Anonym bruker Skrevet 22. juli 2013 #1 Skrevet 22. juli 2013 Jeg har 4 barn de er fra alder 4 til 7 år. Nå som sommeren har er her, så syns jeg det er ok at de 2 minste får springe i blanke messingen, de 2 på 7 bruker nå badebukse. Men i dag fikk jeg en kommentar fra ei damen som sa at det hadde vært best å ha på badetøy på de minste. Hun var der selv med noen barn på samme alder som mine, de viste ikke noen hud, hadde på seg badetøy fra topp til bunn. Jeg sa ikke noen til henne. Men hva synses dere om det?? Vi bader som regel ved et vann som ligger nære huset, nesten ikke noen folk der. 5 barnefamilier som var der. Anonymous poster hash: bee9c...077
Honningmelon Skrevet 22. juli 2013 #2 Skrevet 22. juli 2013 Jeg syns barna dine er for store til å være nakne offentlig. Syns egentlig alle barn bør ha badebleie/truse o.l på. 2-åringen her bader ikke naken offentlig.
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2013 #3 Skrevet 22. juli 2013 Jeg ville ikke ha latt min 4 åring springe naken rundt på stranda. Men jeg ville heller ikke ha lagt meg borti om andres barn gjorde det. Og jeg hadde IALLFALL ikke kledd opp unga fra topp til tå. Lillegutten har badebukse på seg, og størstejenta på 6 har badedrakt eller bikini. jeg er egentlig ingen stor fan av bikini til barn, men seksåringen vil bestemme selv, og så lenge hun har klær på, så får jeg bare la henne bestemme. hihi.. Anonymous poster hash: cb3b1...147
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2013 #4 Skrevet 22. juli 2013 hjemme i hagen er det greit å fly naken, min på 2,5 år gjør det. men på offentlige plasser uansett hvor lite eller stort så må han ha på en badeshorts. Anonymous poster hash: 754b5...188
Gjest Skrevet 22. juli 2013 #5 Skrevet 22. juli 2013 (endret) Over 2 år er for gammelt til å fly naken, synes nå jeg, iallefall offentlig. Endret 22. juli 2013 av Gjest
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2013 #6 Skrevet 22. juli 2013 Mine barn går bare nakne hjemme i hagen. I offentligheten har de alltid på badeklær. Uavhengig av alder. Anonymous poster hash: 60539...7f1
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2013 #7 Skrevet 22. juli 2013 Det er da vanlig folkeskikk å ha en truse på ute i offentligheten. Greit nok at barn under skolealder ikke vil bli dømt for blotting, men de er da gamle nok til å læres av nakenhet hører hjemmet til... Jeg har aldri latt barna mine være nakne ute blant folk, før de sluttet med bleie brukte de badetruse med strikk rundt lårene og da de sluttet med bleie begynte de bruke bikinitruse eller badebukse. Mine barn på 4 og 6 år bruker truse på badestranden, men kan godt være nakne hjemme i hagen. Nakenhet er helt naturlig i vårt hus, men vi går ikke nakne offentlig, hverken liten eller stor. Ser overhodet ingen grunn til at de skal løpe rundt nakne blant folk. Anonymous poster hash: 8b2e3...8cc
DaTuMa Skrevet 22. juli 2013 #8 Skrevet 22. juli 2013 Barn som bruker bleie burde ha den på. Når de ikke bruker bleie lenger er de for store til å gå uten
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2013 #9 Skrevet 22. juli 2013 Synes det er er helt i orden og bare koselig med nakne barn på stranden, i hvertfall frem til skolealder. Anonymous poster hash: febae...9e7
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2013 #10 Skrevet 22. juli 2013 Takker for alle kommentarene.. men jeg syns at det er ok at de under skole alder kan få gå naken, når jeg var liten gikk vi jo naken hele sommeren.. Blir stranden i morgen igjen:) nå er det natta:) Anonymous poster hash: bee9c...077
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2013 #11 Skrevet 22. juli 2013 Jeg synes barn skal ha på seg badetøy når de bader. det skader da vel ikke å ha på ei badebukse? Kanskje dama syntes barna dine sjenerte henne? Anonymous poster hash: e0c68...2ca
Gjest sussie77 Skrevet 22. juli 2013 #12 Skrevet 22. juli 2013 Min eldste på 3 1/2 bader ikke naken offentelig. Det tror jeg ikke han hadde villet engang. Min datter på 2 har stort sett på seg badebukse eller badedrakt. Men har latt henne bade naken et par ganger da vi ikke har hatt med oss badetøy (hadde ikke planlagt å bade). Da har sønnen min badet i boxeren. Hjemme i hagen bader de begge nakne da.
SagflisiHåret Skrevet 22. juli 2013 #13 Skrevet 22. juli 2013 Det er Forskjell på ei stor 'bystrand' og badesteder med kun et par familier. Tenk så godt for en fireåring å kunne være naken i vannet! Jeg synes det er helt greit at så små barn er nakne og løfter ikke et øyelokk om andre har barna uten klær. Eller med. Hver sin preferanse:)
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2013 #14 Skrevet 22. juli 2013 Mine på 6 og 9 bader nakne i vårt private basseng som er i en skjermet hage, når vi har besøk har de på seg badebukser det samme om vi skal på stranda. Jeg synes ikke noe om å møte på en haug med nakne barn på sommeren og vil derfor skjerme andre. Anonymous poster hash: 4d4c7...e63
☆☆☆ Skrevet 22. juli 2013 #15 Skrevet 22. juli 2013 Ser badebukse som praktisk, det er ikkje nødvendigvis godt å få sand i rumpa. Men eg kan ikkje skjønne at folk skal la seg provosere av nakne barn.
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2013 #16 Skrevet 22. juli 2013 Ser badebukse som praktisk, det er ikkje nødvendigvis godt å få sand i rumpa. Men eg kan ikkje skjønne at folk skal la seg provosere av nakne barn. Enig i dette! Synest egentlig det er temmelig med hysteri rundt dette med nakenhet og unger. Mine som er større enn hi sone yngste, min eldste er også sju, ser på meg og spør, hvorfor de må ha adebukse på. De har i alle fall ingen problemer med å skifte fra badebasseng til tørre klær eller omvendt uten at jeg holder opp et håndkle. Det er greit for meg, og de lyer om jeg insisterer på badebasseng/badedrakt. Men de glemmer seg av og til, og flekker av seg for å bade, men de tar p seg. De har heller ingen problemer med å bade i trusa. Anonymous poster hash: 5e928...1ef
NormaJean Skrevet 22. juli 2013 #17 Skrevet 22. juli 2013 Mine unger på 3 og 5 vrenger av seg alle klærne det øyeblikk de kommer hjem fra bhg. Løper nakne i hagen og litt i vår lille gate! På stranden er gjerne 3 åringen naken, mens 5 åringen vil selv ha på badetøy. Det er helt ok.
LittLykkelig Skrevet 22. juli 2013 #18 Skrevet 22. juli 2013 Hæ? Blir dere virkelig sjenert eller støtt av småunger som er nakne på stranda?? Jeg har badebukse på treåringen pga pedofile, at han ikke plutselig skal bæsje i sanda og fordi han foretrekker at ikke tissen dingler løs.. *Humre* Men det har virkelig aldri falt meg inn at andre ikke-pedo folk bryr seg..
n74 Skrevet 22. juli 2013 #19 Skrevet 22. juli 2013 Treåringen min bader naken og elsker det. Den gleden har jeg ikke tenkt å ta fra henne, sjenanse over egen kropp kommer på et tidspunkt uansett.
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2013 #20 Skrevet 22. juli 2013 Jeg har barn på 1, 3 og 7 år. Hjemme i hagen, i basseng, på plen, trampoline og lekestativ får de gå med så mye eller lite klær de vil. De er mer nakne enn de er påkledd for tiden. Selv om vi har besøk av andre voksne og barn kan de godt leke nakne. Men eldste kler på seg på eget initiativ om vi får besøk... Men til måltider må truse el.l. på. Selv om vi er veldig avslappet på hjemmebane så har mine barn alltid på seg badetøy på stranda. Til og med stranda rett nedi veien her, hvor vi ofte er alene, eller med naboer vi kjenner. Synes det er normal folkeskikk, og barna har aldri satt spørsmålstegn ved dette. Anonymous poster hash: 6aedd...9c7
Gjest Antarctica Skrevet 22. juli 2013 #21 Skrevet 22. juli 2013 Så lenge de ikke selv er sjenerte og vil dekke seg til, ser jeg ingen grunn til å mase på unger klær. Nå er mine snart 6 og 7, og vil ha på badebukse, men sjuåringen ba om å få prøve en liten runde naken i vannet i dag, akkurat da han skulle skifte til vanlige klær og var naken likevel. Det fikk han. Der var andre barn i bare stumpen der også. Opp til skolealder ser jeg ikke at det skal være noen trussel mot blurferdigheten. Syns også det pedofil-preiket er litt over the top. Hvor mange i en befolkning på ca 10.000 har den tilbøyeligheten? Hvis byen din har ca 10.000 innbyggere, da, som et valgt tall. Og hvor mange av de 10.000 er på samme strand som du på et gitt tidspunkt, kanskje 500? Så er kanskje en av dem en person med slike tendenser. Og hva gjør vedkommende, sitter og griller med venner, og prøver å kikke litt på nakne barn samtidig? Eller sitter i buskene og filmer? Eller hva? Det blir jo som å si at homofile menn ikke kan skifte og dusje i herregarderoben, for de kan jo glo på, og huse dirty tanker om de andre nakne mennene. Det er jo ikke sånn at man straks tenker sex når man ser en naken kropp. Jeg er heterofil, men går ikke amok og kaster meg over enhver fyr som kommer forbi bare fordi han mangler klær. Jeg tror ikke vi gjør barna våre noen tjenester ved å innprente dem frykt når de er nakne i en situasjon som faktisk er naturlig og trygg.
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2013 #22 Skrevet 23. juli 2013 Dere som mener man bare skal være naken i egen hage osv... Vi har ikke hage, vi bor i blokk. Skal vår 2-åring aldri få oppleve å gå naken ute da? Eller kanskje vi skal dra til en nudiststrand med ham, for å ikke sjenere dere som av en eller annen merkelig grunn reagerer på at småbarn går nakne... Anonymous poster hash: fa505...d0e
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2013 #23 Skrevet 23. juli 2013 Takker for alle kommentarene.. men jeg syns at det er ok at de under skole alder kan få gå naken, når jeg var liten gikk vi jo naken hele sommeren..Blir stranden i morgen igjen:) nå er det natta:) Anonymous poster hash: bee9c...077 Normalt sett er det riktig det du sier, men sånn som det er i dag, får ikke ungen min gå naken, med så mye rart som lusker rundt over alt nå. Min er 2 år, og må ha badedrakt. I hagen her kan hun få bade naken, men her er det så stor hekk, at ingen ser inn uansett. Men for all del, foreldrene bestemmer jo det selv, og at hun du møtte på som kommenterte det til deg, syns jeg blir for dumt. Anonymous poster hash: ed4b9...d9c
Gjest Julia1984 Skrevet 23. juli 2013 #24 Skrevet 23. juli 2013 Dere som mener man bare skal være naken i egen hage osv... Vi har ikke hage, vi bor i blokk. Skal vår 2-åring aldri få oppleve å gå naken ute da? Eller kanskje vi skal dra til en nudiststrand med ham, for å ikke sjenere dere som av en eller annen merkelig grunn reagerer på at småbarn går nakne... Anonymous poster hash: fa505...d0e Tror du skal kjenne litt på det selv. Her vi bor er det flere små lokale strender og det er flere småtroll som er nakne. På generelt grunnlag, ikke "spis" alt du leser her inne. Ute i irl er verden litt mer nyansert!
C.L.H85 Skrevet 23. juli 2013 #25 Skrevet 23. juli 2013 Min på 2 år bader naken når vi er hjemme på verandaen. Kommer det venner på besøk eller det skal bades offentlig kommer badetrusa på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå