Gå til innhold

Dere som vasker barna deres et par ganger i uka...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen barn har sterkere tisslukt enn andre og det merkes når de skal skifte bleie eller tørkes. Jeg tenker at det kommer vel så mye an på hva de har spist som foreldrenes hygienerutiner.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det tar meg 2 minutter å spyle ungen i dusjen. Gjør det stort sett hver kveld. Hun er 14 mnd

Anonymous poster hash: 148c3...7ef
Skrevet

Syns nå spørsmålet i den andre tråden var om ungen BADES hver dag. Er stor forskjell på det å ikke BADE barnet hver kveld og det å VASKE over barnet..

Anonymous poster hash: f76df...68c
Skrevet

Nei, jeg vet ikke at de stinker nedentil. For det første stikker jeg ikke nesen min oppi rompa deres, for det andre lukter det slettes ikke av barns understell, slik det kan gjøre av voksnes.

Anonymous poster hash: 575f6...d50

Jo, det kan det så absolutt gjøre. Min 2-åring bader vanligvis hver kveld, men da vi skulle på hyttetur uten innlagt vann så trodde jeg det holdt å dusje ham et par dager i uka, for han var jo ikke skitten... Men det luktet ganske mye etter 3 dager ja. Brukte våtservietter ved bæsjebleier og om morgenen, men det var tydeligvis ikke nok.

Anonymous poster hash: e298d...d0d

Våtservietter er ikke vasking.

Anonymous poster hash: 02a2b...3a2

Skrevet

Nei, jeg vet ikke at de stinker nedentil. For det første stikker jeg ikke nesen min oppi rompa deres, for det andre lukter det slettes ikke av barns understell, slik det kan gjøre av voksnes.

Jo, det kan det så absolutt gjøre. Min 2-åring bader vanligvis hver kveld, men da vi skulle på hyttetur uten innlagt vann så trodde jeg det holdt å dusje ham et par dager i uka, for han var jo ikke skitten... Men det luktet ganske mye etter 3 dager ja. Brukte våtservietter ved bæsjebleier og om morgenen, men det var tydeligvis ikke nok.

Våtservietter er ikke vasking.

Anonymous poster hash: 02a2b...3a2

Nå var ikke det poenget mitt heller. Jeg svarte på påstanden om at det ikke lukter av barns underliv med min egen erfaring om at det kan gjøre det.

Skrevet

Det tar meg 2 minutter å spyle ungen i dusjen. Gjør det stort sett hver kveld. Hun er 14 mnd

Anonymous poster hash: 148c3...7ef

Mange barn har sensitiv hud, tørr hud eller atopisk hud og de blir verre om de dynkes i vann hver dag (selv om vi ikke bruker såpe). Men vi vasker mellom bena med våt klut hver dag selvfølgelig, det er en selvfølge så lenge de bruker bleie, og blir nesten enda viktigere når de begynner tisse på do og kanskje ikke tørker seg så godt selv og en dråpe tørker på huden der nede med ujevne mellomrom.

Anonymous poster hash: 02f87...abf

Skrevet

Vasker dere underlivet til barna deres hver dag?? Ikke rart jeg får inn mange barn med soppinfeksjon da (er fastlege). Dere vasker jo bort kroppens naturlige forsvar, huden våres og ihvertfall ikke slimhinnene er laget for å tåle vask hver eneste dag, det holder med annenhver dag. Stakkars barn som har så hysteriske mammaer.

Og en annen ting, små barn har en helt annen samt mye mindre "lukt" enn det voksne har, så de barna HI refererer til som stinker lukter nok bare sur urin fordi de skvetter ltt i trusa, kan godt være at de er vasket godt nok på forhånd.

Anonymous poster hash: a7952...126

Skrevet

Nei, jeg vet ikke at de stinker nedentil. For det første stikker jeg ikke nesen min oppi rompa deres, for det andre lukter det slettes ikke av barns understell, slik det kan gjøre av voksnes. Anonymous poster hash: 575f6...d50

Jo, det kan det så absolutt gjøre. Min 2-åring bader vanligvis hver kveld, men da vi skulle på hyttetur uten innlagt vann så trodde jeg det holdt å dusje ham et par dager i uka, for han var jo ikke skitten... Men det luktet ganske mye etter 3 dager ja. Brukte våtservietter ved bæsjebleier og om morgenen, men det var tydeligvis ikke nok.Anonymous poster hash: e298d...d0d

Våtservietter er ikke vasking. Anonymous poster hash: 02a2b...3a2

Neivel, hva er det da om jeg tørr spørre? Man blir jo ganske åpenlyst ren av de.

Skrevet

Vasker dere underlivet til barna deres hver dag?? Ikke rart jeg får inn mange barn med soppinfeksjon da (er fastlege). Dere vasker jo bort kroppens naturlige forsvar, huden våres og ihvertfall ikke slimhinnene er laget for å tåle vask hver eneste dag, det holder med annenhver dag. Stakkars barn som har så hysteriske mammaer.

Og en annen ting, små barn har en helt annen samt mye mindre "lukt" enn det voksne har, så de barna HI refererer til som stinker lukter nok bare sur urin fordi de skvetter ltt i trusa, kan godt være at de er vasket godt nok på forhånd.

Haha....du er ikke mer fastlege enn barna mine er med doktorutstyret sitt!!

Å ta en våt klut å vaske underlivet er helt normal hygiene!! Min 4 åring tørker seg selv etter dobesøk. Det er ganske uhygenisk å ikke vaske over med en klut om kvelden.

Såpe trengs ikke!

Det at du er fastlege kan du dra lenger på landet med!!

Anonymous poster hash: c1e82...d5b

Skrevet

.. vi vasker ikke underlivet hver dag nei og det lukter ingenting.

Vasker hvis en av de har "skvettet" litt, og ellers bader/dusjer de en 2-3 ggr pr. uke. holder i massevis.

Tenker som hun over at kroppen ikke er laget til at vi skal vaske den så himla mye. 

Er selv blitt veldig sensitiv til parfyme og såper etter jeg ble vasket med såpe nesten hver dag når jeg var yngre.

nei.. tror ikke det er så bra altså, og jeg er meget sikker på at vi ikke lukter noe mer enn andre..

Anonymous poster hash: 6270e...d38
Skrevet

Og en annen ting, små barn har en helt annen samt mye mindre "lukt" enn det voksne har, så de barna HI refererer til som stinker lukter nok bare sur urin fordi de skvetter ltt i trusa, kan godt være at de er vasket godt nok på forhånd.Anonymous poster hash: a7952...126

Å ta en våt klut å vaske underlivet er helt normal hygiene!! Min 4 åring tørker seg selv etter dobesøk. Det er ganske uhygenisk å ikke vaske over med en klut om kvelden.

Såpe trengs ikke!

Det at du er fastlege kan du dra lenger på landet med!!Anonymous poster hash: c1e82...d5b

Jeg kan ikke være lege fordi jeg var uenig med deg?

Tro hva du vil, men du kan jo høre med din egen fastlege da(hvis du tror på vedkommende, kan jo hende det er en jukse lege det å?) tror du vil få ca. samme svar som hos meg. Alle med litt kunnskap om menneskelig fysiologi vet at barnekroppen ikke behøver å vaskes hver dag.

Gjest Julia1984
Skrevet

.. vi vasker ikke underlivet hver dag nei og det lukter ingenting.

Vasker hvis en av de har "skvettet" litt, og ellers bader/dusjer de en 2-3 ggr pr. uke. holder i massevis.

Tenker som hun over at kroppen ikke er laget til at vi skal vaske den så himla mye.

Er selv blitt veldig sensitiv til parfyme og såper etter jeg ble vasket med såpe nesten hver dag når jeg var yngre.

nei.. tror ikke det er så bra altså, og jeg er meget sikker på at vi ikke lukter noe mer enn andre..

Anonymous poster hash: 6270e...d38

Har du bleiebarn?? Vasker du ikke etter bæsjebleie?

Har du 4 åring som tørker seg etter dobesøk? Vasker du ikke med våt klut om kvelden (ikke såpe)?

Vasker du deg selv ikke daglig nedentil heller?

Skrevet

Det er sikkert skadelig å vaske med såpe hver dag. Det tror jeg på!

Men det å ta en klut med kun rent vann å tørke over stump??? IKKE skadelig.

Dere som sier det er skadelig, hva gjør dere med bleiebarn som bæsjer?? Lar være å vaske???

Skrevet

Jeg jobber også i bhg, men kjenner ikke at noen av barna stinker. Med mindre de skvetter litt. Jeg dusjer mine en gang i uka, men de vaskes hver dag fordi.

Hver dag fordi?

Hver dag for det heter det! Lær deg norsk!

Nå er det vel slik at både 'hver dag fordi' og 'hver dag for det' er muntlige former, og ikke noe man kan skrive hvis man er opptatt av å skrive korrekt norsk... Det mest korrekte er vel i dette tilfelket å skrive feks 'hver dag likevel'. Smart å gå så høyt ut mot folk når du ikke er helt på nett selv...

Anonymous poster hash: 47096...8c9

Skrevet

Selv om de bader/dusjer en gang i uka så blir de spylt nedentil hver morgen. 

Skrevet

ungen dusjer minimum annen hver dag, og blir vasket med klut på morgen, og kvelden vist det ikke er dusjing. så her blir ungen vasket 2 ganger om dagen... pga bleie

Anonymous poster hash: fd6fe...fc5

Skrevet

Det var ingen som sa at de vasket ungene bare noen ganger i uka i den andre tråden (som jeg antar du refererer til). Det var snakk om bading. Selvsagt vasker man ungene hver dag selv om de ikke bader hver dag.

Signerer denne!

Skrevet

Det var ingen som sa at de vasket ungene bare noen ganger i uka i den andre tråden (som jeg antar du refererer til). Det var snakk om bading. Selvsagt vasker man ungene hver dag selv om de ikke bader hver dag.

Signerer denne!

OK, da missforsto jeg?

Anonymous poster hash: 20097...69e

Skrevet

Husker da særkullsbarna til mannen var mindre, da badet de en gang i uka, kanskje to. og det var det. Klutvask har de ikke hørt om engang.

Og ja, det luktet tiss og bæsj av dem. De badet alltid da de var hos oss iallefall.

Nå er guttene store (tenåringer) og de dusjer annenhver, hver 3. dag, og ellers ingen vask nå heller.

Mannen (på mitt initiativ) gav dem opplæring på skikkelig klutvask av ansikt, armhuler og underliv nå da de var på ferie her, og gav dem hver sin deodorant.

Men atte....? De stod der som verdens største spørsmålstegn! Blir forbauset at klutvask ikke er vanlig jeg? Store gutter begynner å lukte svette altså.

Jeg har alltid blitt vasket morgen og kveld med klut og vann, og det er noe jeg overfører til barna mine også.

Bad annenhver dag, evt dusj. Det vil alltid være igjen noen bæsjrester og litt skvetting av tiss i rompa. Særlig nå når 5 åringen vil gå på do selv, og glemmer si fra at han har bæsja, og i tillegg glemmer å tørke seg! :huh:

Anonymous poster hash: 1b082...4e3
Skrevet

Trodde det var vanlig å vaske ungene sine hver dag. Mine dusjer eller bader et par ganger i uka, men vasker med klut hver dag! Jobbet som vikar i barnehage og da luktet det av noen av ungene altså!

Anonymous poster hash: bff38...96d

Skrevet

Såpe trengs ikke!

Hvorfor tror du ikke vedkommende er lege? Barnas helsesøster OG min lege sier nøyaktig det samme som personen du svarer. Hvis du googler litt og leser svarene fra legene, så ser du at det er ganske allmenn kjent at barn ikke skal vaskes hver dag.

Anonymous poster hash: 32c91...892

Skrevet

Å joda, det kan lukte ganske surt faktisk

Anonymous poster hash: 06108...d7b

Skrevet

Ikke likt, men joda, det gjør det! Merker godt på jenta mi at hun kan lukte vondt nedentil hvis vasken etter forrige bleieskift var litt sløv

Anonymous poster hash: 5a1be...a57

Skrevet

Såpe trengs ikke!

Hvorfor tror du ikke vedkommende er lege? Barnas helsesøster OG min lege sier nøyaktig det samme som personen du svarer. Hvis du googler litt og leser svarene fra legene, så ser du at det er ganske allmenn kjent at barn ikke skal vaskes hver dag.

Anonymous poster hash: 32c91...892

Så hvis barna kommer hjem fa bhg med solkrem, sand og annen møkk etter mange timers utelek.......så vasker du ikke?? Nice!

Du skjønner, mine barn er aktive ute-unger. Klatrer, leker i sandkassa, kryper, leker med gjørme.... Klart de vaskes/ dusjer.

Kan godta at ikke alle er for dusjing og bading hver dag, men å sende barna i seng med møkkete kropper etter aktiv lek ute er jo bare sykt!!! For ikke å snakke om barn som ikke er så flinke til å tørke seg selv.

Men dere om det!!

Skrevet

Jeg jobber også i bhg, men kjenner ikke at noen av barna stinker. Med mindre de skvetter litt. Jeg dusjer mine en gang i uka, men de vaskes hver dag fordi.

Hver dag fordi?

Hver dag for det heter det! Lær deg norsk!Anonymous poster hash: c1e82...d5b

saklig å begynne å hakke på skrivefeil! Kjære deg, Beklager på det sterkeste at jeg skrev det slik jeg sier det.
Like feil å si det som å skrive det!Anonymous poster hash: c1e82...d5b

tanken slår deg ikke at vi sier ting forskjellig avhengig av hvor vi kommer fra? Og hva har det med denne diskusjonen å gjøre? Du forsto hva jeg mente, hold deg til saken. Håper ikke du bedriver korreks med de du prater med bare fordi de sier feil.

Man snakker dialekt, men skriver det ikke. Det finnes to skriftspråk i Norge, og det er bokmål og nynorsk. Dialekt snakker man, men man kan ikke skrive slik man snakker. Da hadde det vært en del rare formuleringer rundt omkring. Pleier ikke å rette andres slurv/skrivefeil, men måtte bare påpeke dette siden du bruker dialekten din som forklaring.

Anonymous poster hash: 558ab...a00

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...