Gå til innhold

Mann som ikke kan lage mat


Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en venninne som stadig  må lage mat hjemme, hun lager frokost, pakker lunsjen til mannen og lager middagen hver dag. Siden han IKKE kan lage mat.. Jeg reagerer litt på det, hun sier hun er ofte sliten osv og mannen klager avogtil på maten.

 

Hadde dere gjort dette for mannen din? Om han ikke kunne lage mat???



Anonymous poster hash: ecb1c...c7b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde han ikke vært istand til å smøre en brødskive så hadde han ikke vært mannen min :)

Jeg vil gjerne ha "ordentlig mat", og det er han ganske dårlig på. Han er en jævel på å steke fiskepinner og Grandiosa, samt trekke pølser. Men hvis jeg vil ha noe annet så må jeg lage.

Skrevet

Om eg hadde gjort det hadde eg ikkje beklaga meg til andre om det, å bli sliten av å ha det slik er ein konsekvens av valget ho tek om å behandle mannen som eit barn.

Skrevet

Mannen min kan ikke lage mat, han vet ikke hvordan man koker poteter engang. I begynnelsen synes jeg det var trist, siden jeg er så glad i å lage mat. Det hadde vært moro å hatt den felles interessen :(

 

Nå er jeg blitt vandt med det, og det er helt greit. Han har aldri klaget på maten, og nåde han... Men han kan smøre skiver selv og lage matpakke osv.

 

Jeg hadde aldri giddet å lage matpakke til mannen slik som venninna di gjør. Hun gjør ham en bjørnetjeneste...

Skrevet

Ja, jeg hadde gjort det for mannen om han ikke kunne lage mat. (Regner forresten med at ikke kan lage mat betyr ikke kan lage god mat, med mindre han er utviklingshemmet). Han gjør fryktelig mye annet for meg. Hadde han derimot klaget på maten hadde han pent fått sulte ihjel foran brødboksen deretter, utrolig frekt.

Skrevet

Mannen min kunne ikke lage mat da vi ble sammen.

 

Jeg hadde ingen intensjon om å overta morsrollen for ham, så jeg sendte han på matlagingskurs og forventet samtidig at han tok sin del av ansvaret hjemme.

 

I dag er han dyktig på kjøkkenet og finner mye glede i å diske opp med gode retter til familien.

 

Anonymous poster hash: 5dad0...d25

Skrevet

Mannen min lager mat til meg<3 kliss kliss

 

Anonymous poster hash: e1717...c04

Skrevet

Mannen her kan ikke lage mat, men han klarer og skjære brødskiver i det minste.

 

Irriterer meg, for jeg er ikke glad i å lage mat. Iallefall ikke hver dag.

Kanskje jeg også skal sende han på kurs.

Skrevet

Man blir i hvert fall ikke flink til å lage mat av å få maten servert døgnet rundt. Det får da være måte på hva man skal yte for et annet voksent menneske! Jeg hadde aldri godtatt det, og hadde enten sendt han på kurs eller lært han det elementære selv, så fikk han værsågod å lage middag noen ganger i uka han også. Øvelse gjør mester, og voksne mennesker er nødt til å klare seg selv. Hva om venninna di drar på kurs en helg, legges inn på sykehuset eller noe i den duren? Sulter både mann og barn da? Hva om det blir slutt og barna skal på samvær til han, får de bare fjorland da?

Skrevet

Jeg kunne ikke lage mat før jeg og mannen min ble sammen... Fremdeles er det han som har den store interessen og liker å lage det meste av middager. Jeg har mine 2-3 spesialiteter, men det er kaker og dessertere som er min greie.

 

Tror dette ligger mye i interesse, og ønsket om å ha kontrollen på kjøkkenet. Selv en apekatt kan læres opp til å smøre brødskiver så når det gjelder slike enkle ting finnes det ingen unskyldninger.

Hvis jeg derimot skulle sette igang med å lage kjøttkaker i brun saus, ville mannen min ganske fort overtatt for meg da han ikke stoler på at jeg ville fått det særlig bra til hehe, og han har jo rett ;)

Skrevet

Ha ha! Jeg hadde latt han sulte ihjel foran brødboksen :)

Skrevet

Alle kan lage mat (om maten er god er noe annet). Det fins forklaringer på nettet for alt i dag, til og med hvordan man koker poteter eller pasta. Det står vell også på pastapakken. 

 

Sier noen at de ikke kan lage mat, tror jeg mer det er vilje det står på.

 

Og at han ikke kan smøre en brødskive? hvordan overlevde han før han traff henne?

Skrevet

Min eks-mann er et råskinn i kjøkkenveien som gjerne går løs på store, svanserte kulinariske prosjekter - men du slette tid for et rot han lager :o Vi snakker pastasaus i taket (!)

Vi er nok mat-nerder begge to og konkurrerte nok litt oss i mellom i kjøkkenveien.

 

Kjæresten kan lage mat - ikke avanserte saker, MEN han rydder opp etter seg. Jeg er nok teknisk flinkere enn ham, men jeg lar han holde på. Elsker å lage god mat til ham - han blir så imponert :D

og jeg føler meg som en skikkelig Domestic Diva. Kjæresten sulter ikke i hjel ved brødboksen, men det er jeg som regjerer på kjøkkenet - det er jeg veldig fornøyd med :)

Skrevet

Hadde mannen min ikke klart å smøre seg en brødskive, så hadde han nok vært for lite intelligent til at jeg hadde giddet å gifte meg med han i utgangspunktet...

 

Her mener jeg begge gjør feil. Han er lat og hun lar han være det.



Anonymous poster hash: 34ca3...e3c
Skrevet

Hjemme hos oss, er det JEG som ikke kan lage mat :( Jeg skulle virkelig ønske jeg kunne det, og i det minste kunne LiKE å gjøre det. Men jeg hater også å lage mat. Men jeg smører brødskiver og slikt, men utenom veldig enkle middager (da snakker jeg ferdigpose med tydelig bruksanvisning), koking av ris og pasta, er jeg fullstendig ubrukelig på kjøkkenet. Jeg kan såvidt kutte grønnsaker, og diske opp en salat. Jeg kan kutte enkle ting som f.eks paprika, isberg, tomat, agurk... Men løk klarer jeg ikke. Selleri husker jeg aldri hvordan jeg kutter opp, spiser man de grønne bladene også på den? Hmmm.... Jeg suger til matlaging, enkelt og greit. 



Anonymous poster hash: d3131...bac
Skrevet

Det kunne jeg gjort. Men ingen kan si de ikke kan lage mat, hvordan lage mat er opplagt for de fleste.

Skrevet

 

Hjemme hos oss, er det JEG som ikke kan lage mat :( Jeg skulle virkelig ønske jeg kunne det, og i det minste kunne LiKE å gjøre det. Men jeg hater også å lage mat. Men jeg smører brødskiver og slikt, men utenom veldig enkle middager (da snakker jeg ferdigpose med tydelig bruksanvisning), koking av ris og pasta, er jeg fullstendig ubrukelig på kjøkkenet. Jeg kan såvidt kutte grønnsaker, og diske opp en salat. Jeg kan kutte enkle ting som f.eks paprika, isberg, tomat, agurk... Men løk klarer jeg ikke. Selleri husker jeg aldri hvordan jeg kutter opp, spiser man de grønne bladene også på den? Hmmm.... Jeg suger til matlaging, enkelt og greit.

 

Anonymous poster hash: d3131...bac

Komplisert matlaging har eit visst element av talent i seg, men kvardagslege ting som å kutte løk handlar enkelt og greit om øving..
Skrevet

 

Har en venninne som stadig  må lage mat hjemme, hun lager frokost, pakker lunsjen til mannen og lager middagen hver dag. Siden han IKKE kan lage mat.. Jeg reagerer litt på det, hun sier hun er ofte sliten osv og mannen klager avogtil på maten.

 

Hadde dere gjort dette for mannen din? Om han ikke kunne lage mat???

 

Anonymous poster hash: ecb1c...c7b

 

 

Min er vel ikke en kløpper på kjøkkenet, men han kan lage enkle retter ( Pizza, pølser, egg, kyllinggryter etc) og smøre brødskiver. Min fireåring kan smøre brødskiver! Hadde aldri vært sammen med en som ikke kan lage egne skiver. Hehe

Skrevet

Hvis han virklig ikke kunne, fordi han hadde brukket begge armene eller noe sånt, ville jeg gjort det for han. Hvis han bare ikke ville måtte han lært seg det. Jeg kan godt lage middag de fleste dagene når han gjør andre ting, men å konne lage mat er livsviktig når du har barn. Når jeg er borte ville det jo ikke vært noe alternativ.

 

Om han ikke smurte sine egne skiver ville han blit meget sulten.



Anonymous poster hash: cf6e9...03e
Skrevet

En av de mange tingene jeg falt for hos mannen min var den nydelige tandori (?) kyllingen han serverte meg. Vel, det viste seg etterhvert at det var omtrent det han kunne og at det var en slik ferdig pakke fra toro. Han er håpløs på kjøkkenet i den forstand at han eier ikke øvelse i å planlegge et måltid. Han kan fint lage kjøttkaker i brunsaus ferdig og så sette på poteter. Det blir til at jeg lager det meste, men han kan hjelpe til eller leke med barna. Helt greit for meg.

Å lage enkle hverdagsmiddager er noe de aller fleste kan, det handler bare om øvelse og at de blir nødt til å lage mat.

Skrevet

Her er det mannen som lager 90% av maten, jeg har noen spesialiteter. Jeg står for brød og kakebakingen :)

Skrevet

Kan han varme Fjordland? Lese? Pakken har enkle instruksjoner på baksiden.

Skrevet

Jeg ville selvsagt laget mat til mannen min, men samtidig ville jeg kreve at han lærte seg litt matlaging selv. Å ikke lære barna sine, eller mannen, elementære ting som å lage seg alminnelig mat er å lære dem hjelpeløshet. Onkelen min måtte lære seg å lage mat i en alder av 80. Da hadde han hatt mot eller kone som hadde smørt brødskivene hans hele hans liv. Nå er han 85, og synes det er moro å lage mat!

Skrevet

Her i huset er det jeg som ikke kan lage mat. Mannen min lager frokost, lunsj, middag og kvelds både til meg og barna. Bortskjemt ja. <3

 

Anonymous poster hash: fb2a8...1ab

Skrevet

Jeg ville selvsagt laget mat til mannen min, men samtidig ville jeg kreve at han lærte seg litt matlaging selv. Å ikke lære barna sine, eller mannen, elementære ting som å lage seg alminnelig mat er å lære dem hjelpeløshet. Onkelen min måtte lære seg å lage mat i en alder av 80. Da hadde han hatt mot eller kone som hadde smørt brødskivene hans hele hans liv. Nå er han 85, og synes det er moro å lage mat!

Har faktisk møtt fleire gamle gubbar i min jobb som sjukepleiar som er blitt reine kokkane og bakermesterane når kona blir sjuk eller dei blir enkemenn. Dei har ikkje innsett si interesse for matlaging før dei slapp til på kjøkenet eller vart tvungne inn av svolt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...