Anonym bruker Skrevet 19. juli 2013 #1 Skrevet 19. juli 2013 Mannen har fått tilbud av jobben om å jobbe ett år i houston. Vi har tre barn alder 16, 7 og 3 år. Disse vil få plass på gode skoler (ikke norske) betalt av jobben, jobben dekker bolig og mannen vil få så godt betalt at jeg kommer til å ta ett friår. Vi må bestemme oss rimelig raskt og jeg er fryktelig usikker. Vi vil også få dekt to hjemreise i året. Innspill? Anonymous poster hash: 9ecdf...0ad
Gjest Julia1984 Skrevet 19. juli 2013 #2 Skrevet 19. juli 2013 Jaaaaa, go for it!!! Once in a lifetime opportunity!!!
Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥ Skrevet 19. juli 2013 #3 Skrevet 19. juli 2013 Jeg hadde hoppet i taket av glede og spurt når jeg skulle begynne å pakke For en sjanse, tenk på opplevelsen dere får som familie. To turer hjem på et år + kanskje besøk hjemmenfra - null problem. Du har jo de viktigste personene med deg.
Ziiona Skrevet 19. juli 2013 #4 Skrevet 19. juli 2013 Jeg synes det hører ut som en kjempemulighet Er jo en kjempeerfaring for barna deres å ta med seg videre også. Ut i fra det du skriver skjønner jeg heller ikke at dette er noe å stille spm ved, og virker nesten litt 'se hvilke mulighet jeg har'-aktig, ikke som et spørsmål. Ikke at det er noe negativt! Lykke til, og god tur sier bare jeg
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2013 #5 Skrevet 19. juli 2013 Kjenner flere som har gjort dette, men da for to år, som har vært svært fornøyd. Noen familier ble værende lenger også. Jeg hadde 2 mnd opphold der gjennom jobben, og det var en flott opplevelse. Jeg hadde mannen hjemme (ingen barn), så ville ikke vært der lenger. Men hadde han vært med kunne jeg nok vært der ett år. Eneste jeg ville passet på er hvor man får hus og området rundt. Er mange dårlige strøk der.. Bodde selv i Woodlands, som er ett trygt og barnevennelig område. Anonymous poster hash: 13f49...c9b
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2013 #6 Skrevet 19. juli 2013 JAAAAAAA:) Anonymous poster hash: e2417...095
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2013 #8 Skrevet 19. juli 2013 Det jeg er usikkert i forhold til, er å bo ett sted hvor vi ikke har noe nettverk, ikke noe familie. Jeg er også usikkert i forhold til meg selv, redd for at jeg kommer til å bli ensom og isolert. Mannen kommer jo til å jobbe en del og jeg kjenner ingen... Hi Anonymous poster hash: 9ecdf...0ad
Superdolly Skrevet 19. juli 2013 #9 Skrevet 19. juli 2013 Jeg hadde hoppet og danset og jublet! Heldiggris
Ooops I did it AGAIN Skrevet 19. juli 2013 #10 Skrevet 19. juli 2013 Hadde slått til, uten tvil! Fantastisk land, hyggelige folk (som kontakter deg som nabo, så du blir nok kjent med folk) og masse å oppleve! Og for en opplevelse for barna. Og så ser det ut som dere ikke har samme 'problem' som HI i den andre tråden. Hvor det var far og stemor som skulle bo utenlands en stund. Vanskeligere når ikke begge foreldre blir med.
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2013 #11 Skrevet 19. juli 2013 Kjenner flere som har gjort dette, men da for to år, som har vært svært fornøyd. Noen familier ble værende lenger også. Jeg hadde 2 mnd opphold der gjennom jobben, og det var en flott opplevelse. Jeg hadde mannen hjemme (ingen barn), så ville ikke vært der lenger. Men hadde han vært med kunne jeg nok vært der ett år. Eneste jeg ville passet på er hvor man får hus og området rundt. Er mange dårlige strøk der.. Bodde selv i Woodlands, som er ett trygt og barnevennelig område. Anonymous poster hash: 13f49...c9b Kanskje noen andre der i samme situasjon da... Har lyst og resten av familien er klare, bare jeg som er usikkert. Hi Anonymous poster hash: 9ecdf...0ad
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2013 #12 Skrevet 19. juli 2013 Det jeg er usikkert i forhold til, er å bo ett sted hvor vi ikke har noe nettverk, ikke noe familie. Jeg er også usikkert i forhold til meg selv, redd for at jeg kommer til å bli ensom og isolert. Mannen kommer jo til å jobbe en del og jeg kjenner ingen... HiAnonymous poster hash: 9ecdf...0ad Kommer selvsagt an på hvilken bedrift det er, men iallefall i den bedriften jeg jobber er det flere nordmenn jobber der. De er flinke til å "passe på hverandre", så man automatisk får ett nettverk. Jeg var der som sagt alene, men fikk raskt ett nettverk for det. I tillegg er menneskene der borte svært imøtekommende og lette å bli kjent med. En tilfeldig ekspiditør på Macy's inviterte meg hjem til familien sin på Thanksgiving, etter litt høflig small talk der hun fikk vite at jeg var der alene.. Så lenge du behersker engelsk, så tror jeg ikke nettverket blir ett problem, Anonymous poster hash: 13f49...c9b
Tired mama Skrevet 19. juli 2013 #13 Skrevet 19. juli 2013 Ja, herregud!!! Go for it!! Heldiggriser!! Tenk for en opplevelse for dere og barna! :-)
Gjest Julia1984 Skrevet 19. juli 2013 #14 Skrevet 19. juli 2013 Det jeg er usikkert i forhold til, er å bo ett sted hvor vi ikke har noe nettverk, ikke noe familie. Jeg er også usikkert i forhold til meg selv, redd for at jeg kommer til å bli ensom og isolert. Mannen kommer jo til å jobbe en del og jeg kjenner ingen... HiAnonymous poster hash: 9ecdf...0ad Ikke noe problem. Amerikanerne er myyye mer imøtekommende og nysgjerrigevpå nye mennesker enn iss nordmenn. Jeg har bodd der i 2 år. De er flinke til å ta kontakt
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2013 #15 Skrevet 19. juli 2013 Dere er gode på å overtale.. Heller mye mer mot å reise nå. Får gå i tenkeboksen noen dager. Takk for innspill Hi Anonymous poster hash: 9ecdf...0ad
Englenemine Skrevet 19. juli 2013 #16 Skrevet 19. juli 2013 Herregud jaaaa så spennende for dere alle sammen.
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2013 #17 Skrevet 19. juli 2013 firmaet jeg jobber skal flytte store deler av operajsonen til houston og jeg har så lyst til å flytte med. Hadde gjort det med engang ikke noe problem.. Anonymous poster hash: cdd67...382
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2013 #18 Skrevet 19. juli 2013 Jeg hadde aldri gjort det. Usa er et møkkaland. Anonymous poster hash: 640f6...deb
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2013 #19 Skrevet 19. juli 2013 Jeg hadde aldri gjort det. Usa er et møkkaland. Anonymous poster hash: 640f6...deb Enig med deg. Anonymous poster hash: d40fb...ed6
Musemora Skrevet 19. juli 2013 #20 Skrevet 19. juli 2013 Jeg elsker USA. Go for it. ( litt misunnelig ja)
Gjest FinogFjong Skrevet 19. juli 2013 #21 Skrevet 19. juli 2013 Så heldige dere er som har mulighet til å gi ungene deres (og dere selv) en slik mulighet Jeg hadde ikke vært i tvil (men ville "krevd" en roadtrip for å faktisk forstå og fatte hvor stort og variert kontinentet er... ) -vurderer å spare til bobilferie (av alle ting) på kryss og tvers når minsten blir stor nok...
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2013 #22 Skrevet 19. juli 2013 Jeg hadde aldri gjort det. Usa er et møkkaland. Anonymous poster hash: 640f6...deb Nei, for USA er ikke digert, mener jeg Amerikanere flest er kjempehyggelige og landet er fantastisk vakkert. Anonymous poster hash: 0cf83...bc5
NormaJean Skrevet 19. juli 2013 #23 Skrevet 19. juli 2013 Ja. Heldiggris! Houston er en super by. Det bor ca 5000 nordmenn der. Hvor skal dere bo? Sugarlands? Vi har tenkt mer og mer på USA, og da Houston pga mannens jobb. 2 år der hadde vært drømmesituasjon. Stor by, du MÅ ha førerkort;)
Gjest ronja røverdatter Skrevet 19. juli 2013 #24 Skrevet 19. juli 2013 (endret) Hadde begynt å pakke med en gang jeg, og de to hjemturene hadde jeg ikke brukt om det ikke skjedde noe hjemme som gjorde at jeg måtte dra hjem. Aller helst ville jeg prøvd å fått to år om jeg først skulle flytte, men ett år er mye bedre enn ingen. Joda, det er ikke til å stikke under en stol at det antageligvis vil komme en kortvarig nedtur etter noen uker eller måneder, det har de fleste som har reist ut opplevd, spesielt den parten som ikke jobber. Men det går fort over om du ser på det som en utfordring i stede for et hinder og det blir et lærerikt år som du sikkert kommer til å se tilbake på med glede. Og om det nå mot formodning og i verste fall skulle bli en negativ opplevelse for deg (tvilsomt), så er det bare et år det dreier seg om og så er du tilbake til normalen. Jeg får reisefeber bare ved tanken. Endret 19. juli 2013 av ronja røverdatter
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2013 #25 Skrevet 19. juli 2013 Et år er overkommelig og sikkert en fin opplevelse. Selv fikk jeg angst da mannen holdt på å bli headhuntet av Google, for det hadde blitt flere år og dårlige jobbmuligheter for meg. Anonymous poster hash: e7914...14d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå