Anonym bruker Skrevet 27. juli 2013 #1 Skrevet 27. juli 2013 Bor i rekkehus, og deler bod med naboen. Jeg har endeleilighet, og dermed 2 parkeringsplasser. (Har kun 1 bil) naboen som da bor i midten har kun 1 parkeringsplass, men 2 biler. Frem til nå har han parkert bil nr 2 fremom ytterveggen på boden vi deler (delt på midten, en dør på hver gårdsplass) Nå har jeg skaffet material og skal bygge platt fremom ytterdøra mi, noe som medfører at jeg vil ha søppeldunkene stående på min del av ytterveggen av boden. Dette ble ikke godt mottatt av naboen. Kom hjem igår og fant begge dunkene plassert på gårdsplassen min, og bilen hans parkert foran boden. Ringte så på å forklarte situasjonen. Han ble sint, og mente at hvis jeg skulle ha søppeldunkene der, måtte han få låne min ledige parkeringsplass til sin bil nr2. Noe jeg sa var uaktuelt. Når jeg kom hjem nå nettopp, var igjen dunkene trillet på gårdsplassen, og hans bil parkert foran boden. Jeg er urimelig? Anonymous poster hash: 4590e...3af
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2013 #2 Skrevet 27. juli 2013 Du er kanskje litt lite fleksibel. Nei, han har ikke krav på å få låne den ene parkeringsplassen din, men gjør det noe om du er snill og lar ham låne den? Da kan han parkere, du kan flytte søppelboksen, du kan bygge platting og alle er fornøyde. God naboerm vet du Anonymous poster hash: 03595...dfa
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2013 #3 Skrevet 27. juli 2013 Du får stille søppeldunkene dine foran hans vegg da haha Anonymous poster hash: 9c607...c0b
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2013 #4 Skrevet 27. juli 2013 Jeg skjønner ikke hvorfor du absolutt må lage nabokrangel, la nå han få bruke din plass? Hva skal du med den da? Ha den til pynt? Ja du er urimelig Anonymous poster hash: 6d91b...3c1
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2013 #5 Skrevet 27. juli 2013 Hun må jo ha en ny plass til søppeldunkene siden hun skal bygge platting der hvor de står nå. Jeg synes ikke du er urimelig. Anonymous poster hash: 9c607...c0b
DaTuMa Skrevet 27. juli 2013 #6 Skrevet 27. juli 2013 Kan du ikke leie bort den andre plassen til han da? Trenger du den selv? Hvis det er lite med gjesteparkering feks skjønner jeg godt at du vil ha plassen ledig til dine gjester.
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2013 #7 Skrevet 27. juli 2013 Kan du ikke leie ut plassen din til han for en liten sum hver mnd? Da kan dere skrive en ordentlig kontrakt på det. Anonymous poster hash: 36a9c...f0b
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 27. juli 2013 #8 Skrevet 27. juli 2013 Ikke urimelig men...hvis du nå har en plass til overs, hvorfor ikke låne den bort da, og beholde et høvelig godt naboforhold?
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2013 #9 Skrevet 27. juli 2013 Er veldig greit å ha plass til flere biler når det kommer besøk. Orker å be naboen om å flytte bilen hver gang det kommer noen hit. Og jeg har faktisk kjøpt leilighet med 2 plasser, og det har ikke han. HI Anonymous poster hash: 4590e...3af
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2013 #10 Skrevet 27. juli 2013 Er veldig greit å ha plass til flere biler når det kommer besøk. Orker å be naboen om å flytte bilen hver gang det kommer noen hit. Og jeg har faktisk kjøpt leilighet med 2 plasser, og det har ikke han. HI Anonymous poster hash: 4590e...3af
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 27. juli 2013 #11 Skrevet 27. juli 2013 Å leie den ut for en liten, symbolsk sum var lurt!
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2013 #12 Skrevet 27. juli 2013 Er ingen gjesteparkering her, dessverre. HI Anonymous poster hash: 4590e...3af
nagini Skrevet 27. juli 2013 #13 Skrevet 27. juli 2013 HI skal da ikke være pålagt å låne eller leie vekk sin gjesteparkering, som hun har kjøpt og betalt for, til naboen, ærlig talt.
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2013 #14 Skrevet 27. juli 2013 Er ingen gjesteparkering her, dessverre. HIAnonymous poster hash: 4590e...3af Da hadde jeg eksplodert, vi bor i enebolig, og har greit størrelse på gårdsplassen, men mange av husene rundt har ikke parkeringsplass, hadde de parkert i min gårdsplass så hadde jeg blitt rimelig forbannet. Du får sette han på plass, det er din parkeringsplass. Da får han kjøpe seg endeleilighet eller flytte et annet sted. Til dere som sier at ho skal la han leie plassen, ho skriver jo at ho skal sette søppelkassene sine der eller ha plassen ledig til gjest.. Anonymous poster hash: 1b839...2aa
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2013 #15 Skrevet 27. juli 2013 Naboen din er godt vant, og blir sur når det han oppfatter som sin "rett" blir fratatt ham. Men selvfølgelig kan du bygge platting, plassere søppelbøtter og parkere biler som du vil på egen eiendom. Naboen har vel ikke helt tenkt gjennom det praktiske ved å ha en parkeringsplass og to biler. Det finnes kanskje en gjesteparkering eller andre parkeringsmuligheter i nærheten som han kan benytte seg av? Bor dere i borettslag, eller har dere en velforening eller lignende? Ta kontakt og be dem informere naboen om de faktiske forhold, siden du ikke når gjennom. Fortsetter han å flytte rundt på dine søppelkasser så får du ta med deg utskrift av tomtegrenser eller lignende, banke på døra, og forklare ham fakta igjen. Forresten regner jeg med at du har papirarbeid / søknad til plattingen i orden? Kjedelig om naboen finner grunn til å lage trøbbel for deg... Anonymous poster hash: 16e76...d18
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2013 #16 Skrevet 27. juli 2013 Byggetillatelse og alt er i orden ja Og de fleste leiligheter har en slik platting foran ytterdøra, så mer vanlig å ha enn å ikke ha. Jo, jeg skjønner at jeg gjør det vanskelig for naboen. Men jeg føler at det blir hans problem, og ikke mitt. Kanskje jeg som er egoistisk men.. Kan høre med velforeningen, om dette fortsetter. Men kommer ikke til å låne bort plassen til han. Det er lite med parkeringsplasser her. Og kun vi i ytterleilighetene har 2 plasser. Har lånt bort plassen til flere naboer for korte perioder, da de har hatt andre ting på sin plass. Men kommer ikke til å låne bort den over lengre tid, for å skape problemer for mine gjester. HI Anonymous poster hash: 4590e...3af
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 27. juli 2013 #17 Skrevet 27. juli 2013 Nei, skjønner deg egentlig godt HI. Men det må jo bli kjipt å forholde seg til sur og fornærmet nabo, var det jeg tenkte hovedsaklig på. Men du har selvsagt alle rettigheter på din side!
mamma_til_gutt Skrevet 27. juli 2013 #18 Skrevet 27. juli 2013 Hvis du plutselig en dag bare har satt søppelbøttene der han har parkert "bestandig", skjønner jeg utmerket godt at han blir irritert. En normal fremgangsmåte ville vært å prate med naboen i ålreit tid, slik at de har mulighet til å forberede seg. På den måten du fremstiller det her virker du vrang og selvsentrert, det er ikke alltid at det som er lov er lurt...
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2013 #19 Skrevet 27. juli 2013 Vanvittig hvordan naboer syger til seg rettigheter på andres eiendom, som de deretter nekter å gi fra seg. Her ble carporten brukt til klestørking da jeg flyttet inn, men jeg hadde bil og kjørte den naturligvis inn i carporten. Så kom nabodama og skulle henge opp tøyet sitt (jeg visste ikke at hun jevnlig brukte klessnora), og hun ble ganske støtt over at hun ikke kunne henge opp klærne sine! Har du en mulighet til å ha dunkene dine inne i boden? Jeg skjønner at du helst vil bruke boden til andre ting, men... Det er ikke helt riktig av naboen å parkere på din plass uten å spørre først. Egentlig burde han vært kjempetakknemlig overfor deg som har lånt ham en plass i lengre tid... Men hvis du har plass inne i boden til dunkene, kan du velge den løsningen. Anonymous poster hash: e2fc3...2f2
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2013 #20 Skrevet 27. juli 2013 Boden er full av sykler/ski, gressklipper, sportsvogn og denslags. Og drive å dra fulle dunker ut og over dørstokken hadde uansett ikke vært aktuelt. Jeg orker ikke styre ekstra med søpla for å gi naboen en gode han egentlig ikke har rett på. De to dunkene tar ca 1 m, så han er fri til å parkere bilen på resten av boden. Men vil vel da stå litt i veien for sin egen bil. HI Anonymous poster hash: 4590e...3af
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2013 #21 Skrevet 27. juli 2013 Kanskje han rett og slett ikke vet at han låner din parkeringsplass? Kanskje du bør gjøre ham oppmerksom på det? Hvis man er redd for å flytte tunge dunker over terskler og trinn, er det mulig å flytte helt tomme dunker til dit søppelbilen kommer. Og først fylle opp dunkene når de er kommet på den plassen der de skal tømmes... Men det blir jo som du sier å "styre ekstra med søpla". Anonymous poster hash: e2fc3...2f2
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2013 #22 Skrevet 27. juli 2013 Da er jeg nødt til å ha dunkene foran på ytterveggen av boden, for det er der søppelbilen kommer. Tidligere har de stått ved ytterdøren, og så har jeg trillet de frem til ytterveggen av boden slik at søppelbilen har hentet de. Tviler på at søppelkjøreren henter dunkene mine inne i boden.. Siden vi har felles gjerde i hagen, felles stue og kjøkkenvegg inne. Regner jeg med at han skjønner at den andre halvparten av boden han bruker, også er min. HI Anonymous poster hash: 4590e...3af
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 27. juli 2013 #23 Skrevet 27. juli 2013 (endret) Jeg forstår deg godt. Han har tatt seg til rette på din eiendom.. og blir sur og trasser når du plutselig vil ha din plass tilbake. Da hadde ikke jeg orket å finne løsninger for å gagne han. er i utgangspunktet enig i at man kan strekke seg litt ekstra for å beholde nabofreden. Men når han har kjøpt en leilighet med en p-plass så sier det seg selv at han har en bil for mye.. det kan han ikke forvente du skal bry deg om. Endret 27. juli 2013 av HeltLykkelig ♥♥
Serepta Skrevet 28. juli 2013 #24 Skrevet 28. juli 2013 Men står han på en plass som ikke er p plass da ? Hadde uansett ikke giddet å lage en krangel av dette, selv om du er i din fulle rett.
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2013 #25 Skrevet 28. juli 2013 Jeg synes det er utrolig frekt av ham å flytte på DINE søppelbøtter på DIN eiendom! Og at han gjentar handlingen er uakseptabelt. Makan til frekkhet!! Hadde gått rett til styret. Dette må du ikke finne deg i! Du har kjøpt og betalt for en leilighet med to plasser. Det har ikke han! At du har en bil nå, er en tilfeldighet. Jeg vet ikke om du er enslig eller ikke nå, men si at partneren din også får seg bil eller at du får deg en partner med bil, da har plutselig dere også to biler i husholdet - og trenger plassen selv! Hva med naboen da? Skal han komme og trille vekk bilen...??? Synes det er bak mål at du ikke skal kunne ha plassen til dine gjester fordi naboen har to biler. Han får finne seg en annen parkeringsplass. I byene kan man kjøpe eller leie parkeringsplasser, og det er ikke billig. Han kan ikke bare ture fram på andres eiendom og bestemme på den måten han gjør! Anonymous poster hash: b592e...7f2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå