skjotta Skrevet 19. juli 2013 #26 Skrevet 19. juli 2013 vel, det er høysesong på fødeavdelingen, så hun hadde sikkert ganske mye å holde på med... og når undersøkelsen er ferdig er det jo normalt å sette seg opp og kle på seg? synes "form hell" var temmelig overdrevet for å beskrive dette mennesket...
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2013 #27 Skrevet 19. juli 2013 vel, det er høysesong på fødeavdelingen, så hun hadde sikkert ganske mye å holde på med... og når undersøkelsen er ferdig er det jo normalt å sette seg opp og kle på seg? synes "form hell" var temmelig overdrevet for å beskrive dette mennesket... Høysesong er da ingen unnskyldning for å oppføre seg respektløst, og hvor fort klarer man å hoppe opp og kle på seg? Om ikke rommet var 1000 m2 stort, så tror jeg jordmor glatt kommer seg til døra på den tiden det tar å komme seg opp og kle på seg.....?? Anonymous poster hash: 2556d...803
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2013 #28 Skrevet 19. juli 2013 Forstår reaksjonen din!! Jeg var på SUS da jeg fikk tvillinger i vinter. Alle jordmødrene var FANTASTISKE.....unntatt EN!!! Hun var grusom! Har ikke noen forståelse/medfølelse i det hele tatt, og ble sur da jeg lurte på ting. Meld fra!! Jeg angrer veldig på at jeg ikke gjorde noe med det! Anonymous poster hash: 2c910...9b9
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2013 #29 Skrevet 19. juli 2013 Jeg var på Stavanger Universitetssykehus. Har møtt kjempeflotte jordmødre der tidligere, så var forhåpentligvis bare uheldig denne gang. Skal uansett opp på fødeloftet, ikke på "føden" som jeg var i dag var hun godt voksen og svensk? I såfall er hun veldig kort i tonen, men hun var hyggelig senere på natten, etter hun hadde tatt samme sjekk på meg. Anonymous poster hash: 18a7c...0f5
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 19. juli 2013 #30 Skrevet 19. juli 2013 Du var i en sårbar situasjon, som kanskje kan ha utgjort at du ble noe mer hårsår.. Men det er ikke ok av henne å åpne døra på den måten der, så der hadde jeg nok gitt min mening.. Hadde nok også sakt "jeg er her da men" om hun overså meg på den måten at hun aldri så rett på meg.. Det minner om en stresset dag på jobben, har opplevd en slik jordmor jeg også, jeg lå inne på sykehuset i 09, hadde ei "hulder" av jordmor som jobbet natt mens jeg var der, hun måtte sjekke livmora og åpning jevnt, og var sur, tverr og kortfattet.. Jeg hatet henne rett og slett etter 3 netter.. Møtte henne igjen når jeg skulle føde i 2011, heldigvis ikke fødejordmoren min, men møtte henne på innskrivningsrommet, da var hun koselig, snakket godt med oss, svarte på alle spm osv.. Uansett hva, så er det ikke ok at hun oppfører seg slik, om det er stress eller ikke! Her la jeg inn klage på jordmora som fulgte opp meg på natt i 09..
Gjest Antarctica Skrevet 19. juli 2013 #31 Skrevet 19. juli 2013 Hvis jeg hadde ligget med glufsa bar for åpen dør, så kan jeg love deg at damen hadde fått høre hvor David kjøpte ølet. Jeg har faktisk ikke vært til GU uten at lege/jordmora har låst døra; dette fordi ingen skulle kunne gå inn uforvarende og gjøre det hele kleint for pasienten.
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2013 #32 Skrevet 20. juli 2013 Jeg syns ikke du er hårshår. En jordmor skal som fagpersonell møre pasienten der h*n er, og skal på en profesjonell måte kunne gjøre dette også i en stressende jobbhverdag. Det tar ikke ekstra tid å gi øyenkontakt og et smil. Faktisk er det ofte tidsbesparende da det får pasienten til å mykne opp, slappe mer av, og ting går lettere. Er sykepleier selv, og blir rett og slett flau over når helsepersonell oppfører seg uproffesjonelt på denne måten. Er du på jobb, er du på jobb, og da oppfører du deg deretter selv om du f.eks. privat har en drittdag! Er ikke noe som gjør meg så pissed off som helsepersonell som ikke klarer å møte pasienter som mennesker! Så det så... Anonymous poster hash: 0c613...1cf
Gjest Aprikos Syltetøy Skrevet 20. juli 2013 #33 Skrevet 20. juli 2013 Herre min hatt, for en jordmor!!!! Altså, uansett humør eller dagsform på deg er dette JOBBEN hennes! Hun skal være trent opp i å håndtere fødende, og gi dem støtte og omsorg! Og la døra stå OPPE?! Hallo?! Det der hadde jeg LETT sendt inn klage på! Har en jordmor from hell på HS her i kommunen også.. Herregud, hu der var rett og slett ufordraglig.. Det første hun sier når jeg går inn døra der første gang, var at jeg burde tenke mer på livsstilen min og få trimma litt mer (veide 77 kg og er 168 høy. Tjukk, ja. Men farlig feit - nei..) Spurte om jeg røyka. Nei. Om jeg drakk mye sukkerholdig væske. Nei. Jeg forklarte at jeg stort sett kun drakk melk eller vann. Nei fyttify, dette var ikke bra. Burde kutte ut melka. Ungene blir tjukke av det sa hun. (ikke akkurat som jeg drakk flere liter daglig...) Videre slang hun kun dritt om legen min som hadde gitt meg UL pga blødning tidlig i sv skap. Skal sies at han er spesialist på sv skaps oppfølging da.. Dette fikk hun greie på, men fortsatte likevell å drittslenge han. Og når jeg sier drittslenging mener jeg det ordrett. Etter to besøk hos henne sluttet jeg og fortsatte hos legen min istede. Da junior ble født, så måtte jeg til henne en stund etterpå. Og da jeg forklarte fødselsforløpet (vannavgang, igangsetting, epidutal) fikk jeg beskjed om at jeg ikke hadde jobbet godt nok for å føre så narutlig som mulig. Og jeg hadde heller ikke melk ( :-( ) Dette likte hun så dårlig at hun kjeftet på meg fordi jeg ikke ammet. Hvor klager man på jordmødre hen? Hu her er beryktet i min hjemkommune for å si det sånn... Fler jeg har snakket med har samme opplevelse av henne, og mange ble faktisk også redde for å gå til henne mens de gikk gravide :-O
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2013 #34 Skrevet 20. juli 2013 Her er litt info om klagemuligheter. Dessverre er det ikke alle som består eksamen som helsepersonell som kan det med å behandle mennesker med respekt. Heldigvis er disse i mindretall, men viktig at arbeidsgiver og evt. helsetilsynet o.l. får denne informasjonen.. Lykke til! http://helsenorge.no/Rettigheter/Sider/Klageordninger.aspx http://www.pasientombudet.no/ Anonymous poster hash: 0c613...1cf
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2013 #35 Skrevet 20. juli 2013 Send inn klage! Dette høres ut som ei hurpekjærring. Anonymous poster hash: 64854...0d2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå