Gå til innhold

Sove ute i barnehagen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet mitt skal begynne i en stor barnehage om noen uker og der har vi fått beskjed om at alle de små barna skal sove ute i vogn.

Jeg har ved flere anledninger gått tur forbi barnehagen og ser ofte at det ikke er voksne ute og passer på. I tilegg så står vognene rett ved et gjerde. Det er heller ikke annet enn en vei på baksiden hvor de ligger.

I disse dager som det er så mye fæle mennesker så er jeg kjempe skeptisk til å la barnet mitt sove der. Det er jo så fort gjort å bare løpe bort å ta et barn, for så å stikke av i en bil. Ingen som rekker å gjøre noeselv om de er rett innenfor.

Vurderer å bare la barnet begynne deltid så jeg kan hente det innen barna skal sove.

Grøsser helt ved tanken og uroer meg kjempe masse.

Hva synes dere?

Anonymous poster hash: 2d5ed...7b6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

I vår barnehage sover alle ungene ute i barnevogner. Men de står plassert rett utenfor og barnehagen har babycall i alle vognene.

Nå har alle mine sovet ute i barnevogn her hjemme også så akkurat det bekymrer meg lite.

Anonymous poster hash: 41b43...8d5
Skrevet

Vil bare si at jeg ikke har noen problemer med å la barnet sove ute hvis jeg er trygg på stedet.

Skrevet

Hvis noen har bestemt seg for å ta et barn å løpe så rekker vel ikke akkurat babycall så langt.

Gjest Julia1984
Skrevet

Du må bare be om en samtale med bhg og snakk om bekymringen din! Det er nok tryggere enn du aner. Uansett, du må slippe opp litt. Ikke noe god ting for barnet ditt og bli hentet før soving.

Skrevet

Hos oss går vi inn og ut hver 5-10 minutt og sjekker de. Barna sover ute i vogn utenfor vinduet vårt, så vi hører hvis det er gråt. 

Anonymous poster hash: 34056...ad4
Skrevet

Be om en prat med pedleder. Fortell om hva som bekymrer deg. De har nok mer oversikt over barna enn hva du kan se.

Anonymous poster hash: 802aa...4e7

Skrevet

Hvis noen har bestemt seg for å ta et barn å løpe så rekker vel ikke akkurat babycall så langt.

Hvis, om, atte, men.... Sånn er livet som mamma og pappa. Det er alltid hvis, om, atte, men, kanskje... Jeg vurderer muligheten som 0 for at noen kidnapper barnet mitt fra vogna i barnehagen.

Anonymous poster hash: 41b43...8d5

Skrevet

Jeg hadde ikke bekymret meg i det hele tatt. De har helt sikkert en måte å passe på barna på. Mange bruker babycall eller det kan være at en voksen passer på, men av og til må inn med andre barn sånn at barna i kort tid er uten noen som passer på.

Jeg hadde spurt om det under tilvenningen og sagt at det er en ting som bekymrer deg, så forklarer de deg helt sikkert hvordan de passer på barna sånn at du kan bli rolig.

Anonymous poster hash: 2ae04...fd1
Skrevet

Bare snakk med personalet! Kanskje de har rutiner på det som du ikke vet om? 

Anonymous poster hash: 34056...ad4
Skrevet

Vær heller åpen om d. Forklar til de ansatte er du tenker fryktelig mye på d. Så vil de nok berolige deg litt når de har forklart hvilke rutiner de har på d med soving. Og så kan du evt. Komme med hva du tenker at du ønsker i forhold til d. Hos oss sitter d alltid en vakt der d er sovende barn. Sovende barn må følges med, ikke bare i forhold til kidnapping, men også at de ikke ligger der og brølgriner, er på vei ut av vognen osv osv.

Anonymous poster hash: 29da6...632

Skrevet

Det hadde ikke bekymret meg det minste. 

Anonymous poster hash: 560f4...c7d
Skrevet

Det hadde ikke bekymret meg det minste. 

Anonymous poster hash: 560f4...c7d

Nei, det tenker sikkert de foreldrene som mister barna sine også. Det skjer ikke meg. Synes det er tankeløst og naivt.

Skrevet

Enig med HI . Hadde ikke tort dette selv.

Anonymous poster hash: ded71...739

Skrevet

Paranoid, much?

Anonymous poster hash: 802aa...4e7

Skrevet

De må kunne la barnet ditt sove inne. Jeg har et øre-nese-hals-barn som får feber av å sove ute. Har fått lov til å ha han sovende inne i bhg istedet.

Anonymous poster hash: 76c85...afc

Skrevet

Bhg er forpliktet til å følge med på barna når de sover ute. Kjenner en som jobber med stedlig tilsyn av bhg, og hvis de oppdager at barn sover ute uten at noen passer på får bhg skriftlig advarsel.

Anonymous poster hash: cb18a...23f

Skrevet

Bhg er forpliktet til å følge med på barna når de sover ute. Kjenner en som jobber med stedlig tilsyn av bhg, og hvis de oppdager at barn sover ute uten at noen passer på får bhg skriftlig advarsel.

Men du kan ikke nødvendigvis se at de følger med, i vår bhg sitter en voksen inne på avd og følger med vognene fra vinduet.

Skrevet

De må kunne la barnet ditt sove inne. Jeg har et øre-nese-hals-barn som får feber av å sove ute. Har fått lov til å ha han sovende inne i bhg istedet.

Tviler på at "jeg er redd ungen skal bli kidnappet" er en like legitim grunn for å la barnet sove inne.

Alt man skal tenke på, HI! Farlig å leve, man dør av det. Har du tenkt på at personalet ikke alltid har kontroll på ungen din? For lite folk på jobb, bæsjebleie som må tas selv om det ikke er noen andre voksne i nærheten, legging av 10 barn samtidig...det kan alltids skje noe galt.

Jeg har jobbet i bhg, og man har sjelden full kontroll på barna til enhver tid. Sier seg selv, med kun så mange voksne per barn.

Likevel, man sender jo barnet i bhg, og som regel går det bra:)

Anonymous poster hash: 30e10...456

Skrevet

Tviler på at "jeg er redd ungen skal bli kidnappet" er en like legitim grunn for å la barnet sove inne.

Alt man skal tenke på, HI! Farlig å leve, man dør av det. Har du tenkt på at personalet ikke alltid har kontroll på ungen din? For lite folk på jobb, bæsjebleie som må tas selv om det ikke er noen andre voksne i nærheten, legging av 10 barn samtidig...det kan alltids skje noe galt.

Jeg har jobbet i bhg, og man har sjelden full kontroll på barna til enhver tid. Sier seg selv, med kun så mange voksne per barn.

Likevel, man sender jo barnet i bhg, og som regel går det bra:)

Anonymous poster hash: 30e10...456

Heisann, det var da en flott og beroligende melding til en som er superbekymret før bhg-start.

Skrevet

Hei HI, jeg forstår deg godt. Hadde aldri latt barnet mitt ligge alene i vogn ute. Da barnet mitt var mindre og hadde  mulighet til å sove i barnehagen, gav jeg beskjed om at han aldri skulle sove ute i vogn. Det var helt greit. De respekterte det og forstod. Nå begynte han sent i barnehagen (2,5 år) så sov stort sett aldri der. Men personalet forstod, og han kunne sove inne hvis han var trett. 

Det kan faktisk komme en katt.. Eller en syk person... Jeg synes det er ille at noen lar barn ligger alene ute i vogn. Det er min mening.

Anonymous poster hash: 675a4...4ae
Skrevet

Jeg som er HI og jeg er overhode ikke bekymret for sykdom, bæsjebleier, skrubbsår, fall og andre ting barnet vil oppleve i barnehagen. MEN å la barnet sove tett inntil et gjerde uten at de voksne passer på. Jo, det er jeg redd for.

Skrevet (endret)

Jeg hadde ikke likt om vognene sto linet opp ved gjerdet hvor folk går forbi. Hvorfor må de stå der liksom?

Var nærmeste nabo til en barnehage, hvor vognene sto på baksiden, nesten i hagen min, men ikke slik at noe kunne rekke vognene. Men der lå det unger og gråt ofte uten at voksne reagerte på lang tid. Sa flere ganger ifra til personalet. Hadde ikke likt det om det var mitt barn!

Nå sover de fleste ungene i mine barns barnehage i en vognstall, altså innendørs. Men det blir veldig tett og varmt der. Så min lille snuppe og et par til står ute, rett ved der de andre ungene leker. De tåler all verdens lyd mens de sover;)

Ville snakket med personalet jeg, kanskje har de ikke tenkt på problemstillingen ? (Men det har de sikkert)

Endret av To med tut og ei snuppe
Skrevet

Men du kan ikke nødvendigvis se at de følger med, i vår bhg sitter en voksen inne på avd og følger med vognene fra vinduet.

De fleste av oss vet hvordan ting fungerer i virkeligheten. Alle VET at en barnehage ikke har ressurser nok til at en person skal sitte og følge med vogner 2-3 timer for dag. Hvem tar seg av de andre barna?

Gjest Antarctica
Skrevet

Dette var noe av det mest paranoide jeg har lest. Hvordan får dere hønemødrene sove om natta, når ingen overvåker kyllingene...??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...