthalelsesstrategien hun driver med hver kveld og jeg gir ingenting. Hun får rikelig med drikke til kveldsmaten og etter det er det ikke noe mer. Anonymous poster hash: 40acb...32d Om ungen hadde hatt ei lita drikkeflaske på rommet, så hadde ikkje dette vorte nokon uthalingsstrategi. Spesielt no på sommaren hadde eg ikkje nekta ungane drikke. Har prøvd, men da er det noe annet å mase om. Jeg kjenner barnet mitt ganske så godt Bor i nord og det er ikke så varmt at det er noe fare for at ungen tørker ut akkurat. Hun får nok å drikke iløpet av dagen. Anonymous poster hash: 40acb...32d
Heklemamma Skrevet 29. juli 2013 #14 Skrevet 29. juli 2013 Våre har alltid hatt tutekopp eller flaske i senga. Syns det er ille om de skal ligge tørste om natta. Her har vi aldri hatt problemer med søl.
NettoppJa Skrevet 29. juli 2013 #15 Skrevet 29. juli 2013 VI bruker disse koppene fra Bambino: http://www.bambino-mam.se/no/presse/1270254-pressemelding-slefri-kopp-i-to-deler Snuppa har ofte en sånn stående ved sengen med vann om hun blir tørst. Ikke mulig å få ut en dråpe samme hvor mye du tømmer, rister, slår eller kaster koppen (unntatt når du drikker selvfølgelig...).
AussieAnette Skrevet 29. juli 2013 #16 Skrevet 29. juli 2013 Hadde min 4 åring fått vannflaske ved senga hadde den blitt tom på 5 sekunder og så hadde det blitt tissing i senga i løpet av natta. Så her får han litt vann rett etter tannpuss og ikke mer.
Elsker livet Skrevet 29. juli 2013 #17 Skrevet 29. juli 2013 De har hver deres http://www.gocontigo.com/autoseal-kids-trekker-cups.html Den må de holde knappen inne for at det skal komme vann ut av.
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2013 #18 Skrevet 29. juli 2013 Vi har et glass stående på badet. Blir de tørste kan de gå dit og ta seg litt vann. Har aldri praktisert flaske eller glass ved sengen. Anonymous poster hash: 9d2d2...bd5
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2013 #19 Skrevet 29. juli 2013 Minstemann på 2,5 har en Aventflaske med vann ved sengen sin. Han svetter lakenet vått i løpet av natten i denne varmen og blir tørst. Da får han vann selvfølgelig. Anonymous poster hash: 28342...e4c
MammantilNurket Skrevet 29. juli 2013 #20 Skrevet 29. juli 2013 Nå må jeg bare spørre her ... Hvorfor skal barna ha drikke tilgjengelig om natten? Vi hadde ikke det da jeg var barn og det var da ikke noe problem. Synes personlig at dagens "drikkeflaske"-kultur er en uting.
SnekkerPelle Skrevet 29. juli 2013 #21 Skrevet 29. juli 2013 Hjelpes! Våkner du aldri tørst om natten?! På denne tiden av året?
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2013 #22 Skrevet 29. juli 2013 Vi har ikke praktisert dette ennå, fordi det bare blir søling og vått i sengen!!!Deretter blir det roping om at det er vått !!! Hva gjør dere? Anonymous poster hash: 84c7d...2f2 Lillejenta vår har alltid vært veldig tørst av seg, og drikker en del vann både om dagen og natta. Bruker mam kopper, de lekker ikke! http://www.mambaby.com/da/om-produktene/flasker--kopper/learn-to-drink-cup-190ml-192-26959-no.html Anonymous poster hash: 6015a...fa1
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2013 #23 Skrevet 29. juli 2013 Vår på fire har alltid hatt Contigo drikkeflaske med vann tilgjengelig. Drikker litt før hun sovner og en sjelden gang om natten. Har aldri sølt og hun hadde få uhell etter bleieslutt når hun var 2,5 år. Ingen uthalingsproblemer heller. Yngste på 15 mnd ammes ennå en gang på natten. Mulig jeg må ta med en vannflaske til henne også snart. Anonymous poster hash: 6d174...04b
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2013 #24 Skrevet 29. juli 2013 Vår på fire har alltid hatt Contigo drikkeflaske med vann tilgjengelig. Drikker litt før hun sovner og en sjelden gang om natten. Har aldri sølt og hun hadde få uhell etter bleieslutt når hun var 2,5 år. Ingen uthalingsproblemer heller. Yngste på 15 mnd ammes ennå en gang på natten. Mulig jeg må ta med en vannflaske til henne også snart. Anonymous poster hash: 6d174...04b
Anonym bruker Skrevet 29. juli 2013 #25 Skrevet 29. juli 2013 Vår på fire har alltid hatt Contigo drikkeflaske med vann tilgjengelig. Drikker litt før hun sovner og en sjelden gang om natten. Har aldri sølt og hun hadde få uhell etter bleieslutt når hun var 2,5 år. Ingen uthalingsproblemer heller. Yngste på 15 mnd ammes ennå en gang på natten. Mulig jeg må ta med en vannflaske til henne også snart. Anonymous poster hash: 6d174...04b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå