Gå til innhold

snus og graviditet, noen ærlige ?


johansen12

Anbefalte innlegg

Jeg begynte å røyke da jeg var 11 år. Når jeg ble gravid første gang for 13 år siden sluttet jeg tvert med røyken etter positiv graviditetstest. For meg var det lett ift å slutte for egen del. Tanken på at det kunne skade barnet mitt var den motivasjonen som skulle til. Etter at datteren min ble 4-5 år så hadde jeg begynt med festrøyking og sosial røyking igjen. Når dette gikk over til daglig røyk så begynte jeg å snuse. 

 

Når jeg ble gravid i september så opplevde jeg samme motivasjon for å slutte. Jeg sluttet i det jeg fikk en positiv graviditetstest. Selvfølgelig var det alt annet enn lett, men tror morsinstinktet om å gjøre alt for at barnet/barna dine skal få en best mulig start overskygger alt annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hører strengt tatt til i 1.trimester noen uker til, men kjenner meg igjen i tråden her.

Jeg klarte å slutte (tror jeg) fordi jeg var så kvalm og dermed fristet ikke snusen lenger. Har kjøpt en boks nikotinfri men knapt åpnet den, frister heller ikke lenger. 

Men lykke til alle som holder på å slutte med røyk/snus 🙂 det er verdt det til slutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Det er selvfølgelig vanskelig å slutte, men samtidig hadde jeg aldri klart å fortsette når vi vet at det kan være skadelig for fosteret! Jeg slutta på dagen når testen viste positiv, og for å være helt ærlig har jeg ikke så stor forståelse for de som fortsetter i svangerskapet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...