Superdolly Skrevet 18. juli 2013 #26 Skrevet 18. juli 2013 Min tante sa engang at alle som kan lese, kan lage mat og bake. Kjøp en kokebok til ham. Hjemme hos oss er det stort sett jeg som lager middagen, fordi jeg liker å lage mat og det gjør ikke mannen min. Men det hender jeg er bortreist noen dager og da lager han mat. Det hender jeg jobber lange dager og han kommer hjem før meg, og da kommer jeg hjem til ferdig middag. Og han smører sine egne brødskiver. Og lager matpakker til ungene. Mine barn må for øvrig også lære seg å smøre egne brødskiver og lage mat, tilpasset alder naturligvis. Jeg ønsker ikke å sende dem hjelpeløse og kunnskapsløse ut i verden når de skal flytte hjemmefra.
Gjest Antarctica Skrevet 18. juli 2013 #27 Skrevet 18. juli 2013 Min samboer smører matpakker til meg og alle andre, men ikke fordi vi ikke klarer det selv. Og det å KLAGE på mat som andre har gjort i stand til deg???? Tabu! I vårt hjem er det regnet for den ypperste av Frekkhetens Nådegaver, og ville ikke ha blitt akseptert. Likerukke maten så lagen sjæl, det må da være basalkunnskap.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå