Flutterby Skrevet 18. juli 2013 #1 Skrevet 18. juli 2013 Må bare få det ut til noen, er helt sjokkert og blir bare mer og mer forbanna! Var på sykehuset i dag, da jeg har hatt en del magesmerter i det siste og de var redd for det var svangerskapsforgiftning og møtte JORDMOR FROM HELL! Jeg reiste meg opp når hun kom og sa "takk for at jeg kunne få komme inn", men hun så meg bare over skulderen (så faktisk ikke direkte på meg hele tiden jeg var der) og svarte bare "Jaja, kom inn her og legg deg på benken". Så satte hun seg på dataen, ga meg en knapp, sa "trykk her når babyen beveger seg" og gikk bort i 30 minutter! Når hun kom tilbake så ga hun meg et glass, pekte på en dør og sa "jeg trenger en urinprøve", gikk ut MENS HUN SPARKET TIL VESKA MI PÅ VEI UT. Den var ikke i veien for døren engang. Så møtte jeg legen og alt så ok ut,( bortsett fra at jordmora hadde skrevet jeg var 1,5 uke kortere enn jeg er,) men så måtte jeg ta en ny fosterlydprøve. Når jeg spurte hvorfor svarte jordmora bare "Fordi legen ville det". Eh...ok, betyr det at det var noe galt med babyen? Ikke noe svar. SÅ skulle hun kjenne om livmorhalsen eller whatever var utvidet,( noe som var det vondeste jeg har kjent på lenge), sa at jeg var 1 cm utvidet og gikk ut MED DØREN PÅ VIDT GAP! Det var ventestoler rett utenfor, så om noen hadde sittet der hadde de sett rett inn i underlivet mitt! Hvem som GJØR sånn??? Jeg fikk ikke engang spurt hva det vil si å være 1 cm, er det slik som alle som ikke er i fødsel er, er det "standarden" på en vanlig livmorhals eller hva? Ikke et smil eller et fnugg av vennlighet hele tiden. Nå er jeg redd for at jeg får henne eller noen som henne under fødsel. Drittkjerring.
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2013 #2 Skrevet 18. juli 2013 Du høres ganske hårshår (hormonell?) ut. Mulig hun var litt kort i tonen, men hun gjorde det hun skulle og var ikke frekk eller spydig. Synes beskrivelsen "from hell" er litt på viddene her. Anonymous poster hash: ef154...52b
Gjest Vicky Pollard Skrevet 18. juli 2013 #3 Skrevet 18. juli 2013 Litt hårsår kanskje? Tror ikke hun lot døra være åpen med vilje. Kanskje det rett og slett bare var dårlig kjemi?
Flutterby Skrevet 18. juli 2013 Forfatter #4 Skrevet 18. juli 2013 Nå vet ikke jeg helt om det er normalt å slenge døren på vidt gap utenfor et venterom når en pasient sitter meg beina sprikende i spiler rettet mot døråpningen... Og et lite smil er vel ikke for mye å forlange...?
Gjest Vicky Pollard Skrevet 18. juli 2013 #5 Skrevet 18. juli 2013 Nå vet ikke jeg helt om det er normalt å slenge døren på vidt gap utenfor et venterom når en pasient sitter meg beina sprikende i spiler rettet mot døråpningen... Og et lite smil er vel ikke for mye å forlange...? Smilte du da? Håper du slipper henne under fødsel når det funket så dårlig.
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2013 #6 Skrevet 18. juli 2013 Hjelpes... Jordmor from hell var det kanskje ikke, men hum hørtes ikke helt god ut... Fatter ikke at folk gidder å oppføre seg sånn, skjønner at du reagerte Anonymous poster hash: 2556d...803
Flutterby Skrevet 18. juli 2013 Forfatter #7 Skrevet 18. juli 2013 Nå vet ikke jeg helt om det er normalt å slenge døren på vidt gap utenfor et venterom når en pasient sitter meg beina sprikende i spiler rettet mot døråpningen... Og et lite smil er vel ikke for mye å forlange...? Smilte du da? Håper du slipper henne under fødsel når det funket så dårlig. Jeg prøvde å smile i starten, men når hun ikke på noe tidspunkt så meg inn i øynene mister en litt motet og føler seg liten. Ja, håper jeg ikke får henne under fødselen, for der var kjemien noe manglende. Ser ikke for meg at så mange har kjemi med henne, en skal ikke få en følelse av å være i veien når en er på undersøkelse.. .
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2013 #8 Skrevet 18. juli 2013 Jeg skjønner at du reagerte. Anonymous poster hash: 32b98...807
SameSara Skrevet 18. juli 2013 #9 Skrevet 18. juli 2013 Høres ut som en svært ubehagelig opplevelse i en sårbar situasjon
Flutterby Skrevet 18. juli 2013 Forfatter #10 Skrevet 18. juli 2013 Jeg skjønner at du reagerte. Anonymous poster hash: 32b98...807 Takk Jeg føler meg jo litt oversensitiv nå, men når jeg har det vondt og får høre at "Du må komme inn NÅ, for det høres ut som svangerskapsforgiftning" og så får en denne jordmora som er så lite varm og beroligende, (og ja, jeg reagerer faktisk at noen går inn og ut av rommet med åpen dør under en gynekologisk undersøkelse, kall meg gjerne fisefin) så blir jeg litt satt ut...
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2013 #11 Skrevet 18. juli 2013 Kan hun ha vært litt skjeløyd? Uansett ikke greit å la døra stå åpen, og jeg tror du har rett i at du ikke bør få henne under fødsel. Mulig du kan si fra om det? Kan jeg spørre hvilket sykehus du var på? Anonymous poster hash: e02a1...fb2
Flutterby Skrevet 18. juli 2013 Forfatter #12 Skrevet 18. juli 2013 Jeg var på Stavanger Universitetssykehus. Har møtt kjempeflotte jordmødre der tidligere, så var forhåpentligvis bare uheldig denne gang. Skal uansett opp på fødeloftet, ikke på "føden" som jeg var i dag
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2013 #13 Skrevet 18. juli 2013 Utenom det med døren så syns jeg du overreagerer med "from hell". Sparketesten er slik man sitter der og koper, trykker på knappen og venrer i 30 min. Det kunne hun jo fortalt deg, og du kunne spurt. Et lite råd... Ikke forvent noe dikkedarier under fødselen, de er ikke sure men kan være ganske bestemte med deg når de veileder under fødsel hvis det trengs Anonymous poster hash: 6765b...2fc
Anonym bruker Skrevet 18. juli 2013 #14 Skrevet 18. juli 2013 Herlighet, jeg forstår deg GODT jeg! Huffameg, enkelte skulle virkelig ha revurdert yrket sitt - det er ikke sååå viktig å sitte smilende i kassa på rema 1000 som det er å ha en god dose vennlighet i et yrke som jordmor! Jeg ville ha gått så langt som til å skrive ett brev til fødeavdelingen hvor du forteller om dine opplevelser - dette er IKKE greit. Anonymous poster hash: 2d90a...2bd
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2013 #16 Skrevet 19. juli 2013 På SUS ja, hehe.. Det er iallefall ei der som jeg selv vært borti og som var som en kald fisk. Hun er egentlig sinnsykt erfaren, men mistet all kontroll når jeg gikk i spontan fødsel etter bare en innsatt tablett. Hun veiledet meg ikke og snakket ikke til meg og bare var helt på bærtur. Hun trodde meg ikke, til tross for at jeg sa at dette føles ikke normalt (har født før) og bare avfeide meg. Hun oppførte seg dårlig under og etter fødsel så jeg oppførte meg og dårlig etterpå jeg og. Hadde ikke legen komt og tatt over etter trusler fra min mann når kaoset rådet hadde jeg revnet herfra til månen. Jeg var rasende. men alle de andre der inne har jeg har hatt har vært fantastiske! Sikkert ikke samme dama, men. Anonymous poster hash: 80cf9...016
Tarssan Skrevet 19. juli 2013 #17 Skrevet 19. juli 2013 Jeg forstår deg godt, dette er ikke greit. Som jordmor burde hun vite at du er i en sårbar situasjon og ta seg tid til og forklare hensikt med forskjellige undersøkelser feks. Dette er vel og en plikt helsepersonell har overfor pasienter som bla handler om at den hjelp som blir gitt skal oppleves trygg. Jeg synes og en kan forvente normal høflighet hos helsepersonell, slik som og hilse og se personen i øynene når en snakker, så langt som mulig selvsagt. At hun ikke lukker døren kan være en forglemmelse, jeg har inntrykk av at jordmødre og gynekologer ofte ikke tenker over pasientenes bluferdighet, kanskje fordi dette er så hverdagslig for de. Det er allikevel ikke greit og jeg ville sagt ifra om disse tingene du har opplevd.
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2013 #18 Skrevet 19. juli 2013 Jeg er enig med deg. Hun hadde tydeligvis ingenting å gjøre i den jobben hvis dette er representativt for henne. Respekten var utfra det du beskriver fraværende. Hilsen lege. Anonymous poster hash: 4fe99...ae2
*Lissi* Skrevet 19. juli 2013 #19 Skrevet 19. juli 2013 Synes ikke du overreagerer, men jeg hadde nok sagt ifra. Er noe som heter folkeskikk! Iallfall ikke opplevd slik behandling under noen av mine 5 svangerskap/fødsler. Om du får denne jm under fødselen, så ber du bare om en ny. Det har du lov til. Lykke til!
Musemorbr / Skrevet 19. juli 2013 #20 Skrevet 19. juli 2013 Oisann... jeg hadde ikke godtatt å ligge sånn på utstilling. Om det var en glipp burde hun ha lagt seg flat og beklaget da hun kom tilbake. Hun høres hard og ufølsom ut, og jeg ville heller ikke ha ønsket å forholde meg til en slik jordmor som fødende.
Von Hertelhofen Skrevet 19. juli 2013 #21 Skrevet 19. juli 2013 Enkelte passer ikke til å jobbe med mennesker...
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2013 #22 Skrevet 19. juli 2013 Jeg hadde også reagert, og hadde dette vært i en annen del av landet hadde jeg mistenkt at jeg hadde hatt samme jordmor. Jeg meldte meg frivillig på Storken-prosjektet for å bidra til en undersøkelse som omhandler svangerskapdiabetes. Jeg tok glukosebelastning, ble veid og målt mange ganger (sånn typ måle kroppsfett, muskler osv. fra gang til gang), tok en hel masse blodprøver osv. Undersøkelser som strengt tatt kan være ganske ubehagelige, men som sagt synes jeg prosjektet er veldig viktig. I tillegg fikk jeg 3 ekstra ultralyder, noe som for oss selvfølgelig var veldig hyggelig. Vi synes det var spennende å se barnet vårt på skjermen, og særlig for pappaen som var førstegangs var dette veldig stort. Så kom vi på en av disse ekstra ultralydene da, men ble møtt av en slik du møtte; kort og tverr. Pappaen fikk ikke se på skjermen, ikke sa hun noen ting om hva hun målte, ikke noe om babyen i det hele tatt. Bare gjorde det hun skulle. De skulle jo se hvordan babyen lå vektmessig, så det hadde jo også vært litt greit for meg å vite hvor han lå på skalaen. Uansett, jeg var høygravid, så etter en stund ble jeg dårlig fordi jeg lå på ryggen (babyen pressa mot pulsåren, vena cava), og jeg sa veldig forsiktig at jeg begynte å bli svimmel. Det ble rett og slett helt svart etterhvert, og jeg sa jeg måtte flytte på meg litt. Da virka det som hun rett og slett ble sur. Gikk og henta et glass vann til meg da, men signaliserte på samme tid at dette bortkasta tid. Jeg skjønte likevel ikke hvor rar hun var før da vi skulle gå, sa hadet og hun sa jeg hadde lagt igjen lua mi, før hun kasta den på meg. Haha, jeg ble helt målløs. Ikke snakk om at det var noe vennskapelig kast som jeg skulle ta imot, og hun kunne jo levert den til meg i hånda. Jaja, noen mennesker har nok bare veldig lite pasienttekke. Anonymous poster hash: 8f4f1...b15
Saft suse! Skrevet 19. juli 2013 #23 Skrevet 19. juli 2013 Lurer på hva det var som fikk denne damen til å ville bli jordmor?
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2013 #24 Skrevet 19. juli 2013 Vil nå ikke kalle det hårsår å ligge på utstilling. Jeg hadde blitt flyge forbanna! Anonymous poster hash: 8f05b...deb
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 19. juli 2013 #25 Skrevet 19. juli 2013 Jeg har fremdeles til gode å møte en jordmor som ikke er søt og hyggelig! Det er fullt lov å be om en annen jordmor når du kommer inn for å føde hvis du skulle være så uheldig. Om man kanskje har en dårlig dag og ikke er så blid, er man i det minste diskret når en pasient er avkledd!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå