Gå til innhold

Hvor mye klarer vi å gå ned til neste sommer2014 jenter?

Anbefalte innlegg

Vel, jeg nekter å veie meg i dag!

Unnskyldningen er at jeg skal ha mensen i dag, og da går man jo ofte opp en liten kilo pga at kroppen binder vann osv. Men jeg har vært helt tullete denne uken, spist sjokolade, potetgull, bolle og is, skulle ikke tro det var mulig... Så ingen forbannelse er brutt her heller, blæh.

Lå og tenkte på det i går kveld, at jeg gjerne skulle kjent meg mager og kanskje litt sulten istedenfor stinn, oppblåst og feit. At det skal være så vanskelig å gjøre noe så lett, bare spise litt mindre og sunnere, kroppen ville jo kjentes så mye bedre, men neida.

Vel, ny uke og nye muligheter. Jeg gir ikke opp tenk!

Fortsetter under...

Litt usikker på om jeg skal like innlegget ditt fire småtroll :P

Det er bra at du ikke gir opp! Det gjør ikke jeg heller. Prøver meg litt til med Dukan dietten.

Da er denne dagen over.... bruker å ha en kveld i halvåret med ei venninne der vi koser oss med god mat og mye snacks og den kvelden var ikveld.. satser på at jeg har spist meg ferdig for flere uker fremover. ...

Jeg prøver å spise litt mindre kalorier. En skal ikke tenke på kalorier på dukan dietten, men hvorfor skulle det være så lett for meg?? :o  Prøver å spise mer rent kjøtt som det er mindre kalorier i, og mindre yoghurt og slikt som det er mer kalorier i.

Har enda ikke vært noe særlig på do. Forstå det den som kan. Gikk på en sånn lyndiett 1 1/2 uke før vi giftet oss, drakk da bare noka og spiste kun 1 1/2 bar til dagen. Tok de samme mageregulerende tablettene som jeg gjør nå, og kunne fortelle forloveren at det ble utrolig masse som kom ut etter bare 1 1/2 bar.. At jeg nå drikker biola, spiser yoghurt med fiber og tar mageregulerende uten effekt, det forstår jeg ikke.

Drikker masse også, selv om jeg ikke er så flink med vannet.

Sa jeg skulle veie meg etter denne fasen, men nekter å trø på vekta før jeg har vært på do og fått gjort noe.

Begynner på neste fase på tirsdag.

Lurer på hva jeg prøver på om dette faktisk ikke virker for meg. Eller om jeg da bare gir opp.. Jeg forstår det ikke. Jeg får ikke spise brød eller noe som helst nå, så lavkarbo er vel heller ikke noe alternativ.

Må bare få påpeke at jeg hater kroppen min etter at jeg fikk ME. Det er jo ingenting som virker som det skal .. :( :( :(

Da har jeg fått enda et hint om at selv om ikke tallene på vekta går ned så krymper kroppen! Hadde på meg skibuksa idag, skulle på lillegutt sin første aketur:-) har alltid brukt belte på buksa fordi knappen går opp ellers. Men idag var jeg uten et lite kvarter utenat den gikk opp(ikke belte på )! Dvs at magen ikke presser på buksa:-)

Blir litt skryt, men da kan vi kanskje bruke det som motivasjon! Gleder meg til å ta fatt på en ny uke med mer treningsglede . Begynner ikveld med håndballkamp. Så blir det zumba 3-4 ganger:-)

Ha en fin fin søndag herlige damer :-)

Kjempebra!! :D

Ble lite kylling til middag her i dag, da den var ihjelstekt. Stekt i marinade med stekepose på, men stekt for lenge og var veldig tørr. Og jeg som pleier å være så flink med langstekt hel kylling.. Blir det samme i morgen.. Tenker jeg er glad jeg tok avgjørelsen om at alle skulle ha kylling i dag, så kunne jeg ta opp en ny etterpå heller :P   De andre hadde i det minste ris og saus på..

Håper jeg ser resultater når jeg nå kutter litt ned på yoghurt og kalorier. Det går altfor fort mot sommer nå :(

Annonse

Her har vi spist å spist å spist å ja du vet SPIST!!!

Hva f feiler det meg? Flink pike og går ned, belønner meg selv med mat og snop, så pass jeg går opp! Skulle virkelig tro jeg synes det er gøy å slanke seg!!?!blæææææ

Det er som du sier moota, snart sommer. Har lyst til syden, men reiser ikke med denne kroppen her!

Å bunaden?! Kommer den på 17 mai mon tro? Å konfirmasjon skal vi , huff....

Litt rådvill, hva skal jeg gjøre? Telle kalorier??

Ja det er ikke lett når en ikke får det til. Jeg er også usikker på metoden. Er det rett metode? Jeg forstår ikke hvorfor jeg ikke går ned i vekt og forstår ikke hvorfor jeg ikke får gå på do....

Var på apoteket for å handle medisiner til lillebror og meg i dag. Også mageregulerende, som har fungert fint for meg før, men som ikke har hjulpet noe siden jeg startet på dukan dietten. Det Ble heller rett og slett tabletter mot treg mage i dag. Har tatt en og håper det hjelper.

Det er så forbasket å ikke få gå på do! :(

Jukset litt idag. .. dvs. Jeg veide meg før veiedag... var såå nysgjerrig på å se hva ukas mat/godt hadde gjort med vekta.har jo blitt for mye smågodt pga sverigeturen....

MEN!!! Jeg hadde gått NED!!!!! 500 gram, så nå er jeg ned på 114 blank! 5kg mindre enn da jeg startet. Bonusen min er Pedikyrtime (vel... når lønna kommer)

Så flott! :) Motivasjon til å fortsette :D

Snikveiing må være lov. Jeg nekter å veie meg før jeg har vært skikkelig på do. Så noen har det den veien og noen har det den andre veien :P

Annonse

Her er det nokså travelt om dagen satser på noen økter i stallen resten av uka, pluss å få inn litt styrke trening på stua. Maten er litt opp og ned, sunne dager og usunne dager. Topp motivasjon og like fort null motivasjon. Får se hva torsdagen viser.

Hehe ikke for å dele for mange detaljer, men vet ikke om det er nok for å gjøre utslag for vekta enda.. Håper på flere dager med flere tabletter skal hjelpe på det :P

Er det noen som går på lavkarbo her? Orker ikke å lese gjennom hele tråden, men lurte på om det ikke var noen som enten kanskje ville eller som gikk på det?

Jeg blir jo litt utålmodig og sur og lei når jeg ikke går ned, og tenker at kanskje lavkarbo er bedre. Tenker om det kan være for masse kalorier og karbohydrater og om det da er bedre å kutte på en av dem. Har jo prøvd å kutte kalorier, det gikk ikke overraskende lett. Så kanskje det er noe da? Huff blir så rådvill.

Har tenkt på lavkarbo mange gnager før, men vil ikke leve slik.

Nå har jeg lest at man kan gradvis øke det daglige inntaket av karbohydrater til en viss grad etter man har nådd ønsket vekt eller har gått så og så lenge på lite eller nesten ingen karbohydrater.

Prøver å lese meg opp. Burde jo ikke gi opp så lett, men må jo som jeg skriver tydeligvis/antageligvis kutte enten karbohydrater eller kalorier og da må jeg jo endre på dietten likevel..

Jeg har levd strikt lavkarbo men for min kropp ble det litt feil. Økte i kolesterol det er normalt men gikk ikke ned igjen før jeg økte karbene. (Det var det gode kolesterolet som økte men jeg ble litt urolig fordet) Nå lever jeg karbo redusert, dvs spiser lite brød, tar 1potet istedet for flere, noen ganger er det bare grønnsaker og kjøtt.

Fordelen med strikt lavkarbo er at sukkersuget blir borte etter 1-2uker. Nå kjemper jeg med sukkertrollet igjen og burde nok kutte mer på karbene.

Men iansett hvem diett du velger bør du gi det minst tre måneder. Kroppen trenger tid og flakking tror ikke jeg hjelper, heller tvert om.

Jeg er klar over at jeg må gi det mer tid. Men sånn sett er det jo ikke så masse som skiller på dukan og lavkarbo. Jeg spiser ikke masse karbohydrater nå heller. Jeg kan nesten ikke spise noe nå, og at jeg nå annen hver dag kan spise noen grønnsaker og en diett hvor jeg fast må bruke store doser tabletter for å få gå på do er nok heller ikke bra.

Nei det er ikke lett og finne ut hva som er den beste metoden... Eller hva som virker best for en selv, men det vanskeligste er vel og holde seg til planen, vertfall for min del...misser tydeligvis motivasjon både når det går bra og når d går dårlig

Det er jo ikke noe å være spent på he he.. Har ikke minket 1 mm på fettet heller.

Skal fortelle en hemmelighet.. snikveide meg idag og switcha over på lavkarbo.. Jeg vet det er tåpelig å bytte så fort, men det er min kropp og jeg bestemmer! :P

Så veier meg ikke imorgen, men kan fortelle at på 1 1/2 uke på den dietten har jeg gått ned svimlende 500g..

Var 86 blank idag. Må tydeligvis kutte karbohydrater eller kalorier. Har prøvd kalorier. Prøver karbohydrater nå.

13.02.2014: 104kg

20.02.2014: 103kg

27.02.2014: 102kg

13.02.2014: 102kg

20.03.2014: 101kg

Jeg er så glad for at stalljobbingen hjelper. Fysisk tungt arbeid hvor man er på beina hele dagen. Og så gir det meg så mye glede :) hurra!

Og når jeg spiser en sjokolade eller is så er det istedet for mat, det usunne er så kaloririkt at jeg ikke kan fylle på med gode kalorier i tillegg :)

77.7 her. 1.5 opp i fra forrige uke og 2 kg mer enn laveste før jul. Jeg kjenner det virkelig går utover humøret. Kan ikke skylde på mensen eller noe. Føler meg feit og ekkel. Skjønner ikke hvordan jeg klarte å gå ned i høst. Nå klarer jeg det bare ikke.jeg som kun var 10 kg unna drømmevekta! Så nærme hadde jeg aldri vært før. Nå er det 12 kg ned, og jeg fortsetter opp. Kjenner jeg blir redd og skuffet, for det er ingenting som tyder på at jeg når målet mitt om 65 innen sommeren. Jeg har drømt så veldig om det. Samtidig vet jeg at jeg må gjøre jobben, men jeg får det bare ikke til!!!

Det føles som et svik mot mann og barn, men aller mest meg selv. Her drar jeg bort 3 kvelder i uka for å trene, også legger jeg bare på meg. Jeg sammenligner meg med andre på helsesenteret og ser og føler på hvordan jeg er den tjukkeste på partiene jeg går. Tidligere har jeg strammet meg opp, tenkt, så tøff jeg er som er hel allikevel, det går den rette veien, men nå kjenner jeg at jeg misliker kroppen min mer og mer. Det går jo gale veien. jeg er redd jeg ikke klarer å komme meg videre. Redd for å legge på meg igjen.

Hva skal til for å komme på sporet igjen? Det er jo ikke verdt å kaste bort det jeg oppnådde i høst. Men nå føler jeg meg mer misfornøyd med kroppen enn på lenge. Jeg er ikke bare misfornøyd med kroppen, jeg er rett og slett misfornøyd med meg selv, fordi jeg mislykkes. Og min strategi da er å tulle meg inn i selvmedlidenhet og "unne meg kos". Det kan jeg ikke.

Ja, dette innlegget ble vel egentlig mest for min egendel, for å lufte og sortere tanker. Dere trenger ikke svare. Håper noen dere får gode resultater! Løvemamma, du er jo virkelig flink :)

21. feb: 79,4 kg

28. feb: 78,9 kg

8. mars: 78,2 kg

14. mars: Nektet å veie meg, garantert oppgang.

21.mars: 78,2 kg

Så da veide jeg faktisk akkurat det samme som for 2 uker siden i dag, litt rart, hadde håpet på litt under..

Det er så tungt, så sinnsykt vanskelig, jeg hater kroppen min og jeg hater at det skal være så vanskelig for meg å gå ned. Jeg skjønner ikke hvorfor det ikke er lettere å bare spise litt mindre og litt sunnere, at jeg skal være så utrolig avhengig av å småspise hele tiden, og da helt gale ting. Jeg kan virkelig ikke sitte og slappe av med en bok, surfe litt på nettet eller se på tv uten å spise samtidig... Nesten som en tvangstanke, jeg må på kjøkkenet og hente noe å spise.

Kanskje jeg må lære meg å strikke, så har jeg ingen hender ledig til å spise med ;)

Skjønner at vi er flere i samme bås her da, at det virkelig er vanskelig å gå ned i vekt for flere enn meg, er litt trøst i det også selv om jeg selvfølgelig unner dere andre resultater og nedgang.

Tror kanskje jeg prøver å innføre den regelen med spiseforbud i stuen igjen, alt jeg spiser skal spises ved kjøkkenbordet. Om det så er en sjokolade eller en kjeks, så skal jeg sitte på kjøkkenet å spise det. Sjansen  min for overspising og sinnsyke mengder mellommåltider er mindre om jeg ikke får spise dem i stuen tror jeg. Nå kjører jeg en uke med spiseforbud i stuen og ser hvordan det går. Jeg overspiser aldri til måltidene, problemet mitt er at hele min våkne tid er et eneste langt måltid, jeg putter noe i munnen hele tiden

Skal i et stort familieselskap om 3 uker, hadde vært så deilig å være nede i 75 kg til det. Forrige gang vi samlet familien veide jeg over 80 kg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...