Anonym bruker Skrevet 22. juli 2013 #26 Skrevet 22. juli 2013 Dagen begynner mao 3 timer senere enn vanlig... Ungene dine er vant med mye høyere tempo enn dere legger opp til, dere må ut døra til halv åtte som dere pleier i hverdagen. Kjipt for dere voksne, javisst, men dere lager ris til egen bak her. Hjelper ikke å ha "ferie-dasse-aktive-dager" når ungene har mer energi enn dere... Men vi er jo på farten fra 11.00 til 5 -6 på kvelden HVER dag. Vi sykler, svømmer, spiller tennis, alt mulig. Hjelpes. Må vi virkelig stå opp kl 07.15 istedenfor 08.30-09.00? Barna står jo opp til vanlig tid å legger seg til vanlig tid uansett her, selv om vi hviler litt lengre. Dessuten er vi på farten hele dagen. Så minsten sover ikke fordi aktivitetsnivået hennes starter nøyaktig 1 time senere om morningene mener du? Vi har ofte veldig rolige ettermiddager til vanlig etter bhg, og minsten pleier sovne før 19.00 så da burde hun jo sovne fortere nå vi er ute å farter hele dagen? HI Anonymous poster hash: 72c2a...4ba Høres ut som ungen er helt utslitt av jaget deres, overtrøtte unger sover ikke bra! Anonymous poster hash: 6bd38...f81
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2013 #27 Skrevet 22. juli 2013 mange som ikke klarer sette seg inn i hva denne diagnosen innebærer har selv et barn med add, vi sliter også med søvn. bare det at her så er det vanskelig å sovne og står gjerne opp igjen på natta .. har dessverre ingen gode råd, men masse medfølelse <3 Anonymous poster hash: 83298...ecb Nå skriver hun vel at det er barnet UTEN diagnose som har begynt å tulle med sovingen da.. Anonymous poster hash: 6bd38...f81 JA det er barnet som ALLTID har sovet fint siden hun var nyfødt så plutselig 5 år gammel har begynt å tulle. Dette barnet er et nokså rolig barn UTEN diagnose. Angrer på at jeg skrev at det andre barnet har adhd, men det var bare for å forklare at vi nå har 2 stk som lager vanskelige kvelder for oss. HI Anonymous poster hash: 72c2a...4ba
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2013 #28 Skrevet 22. juli 2013 Dagen begynner mao 3 timer senere enn vanlig... Ungene dine er vant med mye høyere tempo enn dere legger opp til, dere må ut døra til halv åtte som dere pleier i hverdagen. Kjipt for dere voksne, javisst, men dere lager ris til egen bak her. Hjelper ikke å ha "ferie-dasse-aktive-dager" når ungene har mer energi enn dere... Men vi er jo på farten fra 11.00 til 5 -6 på kvelden HVER dag. Vi sykler, svømmer, spiller tennis, alt mulig. Hjelpes. Må vi virkelig stå opp kl 07.15 istedenfor 08.30-09.00? Barna står jo opp til vanlig tid å legger seg til vanlig tid uansett her, selv om vi hviler litt lengre. Dessuten er vi på farten hele dagen. Så minsten sover ikke fordi aktivitetsnivået hennes starter nøyaktig 1 time senere om morningene mener du? Vi har ofte veldig rolige ettermiddager til vanlig etter bhg, og minsten pleier sovne før 19.00 så da burde hun jo sovne fortere nå vi er ute å farter hele dagen? HI Anonymous poster hash: 72c2a...4ba Høres ut som ungen er helt utslitt av jaget deres, overtrøtte unger sover ikke bra! Anonymous poster hash: 6bd38...f81 Heller det enn å være hjemme der barna kjeder seg å kranger som busta fyker?? Vil du prøve selv? Vi går på stranden og sykler. Er ikke det bedre enn å være inne i strålende sol? HI Anonymous poster hash: 72c2a...4ba
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2013 #29 Skrevet 22. juli 2013 Hun er 4 år og allerede fått ADHD diagnosen eller er det dere som mener at hun har ADHD?Det var jo ikke fire åringen som hadde ADHD.Skjønner ikke hvorfor folk ikke leser innlegget ordentlig før de svarer. Anonymous poster hash: b0187...275 Kort fortalt. Har et barn med adhd som vi sliter med å få sove. Sovner ikke før 10-11 tiden hver kveld. Har et barn på 4 år som alltid har lagt seg fint. Nå i ferien er barnet blitt helt på styr. Laget et spetakkel hver kveld. Hyler, skriker i timesvis...vil ikke sove. Vi klikker snart. Er såååååååå lei nå at jeg kunne flyttet langt vekk. Anonymous poster hash: 72c2a...4ba Har ET barn med ADHD som er 4 år og ikke sover. Hva var detaljer misforsto eller ikke leste ordentlig? Men herregud da, ET barn, ikke ETT barn. Idiot. Anonymous poster hash: b0896...6e3
Gjest FinogFjong Skrevet 22. juli 2013 #30 Skrevet 22. juli 2013 Dagen begynner mao 3 timer senere enn vanlig... Ungene dine er vant med mye høyere tempo enn dere legger opp til, dere må ut døra til halv åtte som dere pleier i hverdagen. Kjipt for dere voksne, javisst, men dere lager ris til egen bak her. Hjelper ikke å ha "ferie-dasse-aktive-dager" når ungene har mer energi enn dere... Men vi er jo på farten fra 11.00 til 5 -6 på kvelden HVER dag. Vi sykler, svømmer, spiller tennis, alt mulig. Hjelpes. Må vi virkelig stå opp kl 07.15 istedenfor 08.30-09.00? Barna står jo opp til vanlig tid å legger seg til vanlig tid uansett her, selv om vi hviler litt lengre. Dessuten er vi på farten hele dagen. Så minsten sover ikke fordi aktivitetsnivået hennes starter nøyaktig 1 time senere om morningene mener du? Vi har ofte veldig rolige ettermiddager til vanlig etter bhg, og minsten pleier sovne før 19.00 så da burde hun jo sovne fortere nå vi er ute å farter hele dagen? HI Anonymous poster hash: 72c2a...4ba Jepp, sorry, men jeg mener det ja..Noe er jo "annerledes" nå i ferien enn i hverdagen, og det jeg leser av innlegget ditt er at det er hovedsaklig rutinene som er endret. Anter de vanligvis går i bhg/skole? Prøv å legg opp dagene nærmere opp mot de rutinene de er vant med derfra. Noen unger må ha de samme rutinene "hele tiden" for å ikke gå i frø...kjedelig for de voksne selvsagt...
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2013 #31 Skrevet 22. juli 2013 Du har min sympati, det er grusomt tungt. Jeg skrev litt over her og jeg har bare en som jeg sliter med, må være ufattelig tungt med 2 Anonymous poster hash: 14957...722
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2013 #32 Skrevet 22. juli 2013 Dagen begynner mao 3 timer senere enn vanlig... Ungene dine er vant med mye høyere tempo enn dere legger opp til, dere må ut døra til halv åtte som dere pleier i hverdagen. Kjipt for dere voksne, javisst, men dere lager ris til egen bak her. Hjelper ikke å ha "ferie-dasse-aktive-dager" når ungene har mer energi enn dere... Men vi er jo på farten fra 11.00 til 5 -6 på kvelden HVER dag. Vi sykler, svømmer, spiller tennis, alt mulig. Hjelpes. Må vi virkelig stå opp kl 07.15 istedenfor 08.30-09.00? Barna står jo opp til vanlig tid å legger seg til vanlig tid uansett her, selv om vi hviler litt lengre. Dessuten er vi på farten hele dagen. Så minsten sover ikke fordi aktivitetsnivået hennes starter nøyaktig 1 time senere om morningene mener du? Vi har ofte veldig rolige ettermiddager til vanlig etter bhg, og minsten pleier sovne før 19.00 så da burde hun jo sovne fortere nå vi er ute å farter hele dagen? HI Anonymous poster hash: 72c2a...4ba Jepp, sorry, men jeg mener det ja..Noe er jo "annerledes" nå i ferien enn i hverdagen, og det jeg leser av innlegget ditt er at det er hovedsaklig rutinene som er endret. Anter de vanligvis går i bhg/skole? Prøv å legg opp dagene nærmere opp mot de rutinene de er vant med derfra. Noen unger må ha de samme rutinene "hele tiden" for å ikke gå i frø...kjedelig for de voksne selvsagt... Vi kan da ikke begynne å springe ut på lekeplassen kl 08.00 0m morningen? Det er da de følges til skole og bhg. Det ordner seg nok med minsten. Barnehagen starter på onsdag! JIPPI!! hi Anonymous poster hash: 72c2a...4ba
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2013 #33 Skrevet 22. juli 2013 Dagen begynner mao 3 timer senere enn vanlig... Ungene dine er vant med mye høyere tempo enn dere legger opp til, dere må ut døra til halv åtte som dere pleier i hverdagen. Kjipt for dere voksne, javisst, men dere lager ris til egen bak her. Hjelper ikke å ha "ferie-dasse-aktive-dager" når ungene har mer energi enn dere... Men vi er jo på farten fra 11.00 til 5 -6 på kvelden HVER dag. Vi sykler, svømmer, spiller tennis, alt mulig. Hjelpes. Må vi virkelig stå opp kl 07.15 istedenfor 08.30-09.00? Barna står jo opp til vanlig tid å legger seg til vanlig tid uansett her, selv om vi hviler litt lengre. Dessuten er vi på farten hele dagen. Så minsten sover ikke fordi aktivitetsnivået hennes starter nøyaktig 1 time senere om morningene mener du? Vi har ofte veldig rolige ettermiddager til vanlig etter bhg, og minsten pleier sovne før 19.00 så da burde hun jo sovne fortere nå vi er ute å farter hele dagen? HI Anonymous poster hash: 72c2a...4ba Høres ut som ungen er helt utslitt av jaget deres, overtrøtte unger sover ikke bra! Anonymous poster hash: 6bd38...f81 Heller det enn å være hjemme der barna kjeder seg å kranger som busta fyker?? Vil du prøve selv? Vi går på stranden og sykler. Er ikke det bedre enn å være inne i strålende sol? HI Anonymous poster hash: 72c2a...4ba Nå må du ikke være så hårsår da, ingen som sier dere må sitte inne vel? Jeg har fire barn selv, fra 4 til 12 år, så jeg har da litt erfaring når det kommer til å kjede seg, krangle, ikke være trøtt, overtrøtt, trassig osv. Jeg sier bare at om vi hadde vært på farten fra 11 til 18/19 hver eneste dag ville min 4-åring blitt umulig også. Etter to hele dager på stranden og div farting spurte vi i dag om vi skulle ta en båttur og ungene ville bare være hjemme. 4 og 6 åringen har lekt både ute og inne i dag, sitter store deler av dagen med puslespill, tegning o.l. rolige aktiviteter i hver sin ende av huset, men også badet i hagen, lekt med vanngevær og herjet litt. Unger trenger rolige dager også, de trenger å kjede seg litt, finne hvilepulsen og ta det med ro. De trenger ikke aktiviseres hele dagen, det er tross alt en frisk 4-åring det er snakk om her. Barn kan også bli stresset og slitne, og ikke minst slitne av å ha solen steikende i hodet hele dagen. De trenger rolige dager også.. Anonymous poster hash: 6bd38...f81
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2013 #34 Skrevet 22. juli 2013 Hvis dere er på sammenbruddets rand kan det hjelpe å 'sette ungene ut' i noen dager. Hva med å sende dem på besøk til bestemor i helgen, kunne det vært en mulighet? Når de sover borte vil barn som regel komme inn i et annet mønster, og det høres ut som de kan trenge det akkurat nå. Det er kanskje lettere for alle parter om 'omleggingen' kan gjøres hos mormor. Bare en tanke som kan gi dem noe annerledes og gøy (i tillegg til snikinnføring av rutiner) i helgen og dere et lite pusterom. Anonymous poster hash: 7b929...e96
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2013 #35 Skrevet 22. juli 2013 Dagen begynner mao 3 timer senere enn vanlig... Ungene dine er vant med mye høyere tempo enn dere legger opp til, dere må ut døra til halv åtte som dere pleier i hverdagen. Kjipt for dere voksne, javisst, men dere lager ris til egen bak her. Hjelper ikke å ha "ferie-dasse-aktive-dager" når ungene har mer energi enn dere... Men vi er jo på farten fra 11.00 til 5 -6 på kvelden HVER dag. Vi sykler, svømmer, spiller tennis, alt mulig. Hjelpes. Må vi virkelig stå opp kl 07.15 istedenfor 08.30-09.00? Barna står jo opp til vanlig tid å legger seg til vanlig tid uansett her, selv om vi hviler litt lengre. Dessuten er vi på farten hele dagen. Så minsten sover ikke fordi aktivitetsnivået hennes starter nøyaktig 1 time senere om morningene mener du? Vi har ofte veldig rolige ettermiddager til vanlig etter bhg, og minsten pleier sovne før 19.00 så da burde hun jo sovne fortere nå vi er ute å farter hele dagen? HI Anonymous poster hash: 72c2a...4ba Høres ut som ungen er helt utslitt av jaget deres, overtrøtte unger sover ikke bra! Anonymous poster hash: 6bd38...f81 Heller det enn å være hjemme der barna kjeder seg å kranger som busta fyker?? Vil du prøve selv? Vi går på stranden og sykler. Er ikke det bedre enn å være inne i strålende sol? HI Anonymous poster hash: 72c2a...4ba Nå må du ikke være så hårsår da, ingen som sier dere må sitte inne vel? Jeg har fire barn selv, fra 4 til 12 år, så jeg har da litt erfaring når det kommer til å kjede seg, krangle, ikke være trøtt, overtrøtt, trassig osv. Jeg sier bare at om vi hadde vært på farten fra 11 til 18/19 hver eneste dag ville min 4-åring blitt umulig også. Etter to hele dager på stranden og div farting spurte vi i dag om vi skulle ta en båttur og ungene ville bare være hjemme. 4 og 6 åringen har lekt både ute og inne i dag, sitter store deler av dagen med puslespill, tegning o.l. rolige aktiviteter i hver sin ende av huset, men også badet i hagen, lekt med vanngevær og herjet litt. Unger trenger rolige dager også, de trenger å kjede seg litt, finne hvilepulsen og ta det med ro. De trenger ikke aktiviseres hele dagen, det er tross alt en frisk 4-åring det er snakk om her. Barn kan også bli stresset og slitne, og ikke minst slitne av å ha solen steikende i hodet hele dagen. De trenger rolige dager også.. Anonymous poster hash: 6bd38...f81 Tror ikke du skjønner. Tror du ikke vi foreldre hadde likt hvis barna roet seg med puslespill, tegning osv slik dine gjør? Men mine gjør ikke det. Snart skal vi ha 1 uke barnefri. Snille besteforeldre. Gleder meg. HI Anonymous poster hash: 72c2a...4ba
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2013 #36 Skrevet 22. juli 2013 Hvis dere er på sammenbruddets rand kan det hjelpe å 'sette ungene ut' i noen dager. Hva med å sende dem på besøk til bestemor i helgen, kunne det vært en mulighet? Når de sover borte vil barn som regel komme inn i et annet mønster, og det høres ut som de kan trenge det akkurat nå. Det er kanskje lettere for alle parter om 'omleggingen' kan gjøres hos mormor. Bare en tanke som kan gi dem noe annerledes og gøy (i tillegg til snikinnføring av rutiner) i helgen og dere et lite pusterom. Anonymous poster hash: 7b929...e96 De skal snart på 1 ukes ferie. Det blir nok vanskelig for besteforeldre fordi de sover nok ikke bedre der. HI Anonymous poster hash: 72c2a...4ba
Gjest FinogFjong Skrevet 22. juli 2013 #37 Skrevet 22. juli 2013 Dagen begynner mao 3 timer senere enn vanlig... Ungene dine er vant med mye høyere tempo enn dere legger opp til, dere må ut døra til halv åtte som dere pleier i hverdagen. Kjipt for dere voksne, javisst, men dere lager ris til egen bak her. Hjelper ikke å ha "ferie-dasse-aktive-dager" når ungene har mer energi enn dere... Men vi er jo på farten fra 11.00 til 5 -6 på kvelden HVER dag. Vi sykler, svømmer, spiller tennis, alt mulig. Hjelpes. Må vi virkelig stå opp kl 07.15 istedenfor 08.30-09.00? Barna står jo opp til vanlig tid å legger seg til vanlig tid uansett her, selv om vi hviler litt lengre. Dessuten er vi på farten hele dagen. Så minsten sover ikke fordi aktivitetsnivået hennes starter nøyaktig 1 time senere om morningene mener du? Vi har ofte veldig rolige ettermiddager til vanlig etter bhg, og minsten pleier sovne før 19.00 så da burde hun jo sovne fortere nå vi er ute å farter hele dagen? HI Anonymous poster hash: 72c2a...4ba Jepp, sorry, men jeg mener det ja..Noe er jo "annerledes" nå i ferien enn i hverdagen, og det jeg leser av innlegget ditt er at det er hovedsaklig rutinene som er endret. Anter de vanligvis går i bhg/skole? Prøv å legg opp dagene nærmere opp mot de rutinene de er vant med derfra. Noen unger må ha de samme rutinene "hele tiden" for å ikke gå i frø...kjedelig for de voksne selvsagt... Vi kan da ikke begynne å springe ut på lekeplassen kl 08.00 0m morningen? Det er da de følges til skole og bhg. Det ordner seg nok med minsten. Barnehagen starter på onsdag! JIPPI!! hi Anonymous poster hash: 72c2a...4ba Dere kan ha ryggsekken på og starte turen klokka åtte jo mener ikke dere skal "sende ut" ungene på lekeplassen, eller ut i hagen så tidlig, men gi de oppgaver som er gjennomførbare. Gå tre holdeplasser før dere tar bussen til byen etc, kan fint spise frokost på stranda osv. En greier ikke å gi ungene de samme utfordringene de har i skole/bhg, men en kan prøve å gi de fysiske og mentale utfordringer hjemme også. Om de ikke "kommer igang" før i ellvetiden er det allerede langt på dag (langfri begynner 10.30 her...)
MissZanta Skrevet 22. juli 2013 #38 Skrevet 22. juli 2013 Ja jeg mener at du bør skjerpe deg. Hvorfor? Du har et barn med ADHD. Ben med ADHD trenger faste rammer og rutiner, men det gjør alle barn bare at de med ADHD trenger det ekstra mye. Det er tydelig at du er dritt lei og sur og sliten og det er lov MEN det er nå du/dere må skjerpe dere og være mer konsekvente og følge de samme rutinene i ferien som i hverdagen. Det er tydelig at din 4, snart 5 åring reagerer på denne forandringen. Og hvorfor står dere ikke opp sammen med barna annen hver dag? Selv om de klarer seg litt alene så er barnet et barn. Barn har godt av å kjede seg og de kan bli overstimulerte og slitne i hodet av varmen og for mye aktivisering. La de leke litt hagen, bak, mal/tegn, lag trolldeig eller noe rolige aktiviteter der dere voksne er med. Vet at du har et barn og far det andre og finn på forskjellige ting. Vi har de samme rutinene hele året, dag inn og dag ut. Skikkelig A4 men det er forutsigbart og min trives veldig godt med det for da vet han alltid hva som skal skje. Om det er kjedelig? Selvsagt men livet er ingen dans på roser og livet er ikke morsomt hele tiden. Slik er det bare. Se på rutinene deres og gjør noe med det. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2013 #39 Skrevet 22. juli 2013 Ja jeg mener at du bør skjerpe deg. Hvorfor? Du har et barn med ADHD. Ben med ADHD trenger faste rammer og rutiner, men det gjør alle barn bare at de med ADHD trenger det ekstra mye. Det er tydelig at du er dritt lei og sur og sliten og det er lov MEN det er nå du/dere må skjerpe dere og være mer konsekvente og følge de samme rutinene i ferien som i hverdagen. Det er tydelig at din 4, snart 5 åring reagerer på denne forandringen. Og hvorfor står dere ikke opp sammen med barna annen hver dag? Selv om de klarer seg litt alene så er barnet et barn. Barn har godt av å kjede seg og de kan bli overstimulerte og slitne i hodet av varmen og for mye aktivisering. La de leke litt hagen, bak, mal/tegn, lag trolldeig eller noe rolige aktiviteter der dere voksne er med. Vet at du har et barn og far det andre og finn på forskjellige ting. Vi har de samme rutinene hele året, dag inn og dag ut. Skikkelig A4 men det er forutsigbart og min trives veldig godt med det for da vet han alltid hva som skal skje. Om det er kjedelig? Selvsagt men livet er ingen dans på roser og livet er ikke morsomt hele tiden. Slik er det bare. Se på rutinene deres og gjør noe med det. Lykke til Herregud menneske! Har du enda ikke FÅTT med deg at det IKKE er barnet mitt med ADHD jeg prater om her??? Men mitt andre rolige barn som plutselig har begynt å tulle på kveldene!! Og du, tips ang ADHD barn trenger jeg ikke. Jeg kan alt om ADHD. Har faktisk et barn med den diagnosen. Og det er IKKE dette barnet dette innlegget omhandler!! Anonymous poster hash: 72c2a...4ba
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2013 #40 Skrevet 22. juli 2013 BEKLAGER den høye tonen, men det høres ut som jeg ikke har peiling på ADHD barn slik du beskriver Men beklager det sinte ordbruket. HI Anonymous poster hash: 72c2a...4ba
MissZanta Skrevet 22. juli 2013 #41 Skrevet 22. juli 2013 Ja jeg mener at du bør skjerpe deg. Hvorfor? Du har et barn med ADHD. Ben med ADHD trenger faste rammer og rutiner, men det gjør alle barn bare at de med ADHD trenger det ekstra mye. Det er tydelig at du er dritt lei og sur og sliten og det er lov MEN det er nå du/dere må skjerpe dere og være mer konsekvente og følge de samme rutinene i ferien som i hverdagen. Det er tydelig at din 4, snart 5 åring reagerer på denne forandringen. Og hvorfor står dere ikke opp sammen med barna annen hver dag? Selv om de klarer seg litt alene så er barnet et barn. Barn har godt av å kjede seg og de kan bli overstimulerte og slitne i hodet av varmen og for mye aktivisering. La de leke litt hagen, bak, mal/tegn, lag trolldeig eller noe rolige aktiviteter der dere voksne er med. Vet at du har et barn og far det andre og finn på forskjellige ting. Vi har de samme rutinene hele året, dag inn og dag ut. Skikkelig A4 men det er forutsigbart og min trives veldig godt med det for da vet han alltid hva som skal skje. Om det er kjedelig? Selvsagt men livet er ingen dans på roser og livet er ikke morsomt hele tiden. Slik er det bare. Se på rutinene deres og gjør noe med det. Lykke til Herregud menneske! Har du enda ikke FÅTT med deg at det IKKE er barnet mitt med ADHD jeg prater om her??? Men mitt andre rolige barn som plutselig har begynt å tulle på kveldene!! Og du, tips ang ADHD barn trenger jeg ikke. Jeg kan alt om ADHD. Har faktisk et barn med den diagnosen. Og det er IKKE dette barnet dette innlegget omhandler!! Anonymous poster hash: 72c2a...4ba [/quote Du må jo bruke samme metoder på den ungen UTEN diagnose som du bruker på ungen MED diagnose, ALLE barn trenger rutiner, noe du burde vist og det kan hende at din 4 åring IKKE takler forandring på FERIE og HVERDAGS rutiner. Så før du snapper og kvesser PDA noen prøver å gi deg råd så LES det som står og ikke det du tror står. Makan til sur kj******
Gjest sussie77 Skrevet 22. juli 2013 #42 Skrevet 22. juli 2013 Kan det rett og slett være varmen? Siden hun ikke pleier å tulle sånn ved leggetid ellers. Har to som ofte er vanskelige å legge. Men nå i varmen enda verre.
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2013 #43 Skrevet 22. juli 2013 Ja jeg mener at du bør skjerpe deg. Hvorfor? Du har et barn med ADHD. Ben med ADHD trenger faste rammer og rutiner, men det gjør alle barn bare at de med ADHD trenger det ekstra mye. Det er tydelig at du er dritt lei og sur og sliten og det er lov MEN det er nå du/dere må skjerpe dere og være mer konsekvente og følge de samme rutinene i ferien som i hverdagen. Det er tydelig at din 4, snart 5 åring reagerer på denne forandringen. Og hvorfor står dere ikke opp sammen med barna annen hver dag? Selv om de klarer seg litt alene så er barnet et barn. Barn har godt av å kjede seg og de kan bli overstimulerte og slitne i hodet av varmen og for mye aktivisering. La de leke litt hagen, bak, mal/tegn, lag trolldeig eller noe rolige aktiviteter der dere voksne er med. Vet at du har et barn og far det andre og finn på forskjellige ting. Vi har de samme rutinene hele året, dag inn og dag ut. Skikkelig A4 men det er forutsigbart og min trives veldig godt med det for da vet han alltid hva som skal skje. Om det er kjedelig? Selvsagt men livet er ingen dans på roser og livet er ikke morsomt hele tiden. Slik er det bare. Se på rutinene deres og gjør noe med det. Lykke til Herregud menneske! Har du enda ikke FÅTT med deg at det IKKE er barnet mitt med ADHD jeg prater om her??? Men mitt andre rolige barn som plutselig har begynt å tulle på kveldene!! Og du, tips ang ADHD barn trenger jeg ikke. Jeg kan alt om ADHD. Har faktisk et barn med den diagnosen. Og det er IKKE dette barnet dette innlegget omhandler!! Anonymous poster hash: 72c2a...4ba [/quote Du må jo bruke samme metoder på den ungen UTEN diagnose som du bruker på ungen MED diagnose, ALLE barn trenger rutiner, noe du burde vist og det kan hende at din 4 åring IKKE takler forandring på FERIE og HVERDAGS rutiner. Så før du snapper og kvesser PDA noen prøver å gi deg råd så LES det som står og ikke det du tror står. Makan til sur kj****** Har jo rutiner. Legger seg til samme tid hver dag! Sur k...kan du være selv. HI Anonymous poster hash: 72c2a...4ba
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2013 #44 Skrevet 22. juli 2013 Vel. Jeg og mannen har diskutert. I morgen står vi opp tidlig å går ut å spiser frokost kl 08.00. Så satser vi på at trenden snur seg:) Barnehage på onsdag så da blir nok alt bedre ang søvnen TAKK for alle tips HI Anonymous poster hash: 72c2a...4ba
Anonym bruker Skrevet 22. juli 2013 #45 Skrevet 22. juli 2013 Kan det rett og slett være varmen? Siden hun ikke pleier å tulle sånn ved leggetid ellers. Har to som ofte er vanskelige å legge. Men nå i varmen enda verre. Mye mulig da dette startet for 1 uke siden og det har vært 26 grader den siste uken............ HI Anonymous poster hash: 72c2a...4ba
magica fra tryll Skrevet 22. juli 2013 #46 Skrevet 22. juli 2013 tja, vi har 3 barn på 2, 4 og 6 som legger seg 10-11 tiden nå i sommer ferien. Vi koser oss og har ferie:) Det går jo an å se det på en annen måte også da....Vi står opp når førstemann våkner sånn mellom 7.30 og 8.30. Man må jo ikke nødvendigvis bli sur for det om man har mye tid sammen med barna:) Jeg personlig synes det er nok rutiner i hverdagen;) (og jeg har faktisk et barn med adhd selv,-men hun er voksen nå. Hun likte forøvrig alltid å legge seg tidlig...)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå