Gå til innhold

Fra en stemors perspektiv

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du virker både moden og reflektert til være 21 år, det skal du ha. Men det er kanskje litt av det vi henger oss opp i, nettopp at du bare er 21 år. Selv fikk jeg barn da jeg var 20 år og jeg var veldig voksen og moden for alderen. Men nå som jeg er 34 år så har jeg skjønt at verden ikke er så svart/hvitt som jeg trodde den gang. Jeg har lært at verden er i flere nyanser, ikke alt er slik man tror, og at det alltid ligger en grunn bak menneskers oppførsel.

Og uansett hvor flat man lager pannekaka så vil den alltid ha to sider, og vi hører kun din. Hva er årsaken til at mor er så "sinnsyk" da? Er hun sånn mot alle eller bare mot barnets far og hans familie? 

Jeg er også enig med dem som lurer på om far virkelig er best egnet til å oppdra barnet med tanke på at han ikke selv har tatt grep før. I en rettssak så legges det ikke all verden av vekt på stemor, da det er far som til syvende og sist skal ha barnet på samvær eventuelt ha barnet boende hos seg. For en domstol må faktisk ta høyde for at det kan bli slutt mellom far og stemor. Og hva skjer med barnet da om retten har dømt til fordel til far pga stemor, og plutselig er ikke stemor der lenger? Derfor kommer ikke denne rettsaken til å handle om deg. En steforelder har uttalelsesrett, men ikke bestemmelsesrett. Dette var noe far og stemor fikk klar beskjed om fra vårt fvk. Bare vær klar over det før du pusher for hardt.

Men jeg håper dette ordner seg for barnet, enten den ene eller andre veien :)

Anonymous poster hash: f4a1a...994
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns det du gjør for stebarnet ditt er fantastisk! Jeg er imponert over måten du formulerer deg på og du virker reflektert tross din unge alder. Jeg var selv så vidt blitt 20 da jeg fikk mitt første barn, så hvorfor enkelte her inne skal ha det til at du er for ung forstår ikke jeg. Jeg heier på dere, stå på, dere gjør det rette for barnet. Lykke til :)

Anonymous poster hash: d2505...4e2

Skrevet

Så heldig ddtge barnet er som har akkurat DEG som stemor/bonusmamma!! Og så heldig kjæresten din er som har akkurat deg som kjæreste! Og biologisk mor bør være glad for at det er du som er sammen med faren til hennes barn.

For meg virker du svært moden og reflektert, og det er kjenpebra at du tar tak i dette! For meg virker det som at barnet har det så mye bedre hos dere enn hos mor, og det virker ikke på meg som at ditt mål nå er at mor ikke skal ha noe med barnet å gjøre. Og jeg håper de fleste som leser denne tråden er enige i at barnet ikke har det bra hos mor slil det er nå.

Lykke til til dere! Fortsett å være et sunt voksent menneske for dette barnet som du så tydelig er veldig glad i! Du virker å være en utrolig flott bonusmamma!!

Anonymous poster hash: 20058...cfa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...