Gå til innhold

Innesko i bhg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva bruker deres barn som innesko i bhg?? Jeg har en gutt på 4 som trenger nye, men veldig usikker på hva jeg skal velge nå. Noen gode tips??

Anonymous poster hash: 5e17a...51c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min bruker stort sett sandaler

Anonymous poster hash: 1522b...5b8

Skrevet

Gode stødige sandaler (geox, ecco etc) i sommerhalvåret og ullfilttøfler med god hælkappe og gummisåle med hull (superfit el.l) på vinteren. Legger litt penger i gode sko som puster godt da de går i de på hardt gulv hele dagen hver dag, året rundt.

Skrevet

I vår bhg anbefalte de sandaler hele året.

Anonymous poster hash: 925b2...99d

Skrevet (endret)

Min varmblodige gutt bruker Superfit sandaler :-) Prøvde med skinntøfler men det ble altfor varmt for ham, selv midtvinters. Men stort sett drar han av seg både sko og sokker og flyr rundt barbeint i bhg :-)

Endret av Madolyn
Skrevet

Hadde tenkt å la ho gå kun i sokkar eg, synes ikkje noko om at ho skal ha sko/sandalar på seg halve dagen. Kanskje mokkasinar om det er tøfletvang.

Skrevet

Mine vil bare ha Clogs.

De er enkle å ta på selv, gode å gå i og lett å ta av når der skal sitte på gulvet å leke. 

Er jo mye bedre å være barbeint/sokkelesten når en skal sitte på gulvet, sko er da bare i veien. 

Anonymous poster hash: c5c1c...3aa
Skrevet

Hadde tenkt å la ho gå kun i sokkar eg, synes ikkje noko om at ho skal ha sko/sandalar på seg halve dagen. Kanskje mokkasinar om det er tøfletvang.

Har tenkt det samme. Står i brevet fra barnehagen her at vi skal ha med innesko, men har hørt at det er nesten ingen som har det, så vi dropper det... Må jo være mye bedre for de små føttene å gå i bare sokker inne.

Anonymous poster hash: 218e5...303

Skrevet

Her sier de at det er kjekt med innesko i tilfelle brannalarmen går og slik at barna ikke får våte sokker om det søles med mat/drikke/maling/vann på gulvet (småbarnsavd). Men er knapt 20% av barna som bruker/vil bruke innesko så de er likevel ganske avslappa i fht det.

Skrevet

Her sier de at det er kjekt med innesko i tilfelle brannalarmen går og slik at barna ikke får våte sokker om det søles med mat/drikke/maling/vann på gulvet (småbarnsavd). Men er knapt 20% av barna som bruker/vil bruke innesko så de er likevel ganske avslappa i fht det.
Får heller passe på at ho har rikelig med ekstra sokkepar, slik at dei kan evakuere nokre gongar ;)
Skrevet

Har tenkt det samme. Står i brevet fra barnehagen her at vi skal ha med innesko, men har hørt at det er nesten ingen som har det, så vi dropper det... Må jo være mye bedre for de små føttene å gå i bare sokker inne.

De bør ha innesko da det lett blir vått i gangen på dager med regn eller snø, samt at det ikke er noe stas å løpe ut i sokkene/barbeint under brannøvelser. (Vår barnehage passer iallfall på at alle har på seg innesko de gangene det skal være brannøvelse)

Skrevet

De bør ha innesko da det lett blir vått i gangen på dager med regn eller snø, samt at det ikke er noe stas å løpe ut i sokkene/barbeint under brannøvelser. (Vår barnehage passer iallfall på at alle har på seg innesko de gangene det skal være brannøvelse)

Jeg regner med det ikke er brannøvelse så ofte at det veier opp for å måtte gå i sko hele dagen hver dag. Og siden de fleste ikke har innesko i denne barnehagen, så går jeg ut fra at de allerede har løsninger på det at det blir vått på gulvet. :)

Gjest DeBlå
Skrevet

Jeg kjøpte ett par tøfler en gang, de ble aldri brukt. I barnehagen til barna mine er det nesten ingen av barna som bruker innesko. Har aldri opplevd at det går mye sokker fra skiftet deres, men sokkene blir jo litt møkkete iløpet av en dag.

Skrevet (endret)

Får heller passe på at ho har rikelig med ekstra sokkepar, slik at dei kan evakuere nokre gongar ;)
Ja det er moro alt de lærer i bhg :-) Her hjemme har vi brannslokningsapparatet på foreldresoverommet og det første poden gjorde dagen etter brannøvelsen var å løpe inn der, ta tak i slangen til apparatet og peke det i alle retninger mens han freser så spyttet spruter og roper "blaann! Blaann! Meg lukke blann!" Haha Endret av Madolyn
Skrevet

Jeg kjøpte ett par tøfler en gang, de ble aldri brukt. I barnehagen til barna mine er det nesten ingen av barna som bruker innesko. Har aldri opplevd at det går mye sokker fra skiftet deres, men sokkene blir jo litt møkkete iløpet av en dag.

Blir berre meir overbevist om at det er tull å tvinge dei små føtene ned i sko innomhus. Fint å sjå at eg ikkje er heilt på jordet ;)

Det med skitne sokkar skal vi nok takle med god hjelp frå vaskemaskina :)

Skrevet

Har tenkt det samme. Står i brevet fra barnehagen her at vi skal ha med innesko, men har hørt at det er nesten ingen som har det, så vi dropper det... Må jo være mye bedre for de små føttene å gå i bare sokker inne.Anonymous poster hash: 218e5...303

De bør ha innesko da det lett blir vått i gangen på dager med regn eller snø, samt at det ikke er noe stas å løpe ut i sokkene/barbeint under brannøvelser. (Vår barnehage passer iallfall på at alle har på seg innesko de gangene det skal være brannøvelse)Anonymous poster hash: c5c1c...3aa

Jeg regner med det ikke er brannøvelse så ofte at det veier opp for å måtte gå i sko hele dagen hver dag. Og siden de fleste ikke har innesko i denne barnehagen, så går jeg ut fra at de allerede har løsninger på det at det blir vått på gulvet. :)Anonymous poster hash: 218e5...303

I vår bhg sluses barna fra område til område via "park-a-kid"-grinder, så ingen står plutselig i en våt og sølete gang i bare innetøy. Handler jo også om å ha kontroll på de minste barna :-)

Skrevet

Så vidt jeg vet er Bhg pålagt å be foreldrene ta med innfall til barna, spes i vinterhalvåret pga evakuering ved brann.

Skrevet

Skinntøfler eller sokker med antiskli. Skjønner ikke greia med å skulle bruke sko inne. Ikke er det behagelig og ikke er det bra for føttenes utvikling. Det er helt i orden for meg om barnet skulle bli våt og kald på føttene en gang eller to i året pga brannøvelse.

Anonymous poster hash: ab684...df1
Skrevet

Skinntøfler eller sokker med antiskli. Skjønner ikke greia med å skulle bruke sko inne. Ikke er det behagelig og ikke er det bra for føttenes utvikling. Det er helt i orden for meg om barnet skulle bli våt og kald på føttene en gang eller to i året pga brannøvelse.

Og du tror det er bra for føttenes utvikling at de går på harde gulv 5 timer hver dag? Er du ortoped? Det er en grunn til at alle i feks helsevesenet, butikkjobb, lager, barnehageansatte osvosv bruker GODE og behagelige sko/sandaler! Det er ikke akkurat myke skogsstier de går på og får formet føttene på naturlig vis...

Anonymous poster hash: af80f...a27

Skrevet

Da er det sikkert i orden for deg også at ungen din står ute i sokkene midt på vinteren når det virkelig er en brann og de ikke kommer noe sted før foreldrene henter?

Anonymous poster hash: c6cce...306

Gjest sussie77
Skrevet

Mine har brukt skinntøfler. På sommeren har de bare brukt sokker eller sokker med antiskli.

Skrevet

Jeg er også motstander av innsko. Vil at føttene skal få utvikle seg mest mulig "fritt". Får helt mark av å se alle de barna som går i Crocs hele dagen, kan umulig være bra.

Om vinteren går mine i hjemmestrikka, tovede ullsokker inne, da beveger føttene seg helt fritt, og de fryser ikke hvis de mot formodning skulle bli stående lenge ute i kulda....

Anonymous poster hash: 6d38a...5bc

Skrevet

Jeg er heller ikke for at jenta mi skal ha sko på hele dagen. Samtidig så er det greit å ha et par innesko stående.

Jeg jobber i helsevesenet og hadde fått vondt av å gå uten sko hele dagen. Men, innimellom kunne jeg ønske jeg kunne tatt av meg skoene litt.

Så er litt delt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...