Anonym bruker Skrevet 24. juli 2013 #26 Skrevet 24. juli 2013 Du som stakk av med jackpoten he he? Flere milioner tror dem kan få både utdannelse og flott hus pluss mye mer for 1 eller 2 der i landet pengene har mer verdi der må du huske.Er det ikke litt lurt å sette litt penger i banken da som dere har senere. Kunne hjelpt din søster litt da med en liten leilighet. Anonymous poster hash: bde36...106
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2013 #27 Skrevet 24. juli 2013 Herregud er du dum? Flere millioner til din utenlandske svigerfamilie??? Om dere blir skilt er pengene borte vettu.. Ville aldri gjort det. Om de er så dårlig stelt burde vel 200.000 holde?? Herregud. Helt sykt dette jo. Hadde du vært min søster hadde jeg vært sykt bekymret for deg. Anonymous poster hash: 2f2ff...0bf Tenker akkurat det samme som deg Anonymous poster hash: d71eb...b95
Gjest sussie77 Skrevet 24. juli 2013 #28 Skrevet 24. juli 2013 Det er jo dine penger, og andre skal ikke bestemme over det. Men syntes flere millioner var veldig mye, ihvertfall hvis de bor i et annet land.
Trultemor85 Skrevet 24. juli 2013 #29 Skrevet 24. juli 2013 Herregud er du dum? Flere millioner til din utenlandske svigerfamilie??? Om dere blir skilt er pengene borte vettu.. Ville aldri gjort det. Om de er så dårlig stelt burde vel 200.000 holde?? Herregud. Helt sykt dette jo. Hadde du vært min søster hadde jeg vært sykt bekymret for deg. Anonymous poster hash: 2f2ff...0bf Tenker akkurat det samme som deg Anonymous poster hash: d71eb...b95 Jeg også.. Veldig merkelig. Hadde satt de bort til sparing til egne barn. Og ihvertfall hjulpet min familie mer. Et par hundre tusen er ihvertfall godt nok for den fattige familien i utlandet vil jeg tro.
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2013 #30 Skrevet 24. juli 2013 Er du villig til å ofre forholdet til din egen søster for å gjøre svigerfamilien til mangemillionærer? Anonymous poster hash: fdeda...a1d
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2013 #31 Skrevet 24. juli 2013 Herregud er du dum? Flere millioner til din utenlandske svigerfamilie??? Om dere blir skilt er pengene borte vettu.. Ville aldri gjort det. Om de er så dårlig stelt burde vel 200.000 holde?? Herregud. Helt sykt dette jo. Hadde du vært min søster hadde jeg vært sykt bekymret for deg. Anonymous poster hash: 2f2ff...0bf Tenker akkurat det samme som deg Anonymous poster hash: d71eb...b95 Jeg også.. Veldig merkelig. Hadde satt de bort til sparing til egne barn. Og ihvertfall hjulpet min familie mer. Et par hundre tusen er ihvertfall godt nok for den fattige familien i utlandet vil jeg tro. Enig. Hadde jeg vært søsteren hadde jeg faktisk tenkt mitt om søsteren min som lot seg diktere av en mann fra midt-østen. Anonymous poster hash: 7fa00...77d
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2013 #32 Skrevet 24. juli 2013 Seriøs jeg tror dette er bare tull.Sette penger på barnas konto til utdannelse leilighet du vet hvordan marked er no ville jeg gjort.Så 5oo tusen 1 million nok i østen får mye til med det der i østen.Så egen kapatal til din søster.Så ville jeg spart resten til ting man trenger. Anonymous poster hash: bde36...106
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2013 #33 Skrevet 24. juli 2013 Hvem vet kanskje når du har sendt alle disse millionene der reiser han fra deg til østen å rik der:) Sitter du i Norge som blakk og lurt vær forsiktig. Anonymous poster hash: bde36...106
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2013 #34 Skrevet 24. juli 2013 For det første, dette var mitt forslag så jeg er ikke diktert av min samboer. Vet ikke hvor mye det blir, men vi skal kjøpe hus til svigermor og et til ene søsteren hans. Dette blir iallefall og koste 1.5 mill. Det blir skikkelige hus, men langt i fra noe slott. Så blir det litt på de andre søsknene. Totalt et par millioner. Mine søsken skal få 200000 hver. Det blir 1mill. Da er det 6 mill igjen som vi skal invistere og kose oss med. Søsteren min har to voksene barn, utbetalt 30000i mnd, men eier ingenting. Hun har noe lån som hun nå kan betale. Men jeg kjenner henne såpass at pengene blir å gå til ferie, klær og hudpleieprodukter. Svigerfamilien har selvfølgelig ikke alltid tatt gode valg, men de trenger mest hjelp. Resten av familien min syns forøvrig det er helt greit, de er etablerte og klarer seg fint. Hi Anonymous poster hash: 2404a...6f2
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2013 #35 Skrevet 24. juli 2013 Jeg bare lurer på en ting til alle dere som reagere på at hi skal sende penger til svigerfamilien. Hvis du hadde vunnet i Lotto hadde du da sagt at det var DINE penger, altså at mannen ikke hadde krav på en dritt? Her spiller jeg Lotto og hvis kupongen slår inn så er gevinsten like mye min som den er min mann sin. Vi er tross alt en familie, her er det ikke noe som heter mitt eller ditt!. Men kjenner jeg dere dibbere rett så er det nok bare fordi hi sin mann er fra Midtøsten og mest sannsynlig muslim..!! Anonymous poster hash: 85834...479
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2013 #36 Skrevet 24. juli 2013 Jeg bare lurer på en ting til alle dere som reagere på at hi skal sende penger til svigerfamilien. Hvis du hadde vunnet i Lotto hadde du da sagt at det var DINE penger, altså at mannen ikke hadde krav på en dritt? Her spiller jeg Lotto og hvis kupongen slår inn så er gevinsten like mye min som den er min mann sin. Vi er tross alt en familie, her er det ikke noe som heter mitt eller ditt!. Men kjenner jeg dere dibbere rett så er det nok bare fordi hi sin mann er fra Midtøsten og mest sannsynlig muslim..!! Anonymous poster hash: 85834...479 Ja, blir selvfølgelig noe annet når mannen også er nordmann. Nok av proforma-ekteskap. Men uansett ser jeg på det som en uting å prioritere andre fremfor kjøtt og blod. Anonymous poster hash: 7fa00...77d
Himmel og hav Skrevet 24. juli 2013 #37 Skrevet 24. juli 2013 For det første, dette var mitt forslag så jeg er ikke diktert av min samboer. Vet ikke hvor mye det blir, men vi skal kjøpe hus til svigermor og et til ene søsteren hans. Dette blir iallefall og koste 1.5 mill. Det blir skikkelige hus, men langt i fra noe slott. Så blir det litt på de andre søsknene. Totalt et par millioner. Mine søsken skal få 200000 hver. Det blir 1mill. Da er det 6 mill igjen som vi skal invistere og kose oss med. Søsteren min har to voksene barn, utbetalt 30000i mnd, men eier ingenting. Hun har noe lån som hun nå kan betale. Men jeg kjenner henne såpass at pengene blir å gå til ferie, klær og hudpleieprodukter. Svigerfamilien har selvfølgelig ikke alltid tatt gode valg, men de trenger mest hjelp. Resten av familien min syns forøvrig det er helt greit, de er etablerte og klarer seg fint. Hi Anonymous poster hash: 2404a...6f2 Det er veldig snilt av dere å dele med slekt på begge sider. Husk bare å ta en ting med i regnestykket når dere kjøper hus til svigermor og søsteren: Har de råd til å drifte disse husene etter at de har fått dem, eller blir det dere som må fortsette å betale løpende utgifter og vedlikehold? Kan det tenkes at det er like lurt å hjelpe dem på en måte som gjør dem i stand til å forsørge seg selv? F.eks starte opp en forretning, utdannelse, mulighet til å drive utleie av rom.
nagini Skrevet 24. juli 2013 #38 Skrevet 24. juli 2013 Jeg synes ikke de har rett til å forvente noe, dine penger så du gjør som du vil, men må si jeg hadde blitt skikkelig såret om min søster hadde vunnet masse penger, valgt å øse ut flere millioner (!!!) på sin manns familie og mye mye mindre på oss. Hvorfor trengte du å fortelle søsteren din at du hadde gitt så mye til svigerfamilien?
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2013 #39 Skrevet 24. juli 2013 Ingen kan kreve eller forvente noe som helst, da det er (som andre skriver) dine penger og du står fritt til å forvalte dem slik du vil.. Men uttrykket "penger får fram det verste i folk" er ikke helt sant. Jeg har (på papiret) en milliardformue, og jeg husker det var en som sa til meg at "penger forandrer ikke den du er, den forsterker bare personligheten din".. Og det syns jeg passet bra. Jeg har vokst opp uten penger, men selv om det nå har forandret seg så forandrer det ikke den jeg er og alltid har vært. Jeg har alltid vært en streber, en som må forvalte pengene klokt, men samtidig veldig gavemild. Jeg har alltid delt det lille jeg har hatt. Derfor har jeg valgt å dele formuen opp i 5. 1/5 til sparing, 1/5 til barna, 1/5 til meg, 1/5 til å fordele på familie og venner, og den siste 1/5 har jeg startet en organisasjon som hjelper barn og unge økonomisk. Jeg er veldig for rettferdighet, derfor delte jeg likt mellom alle i familien selv om noen var bedre stilt enn andre. Det samme med vennene mine. Jeg hørte ikke et ord om at noen lurte på hva de andre hadde fått, og jeg sa heller ikke noe til noen om det. Penger kan fort skape flid, dessverre, så forvalt pengene fornuftig... Anonymous poster hash: e35e1...0cb
Gjest Skrevet 24. juli 2013 #40 Skrevet 24. juli 2013 Blod er tykkere enn vann, og hadde IKKE gitt flere millioner til svigers som bor langtvekkistan. Hva gjør du den dagen ekteskapet ryker og kanskje trenger hjelp fra søstern din? Mens svigers gasser seg i dine penger? Geit å være gavmild, men slekten sørger man først for
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2013 #41 Skrevet 24. juli 2013 Jeg kan heller ikke forstå hvordan du kan gi så mye til svigers og så lite til din egen familie. Anonymous poster hash: d71eb...b95
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå