Gå til innhold

Urimelig familie?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vant en større sum penger nylig. Jeg har samboer og barn. Min samboer er fra et land i midtøsten og hans familie har ikke veldig mye å rutte med. Vi har derfor bestemt å bruke en del penger på å hjelpe dem til et bedre liv. Min familie har det bra. Elste søsteren min (50 år) leier leilighet og er ikke " kommet langt i livet". Men jeg vet at dette skyldes dårlig prioritering, ikke veldig dårlig råd. Hun er nå sur for at vi ikke gir henne penger så hun kan komme seg på fote som hun sier. Hun mener det er urettferdig at vi bruker flere millioner på hans familie, og bare noen hundretusen på min.

Jeg mener det er våre penger og vi bruker de som vi vil. I tillegg har hans familie hatt det tøft i alle år og vi ønsker at de skal få slippe litt bekymringer.

Hva synes dere?

Anonymous poster hash: 2404a...6f2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg, men det er bare meg, ville ikke skjevfordelt så voldsomt og jeg ville delt mer jevnt mellom familiene.

Anonymous poster hash: 4c2bc...ce4
Skrevet

Jeg ville heller ikke skjevfordelt så mye hvis begge familiene hadde det noenlunde likt. Men siden hans familie trenger penger mer enn min familie så syns jeg det er greit. Søsteren min har sett bilder av hvordan min svigermor bor og da sa hun at vi måtte prøve å hjelpe henne. Nå derimot, er det urettferdig.

Hi

Anonymous poster hash: 2404a...6f2

Skrevet

Jeg ville gitt min søster litt slik at hun kunne kommet seg på beina, om det var slik at hun sleit. Nå har jeg et godt forhold til min søster da, så det hadde vært helt naturlig.

Når det er sagt så er det deres penger og helt opp til dere hvordan de skal brukes.

Skrevet

Dine penger- du bestemmer. Det er ikke opp til noen som helst å legge føringer for hva du skal bruke DINE penger på.

Skrevet

Millionbeløp til svigerfamilien??!! Hjelpes, du er gavmild. Og de må virkelig være fattige........ :o

Skrevet

Hadde ikke sagt et ord til min familie om hvor mye de andre fikk.

Problem løst.

Skrevet

Dine penger - du bestemmer. Jeg vil anta at forskjellen på nøden til din søster og svigerfamilie er ganske stor og da er det helt rimelig at hjelpen er ulik.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Penger får alltid frem det verste i folk! Bruk pengene akkurat sånn som du vil. Om du har lyst å rive de i biter og spre det på havet kan du gjøre det og. Ingen har noe med det.

Skrevet

Nja greit med litt skjev fordeling. Men millioner til hans fam? Skal du kjøpe en hel by? Evt bygge hus til 70 familier? Trenger vel ikke millioner der for å hjelpe dem? Er ikke akuratt velferde så med millioner blir de kongelige med slott men ok. Skjønner faktisk søsteren din litt. Hun har tatt valg som er dårlig , men har svigerfam kun tatt rett valg? Ikke fått for mange barn de kan fø/få plass til osv? Du må jo ha vunnet minst 7 mill om du skal gi bort flere mill til dem. Har dere ikke noe behov for dem selv? Herregud jeg hadde hjulpet , og gitt masse til organisasjoner og men hadde beholdt nok så jeg slapp jobbe for føden resten av livet ( heller jobbet på frivillig basis fordi jeg ønsket bidra ) men aww så deilig måtte jobbe. Er det du , mannen eller dere i 50/50 fellesskap som har bestemt hvordan dele pengene du har vunnet ( må bare spørre...)

Anonymous poster hash: a4028...793

Skrevet

Hun har da ingenting med hvordan pengene fordeles! Sånn jeg forstår det skal hun også få et beløp på rundt hundre tusen av deg, og likevel er hun misfornøyd? Utrolig utakknemlig og lite sjarmerende!

Skrevet

Err deilig slippe å jobbe mente jeg .

Anonymous poster hash: a4028...793

Skrevet

Det er jo fint at du hjelper svigerfamilien din, men du kan jo tenke på hvor mye du gir dem og hva pengene er verdt i det landet de bor i. Går ut fra prisene ikke er på norsk nivå, og da trenger de vel strengt tatt ikke millioner?? Jeg ville også hjulpet min søster til å få det greit økonomisk, og jeg skjønner det blir krangel om det er fryktelig skjevt fordelt.

Men det er dine penger, få de til å forstå det og si de skal være taknemlige for det de får:)

Anonymous poster hash: 17a5a...0f3
Skrevet

Dine penger,så du bestemmer!

Men personlig hadde ikke jeg klart å skjevfordele slik.

Skrevet

Dine penger og du bestemmer.

Ser jo at det er en skjevfordeling her. Men vet selv hvordan jeg hadde gjort det om jeg var i dine sko.

Muligens hadde jeg ikke gitt noen noe, for det er ingen hverken i min manns eller min familie som sulter.

Mulig vi hadde betalt gjelden for svigerforeldrene mine på hytta, men da skulle vi også stått som eiere men dem som brukere. Ligger i kortene at min mann skal arve denne når den tid kommer. Da hadde vi også betalt det moren min har av gjeld på huset sitt, ikke mye det.

Svigerinnen min frister det ikke å gi noe. Dem har fine flotte jobber, reiser mye privat på flotte ferier, lang helger, og har stort fint hus.

MEN tror mine nieser på min side av familien hadde fått noen tusenlapper inn på kontoen.

Mine unger skulle selvsagt fått masse penger, men vi skulle ha hatt nok til å klare oss i hverdagen selv også...

Anonymous poster hash: 98245...2ba
Skrevet

Du bestemmer jo selv. Jeg er nesten i samme situasjon som deg, jeg fikk nylig en stor sum med penger og vi valgte å heller hjelpe hans familie mer enn min noe jeg syns er like greit. Mine søsken har også prioritert feil og brukt masse penger på røyk og bylivet enn å betale regninger så de fortjener på en måte ikke pengene fordi jeg vet de kommer til å "kaste" de. Samboerens familie bor også i Midtøsten.

Anonymous poster hash: f4ed4...79d

Skrevet

Litt av en skjevfordeling. Jeg er overhodet ikke opptatt av penger, men hadde nok følt det som litt sårt om min søster heller hjalp noen andre enn meg.

Prioriteringer går begge veier som også den over sier. Har man ikke penger bør man ikke få barn, osv. så man kan jo si at svigers også har tatt noen dårlige valg her i livet.

Millioner til et land i midtøsten høres også helt usannsynlig lite gjennomtenkt ut. Hvorfor så mye?

Må si jeg tenker mitt over hele saken, men det er nå dine penger, dessverre.

Anonymous poster hash: 7fa00...77d
Skrevet

Skjønner jo at søsteren din er litt såret sikkert, men dine penger. Men en ting skal du huske på. HANS familie er i lengden hans familie, og hva om dere skiller dere.... Er det ikke litt kipt å ha brukt mange millioner på hans familie da, men du gav liten til DIN egen familie? Bare sier det............

Sånn ellers er det en fin tanke å dele synes jeg. Og synes det er fint at dere hjelper en fattig familie med å komme seg på beina!!

Anonymous poster hash: 30b30...4b9
Skrevet

Jeg ville aldri latt noen vite hvor mye vi hadde vunnet, og jeg hadde ikke latt noen vite hva jeg gav til andre.

Men jeg ville nok ikke skjevfordelt heller, selv om mine svigerforeldre sitter veldig mye bedre i det enn mine foreldre ville jeg gitt samme beløp også fikk de gjøre som best de kunne med de pengene.

Mesteparten ville jeg spart til mine egne barn, selv om min mamma har veldig dårlig økonomi (ufør, mye gjeld fordi hun måtte starte på nytt etter skilsmissen osv) er det viktigere for meg at barna mine har en god startkapital når de skal ha sin første bolig enn at mamma blir gjeldsfri.

All ære til dere som vil hjelpe hans familie, men det er ikke bare bare å spytte noen millioner inn der nede heller. Husk at de skal leve et liv der nede med sine venner, sin omgangskrets, sine miljøer, jobber osv og kanskje ting ikke blir helt som før om de plutselig blir "kakser". Jeg ville absolutt hjulpet dem, oppgradert bolig osv, men jeg ville ikke gjort de til millionærer.

Anonymous poster hash: 18594...4d7
Skrevet

Opp til deg dette.

Men personlig hadde jeg aldri gitt bort millioner til svigerfamilie. Hadde definitivt gitt likt eller mere til min familie. Eller spart masse til barna.

Det er MIN mening. Men opp til deg og dere dette.

Skrevet

Jeg ville aldri skjevfordelt på den måten. Jeg har et godt forhold til mine søsken og klarer godt å skjønne at de ville følt seg forbigått i en slik situasjon. Du setter jo på en måte kroken på døra for en god relasjon til søstern din om du gjør dette. Ønsker du virkelig det?

Anonymous poster hash: fdeda...a1d

Skrevet

Jeg ville aldri gitt mer penger til den ene familien.

Anonymous poster hash: d71eb...b95

Skrevet

Herregud er du dum? Flere millioner til din utenlandske svigerfamilie???

Om dere blir skilt er pengene borte vettu.. Ville aldri gjort det. Om de er så dårlig stelt burde vel 200.000 holde?? Herregud. Helt sykt dette jo. Hadde du vært min søster hadde jeg vært sykt bekymret for deg.

Anonymous poster hash: 2f2ff...0bf

Gjest Julia1984
Skrevet

Men trenger svigerfamilien "flere millioner"?

Skal dere kjøpe luksus til familien eller hjelpe de slik st de lever godt?

Blir nysgjerrig, du må jo ha vunnet vanvittig mye siden flere millioner på svigerfamilie, flere hundre tusener på din familie.

Hva med å sikre egen familie, barnas fremtid?

Skrevet

Det er deres penger og dere gjør som dere vil med de. Din søster har ikke dårlig råd som du sier, men prioriterer dårlig. Hva med å gi hun egenkaptial slik hun kan få kjøpt sin egen leiliget? Hadde selv prioriteret svigerfamilien siden de mest sannsynlig er fattige og bor dårlig. Men flere millioner? De kommer nok langt med 1mill i midtøsten.

Bare lurer, hvor mye vant du egentlig? ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...