Gå til innhold

Overvektig? Hvor store er deres på samme alder?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synest det er helt normalt. Er du usikker hør med helsesøster. Jeg har to jenter i barne skolealder, det er to år mellom dem. Begge veier det samme, er tynne, bruker samme str., minste har kraftigere benbygg og står de to ved siden av hverandre så ser minste større ut men er fast i kroppen ( hun er lavere en stor søster)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min gutt var like høy som din gutt da han nettopp hadde fylt seks, men veide 8 kilo mindre (han var 121 og veide 19 kilo). Han var ganske tynn da. Nå er han fylt syv og har vokst enormt, er 132 og 25 kilo :)

Anonymous poster hash: fa1ca...be4

Skrevet

For ei frekk venninne. Syns dine barn høres normale ut.. Eldste var kanskje litt stor, men siden han har en stor kroppsbygning så er det jo sikkert ikke fett selv om han veier litt.

Ang kostholdet så ville jeg si at det hørtes bra ut.. Ville heller fokusert på familietid og aktiviteter istede for å kutte ned på noe i kosten enn så lenge hvertfall.

Til sammenligning er min gutt på 3år 11kg og 104cm.. Han er veldig tynn igjen da.

Anonymous poster hash: 3cea2...1e2
Skrevet

Herrefred altså.. Overvekt?? Når sønnen min var to år var han 95cm og 17kg, han var ikke tykk. Tung ja, men ikke blubbete eller dvask. Sterk og fysisk aktiv. Nå er han 4 år og veier gjennomsnittet av hva en fireåring skal veie.

Skrevet

Min gutt på snart 3 år, er 99 cm og 16, 8kg.

Han finnes ikke feit. Han har samme kroppsbygning som sin far. Kraftig bygd.

Han er helt normal ifølge helsesøster.

Han er tyngre enn han ser ut som. Ligner på gutten på det ene bildet her.

Skrevet

Synes de "ser" normale ut hele gjengen.

Min seksåring er 125cm og veier 28kg, mens 9 åringen er 135 og veier 29 kg. Jeg har en stutt og butt og en tynn. De er forskjellige og det skal de få lov til å være uten at alle skal ha en mening om det.

Når det gjelder å kommentere vekten til barn så skal barna få slippe å høre det og all evt "slanking" blir et familieforetak med sunnere mat og mer trim for alle sammen! Venninen din kan finne noe annet å bekymre seg for eks astroider som faller i hodet på henne eller krig og fred å sånne ting...

Anonymous poster hash: e408a...905
Skrevet

Jeg har 3 barn på omtrent samme alder som dine.

Jente 10 år: 151 cm høy og ca 42 kg. Hun er lang for alderen, men vekt og høyde ligger godt innenfor normalen.

Jente 7 år: 121 cm og ca 21 kg. Hun er ganske tynn.

Jente 2 år: 91 cm og ca 13 kg. Tror hun ligger ganske midt på gjennomsnittet.

Anonymous poster hash: 1955e...3da

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...