skinnfilla Skrevet 28. juli 2013 #26 Skrevet 28. juli 2013 Du har all rett på din eiendom. Snakk ned store bokstaver og gi beskjed om at du har kjøpt eiendom med 2! Parkeringsplasser. De kan du bruke som du vil, og ikke som det passer naboen!
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2013 #27 Skrevet 28. juli 2013 Kan du sette opp et skur for søppeldunkene el. (med tillatelse fra styret selvfølgelig) da kan han ikke bare flytte på dunkene dine. Anonymous poster hash: 5c6d9...423
Gjest Hercule Poirot Skrevet 28. juli 2013 #28 Skrevet 28. juli 2013 Du må snakke med naboen, i hyggelig, men klare ordelag. Han kan ikke bare ta seg til rette på din eiendom. Jeg hadde nok blitt lovlig irritert, gitt...
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2013 #29 Skrevet 28. juli 2013 Jeg skjønner ikke helt... Søppeldunkene er da ikke stå store? Kan han ikke bare parkere en meter eller så lengre ut fra bodene enn han tidligere har gjort? Da blir det vel plass til både og...?Jeg ville nok snakket med naboen før jeg "tok" parkeringsplassen han alltid har brukt, til tross for at det er din eiendom. Men nå som dere allerede har satt i gang en uenighet, hadde jeg først og fremst prøvd å få til en både og løsning mtp å parkere litt lengre ut, slik at det er plass til både bil og dunker. Hvis ikke dette er mulig, har du ikke mulighet for å ha dunkene på plattingen heller da? Anonymous poster hash: f41c1...008
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2013 #30 Skrevet 28. juli 2013 Jeg skjønner ikke helt... Søppeldunkene er da ikke stå store? Kan han ikke bare parkere en meter eller så lengre ut fra bodene enn han tidligere har gjort? Da blir det vel plass til både og...? Jeg ville nok snakket med naboen før jeg "tok" parkeringsplassen han alltid har brukt, til tross for at det er din eiendom. Men nå som dere allerede har satt i gang en uenighet, hadde jeg først og fremst prøvd å få til en både og løsning mtp å parkere litt lengre ut, slik at det er plass til både bil og dunker. Hvis ikke dette er mulig, har du ikke mulighet for å ha dunkene på plattingen heller da? Anonymous poster hash: f41c1...008 Mener du seriøst at HI ikek skal få bruke sin egen eiendom fordi naboen hittil har vært så frekk å ta seg til rette, så da må han nesten få fortsette med det, stakkars??? Anonymous poster hash: 944bb...9da
Gjest mphs Skrevet 28. juli 2013 #31 Skrevet 28. juli 2013 Ser at mange missforstår plasseringen her. Det er ikke snakk om at han tar seg til rette på en av hennes to parkeringsplasser som er på endeveggen av huset , men parkerer på forsiden av huset fremfor der de deler en felles bod. Jeg syns det var ett godt forslag å søke til styret om å bygge et "skur" for dunkene slik at han ikke har mulighet til å flytte på det.
Gjest meg mamma? Skrevet 28. juli 2013 #32 Skrevet 28. juli 2013 Jeg skjønner ikke helt... Søppeldunkene er da ikke stå store? Kan han ikke bare parkere en meter eller så lengre ut fra bodene enn han tidligere har gjort? Da blir det vel plass til både og...? Jeg ville nok snakket med naboen før jeg "tok" parkeringsplassen han alltid har brukt, til tross for at det er din eiendom. Men nå som dere allerede har satt i gang en uenighet, hadde jeg først og fremst prøvd å få til en både og løsning mtp å parkere litt lengre ut, slik at det er plass til både bil og dunker. Hvis ikke dette er mulig, har du ikke mulighet for å ha dunkene på plattingen heller da? Anonymous poster hash: f41c1...008 Dette skriver hi : "De to dunkene tar ca 1 m, så han er fri til å parkere bilen på resten av boden. Men vil vel da stå litt i veien for sin egen bil." Det virker jo som om han er vanskelig bare for å være vanskelig, og det er vel ikke hi sin feil. Man skal da vel ikke føye seg bare fordi naboen lager bråk
Gjest Antarctica Skrevet 28. juli 2013 #33 Skrevet 28. juli 2013 Hvor store er de søpledunkene, da? Kan de ikke stå på gårdsplassen, eller i utkanten av den?
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2013 #34 Skrevet 28. juli 2013 Herregud . Din eiendom du bestemmer, din frekke fant av en nabo får finne på egne løsninger for sin andre bil. Fuck naboforhold, han har ikke akuratt visst seg som drømmenabo slik han tar seg til rette og han fortsetter være frekkas ang søplebøttene! HI har betalt for dette, naboen snylter. Hater sånne folk. Anonymous poster hash: b6e2a...4cb
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2013 #35 Skrevet 28. juli 2013 Bilen kan ikke parkeres lengre ut, da han vil bli stående på veien. Og det er kun plass til 1 forbikjørende bil. Brøytebilen har allerede gitt klage til naboen pga liten plass til han. Men han har mulighet til parkere foran resten av boden, da søppeldunkene kun tar opp 1 m av boden. Men vil da stå litt i veien for bil nr 1 mtp utkjøring. Jeg kommer ikke til å ha dunkene på plattingen, orker ikke løfte fulle dunker ned på bakken. og det skal bli godt å få dunkene vekk fra åsynet til ytterdøren. HI Anonymous poster hash: 4590e...3af
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2013 #36 Skrevet 28. juli 2013 Sånn som jeg forstår dette så står det en bod på tomtegrensen hvor halvparten av boden er på din eiendom og den andre halvparten på hans eiendom, også parkere han foran hele boden så han bruker litt av din tomt foran din del av boden? Men nå fikser du opp gårdspassen din og trenger den delen av din tomt (foran boden) som han har brukt å parkere på? Jeg vet sannelig ikke hva jeg hadde gjort, det er ikke noe hyggelig å være uvenner med naboen, men han oppfører seg jo helt bedriten barnslig og teit når han bare flytter rundt på dine søppeldunker på den måten. Hadde vært fristende å sette opp en klar grense mellom din og hans eiendom (det blir vel midt på boden og ut mot veien?), et lite skur til søppeldunkene og et blomsterbed kanskje Anonymous poster hash: ee53e...cc9
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2013 #37 Skrevet 28. juli 2013 Sånn som jeg forstår dette så står det en bod på tomtegrensen hvor halvparten av boden er på din eiendom og den andre halvparten på hans eiendom, også parkere han foran hele boden så han bruker litt av din tomt foran din del av boden? Men nå fikser du opp gårdspassen din og trenger den delen av din tomt (foran boden) som han har brukt å parkere på? Jeg vet sannelig ikke hva jeg hadde gjort, det er ikke noe hyggelig å være uvenner med naboen, men han oppfører seg jo helt bedriten barnslig og teit når han bare flytter rundt på dine søppeldunker på den måten. Hadde vært fristende å sette opp en klar grense mellom din og hans eiendom (det blir vel midt på boden og ut mot veien?), et lite skur til søppeldunkene og et blomsterbed kanskje Anonymous poster hash: ee53e...cc9 Sett opp gjerde mellom Anonymous poster hash: a2520...053
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2013 #38 Skrevet 28. juli 2013 Jeg heier på deg, HI! Ikke gi deg. Makan til frekk nabo! Anonymous poster hash: a7a07...4de
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2013 #39 Skrevet 28. juli 2013 Først og fremst bør du sjekke på kartet at plassen der han parkerer virklig er din. Jeg har sett flere tilfeller der folk er overbevist om at de eier for eksempel en halv gårdsplass og så viser det seg ikke å stemme. Sansynlig vis har du helt rett. Det er bare så veldig pinlig om man bommer. Anonymous poster hash: 775e8...d85
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2013 #40 Skrevet 28. juli 2013 Om det er for trangt for brøytebilen om det står en bil der, kan det jo tenkes at dette arealet er kommunalt/offentlig ? At boden er plassert helt i tomtegrensa. Men du har kanskje sjekket det allerede ? Anonymous poster hash: e239d...1be
SagflisiHåret Skrevet 28. juli 2013 #41 Skrevet 28. juli 2013 Hi, du forklarte så uklart...stedet foran boden er han parkerer, er det en av dine to parkeringsplasser?? Eller mener du at halve arealet foran boden, altså der du nå setter søpla, er ditt, og at han derfor står på din tomt?
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2013 #42 Skrevet 28. juli 2013 Han parkerer bil nr 2 foran ytterveggen på boden, der vi eier halve arealet hver. Altså halvparten av bilen hans står på min eiendom. Og der har jeg nå tenkt å ha søpla. Mine 2 parkeringsplasser er inne på gårdsplassen foran ytterdøra, og der parkerer han ikke Da naboen er en flisespikker har jeg selvfølgelig sjekket alt på forhånd ifh til målene på min eiendom. HI Anonymous poster hash: 4590e...3af
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå