Gå til innhold

Jeg liker ikke å amme blant folk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor har mange så problem med det? Familie, venner...Ingen bare godtar at det er sånn. Alle mener jeg bare må drite i det. Jeg klarer meg fint uten å dra frem puppen så alle ser, det er ikke et problem for meg! Men når jeg trekker meg tilbake feks inn på rommet for å amme, så syns andre at jeg bare er tåpelig... Hva skjedde med å respektere andre?

Anonymous poster hash: 61b6f...42c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva gjør de da? Følger etter deg? Kommenterer det?

Skrevet

Svigermor har fulgt etter meg, ja. Andre kommenterer, at jeg bare kan slenge den frem, de har sett det før, osv osv....Kan de ikke bare klappe igjen? Blir bare stressa av det, og amminga blir bare tull

Skrevet

Førstegangs mamma? ;) Det blir lettere.

Anonymous poster hash: d6c4a...7da
Skrevet

Ja men ikke amm blandt folk da. Og be de som kverulerer om å holde kjeft.

Skrevet

Si at du blir stressa og ikke føler det komfortabelt likevel, og når de i tillegg MÅ bemerke det, så blir det faktisk ikke bedre, men verre. Det hjelper ikke hvor mye de har "sett det før" etc. Jeg tror helt ærlig at de trenger å høre det, og gjerne i klartekst at det er slik DU føler det.

De mener ikke noe stygt med det, men de kan nok ikke ha forsøkt å sette seg inni hvordan du har det.

Skrevet (endret)

Jeg skjønner hva du mener :) Jeg synes det kommer veldig an på hvem som er der ... er det noen fremmede er det greit (jeg måtte amme på nærsenteret for litt siden - hadde heldigvis på en løs bluse så vi kunne gjemme oss litt), likeledes greit når deg er Kjæresten, mamma, venninner osv., men jeg setter meg i et annet rom hvis pappa eller svigerfar er der :)

Endret av MammantilNurket
Skrevet

Skjønner hvordan du føler det! Jeg likte heller ikke amme blant folk, uansett hvem det var (unntatt mannen da). Men jeg hadde baby som i starten spiste halvannen time når hun først satte i gang, så å trekke meg vekk, var liksom ikke helt aktuelt for min del... Nå er hun 4,5 mnd, og jeg er ganske enkelt blitt vant til å dingle med puppen utafor! Hehe, ok da, jeg er fremdeles litt sjenert, og jeg er veldig diskrè, men jeg er vant til å gjøre det, var poenget mitt. 

Sett foten ned, og si det du skal amme, og at du skal være alene. Basta. Punktum. 

Anonymous poster hash: b3ced...e56
Skrevet

Ikke noe stort problem, men merklig sært for meg. Jeg tenker det er omtrent som om du ikke ville spise selv sammen med andre.

Anonymous poster hash: a7c94...5e9
Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥
Skrevet

Jeg liker heller ikke å amme hvor som helst, og det jeg sier er at babyen blir forstyrret og trenger ro når han skal spise :)

Ammer offentlig hvis jeg må, men trekker meg tilbake når jeg kan og har enda ikke fått noen kommentarer på det.

Gjest meg&mini
Skrevet

Jeg tror det beste er å gjøre det du er komfortabel med når det gjelder å amme.

Jeg klarte ikke å amme offentlig og gjorde det en gang. Ble helt stresset av det. Ammet kun foran kjæresten og mamma. Trakk meg heller ut av rommet hvis vi var på besøk eller hadde besøk:)

Skrevet

Jeg har tre barn og ble aldri komfortabel med offentlig amming, så det er slett ikke sikkert at det blir bedre, som noen sier her.

Si at du gjør det slik du vil og at det er unødvendig å kommentere det.

Faktisk ufint å kommentere det, synes jeg.

Anonymous poster hash: 3d8c5...261

Skrevet

Dersom det ikke hjelper å avvise dem med et smil, så synes jeg du skal si det rett ut. Si at det er fint at de er åpne for amming, men at du ikke liker å vise fram puppen til alle og enhver, og at babyen foretrekker ro. Derfor trekker du deg tilbake, og forventer at alle aksepterer det.

Skrevet (endret)

Gjør som du vil, og drit i hva andre mener. Overhør dem og be dem la deg være i fred om de blander seg.

Jeg bryr meg forsåvidt ikke om jeg må amme i offentlighet foran helt ukjente på kjøpesentre etc., for eksempel. Men jeg er ikke så glad i å amme foran svigerfar, svogre og tenåringsnevøer. Ikke at jeg tror de bryr seg, men sånn føler jeg det. 

Foran mannen, foreldrene mine, venninner og familiens kvinnelige medlemmer, gjør det meg ikke noe. Om det er rart eller sært får det bare være det. Min kropp, min avgjørelse.

Så jeg trekker meg tilbake om jeg føler behov for det, og her skjønner heldigvis folk rundt at man gjør som man vil.

Forøvrig har min på 5 mnd blitt så nysgjerrig at jeg knapt får i ham mat i det hele tatt når det er andre i nærheten, han er for travel med å følge med på alt mulig. Så for oss er det nå uansett blitt bedre å gå et sted der vi får være i fred.

Endret av LillaGorilla♥♥
Skrevet

Førstegangs mamma? ;) Det blir lettere.

Anonymous poster hash: d6c4a...7da

Det er tredje ungen...

Skrevet

Takk for svar og forståelse dere :) Det hjelper :)

Skrevet

Jeg holder med deg. Har 3. her og kommer nok aldri til å bli helt komfortabel med det, men gjør det likevel fordi jeg må.. Finner meg diskret plasser, har alltid singlet under genser/t skjorte og pleier å legge en gulpe klut over skulderen slik at brystet ikke blir blottet når babyen slipper ;)

Anonymous poster hash: bc326...bda

Skrevet

Kan du ikke bare si at det er greit ikke dere blir forstyrret men at du blir det?

Skrevet

Mitt inntrykk er at når detvgjelder amming, så er det liksom fritt frem for alle å mene hvordan andre skal gjøre, føle og tenke om ammingen av eget barn. Hvorfor aner jeg ikke..

Hatet også å amme offentlig med begge ungene, og er glad jeg ALDRI mer skal styre med amming. Har igjen morgenammingen, som det bare er meg og evnt mannen min som ser. Bortsett fra han som spiser..

Skrevet

Ja, jeg føler og at alt er fritt frem når man ammer. Folk skal liksom sitte å glane. Skjønner jo at det ikke er puppen de ser på, men likevel

Jeg har ganske store, tunge bryst, som krever mye handtering under amming. Og det synes jeg er vanskelig å få til på en diskret måte... :(

Skrevet

jeg kjøpte meg et ammesjal...

Ligger babyen inni der da? Jeg trenger begge hender for å få puppen inn og ut, så babyen ligger i fanget mitt mens jeg ordner det. Går det ann med sånn sjal?

Skrevet

Eg amma offentleg når det var nødvendig, men det var deilig å trekke seg unna om det var mogleg. Men heime og hjå foreldre/svigerforeldre gjorde det meg fint lite med mindre der var besøkande.

Synes det er merkeleg å legge seg borti dette..

Skrevet

Jeg syns heller ikke det er særlig moro.

Og hvorfor i svarteste skal folk (type svigerfar og andre jeg ikke føler trenger å se puppene mine) klappe babyen på hodet og beundre prosessen mens jeg ammer?!

Om jeg satte meg med ryggen til fulgte e etter

. Endte med at jeg ammet på soverommet da vi hadde besøk, evt brukte sjal.

Skrevet

et ammesjal er som et forkle du har babyen inni- det festes rundt halsen din- og du får begge henda fri- det er også stivt oppe slik at du og babyen får se hverandre :) Bare google det så ser du :) Jeg kjøpte mine for en 50-lapp på ebay :) Lykke til- jeg forstår godt at du ikke ønsker å vise puppen til hele verden :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...