Gå til innhold

Hvor mye klarer vi å gå ned til neste sommer2014 jenter?

Anbefalte innlegg

Tusen takk for lange, spennende og tankevekkende svar jenter!

Tustemor, du har så rett. Nå har jeg gått ned 8 kg siden sommeren, men her sitter jeg og klager på at jeg ikke er bra nok. Du har så rett i det du sier om at ja, vi fortjener det beste, men vi må få med oss hodet på hva som er best for oss. Som du sier er man ikke et dårligere menneske om man er tykk. Takk for mange gode innspill, jeg leste innlegget ditt tidligere i dag, og det har fulgt meg i tankene i hele dag. Jeg må tørre å kjenne på følelser. Fortelle mannen hva jeg tenker på, innrømme nederlag, bekymringer og uro. Jeg må finne måter å takle livet på, annet enn å spise og holde alt inne.

Junimamma, så flott at du holdt fokuset under svangerskapet! Forstår så godt hva du mener med at det er vanskelig å komme i gang. Livet er helt forandret. Det er så sant det du sier om at vi forteller barna at lørdag er kosedagen, så hvorfor er det da fristelser hver dag? Jeg skal skjerpe inn på dette igjen.

Moota, takk for tanker og erfaringer. Det du skriver om å leve om at jeg veier 65 kg i dag er en tankevekker. Det må jo de som operer gjøre. Jeg har mange ganger tatt meg selv i å tenke at når jeg går ned 1 kg til skal jeg feire med ostepop, når jeg har gått ned 5 kg skal jeg gå på kafé og kjøpe to store kakestykker for da har jeg fortjent det osv. Jeg skjønner jo selv hvor galt og bakvendt dette er. Jeg har jo lørdagen der jeg kan spise litt ekstra. Målet med slankinga er jo ikke å spise usunne ting ;) å så lurt det var å skylde på ting når man unnlater å spise! Som sagt har jeg angst for at det skal bli fokus på at jeg slanker meg, men å stå over fordi jeg lett får hodepine av for mye søtt om kvelden, eller lett blir oppblåst i magen av ting er liksom stuerent ;)

Nei takk for gode råd og fine tanker jenter! Jeg går på med krum rygg.

Fortsetter under...

Det er kjempelenge siden jeg har vært hos frisøren, og jeg har lyst på noe helt nytt, bare gi frisøren frie hender og finne på noe...

Det skal være premien min når jeg når 75 kg!

Gleder meg allerede, og en mye bedre belønning enn å gå på Meny og kjøpe 3 wienerbrød for 30 kr ;)

Dere har helt rett, belønningen for å gå ned i vekt skal jo ikke være usunn mat, misbruk av usunn mat skal vi jo legge bak oss og da må vi finne andre ting å kose oss og belønne oss selv med.

Det er kjempelenge siden jeg har vært hos frisøren, og jeg har lyst på noe helt nytt, bare gi frisøren frie hender og finne på noe...

Det skal være premien min når jeg når 75 kg!

Gleder meg allerede, og en mye bedre belønning enn å gå på Meny og kjøpe 3 wienerbrød for 30 kr ;)

Dere har helt rett, belønningen for å gå ned i vekt skal jo ikke være usunn mat, misbruk av usunn mat skal vi jo legge bak oss og da må vi finne andre ting å kose oss og belønne oss selv med.

Har en liste i boka mi med belønning for hver 10 kg. Enten frisørtime som dy siee. Eller ei ny bukse i ny str. Nye sko... og når jeg når det målet jeg har en langweekend med kjæresten eller ei god venninne:-) er en fin gulrot det:-)

Så morro fire småtroll :)

Så gøy at du har ei liste med skatter som venter på deg junimamma!

Jeg merker at jeg fabler om ønskeliste til jul. Jeg ønsker meg mye mer nå og det er gøy. Tidligere har jeg ikke visst hva jeg skulle ønske meg men nå er det klær og stæsj jeg har lyst på som jeg har lyst til å pynte meg med. I tillegg skal jeg ønske meg nytt treningstøy, turtøy, klippekort i svømmehallen, badeskum til selvplageri etter trening, tungere treningsvekter osv... Altså, jeg tror ikke jeg er blitt mer materialistisk, men jeg lever livet mer nå og da er det gøy å ønske seg ting jeg kan bruke.

Sol-regn-latter nå fikk jeg også tips til julegaver:-) treningstøy får man aldri nok av:-) nå har jeg kuttet ut brød på morgenen, spiser enten havregrynsgrøt eller omelett med skinke eller knekkebrød. Dette fungerte i fjor høst og prøver derfor igjen:-)

Ja det er greiy me belønning kan være så enkelt som en kinotur....

Har vært mye ute den siste uka. Er godt å gå i skog og mark. Drar på fjellet idag og satser på å få til noen turer der:-)

Ja er det ikke deilig junimamma? Man får brukt hele kroppen og det er så godt. Når kvelden kommer har man vært ute, opplevd vær og vind, ja i det hele. Er man heldig og har helsa i behold er det bare å nyte sånne turer!

Here skal det henges opp gardiner i stua i dag. Får heldigvis hjelp av mannen, men det er vel bare å finne frem strykejernet ;) i ettermiddag får vi besøk av venner, koselig. Da skal vi lage moussaka.

Annonse

Så kjekt å lese om deres oppdagelser og nye tanker :)

Jeg sliter litt om dagen. Ikke ang maten men med kroppen. Jeg har så vondt at jeg vet ikke helt hvor jeg skal gjøre av meg. Smertene er nesten uutholdelige. Håper jeg er bedre i morgen da vi skal på middag til min far.

Får ta tablettene mine og komme meg i seng snart. En god natt søvn med en del smertestillende bør vel gjøre susen :P  En uke med høstferie er heller ikke noe jeg gruer meg til hehe :)

Veiing på mandag, spent på om denne mensen vil gjøre noe utslag.

God morgen damer:)

Fikk noen tips nå. Har egentlig tenkte det samme at jeg kan belønne meg med noe godt når jeg har klart mål. Jeg må også tenke litt annerledes og heller belønne meg med noe annet, som hårklipp, ny bukse, spa eller noe annet. Det er jo i grunn ikke logiskk å belønne seg med noe godt når man endrer livsstil. Da er det egentlig ett steg tilbake. Må tenke litt annerledes. Takk, damer!! :)

Spising går greit her, spiser en del mindre enn hva jeg burde. Men har mistet matlysten:( Har medt lyst til å legge meg på soverommet, gråte og synes skikkelig synd på meg selv. Men heldigvis har jeg unge som trenger meg. Så da må jeg bare takle hverdagen og finne løsninger på en annen måte. Det verste er at jeg lever i en boble der jeg bare fungerer. Venter på diverse avklaringer før jeg får begynt å se etter leilighet. Enn så lenge må jeg bare gå i bobla mi. Det er tøft å skulle fungere som i et vanlig samliv når det er slutt. Men det er lys i tunnelen, og jeg gledermeg, på en måte, å starte på nytt og komme i gang med det livet jeg skal leve fremover.

På fredag ble det alt for mye snacks og alkohol, men jeg fikk endelig ut en tur, så det var faktisk verdt det:)

Blir litt mye dagbok-preg på innlegget mitt, men det er så godt å lufte tankene her inne:) Det er så mange gode damer her, og vi har hvertfall en av de samme utfordringene i livet, nemmelig å endre livsstil:)

Ha en fin søndag:)

Håper du er bedre i dag, moota!! Synes du er tøff som takler sykdom og livet slik som du gjør. Er hvertfall det inntrykket jeg får av deg her inne :)

Så mange flotte innlegg det har blitt skrevet de siste dagene!:-)

Her er hodet helt tomt og viljen på bunn. Torsdag-lørdag har vært et helvete. Har begrenset meg når det gjelder brus og godteri, men har spist laaangt over kvoten min hver dag når det kommer til mat.. akkurat nå driter jeg i det, men hverdagen kommer nok å biter meg i rompa i morgen tenker jeg:-p

jaja, er ikke hver dag hele familien treffes, og iallefall ikke under slike tragiske omstendigheter..

Takk for de flotte ordene kortslutning! :) Jeg er dessverre ikke bedre idag. Har sovet dårlig pga smerter og våknet med migrene. Det har jeg ikke tid til idag! Har fått tatt første tablett og må bare fint vente 2 timer til neste dose, pleier å bli bedre da. Det er lenge siden jeg har hatt så vondt og jeg kjenner at jeg er veldig sånn mensen-dårlig også pga det :(

Nok klaging.

Det er godt at du ser fremover. Husker selv når jeg gikk fra mannen hvor ubehagelig det var å leve sammen før jeg flyttet. Det var litt annerledes siden jeg gjorde det slutt og han trodde det bare var noe jeg måtte gjøre før jeg kom tilbake. Jeg var nok litt uklar i mine signaler. Nå kom jeg jo tilbake også da, men først etter et par år..

Det er godt å lese at dere vil endre tankene om premie for å nå nye mål. Det er over halve jobben og endre tanker og vaner :)

Og resten blir så masse enklere når det er på plass :)

Idag skal vi jo på middag til far og jeg får ikke veid maten eller telt kalorier. Kjenner jeg synes det er litt dumt.

Ha en fin søndag jenter :D

Vil bare sende deg en klem kortslutning. Det er ikke godt sånn du har det nå. Det blir bedre, det er virkelig beundringsverdig hvordan du klarer å bruke hodet i en sånn situasjon. Jeg er sikker på at du tar godt vare på barnet ditt. Husk å være god mot deg selv og!

Moota, det er trist å lese om de smertene du har. Du er en veldig inspirasjon for meg og har gir meg mange gode tanker.

Ønsker*drømmer*håper hverdagen kommer. Du, som oss andre, har allerede gjort en kjempejobb, og vi skal fortsette sammen.vi må hjelpe hverandre å holde fokus, og samtidig finne en livsstil, ikke en kur.

Tustemor, føler nesten du er hele gruppas mor, :) (på en god måte altså!)Du startet den, og har kommet med så mange gode innspill, tips og tilbakemeldinger!

Fire småtroll takk for at du minnet meg på hva en god belønning er!

VI blir jo litt "nettkjent" og sammen er vi sterke, he he.:)

Nei, så koselig sagt! Takk for gode ord:-)

Nå har jeg surra siden ferien- med maten i alle fall. Går ikke ned noe, snakk om å kaste bort tid asså! Har vært flink da, trent 5 ggr denne uka. I morgen er d mandag, da skal jeg ta meg kraftig sammen. (Jæ, jeg vet- verste klisjeen!)

Ellers altså: all ære til dere beinharde damer som er kompromissløse på måten ((moota) som jobber utrettelig mot målet, biter tenna sammen, holder ut med samlivsbrudd og dødsfall i familien. Tar av meg hatten!!

Annonse

Takk, sol-regn-latter! :) Det varmet godt! Det er jammen ikke lett. Nå er det en periode der ungen står i fokus, og all energi brukes på henne. Mye fordi jeg har dårlig samvittighet ovenfor henne, og fordi jeg innser at tiden med henne gjør at jeg glemmer litt alt det vonde. Det er tiden sammen med henne jeg virkelig setter pris på. Også når jeg får en ny plass og bo, da skal jeg tenke litt mer på meg selv og fokusere på å få ordnet opp i hodet og finne tilbake til gode, gamle meg:)

Nei, får vel finne senga. Er veldig spent på vekta i morgen, synes ikke kroppen har forandret seg så mye den siste uka. Men det finner jeg ut i morgen.

God natt og ha en fin uke alle sammen!! :)

Dere er så gode jenter! Det er så kjekt å lese om hvordan vi beskriver hverandre her inne og at vi er til inspirasjon for hverandre og støtter hverandre. Jeg gleder meg hver gang noen skriver her, for å lese hva som er nytt. Vi er jo blitt en god gjeng her :)

Dagen i dag er ikke bedre for meg. Sovet dårlig i natt også pga. smerter, til tross for 2x paralgin forte i går. Våknet også med migrene i dag og. Barna har høstferie så jeg har sendt dem ut. Sa de kunne se en film oppe senere. Jeg er veldig anspent om dagen med masse smerter. Jeg vet ikke sikkert hva det er, men håper det er bekymring for at jeg skal trekke en visdomstann på torsdag. Grunnen til at jeg håper det er at da vil det vel forsvinne et par dager etter at jeg har vært hos tannlegen.. Er det ikke det vet jeg ikke hva det er eller hva jeg kan gjøre for at det skal forsvinne.

Så er det jo mandag og veiedag. Vekta sa 86,5 kilo. Som er ned 0,9 kilo på en uke. Da har jeg gått ned 9,1 kilo på 7 uker. Kjedelig at jeg ikke klarer å holde 1 kilo i uken, men det er jo likevel ikke dårlig :)

Håper å nå 10 kilo neste uke eller uka etter. Klarer ikke å holde meg i særlig aktivitet når jeg er så masse dårlig og har så masse vondt.

Ønsker dere fantastiske damer en flott uke :D

Moota: syns det er inspirerende å se at du går ned. For du som du sier så g

Har du vanskelig for å røre deg og da har du virkelig fått endret kostholdet ditt:-) her var kjøleskapet tomt idag så jeg må ut å handle litt mat. Har satt oss et budsjett på 2400,- på mat i mnd men d spørs om vi må øke. Koster litt å være sunn gitt......

Takk for det junimamma81. Det har vært veldig tungt å gå ned etter at jeg måtte kutte det meste av aktivitet pga. ME. Men har lest masse om hvor lite trening betyr for vektnedgang med mindre en trener på høyt nivå så trøster meg med det :)  Dessuten forteller jo shape up appen hvor masse jeg skal spise i forhold til mitt lave aktivitetsnivå.

Jeg har ikke fast budsjett for mat, men har sjekket en del før og vi ligger på 5-6000 på husholdning.

Sparer der jeg kan :)

Jeg synes du er tøff moota! Du har en flott vektnedgang på tross av smerter:-) du er til stor inspirasjon for meg og jeg gleder meg over vektnedgangen din:-) nedgangen til dere alle!:-)

Selv sto jeg på vekta i morges. Føler jeg spiste enorme mengder i hele helga, så var spent på hvor mye jeg hadde gått opp i vekt siden torsdag:-p det viste seg at v3kta fremdeles lå på 89.6, som den gjorde på onsdag:-)jeg ble positivt overasket siden jeg har spist både sjokolade, kake, brus, potetgull, spagettigryte med bacon og pølse, kjøpepizza osv osv. Så glad morgenvekta ikke gikk opp til over 90 kg:-D

dere er så utrolig flinke alle sammen!:-) jeg er så utrolig glad jeg melte meg inn her sammen med dere:-)

Takk for det! Det er alltid kjekt å høre :)  Det er ikke lett når man har så masse motbakke. Noen dager skulle jeg ønske jeg ikke hadde ansvar for noen slik at jeg slapp å stå opp en hel uke. På den andre siden er det jo litt godt å ha noe som driver meg opp av sengen og ikke lar meg bli helt ut av verden :)

Bra at du ikke har gått opp noe da! Tenk hvis du kan spise alt det og ikke gå opp, hvor masse du kan gå ned på 1-2 uker med å gjøre en skikkelig innsats? Hva om du snur på det og tenker slik? Så tenker jeg at motivasjonen vil geleide deg videre om du er fornøyd med innsatsen? Hehe :D

Jeg er også veldig glad for at jeg ble med på denne tråden :D 

Bare en mandagsklem fra meg. "Måtte" veie meg i dag, siden vekta har stått på stedet hvil i det siste og jeg sårt trengte motivasjon. Ned 700 gr siden sist. Det føltes veldig godt! Vet det ikke er veiedag altså, men jukset litt.

Nå er det jo slik at samboer.og jeg prøver å bli gravide da, og nå er mensen kraftig forsinket. Halvannen uke. Har PCO, og har hatt uregelmessig/fraværende mens i flere år, men etter jeg slutta på p-pillen i mars har den vært regelmessig, nesten på timen altså. Er så sykt spent, holder på å dø, men har lovet sambo å vente med testing til han er hjemme fra jobbreise.

Vel, nok om det- det et mandag, ny uke, nye muligheter. Har spist havregrøt til frokost, litt sykehusmiddag (fisk og grønnsaker) til lunsj. Trur d blir grønnsakssuppe til middag, sa lommeboka. Trening først da. Føler trening hjelper å regulere apetitten og motivere til sunnere kosthold, gjør at jeg får mer lyst til å tilføre kroppen noe bra.

Ha en super dag, kjære damer!

Da er vi to som prøver å få barn tustemor:-) kuttet prevansjon i august hadde mulig el i helga. Synd vi var borte torsdag-søndag, så denne pp var heeelt bortkastet.. men er egentlig litt glad og, for da har jeg mulighet til å gå ned enda et par kg før en evt graviditet:-) hadde et lett svangerskap forrige gang, men håper det blir enda litt lettere ved et evt nytt svangerskap hvis jeg går ned mer i vekt først:-) var 92 kg ved uke 12 forrige gang, så er allerede lettere nå enn da:-D

Ønsker dere lykke til med prøvinga begge 2 :)

Så spennende da! Blir dere værende her i gruppen for å prøve å spise sunt og holde kontrollen på vektoppgangen, eller tar dere en pause?

Jeg prøver absolutt å tenke slik moota:-) det har vært en tøff 1 1/2 uke nå etter at bestemor døde, men nå når hun er gravlagt har jeg en helt spesiell ro over meg. Det er tøft å tenke at jeg aldri vil treffe henne igjen, men jeg vet hun har det godt nå uten smerter og sykehus osv osv

når starter jeg på nytt. Jeg vet bestemor ville jeg skulle gå ned i vekt og jeg gir meg ikke før vekta hår ned til iallefall 75 kg! Ikke pokker om jeg skal la kroppen min forfalle på dette viset igjen!!;-)

jeg flytter meg ikke fra denne gruppa før målet er nådd, gravid eller ikke;-) jeg skal ikke spise alt mulig bare fordi jeg er gravid, og den beste motivasjonen jeg har er her inne:-) dere blir nok ikke kvitt meg så lett;-)

Endret av Ønsker*Drømmer*Håper

Mistet også min farmor oppi slankinga, det er 2 år siden om et par uker. Jeg skrøt alltid ved graven om mine flotte resultater og var så stolt når jeg kunne fortelle at jeg hadde klart nesten 30 kilo. Hun var alltid engasjert i dette med min vektnedgang og spurte hvordan det gikk. Nå måtte jeg jo starte på ny, og gleder meg til jeg kan fortelle om nye resultater og at jeg har nådd mitt mål.

Hun er med meg i dette og jeg føler hun støtter meg fordi om hun ikke lenger er her.

Jeg blir her, jeg skal ikke legge på meg mer enn høyst nødvendig i en evt graviditet, har mer enn nok å bære på allerede, og er redd for komplikasjoner som svangerskapsdiabetes osv ved overvekt under et evt svangerskap. Dere er topp motivasjon, og kommer til å trenge dere uansett spire eller ei! Takk for støtten :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...