Gå til innhold

Dere som vasker barna deres et par ganger i uka...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet dere at de stinker nedentil? Jobber i barnehage og har ingen problemer med å kjenne hvem som har god hygiene og ikke! Vasker du deg selv bare et par ganger i uka kanskje? Fortjener ikke barna det samme? Badekar en gang i uka, men nedentil hver dag på barna selvfølgelig! Mye sløve foreldre ute å går ser jeg...

Anonymous poster hash: 20097...69e

Videoannonse
Annonse
Gjest Julia1984
Skrevet

Her dusjer barna hver kveld, men gjetter meg til at de som ikke dusjer/bader hver kveld vasker ansikt, hender og underlivet hver kveld.

Skrevet

Ja- det gjør jeg. :)

Skrevet

Nei, jeg vet ikke at de stinker nedentil. For det første stikker jeg ikke nesen min oppi rompa deres, for det andre lukter det slettes ikke av barns understell, slik det kan gjøre av voksnes. 

Anonymous poster hash: 575f6...d50
Skrevet

Er det noen som vasker barna sine bare et par ganger i uka?

Mine barn dusjer/bader to ganger i uke (oftere ved behov), men vi fyller selvfølgelig vasken og klutvasker ansikt, hals og underliv hver kveld. Hender vaskes mange ganger om dagen.

Anonymous poster hash: 02f87...abf
Skrevet

Er det noen som vasker barna sine bare et par ganger i uka? Mine barn dusjer/bader to ganger i uke (oftere ved behov), men vi fyller selvfølgelig vasken og klutvasker ansikt, hals og underliv hver kveld. Hender vaskes mange ganger om dagen. Anonymous poster hash: 02f87...abf

Jeg fikk inntrykk av det i den andre tråden, ble lettere sjokkert!

Skrevet

Nei, jeg vet ikke at de stinker nedentil. For det første stikker jeg ikke nesen min oppi rompa deres, for det andre lukter det slettes ikke av barns understell, slik det kan gjøre av voksnes.

Lykke til når poden blir tenåring og må eller BØR vaske seg hver dag pga lukt og aldri har lært de rutinene fra de små.....

Anonymous poster hash: c1e82...d5b

Skrevet

Jeg jobber også i bhg, men kjenner ikke at noen av barna stinker. Med mindre de skvetter litt. Jeg dusjer mine en gang i uka, men de vaskes hver dag fordi.

Skrevet

Du forstår vel at barn kan bli vasket med klut selv om de bare bader en gang eller to i uka? De er ikke skitne og stinkende av den grunn...

Bleiebarn vaskes vel uansett nedentil etter nattbleia og etter avføring?

Anonymous poster hash: 02a2b...3a2

Skrevet

Jeg jobber også i bhg, men kjenner ikke at noen av barna stinker. Med mindre de skvetter litt. Jeg dusjer mine en gang i uka, men de vaskes hver dag fordi.

Hver dag fordi?

Hver dag for det heter det! Lær deg norsk!

Skrevet

Nei, jeg vet ikke at de stinker nedentil. For det første stikker jeg ikke nesen min oppi rompa deres, for det andre lukter det slettes ikke av barns understell, slik det kan gjøre av voksnes.  Anonymous poster hash: 575f6...d50

For oss som jobber i barnehage er jeg sikker på at det er flere som kan skrive under på at de lukter ganske kraftig ja! Trenger på langt nær stikke nesen nedi for å si det sånn! De fleste trenger hjelp til tørking osv. og dessverre er det noen som lukter ille som tilsynelatende er rene ellers!

Skrevet

når poden blir tenåring skal h*n være såpass selvstendig at h*n skjønner slike ting og tar til seg beskjeder. Tenåringer kan man faktisk prate med.

Lykke til når poden blir tenåring og må eller BØR vaske seg hver dag pga lukt og aldri har lært de rutinene fra de små.....

Anonymous poster hash: 1deb0...f54

Skrevet

Det var ingen som sa at de vasket ungene bare noen ganger i uka i den andre tråden (som jeg antar du refererer til). Det var snakk om bading. Selvsagt vasker man ungene hver dag selv om de ikke bader hver dag.

Skrevet

Hver dag fordi?

saklig å begynne å hakke på skrivefeil! Kjære deg, Beklager på det sterkeste at jeg skrev det slik jeg sier det.

Skrevet

Vasker ansikt, hender og nedentil på de, selvom de ikke dusjer hver dag. Det regner jeg med de fleste gjør.

Skrevet

Kjenner ingen som ikkje vaskar ungane kvar dag. At dei badar/dusjar 1-2 gongar i veka er noko heilt anna.

Skrevet

Hver dag fordi?

saklig å begynne å hakke på skrivefeil! Kjære deg, Beklager på det sterkeste at jeg skrev det slik jeg sier det.

Like feil å si det som å skrive det!

Skrevet

Guttungen bader maks 1 gang i uka, men vi vasker ansikt, hender og underliv daglig likevel. Og resten av ungen etter behov.

Skrevet

Hver dag fordi?

Like feil å si det som å skrive det!

tanken slår deg ikke at vi sier ting forskjellig avhengig av hvor vi kommer fra? Og hva har det med denne diskusjonen å gjøre? Du forsto hva jeg mente, hold deg til saken. Håper ikke du bedriver korreks med de du prater med bare fordi de sier feil.

Skrevet

Jeg vasker ungen min med klut hver dag, men det er alikevel tisselukt når jeg skifter bleie. Det er ikke til å unngå når en bruker papirbleier.

Skrevet

Jo, det kan det så absolutt gjøre. Min 2-åring bader vanligvis hver kveld, men da vi skulle på hyttetur uten innlagt vann så trodde jeg det holdt å dusje ham et par dager i uka, for han var jo ikke skitten... Men det luktet ganske mye etter 3 dager ja. Brukte våtservietter ved bæsjebleier og om morgenen, men det var tydeligvis ikke nok.

Anonymous poster hash: e298d...d0d

Skrevet

Mine barn Bader 2-3 ganger pr. Uke. Hender og ansikt vaskes mange ganger pr. dag, men stump og tiss tas bare med våtservietter. Og, de stinker overhodet ikke.

Anonymous poster hash: ad095...9e0

Skrevet

Har aldri kjent at det stinker av barna nedetil. Bare litt urin av bleie.

Anonymous poster hash: 8b416...a57
Skrevet

dusjer ungen min annenhver dag

Syntes 1 dag i uka kanskje er litt lite? men hva man er vant til -så lenge en blir ren på andre måter så er det jo det samme :)

Anonymous poster hash: 684b0...96d
Skrevet

Jo, det kan det så absolutt gjøre. Min 2-åring bader vanligvis hver kveld, men da vi skulle på hyttetur uten innlagt vann så trodde jeg det holdt å dusje ham et par dager i uka, for han var jo ikke skitten... Men det luktet ganske mye etter 3 dager ja. Brukte våtservietter ved bæsjebleier og om morgenen, men det var tydeligvis ikke nok.

Anonymous poster hash: e298d...d0d

Nei, våtserviettar er ikkje nødvendigvis nok. Om ein brukar tørrserviettar eller tøyklutar brukar ein mykje meir vatn.

Synes ikkje våtserviettar er nok ved bæsjebleier heller eigentleg, og brukar det kun når vi ikkje har tilgang til vatn ved bleieskift.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...