Gå til innhold

Sove ute i barnehagen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette var noe av det mest paranoide jeg har lest. Hvordan får dere hønemødrene sove om natta, når ingen overvåker kyllingene...??

Vel, da sover iallfall mine kyllinger under tak sammen ned hønemor og hanefar;)

Har med selvsyn sett at unger ikke blir fulgt godt nok med, iom at jeg bodde nesten vegg i vegg med en barnehage.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det mulig? Ikke vær så nervøse da damer. Babycall er noe tull. Har du barnet i nærheten, hører du om det gråter. Evt krybbedød er lydløs, virker som om noen tror at babycall ordner alt. Husk at noen kan bøye seg ned over gjerdet og snappe med poden når han er våken og står inntil gjerdet og. Man må da ikke alltid tenke det verste. De fleste kidnappingssaker i Norge er utført av familie pga krangel om samvær.

Anonymous poster hash: 05cde...019

Skrevet

Da største her fortsatt sov i vogn, vat hun alltid spent fast med seler. Kunne sette seg opp i vogna, men ikke begynne og klatre eller noe. Selen var låst på ryggen, så en sånn type vil ihvertfall være rimelig kidnappingssikker. Med mindre man triller av gårde med hele vogna og ungen oppi da...

Sønnen til en venninne ble bortført på et kjøpesenter da han var baby. Da viste det seg å være en passe sinnsforvirret dame som skulle "passe på det stakkars barnet som var helt alene". De fant ham heldigvis igjen på lageret til en klesbutikk. Dette til dere som sier at "kidnapping skjer ikke i Norge". Det kan faktisk skje med hvem som helst.

Anonymous poster hash: c6de9...627

Skrevet

De må kunne la barnet ditt sove inne. Jeg har et øre-nese-hals-barn som får feber av å sove ute. Har fått lov til å ha han sovende inne i bhg istedet.

Anonymous poster hash: 76c85...afc

Tviler på at "jeg er redd ungen skal bli kidnappet" er en like legitim grunn for å la barnet sove inne.

Alt man skal tenke på, HI! Farlig å leve, man dør av det. Har du tenkt på at personalet ikke alltid har kontroll på ungen din? For lite folk på jobb, bæsjebleie som må tas selv om det ikke er noen andre voksne i nærheten, legging av 10 barn samtidig...det kan alltids skje noe galt.

Jeg har jobbet i bhg, og man har sjelden full kontroll på barna til enhver tid. Sier seg selv, med kun så mange voksne per barn.

Likevel, man sender jo barnet i bhg, og som regel går det bra:)

Anonymous poster hash: 30e10...456

Heisann, det var da en flott og beroligende melding til en som er superbekymret før bhg-start.

Anonymous poster hash: cb18a...23f

Sorry, men sånn er det bare! Jeg er ikke av den hysteriske typen, og ville bare sette ting i perspektiv til HI.

Anonymous poster hash: 30e10...456

Skrevet

Synes du er i overkant hysterisk. Og sånn rent statistisk:hvor mange barn har blitt kidnappet fra norske barnehager?;)

Skrevet

Synes du er i overkant hysterisk. Og sånn rent statistisk:hvor mange barn har blitt kidnappet fra norske barnehager? ;)

Rent statistisk så ville ikke jeg at mitt barn skal være det første...mulig dere andre ikke bryr dere om det.

Anonymous poster hash: 2d5ed...7b6

Skrevet

Bhg er forpliktet til å følge med på barna når de sover ute. Kjenner en som jobber med stedlig tilsyn av bhg, og hvis de oppdager at barn sover ute uten at noen passer på får bhg skriftlig advarsel.

Men du kan ikke nødvendigvis se at de følger med, i vår bhg sitter en voksen inne på avd og følger med vognene fra vinduet.

De fleste av oss vet hvordan ting fungerer i virkeligheten. Alle VET at en barnehage ikke har ressurser nok til at en person skal sitte og følge med vogner 2-3 timer for dag. Hvem tar seg av de andre barna?

hos oss passer en person vognene. Så det stemmer ikke. Vi bytter på, for vi har pausetid mens barna sover. Så den som ikke er på pause passer vognene. Som regel to stk også.

Anonymous poster hash: 64be9...0f3

Skrevet

De andre bryr seg ikke ;) en ting mindre måtte tenke på . Tenk uten barn trenger de heller ikke måtte ha barnevakt for å dra på fest/ jentetur. ....

Anonymous poster hash: ded71...739

Skrevet

Skjønner deg godt . Hadde tenkt det samme selv. Men kan du ikke spørre om han kan sove inne? I vår barnehage er det bygd et eget soverom ute, og ingen kommer inn der. Veldig betryggende. 

Anonymous poster hash: 1c307...d96
Skrevet

Synes du er i overkant hysterisk. Og sånn rent statistisk:hvor mange barn har blitt kidnappet fra norske barnehager? ;)

Rent statistisk så ville ikke jeg at mitt barn skal være det første...mulig dere andre ikke bryr dere om det.

Nei, det bryr jeg meg faktisk ikke om, tenker ikke på det engag for å være ærlig.... Jeg har 6 barn, og alle har sovet ute i vogn. Går nok bra med sistemann også. Og ja, jeg mener faktisk helt seriøst at det er usunt hysterisk. Og om det betyr noe, er jeg en erfaren og ansvarsfull mor på 46 år.

Men for all del,-enhver styrer jo med sitt som de synes best.

Gjest Julia1984
Skrevet

I vår bhg har de vogn vakt...

Gjest Antarctica
Skrevet

Nei, for vi som ikke har operert inn en chip med radiosender i øret til ungen, vi bryyyyyyr oss jo ikke om ungene våre. Det er jo VM i bekymret mor på dette forumet, der "bekymret" er synonymt med "kjærlig", ikke sant? For det er jo ikke de vanlige mødrene, de som ikke er bekymra døgnet rundt, nekter mannen å ta en øl før poden blir 18 selv når ungene sover, vi som er så gærne at vi tar toget uten sikkerhetsseler, lar ungene sitte i en parkert bil med motoren av, lar dem få sol på kroppen uten UV-drakt, eller overnatter et annet sted en barnet før skolealder.

Si meg, går ungene deres med hjelm og knebeskyttere hele døgnet, eller?

Skrevet

Bhg er forpliktet til å følge med på barna når de sover ute. Kjenner en som jobber med stedlig tilsyn av bhg, og hvis de oppdager at barn sover ute uten at noen passer på får bhg skriftlig advarsel.

Men du kan ikke nødvendigvis se at de følger med, i vår bhg sitter en voksen inne på avd og følger med vognene fra vinduet.

De fleste av oss vet hvordan ting fungerer i virkeligheten. Alle VET at en barnehage ikke har ressurser nok til at en person skal sitte og følge med vogner 2-3 timer for dag. Hvem tar seg av de andre barna?
hos oss passer en person vognene. Så det stemmer ikke. Vi bytter på, for vi har pausetid mens barna sover. Så den som ikke er på pause passer vognene. Som regel to stk også.

Anonymous poster hash: 64be9...0f3

Merkelig. Jeg har jobbet som ord leder i 16 år, i fem forskjellige barnehager og har aldri hørt om at unger står ute og sover uten «vognvakt». Der jeg jobber nå er det drøye 60 barn på småbarnsgruppene og av disse sover vel ca 95%. Hva i all verden skal alle disse voksne gjøre mens ungene sover? Seriøst,.det er 20 stk av oss om alle er på jobb...

Anonymous poster hash: 85e9e...3a2

Skrevet

Nei, for vi som ikke har operert inn en chip med radiosender i øret til ungen, vi bryyyyyyr oss jo ikke om ungene våre. Det er jo VM i bekymret mor på dette forumet, der "bekymret" er synonymt med "kjærlig", ikke sant? For det er jo ikke de vanlige mødrene, de som ikke er bekymra døgnet rundt, nekter mannen å ta en øl før poden blir 18 selv når ungene sover, vi som er så gærne at vi tar toget uten sikkerhetsseler, lar ungene sitte i en parkert bil med motoren av, lar dem få sol på kroppen uten UV-drakt, eller overnatter et annet sted en barnet før skolealder.

Hva hadde alle disse tingene du ramset opp med saken å gjøre? Langt ifra den ene bekymringen som nevnes her.

Gjest Antarctica
Skrevet

Hva hadde alle disse tingene du ramset opp med saken å gjøre? Langt ifra den ene bekymringen som nevnes her.

Nei, de er ikke langt i fra. De er oppe til diskusjon på det samme forumet, og avføder like mange sider med svar - og de provoserer også fram en masse innlegg med "ja, dere bryr dere jo ikke, men JEG, jeg bryr meg om mitt barn og får vondt i mammahjertet av ditten og datten/ jeg vet hvor mange farlige mennesker det er der ute/ jeg vil ikke risikere barnet mitt selv om DERE vil det."

Det er en konkurranse om å bekymre seg for flest (usannsynlige) farer. Og er man ikke redd for de samme tingene, som heller aldri har vært sett på som utbredte faremomenter, så kommer innleggene med at man ikke bryr seg, heller vil dra på venninneturer (se litt over her...) og andre frekke antydninger om at det å gi ungene god og trygg omsorg henger sammen med å dikte opp flest mulig crazy dødsårsaker som kan ramme. Det er faktisk provoserende.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...