Gå til innhold

Har dere gardiner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde en nabo som ikke hadde gardiner. Store vinduer. Heller ikke no særlig planter i vinduene. Når lyset var på om kvelden så man alt som foregikk der inne. Skjønner ikke at folk orker ha det sånn. Litt privatliv er vel kjekt?

Anonymous poster hash: c6d42...294
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kun i stua....har markiser på kjøkken og soverom.

Skrevet

Har kun rullegardiner på soverom og persienner i resten av huset... ja, bor på Sørlandet ;-)

Skrevet

Ja har gardiner i alle rom, hvite lette ggardiner i stua, liftgardiner på kjøkkenet, lystette gardiner på soverommene/kontor/gutterom og enkle kapper på bad og toalett.

Syntes det blir sterilt og ukoselig uten gardiner, kunne aldri tenkt meg å ha det slik...

Jo har og persienner i alle vinduer bortsett fra soverom der har vi rullgardiner.

Anonymous poster hash: e4ca1...b89
Skrevet

Lystette rullegardiner i soveromsvinduene. Ellers helt fritt for gardiner.

Vi har stor tomt. Ser sjø og skog, og kan skimte taket på et par nabohus, men ingen ser inn til oss, så hvorfor stenge ute lyset?

Vi har blomster i vinduskarmene da:-)

Og til deg som lurte på hvor de gardinløse kommer fra, jeg er fra Sørlandet.

Anonymous poster hash: e849c...5e7

Skrevet

Nei. Samme som Julia1984 her. Vi har alt for fine vinduer til å gjemme dem bak gardiner.

Dvs... Vi har plissegardiner (fant ikke den e-en med apostrof på iPhonen min i farta, men dere skjønner vel hva jeg mener) i stuevinduene, slik at vi kan stenge ute solen, men slippe inn lyset.

Hold inne e'en ;)

Anonymous poster hash: f13f3...8d2

Må prøve: é

Yei!! Dette visste jeg altså ikke. Nok en ny dag med ny lærdom. Tusen takk!

Skrevet

Jeg synes det er en svært merkelig ide at folk plutselig ikke skal ha gardiner.

Skjønner meg ikke på det.

Men etter en periode med minimalisme, blir det nok en koseligere periode igjen der alle skal ha koselige tremøbler og blomstrete gardiner.

De stakkars barna som vokser opp i de sterile og kjølige hjemmene, er jo nødt til å velge noe annerledes når de skal innrede sine hjem.

Selvfølgelig har de aller fleste barna gjennom tidene vokst opp med lite og se på, men det har vært pga fattigdom!

Anonymous poster hash: a9eec...4ea
Skrevet

Selvfølgelig. For meg blir det merkelig og helt feil å ikke ha gardiner. 

Anonymous poster hash: e8872...e15
Skrevet

Jeg synes det er en svært merkelig ide at folk plutselig ikke skal ha gardiner.

Skjønner meg ikke på det.

Men etter en periode med minimalisme, blir det nok en koseligere periode igjen der alle skal ha koselige tremøbler og blomstrete gardiner.

De stakkars barna som vokser opp i de sterile og kjølige hjemmene, er jo nødt til å velge noe annerledes når de skal innrede sine hjem.

Selvfølgelig har de aller fleste barna gjennom tidene vokst opp med lite og se på, men det har vært pga fattigdom!

Anonymous poster hash: a9eec...4ea

Ehhh... What??!! Dette var kanskje litt drøyt eller? Trekke inn fattige barn og hva har du i en tråd som handler om noe såpass uskyldig som hvorvidt man har gardiner eller ikke? Føler du er litt ute å sykle her altså.

Og jeg kan love deg at selv om vi ikke har gardiner hos oss, så har vi IKKE noe minimalistisk, sterilt og kjølig hjem. Det er da ingen automatikk i det??!!!

Vi har ingen gardiner fordi vi bor i en fantastisk fin, gammel bygård hvor vinduene og vinduskarmene i seg selv er så fine at der ville vært synd å dekke dem til med gardiner. Men vi har da vitterlig ikke noe sterilt og upersonlig hjem av den grunn. Vi har riktignok heller ikke noe overlesset, 'rosemalt' hjem heller, men dog.

Skrevet

Ja, gammelt hus, gamle vinduer. Må ha gardiner da ;)

Anonymous poster hash: 85828...aaa

Skrevet

Jepp. Bortsett fra kjøkkenet er det gardiner over allt!

Skrevet

Jepp, har gardiner foran 9/11 vinduer :)

Skrevet

Har gardiner over alt. Har så støgge, gamle vinduer.

Anonymous poster hash: 691e1...68a

Skrevet

Ja. Pga at vi har svæææære vinduer i stua, og vil ikke at folk skal ha fullt innsyn :P Og det er mye koseligere med gardiner.

Skrevet

Ja, i alle vindu unntatt bad og soverom.

Skrevet

Synes vinduer uten gardiner er så nakne. Har liftgardin på kjøkkenet, lameller på franskdørene i stuen og florlette halvlange på stuevinduet. Litt grovere lange på kontoret. Lystette rullegardiner og tynne lange gardiner på soverommene. Har ikke vindu på badet, men ellers ville vi sikkert hatt en persienne der :-P

Skrevet

Mange som ikkje vil ha gardiner pga. vinduer for fine til å skjules og vil ikkje stenge ute lyset.
Mine gardiner henger bortenfor de to ytterste vinduene (skjuler bittelitt vegg) og imellom vinduer (foran karm), så da får eg både det lune med gardiner og mest mulig lys inn og utsikt ut. :)
Vi bur i høgden så dårlig med innsyn.

Skrevet

Har gardiner på soverommene. I stua har jeg gardiner på de største vinduene, men kun i sidene, ikke mellom hvert vindu. Kjøkkenet har tansparente liftgardiner og persienner som ikke vises bortsett fra når de er i bruk. Jeg liker å kunne stenge alle vinduer om jeg er alene hjemme om kvelden.

Skrevet

Er mange som skriver at de ikke har gardiner i stua/på kjøkkenet. Betyr det at dere ikke har NOE, eller har dere persienner, lameller osv?

Dere som ikke har noe, er det noen som kunne lagt ut bilde av stuevinduet slik at eg får se ? :) klarer ikke se for meg at man ikke har gardiner. Så nakent :-O

Anonymous poster hash: f81b4...03c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...