Gå til innhold

Uv-drakt med lange ermer og bein...stakkars unge!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva med litt luft, vind og følelsen av sommer. Stakkars unge....

Smøre godt, en liten t-skjorte eller pause fra sola!!

Hva er det med folk som mååå pakke inn unga i uv drakt bare de stikker hodet ut sv døra??

Anonymous poster hash: 5bfa1...f57

Videoannonse
Annonse
Gjest Julia1984
Skrevet

Hadde uv drakt som var som t skjorte og shorts som vi hadde på 10 mnd ingen vår 2-3 timer midt på dagen. Ellers naken hud!!

Skrevet

Jeg er litt skeptisk til den overdrevne smøringa, så en UV drakt syns jeg er greit om man er mye ute, spesielt når sola er sterkest. 

Skrevet

Bare fint det. Viser at foreldrene er oppegående.

Anonymous poster hash: c30d5...257
Skrevet

Bare fint det. Viser at foreldrene er oppegående.

Anonymous poster hash: c30d5...257

Så du mener at alle barn uten UV-drakt har uansvarlige foreldre?! :o

Anonymous poster hash: d8f1c...3e8

Skrevet

Rart hvirdan vi som vokste opp på 70 og 80 tallet klarte oss uten uv-pagg

Skrevet

Jeg syntes det var kjekt med drakten for å holde badebleia på plass. Vi brukte drakten kun når vi badet og bare en gang om dagen når vi var i syden. Kanskje i 30 min til sammen...Ja huff og huff altså!

Anonymous poster hash: 9ea9d...8f9
Skrevet

Er ikke rart norske barn er mye syke! Smøres med sunblock og går med uvdrakter mye av sommeren.. Det er faktisk anbefalt å smøre med faktor 20-30 slik at de får dvitaminer! Og ikke bruke drakter. I syden er det greit midt på dagen, men i Norge er dette bare tull! Les litt på nett da, folkens!

Huff, blir helt matt av hysteriske foreldre som tror barn ikke skal ha sol/farge på huden!! Det viktige er at de ikke blir brent.

Anonymous poster hash: 03d1d...689

Skrevet

Bare fint det. Viser at foreldrene er oppegående. Anonymous poster hash: c30d5...257

Og der viste du at du er langt fra oppegående..

Anonymous poster hash: 03d1d...689

Skrevet

Dro dere på ferie til Thailand og andre varmere strøk der sola er sterkere da??

Vi bruker UV drakt på gutten her på ferie i utlandet, betryggende!

Anbefaler også baby banz UV 50 solhatt!

Anonymous poster hash: 52bdb...9fa

Skrevet

Da bør du lese litt. Av de som vokste opp på den tiden er det mange som ikke lever lenger.... Pga krybbedød, bilulykker, kreft og mange andre ting. Andelen som ikke vokser opp i dag, er langt lavere. Men for all del, bare å ta sjansen! Det går bra med de fleste.

Anonymous poster hash: d6bc1...3b5

Skrevet

Rart hvirdan vi som vokste opp på 70 og 80 tallet klarte oss uten uv-paggAnonymous poster hash: 5bfa1...f57

Da bør du lese litt. Av de som vokste opp på den tiden er det mange som ikke lever lenger.... Pga krybbedød, bilulykker, kreft og mange andre ting. Andelen som ikke vokser opp i dag, er langt lavere. Men for all del, bare å ta sjansen! Det går bra med de fleste.Anonymous poster hash: d6bc1...3b5

Mange som ikke lever lenger?? Hallo?

Skrevet

Jeg syntes det var kjekt med drakten for å holde badebleia på plass. Vi brukte drakten kun når vi badet og bare en gang om dagen når vi var i syden. Kanskje i 30 min til sammen...Ja huff og huff altså! Anonymous poster hash: 9ea9d...8f9

Er vel snakk om unger som går hele dagen med en slik dress!!!!!

Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥
Skrevet

Bare vær obs på at mange uv-drakter ikke holder den faktoren de lover. Leste en test (som jeg ikke gidder å finne) at ingen holdt faktor 50 og den dårligste holdt bare tilsvarende faktor 10.

Jeg tenker at uv-drakt er greit når man er i sydlige strøk for å slippe å smøre hele tiden, men om man er i solen i korte perioder her hjemme tenker jeg at solfaktor + hatt er godt nok. Med små barn oppsøker man jo skyggen uansett?

Skrevet

Jeg er også skeptisk til all solkremen. Vi prøver å være mest i skyggen, men smører eller bruker uv-drakt når vi bader. 

De fleste dagene bruker ungene bare normale sommerklær og løper inn og ut av skygge, uten å smøre. 

Anonymous poster hash: 48de8...861
Skrevet

Ja, men vi var jamen meg mye mer solbrente enn dagens barn er også, og fikk altså mer farlige solstråler på oss. Nyere forskning viser jo at mye sol øker faren for hudkreft.

Anonymous poster hash: 0709f...401

Skrevet

Rart hvirdan vi som vokste opp på 70 og 80 tallet klarte oss uten uv-paggAnonymous poster hash: 5bfa1...f57

Da bør du lese litt. Av de som vokste opp på den tiden er det mange som ikke lever lenger.... Pga krybbedød, bilulykker, kreft og mange andre ting. Andelen som ikke vokser opp i dag, er langt lavere. Men for all del, bare å ta sjansen! Det går bra med de fleste.Anonymous poster hash: d6bc1...3b5

Hallo ja?! Det er mange flere som døde i 70/80-årene enn det er nå. Er dette seriøst nyheter for deg?!

Anonymous poster hash: d6bc1...3b5

Skrevet

De fleste unger har da meninger om dette selv?

Vi har reist mye og har mye badetøy, bla både kort og langermet uv drakt. Gutten velger ofte selv langermet uv drakt. I tillegg er den super om du har vært uheldig og ungen er i ferd med å bli solbrent.

Anonymous poster hash: d1e3d...8af

Skrevet

Mange som ikke lever lenger?? Hallo?Anonymous poster hash: 5bfa1...f57

Hallo ja?! Det er mange flere som døde i 70/80-årene enn det er nå. Er dette seriøst nyheter for deg?!Anonymous poster hash: d6bc1...3b5

Hva har det med at unger har uvdrakt på seg?

Tror neppe unger dør fordi de ikke har uv drakt på seg...da ville dette vært "obligatorisk" og lovpålagt!

Skrevet

Hallo ja... ? 

Hvis du leser litt statistikker så ser du også at barnedødeligheten har gått veldig ned de siste årene... 

Vi vet selvsagt heller ikke hvor mye kreft de barna som vokser opp i dag vil få som voksne, eller hvorfor de evt vil få denne sykdommen.

Anonymous poster hash: 48de8...861

Skrevet

Vi vokste opp, ja, men har du sett hvor stor faren for at vi skal få hudreft er. Hadde våre foreldre passet litt bedre på at vi ikke ble solbrente, hadde flere av våre barn sluppet å miste foreldrene sine i kreft.

Anonymous poster hash: 061c1...8eb

Skrevet

Har du noe statistikk på at flere barn døde av kreft på 70-80 tallet enn i dag, og at det kom av soling eller er det bAre synsing ?!

Anonymous poster hash: 2ca62...c02

Skrevet

Har du noe statistikk på at flere barn døde av kreft på 70-80 tallet enn i dag, og at det kom av soling eller er det bAre synsing ?!

På grunn av at vi ble mer solbrent som barn er det en større fare for at vi skal få hudkreft nå.

Anonymous poster hash: 061c1...8eb

Skrevet

Igjen, har du noe konkret forskning som tilsier dette eller er det bare din synsing ?!?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...