Gå til innhold

Hvor mye klarer vi å gå ned til neste sommer2014 jenter?

Anbefalte innlegg

77.7 her. 1.5 opp i fra forrige uke og 2 kg mer enn laveste før jul. Jeg kjenner det virkelig går utover humøret. Kan ikke skylde på mensen eller noe. Føler meg feit og ekkel. Skjønner ikke hvordan jeg klarte å gå ned i høst. Nå klarer jeg det bare ikke.jeg som kun var 10 kg unna drømmevekta! Så nærme hadde jeg aldri vært før. Nå er det 12 kg ned, og jeg fortsetter opp. Kjenner jeg blir redd og skuffet, for det er ingenting som tyder på at jeg når målet mitt om 65 innen sommeren. Jeg har drømt så veldig om det. Samtidig vet jeg at jeg må gjøre jobben, men jeg får det bare ikke til!!!

Det føles som et svik mot mann og barn, men aller mest meg selv. Her drar jeg bort 3 kvelder i uka for å trene, også legger jeg bare på meg. Jeg sammenligner meg med andre på helsesenteret og ser og føler på hvordan jeg er den tjukkeste på partiene jeg går. Tidligere har jeg strammet meg opp, tenkt, så tøff jeg er som er hel allikevel, det går den rette veien, men nå kjenner jeg at jeg misliker kroppen min mer og mer. Det går jo gale veien. jeg er redd jeg ikke klarer å komme meg videre. Redd for å legge på meg igjen.

Hva skal til for å komme på sporet igjen? Det er jo ikke verdt å kaste bort det jeg oppnådde i høst. Men nå føler jeg meg mer misfornøyd med kroppen enn på lenge. Jeg er ikke bare misfornøyd med kroppen, jeg er rett og slett misfornøyd med meg selv, fordi jeg mislykkes. Og min strategi da er å tulle meg inn i selvmedlidenhet og "unne meg kos". Det kan jeg ikke.

Ja, dette innlegget ble vel egentlig mest for min egendel, for å lufte og sortere tanker. Dere trenger ikke svare. Håper noen dere får gode resultater! Løvemamma, du er jo virkelig flink :)

Jeg vet så altfor godt hvordan du har det og hva du tenker. Jeg har det likt selv. Har et mål om 70 kilo. Før jul i fjor var jeg 73,7. Så har jeg bare lagt på meg og blitt feit igjen :(

Nå har jeg lagt om til lavkarbo. Om ikke det funker blir jeg også redd for å ikke få det til og for at jeg må være tjukk resten av livet. Jeg er redd jeg må reise på ferie som en flodhest en gang til, redd for at jeg må kjøpe nye sommerklær igjen. Lei av å være på tur med 7 andre som er normalvektige. Lei av å alltid være tjukk. Prøve masse klær eller ikke prøve klær og ikke ha noe annet enn de 2 tjukkasbuksene mine å gå med. Og de er faktisk altfor store og ikke fine på meg..

Jeg er så redd for å være feit resten av livet. Blir redd og sliten. Lei av å ikke kunne trene bort noe som helst også.

Vi må krysse fingrene og gjøre vårt beste. Finne motivasjonen langt inni flesket og bare jobbe.

Vi kan ikke gi opp, vi er verd jobben og verd en flott kropp :D

Fortsetter under...

21. feb: 79,4 kg

28. feb: 78,9 kg

8. mars: 78,2 kg

14. mars: Nektet å veie meg, garantert oppgang.

21.mars: 78,2 kg

Så da veide jeg faktisk akkurat det samme som for 2 uker siden i dag, litt rart, hadde håpet på litt under..

Det er så tungt, så sinnsykt vanskelig, jeg hater kroppen min og jeg hater at det skal være så vanskelig for meg å gå ned. Jeg skjønner ikke hvorfor det ikke er lettere å bare spise litt mindre og litt sunnere, at jeg skal være så utrolig avhengig av å småspise hele tiden, og da helt gale ting. Jeg kan virkelig ikke sitte og slappe av med en bok, surfe litt på nettet eller se på tv uten å spise samtidig... Nesten som en tvangstanke, jeg må på kjøkkenet og hente noe å spise.

Kanskje jeg må lære meg å strikke, så har jeg ingen hender ledig til å spise med ;)

Skjønner at vi er flere i samme bås her da, at det virkelig er vanskelig å gå ned i vekt for flere enn meg, er litt trøst i det også selv om jeg selvfølgelig unner dere andre resultater og nedgang.

Tror kanskje jeg prøver å innføre den regelen med spiseforbud i stuen igjen, alt jeg spiser skal spises ved kjøkkenbordet. Om det så er en sjokolade eller en kjeks, så skal jeg sitte på kjøkkenet å spise det. Sjansen  min for overspising og sinnsyke mengder mellommåltider er mindre om jeg ikke får spise dem i stuen tror jeg. Nå kjører jeg en uke med spiseforbud i stuen og ser hvordan det går. Jeg overspiser aldri til måltidene, problemet mitt er at hele min våkne tid er et eneste langt måltid, jeg putter noe i munnen hele tiden

Skal i et stort familieselskap om 3 uker, hadde vært så deilig å være nede i 75 kg til det. Forrige gang vi samlet familien veide jeg over 80 kg...

Det er nesten som at det hjelper litt når vi er i samme båt. Om en er alene om å ikke få det til, mens de andre i gruppen raser ned, føler en seg enda mer alene. Kjenner til det. Jeg har fått det til i veldig rykk og napp, men alltid fått det til når jeg bare motiverer meg og gjør en innsats.

Etter at jeg fikk ME har denne "funksjonen" forsvunnet. Jeg får det ikke til, det er ikke bare til å ta seg sammen etter sommeren, eller etter jul. Kroppen er lei og vil ikke. Om ikke dette med lavkarbo virker nå så tror jeg at jeg legger meg ned og gråter. Har ikke lyst å gå på vekta, fordi før jeg vet om det virker, så kan jeg leve i håpet og tro at det kan være det virker og hjelper meg ned i vekt. Det er litt trist :(

Det høres ut som en god regel hvis det hjelper deg å spise bare ved kjøkkenet :) 

... Finn litt motivasjon langt inne i flesket og jobb på :D

Herlig sagt moota, vet ikke om noen andre som hadde turt å be meg om det ;)

I hvert fall ikke mannen! Han skygger banen ang kropp og slanking.( Kan ikke bebreide han, jeg er jo typisk kvinne og snur jo alt han måtte si negativt uansett)

Kommer innom med en god klem, ikke gi opp. It could have been worse. Og dere er ikke mislykkede selv om det kanskje er følelsen. En god blogg om det mentale aspektet under slanking er denne http://lchfingenjoren.se

Let etter de gode tingene ros dere selv, så sitter jeg her og heier (jeg skulle mer enn gjerne sett 7tallet først på vekta)

... Finn litt motivasjon langt inne i flesket og jobb på :D

Herlig sagt moota, vet ikke om noen andre som hadde turt å be meg om det ;)

I hvert fall ikke mannen! Han skygger banen ang kropp og slanking.( Kan ikke bebreide han, jeg er jo typisk kvinne og snur jo alt han måtte si negativt uansett)

Det er jo det som gjelder. Jeg har lest i flere dager på lavkarbo forum. Skal kjøpe boka, men har ikke kommet meg til noen bokbutikk enda, og det har vi da ikke her på landet..

Men, jeg kom over et godt "ordtak" nå, og det er slik

The difference between your body this week and next week is what you do for the next seven days to achieve your goals.

Det er egentlig så enkelt. Om du/jeg/vi vil ha resultater ved neste veiing så må man tenke hver gang man putter noe i munnen, om det er noe som hører til i kosten og som burde bli puttet inn!

Jeg er kjempemotivert! Trives foreløpig på lavkarbo kur og spiser godt. Selv om de Wannabe pannekakene mine i dag gikk i søpla så det ble en kjip middag. Godt jeg hadde en stor salat til lunsj :P

Si det høyt til deg selv når du står der med magen, låra og rumpa, dobbelthaka eller hva du vil ha bort.. Og snoker i skapet, hører dette til i min diett, kost, matplan eller what ever?

Det er tøft å høre, jeg vet ikke hvordan dere ser ut, så jeg sier det bare for at du skal kunne sette deg inn i situasjonen som du kjenner godt igjen når du står der med sjokoladen, bolla eller lesser på med porsjon nr.2 middag. Jeg er jo der selv. Utfordringen min nå vil jo være om dette funker. Har prøvd pulver, funket som bare juling før jeg ble syk, og har gått ned masse masse med det. Kaloritelling funket en periode, funker dårlig når jeg er dårlig. Det finnes ingen boost. Ingenting som gir energi uten at jeg faller ut av regnestykket stort..

Så om dette ikke funker, hva prøver jeg da? Gir jeg opp? Åh jeg blir gal! Har så lyst å ikke veie meg og ikke innse. Vil leve i troen og håpet om at dette funker. Det er slik jeg kan leve! Helt til jeg står på vekta og innser at nei, dette funker heller ikke. Jeg er faktisk så sikker på at det ikke virker at jeg er lei meg på forhånd.

Men jeg må jo bare prøve noen uker. I alle fall 4. Det er visst så lenge kroppen kan holde seg på en vekt uten at det kalles platå. Men går det oppover så må jeg jo finne ut noe annet! Ånei tenk om det bare blir verre?? Gruer meg til veiing! :(

Klart meg sånn noe lunde igjennom helgen, ble litt potetgull og sjokolade, men det er lov på lørdager:) tror jeg.. Hehe, vekten vil vel vise om det er tillatt .vurdere og ha veie dag både mandag og fredag, får se hva vekten viser i morgen om jeg vil det:D

Skal jeg begynne med delmål igjen da? Under 70 til utgangen av mars?? Må vel kanskje se hva vekta viser i mårgen, for og se om det er mulig;)

Kan alltids planlegge belønningen.. Hmm

Annonse

Jeg håper dette er tingen for meg og at det hjelper på vekta for jeg har spist så masse god mat i helga og de siste dagene :D

Salat med ost og dressing, egg og bacon og masse kjøtt! :D

Takk for gode ord jenter! Og takk for fin link løvemamma! Veldig spennende blogg!

Jeg prøvde meg på lavkarbo to mnd. Det fungerte supert på mange måter. Jeg var mett, spiste god mat, følte meg ikke oppblåst, mistet søtsuget og gikk ned 5 kg tror jeg det var? Så ble jeg gravid (hadde prøvd i to år, så det var jo også en utrolig nyhet) og etter graviditeten har jeg ikke valgt dette igjen. Det blir vanskelig offentlig. Og jeg savnet frukt, melk og brød. også er det at jeg ikke tør å di offentlig at jeg slanker meg. Da jeg gikk på lavkarbo "skjønte" jo mange det, og jeg får panikk av det. Så jeg velger heller å være feit enn å innrømme at jeg slanker meg.... Forstå det den som kan.

Men i gode perioder nå lever jeg absolutt karboredusert. Et lite lavkarbotips er bloggen til lenabeatrice! Masse gode tips og oppskrifter. en annen ting som slår meg er at mange av suksess-historiene, særlig de som har gått ned myyyye, det er lchf blogger. Det virker som det fungere "spesielt godt" på mange av de som er "ordentlig store, ikke bare litt lubne". De som ofte har vært gjennom mange og mislykkede kurer.

Jeg skjønner så godt hva du mener løvemamma. Det var på ingen måte meningen å "fornærme deg" når jeg skrev at jeg følte meg feit og mislykket med mine 77 kg. Jeg tror og håper du ikke tok det sånn. Jeg har selv veid 99 ved to ganger ( før og etter mitt første barn.) jeg identifiserer meg mye mer med denne vekten enn med min nåværende. Takk for at vi kan støtte hverandre! Vi har de samme utfordringene.

Sol-regn-latter: tok meg absolutt ikke nær. ;) Jeg må også trøste meg selv litt innimellom og da priser jeg meg lykkelig for at jeg ikke veier 150kg. Tenk da hvor motløst alt hadde føltes. Tror vi alle har godt av å tenke litt på at selv om vi føler oss nedfor, at alt går i mot og vi har lyst til å gi opp at alternativet kan være så mye verre.

Ja så går vi på noen smeller og rakker maksimalt ned oss selv. Om man kjemper med 5kg eller 40 så er det den samme kampen. Og de samme utfordringene. Og mange av de samme følelsene. Vi får bare kravle oss på beina igjen å kjempe videre.

Skyfrihimmel:  :duskedame:  :bolledeig:

I dag våknet jeg til skrekken fant en liten blodsugende beist i hodet på lille. æææh fytti! Så nå blir det storvask og kur. Jeg hadde håpet vi skulle slippe unna (har gått lenge i bhagen), men nei da.  Så tre vaskemaskiner ekstra hadde vært fint i dag. Passet 'kjempefint' siden jeg har eksamen om ei uke.  :pisk:

Vel godt at sola skinner og fuglene kvitrer i det minste. Ønsker dere en finfin dag. 

Endret av ♥ Løvemamma ♥

Møtte ei venninne i byen idag og startet dagen bra med kyllingsalat:-) dessverre gikk vi til en cafe der vi spiste sjokoladekake,..... den var sååå god at jeg ikke har dårlig samvittighet en gang:p

Skal på trening om 3 timer satser på at jeg trener bort kaken da. .

Skyfrihimmel! Kjempebra jobbet:-)

Annonse

Forresten hun venninna mi spurte om jeg hadde gått ned mye! Hun så at jeg var blitt tynnere:-D

:duskedame: så utrolig gøy. Det er så digg når du får spørsmål om du har gått ned i vekt :) velfortjent :D

Lus er festlige dyr, not!

Den kaka hørtes god ut:) når jeg nå lever på "diett" så saumfarer jeg netter etter lavkalori snack, kaker ol... I steden for og prøve og bare leve sunt, så leter jeg etter utskeielseser... Haha må være lov og kose seg litt da:D

Føler det hjelper at alt er lov, om jeg spiser en sjokolade så er ikke hele opplegget ødelagt, jeg legger den inn på appen og ser hvor stor kalorimessig skade den har gjort, så begrenser jeg meg til neste måltid, i vertfall det som er planen:D

Det er en stor motivasjon når mennesker rundt deg begynner å kommentere nedgangen :-)

Jeg prøver å finne div oppskrifter på nettet på sunne ting, fikk tips om lunsjmuffins, med egg og skinke. Litt som omelett i muffinsform med litt hvetemel. Fikk også oppskrift på muslibarer:-)

Så gøy junimamma -og velfortjent :)

Jeg vil også gjerne ha oppskriften på lunsjmuffins! Vil tro de er lavkarbo-vennlige? Men hvis det ikke er så mye annet enn egg og skinke og de jo supre for oss som teller kalorier og :)

Jo takk det går veldig fint. Føler og tror jeg i alle fall :P

Jeg spiser god mat, spiser når jeg er sulten og ikke etter klokka. Går ikke rundt å føler meg sulten heller og spiser til jeg er mett. Hadde på tjukkas buksa mi igår, så det har ikke sjedd noe revolusjonerende akkurat, men håper det går rette vei da. Skal veie meg på torsdag så får vi se. Er jo som jeg har skrevet tidligere i lange baner redd for at dette ikke heller hjelper. Da føler jeg at mulighetene minker veldig :/ Men jeg kommer til å fortsette en god stund til før jeg ev gir opp. Siden det går så greit.

Har tenkt å kjøpe en bok om ketolyse også, men venter til jeg er sikker på at det er ketolyse jeg går for.

Det er mat jeg savner, men hvis dette funker er planen at jeg innfører noe mer karbohydrater når jeg har nådd et ev. mål. Jeg vil ikke gå rett tilbake til masse brødmat og pasta som jeg elsker.

Jeg mener at jeg har tatt valget og synes det er verd å ofre om det er det jeg må. Jeg er villig til å gå langt for å slippe å være så tjukk for å si det slik :D

Ja trivest også på lavkarbo, men ren lavkarbo ble litt kræsj med tanke på barna, få de til og smake spise når mamma ikke spiser:)

Men holder meg litt unna karbohydrater, spiser knekkebrød,cottage chees ol. Velger mindre pasta / potet / ris og mer grønnsaker når vi har det til middag. Men spiser pizza ol i helger, og frukt spiser jeg. Så prøver og spise en del proteiner,for det holder meg mett:)

Jeg var så teit og gikk på vekta i dag også...den viste 71 blank! Må prøve og la vær til freddan nå da:D kanskje jeg skal klare 69,9 til april?!?

Jeg gikk og på vekta i dag og håper å komme under 114 til helgen... skal jeg følge planen så har jeg helt til 17 mai for de neste 5 kg. Men håper å få de bort et par uker før det.

15 kg til juli (inkl de 5 jeg har gått ned)

Jeg har fått vært noe på do :D  Jippi! Kan takke magetablettene for det :)

Gruer meg likevel til å gå på vekta i morgen. Føler jeg har lagt på meg.. Jaja kan ikke annet enn å vente til i morgen for å se..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...