Gå til innhold

Overvektig? Hvor store er deres på samme alder?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min venninne ytret i dag sin bekymring over at samtlige av mine barn er eller grenser til å være overvektige.

Jente 150 cm og 41,5 kg

Gutt 121 cm og 27 kg.

Gutt 101 cm og 16,5 kg

De er 10, 5 og 2 år gamle.

Ja, de er generelt større enn dine jevngamle venner- men ikke sett på dem som feite!!?!

Er det bare jeg som fornekter sannheten?

Anonymous poster hash: 2439b...973

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta høres normalvaktig ut i forhold til høyde. Han i midten er nok litt over normalen og yngstemann høres overvektig ut.

Anonymous poster hash: ae0b4...b86
Skrevet

Enig i at jenten høres helt normal ut.

Min gutt på 6 år er 120 cm og 22 kg og han er tynn som en strek med innovermage og uten et gram fett på kroppen.

Skrevet

Jeg synes de høres overvektige ut alle sammen, også jenta. Prepubertale barn skal ikke veie like mye i forhold til høyde som voksne skal.

Anonymous poster hash: e8743...73b

Skrevet

Jenta var faktisk 92 cm og 16,4 kg da hun var 2 år.

5 åringen er en kraftig bygd kar. Mye muskler, sterk, løper som en vind. Den eldre generasjon har sagt at han er lik oldefar da han var barn, han var sterk som en okse og over 2 m høy.

2 åringen er sånn at vi ser ribbeina på ham når han står. Mye slankere bygd enn sine søsken, men mye lengre enn de har vært også.

Nesten så jeg følte jeg burde kontakte helsestasjonen ig få dem til å gi meg en vurdering.

Vi spiser sunt, variert. Fokus på mindre sukker- men så sluker de frukt og grønnsaker.

I hovedsak eple, banan, appelsin, nektarin gulrot, brokkoli, kålrabi, paprika og agurk.

Bør jeg da begrense det?

Skrevet

Min gutt på 6 år er 120 cm 0g 22 kg ca.Ser helt normal ut.

Anonymous poster hash: d7fbc...d42
Skrevet

Må dere gi dere da...  :o

Mine barn er som følgende:

Gutt snart 10 : 134 cm og veier 27,8 kg. Han er liten i forhold til andre i sin alder. Nest lavest i klassen sin også. om ikke den laveste.

Jente, 5 år.: 106 cm og veier rundt 23 kg

Jente 2 år: 86 cm og veier 11 kg.

Jeg har små barn. Alle barn er forskjellige. Hadde bedt "venninnen" din om å ryke og reise. Om de skulle ha litt ekstra så vil de vokse det av seg. Mange som tydeligvis har glemt "babyfettet". 

I mine øyne ser det ut som om de kurven.  :)

Anonymous poster hash: 64b3e...f92
Skrevet

Min på 101 cm er 15 kg. Det er helt normalt i hvert fall.

Anonymous poster hash: 9e492...26e
Skrevet

Spør legen eller helsesøster? Be gjerne om ekstra oppfølging dersom du er bekymret.

Jeg er også overvektig og veldig opptatt av at gutten ikke skal bli det selv. Han er ikke spinkel, men ifølge legen er han innenfor normalen: 110 og i underkaant av 20 kg (4 år). Vi kan se ribbeina på han når han står, men han har kraftige lår og armer og rundt ansikt, han ser eldre ut enn sin alder pga musklene.

Jeg passer godt på, men så lenger legen mener alt er som det skal prøver jeg å ikke bli hysterisk. Vi bor i utlandet og her er de veldig nøye med barn og vekt, og han er fulgt av en barnelege, ikke en vanlig allmennlege; jeg føler at jeg kan stole på henne.

Anonymous poster hash: 7acf6...b76

Skrevet

Til sammenligning er min 4 åring 104 cm og 17.5 kg. Han er over hode ikke overvektig, er en helt normal gutt. Ikke noe valpefett igjen, og er stram og fin i kroppen.

Fatter ikke at noen kan mene at din minste er overvektig! Barn kan kanskje være forskjellig selv om høyde og vekt er lik? Vet ikke...

Min snart 2 åring er rundt 88 cm (?), og er 11.5 kg. Han er tynn.

Skrevet

Min 7-åring (gutt) er 128 cm høy og veier 22,5 kg.

5-åringen (jente) er 120 cm høy og veier 21 kg.

Skrevet

Jenta mi er 9 år, 125cm og 25 kg. Hun er radmager så vil tro det varierer. Var på sykehuset og dem trodde det var noe galt med vekta så prøvde to ulike.

Skrevet

Har ei jente på 120 cm og 22 kg

Har ei jente på 108 cm og 20 kg

Den ene er slank, den andre er helt normal. Ikke stor, men litt kraftig beinbygning. 

Anonymous poster hash: 7980c...942
Skrevet

Hun på 1,5år er 10kg. Hun er 85cm.

Hun på snart 4år er 17kg. Er 106cm.

Anonymous poster hash: 5b98b...84a

Skrevet

Jeg har en gutt på 136 cm, han veier 27 kilo. Guttene dine høres for store ut basert på kun tallene.

Anonymous poster hash: 99d0c...d56

Skrevet

Min gutt på fem er 111 cm og ca 18-19 kg... Lav?

Anonymous poster hash: 58057...9a5
Skrevet

Synes det høres ganske normalt ut jeg?

Min 4-åring er 106 cm høy og 16 kg, hun har fremdeles litt igjen av den runde babymagen, men ikke noe fett å snakke om ellers, helt normalt slank.

Min 6-åring er 115 cm og 20 kg, hun har en spinklere kroppsbygning enn lillesøsteren, men helt normal slank, flat mage.

Begge er aktive jenter som løper, klatrer, sykler, trener turn osv, de er ikke slappe i fisken i det hele tatt.

Begge har vært på kontroll på helsestasjonen siste halvåret og begge fikk beskjed om at de var helt perfekt når det kom til høyde og vekt.

Gutten min på 12 år er 163 cm og rett over 50 kg, han langlemmet, slank, veltrent og flott, flat mage og ikke noen valker på den kroppen.

Anonymous poster hash: 5e1aa...745
Skrevet

syns ikke det høres skrekkelig ut? Dessuten sier ikke vekt så mye, vi har jo ikke sett ungene! Min tantegutt som fyller 3 år er 98 cm og 16 kilo. Litt robust bygd, men ikke tjukk. Min egen datter er 4,5 år. Ca 112 cm og rundt 20 kilo. Ikke tjukk i det hele tatt... 

Anonymous poster hash: e9717...b53
Skrevet

Her er min gutt på 2,5 år, han var her 100 cm og 16 kg. Synes ikke han ser i nærheten av overvektig ut.post-42-0-29092900-1374857931_thumb.jpg

Anonymous poster hash: 685ba...a8c

Skrevet

Her er min gutt på 2,5 år, han var her 100 cm og 16 kg. Synes ikke han ser i nærheten av overvektig ut. 2013-02-18 19.36.09-1.jpg

Anonymous poster hash: 685ba...a8c

Han ser akkurat ut som min snart 6 åring gjorde da han var like gammel.

Absolutt helt normal!!!

Anonymous poster hash: 04a07...889

Skrevet

Synes heller du skal vudere din venninne om hun er helt riktig ?synes det er frekk av henne å kritikksere dine barn.Jeg opplevde det samme med en venn sa at det vokser hun av.Idag er hun en slank jente på 13 år.

Anonymous poster hash: ca251...406
Skrevet

Min venninne ytret i dag sin bekymring over at samtlige av mine barn er eller grenser til å være overvektige.

Jente 150 cm og 41,5 kg

Gutt 121 cm og 27 kg.

Gutt 101 cm og 16,5 kg

Ja, de er generelt større enn dine jevngamle venner- men ikke sett på dem som feite!!?!

Middels vekt for en jente på 12 år er 150 cm og 39 kg. For en på 7 år er det 123 cm og 23 kg. For en på 105 cm er middels vekt 17.1. For en på 97 cm  er det 15 kg. Vil tro at gutter kan veie en smule mer enn jenter, men det kommer nok mest an på muskler o.l. Guttene mine er slanke, men mye mer robuste i fasongen enn jenta.

Syns ikke barna dine høres ut som overvektige. Han på 2 vil mest sannsynlig har litt mer vekt enn de som er 2 år eldre og like høye da små barn har mer fettlager naturlig.

Skrevet

Jente 150 cm og 41,5 kg

Gutt 121 cm og 27 kg.

Gutt 101 cm og 16,5 kg

Middels vekt for en jente på 12 år er 150 cm og 39 kg. For en på 7 år er det 123 cm og 23 kg. For en på 105 cm er middels vekt 17.1. For en på 97 cm er det 15 kg. Vil tro at gutter kan veie en smule mer enn jenter, men det kommer nok mest an på muskler o.l. Guttene mine er slanke, men mye mer robuste i fasongen enn jenta.

Syns ikke barna dine høres ut som overvektige. Han på 2 vil mest sannsynlig har litt mer vekt enn de som er 2 år eldre og like høye da små barn har mer fettlager naturlig.

Jeg har googlet litt. Kom inn på percentilskjemaene på vekststudien i Bergen.

Nr 1 og nr 3 er normalvektige og nr 2 rett innenfor overvektig.

Vi får satse på at han springer det sv seg når han begynner på fotball.

Og ja- venninna mi skal få passet sitt påskrevet for å si slikt- ikke minst siden barna kan ha hørt det da vi satt ute mens de lekte.

Hi

Skrevet

Jente 10,5 år: 149 cm og 48 kg. Hun er litt overvektig. Følges opp av helsestasjonen.

Gutt 7,5 år: 136 cm og 25 kg. Tynn, men følger kurven sin. Helsestasjonen er ikke bekymret over hans vekt.

Gutt 3 år: 100 cm og 16,9 kg. Kraftig plugg med bred beinbygning, følger kurven sin.

Til sammenligning er jeg relativt liten og slank, 162 cm og 50 kg.

Far er en stor mann på 2 meter.

Anonymous poster hash: 8948d...7a5

Skrevet

Gutten vår på 5 er 120 cm og 19 kg. Syns han er akkurat passe i størrelse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...