LittLykkelig Skrevet 16. juli 2013 #26 Skrevet 16. juli 2013 Tja som de fleste andre her sier, ro litt ned på niåringen. Reagerer litt på at du sier at du kan skrive en hel haug med punkter. Om det er tilfelle så tenker jeg at du burde roe ned på reglene.
Cruella De Vil Skrevet 16. juli 2013 #27 Skrevet 16. juli 2013 Hei, jeg synes i utgangspunktet det høres greit ut, jeg, men jeg har da bare en toåring og en fireårig. Jeg tenker at niåringen kanskje burde få lov til litt mere ting på egenhånd, f.eks. å hoppe salto på trampoline og sykle i nedoverbakken til fotballbanen? Men det er vanskelig å si når man bare har små barn selv. Jeg tror (håper?) jeg kommer til å løsne litt på reglene når de blir større, i hvert fall.
Sint naken biltyv Skrevet 16. juli 2013 #28 Skrevet 16. juli 2013 Du trenger hjelp!! Du er overbeskyttende, nevrotisk og hysterisk! Barna dine kommer til å skade av dette, uten tvil!
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2013 #29 Skrevet 16. juli 2013 Nei vet dere hva... Trenger hjelp faktisk.. Blir faktisk sjokka når dere tar så lett på sikkerheten til barna deres! Kanskje dere heller burde fått litt hjelp! Til å lære om sikkerhet! Er det mulig å være så uansvarlig!? Er det ikke så farlig å dette ut vinduet i 2.etg? Ops, han kræsja med en bil i 50 km/t i nedoverbakke. Ikke så farlig det nei! Og ikke krise å få kjørt en slikkepinne ned i halsen, knekke nakken eller bli påkjørt av traktor! Blir bekymra for barna deres! Anonymous poster hash: 07899...c2c
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2013 #30 Skrevet 16. juli 2013 Ungene dine kommer til å få dårlig selvtilitt! Ikke salto på trampolina? Really!? Ikke sykle alene til fotballbanen? Really?! Tror du ikke han hadde følt seg stolt og selvsikker når han hadde fått det til? LES OG LÆR! http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10118417 Anonymous poster hash: 2e88d...cc8
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2013 #31 Skrevet 16. juli 2013 Nei vet dere hva... Trenger hjelp faktisk.. Blir faktisk sjokka når dere tar så lett på sikkerheten til barna deres! Kanskje dere heller burde fått litt hjelp! Til å lære om sikkerhet! Er det mulig å være så uansvarlig!? Er det ikke så farlig å dette ut vinduet i 2.etg? Ops, han kræsja med en bil i 50 km/t i nedoverbakke. Ikke så farlig det nei! Og ikke krise å få kjørt en slikkepinne ned i halsen, knekke nakken eller bli påkjørt av traktor! Blir bekymra for barna deres! Anonymous poster hash: 07899...c2c Slapp av litt nå, HI Ingen som har kritisert de tingene du nevner i dette innlegget (slikkepinner eller traktorer), men mange har kommentert at det kanskje er litt VEL strengt at niåringen ikke får sykle til fotballbanen eller ta salto på trampolina. Og slik det kunne forstås utfra hovedinnlegget virket det som nedoverbakken var det "farlige", og ikke at det var trafikk og uoversiktlig vei. "Skytespill" kan jo være så mangt, ingen som mener at en niåring skal spille GTA... Anonymous poster hash: bbdd9...b9a
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2013 #32 Skrevet 16. juli 2013 Om det er noen trøst så er jeg like hønemir som deg og ee helr enif med deg.. Men hvordan klarer ungene å huske alle reglene? Syns der var voldsomt mange forbud;) Anonymous poster hash: 78f31...ed1
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2013 #33 Skrevet 16. juli 2013 Om det er noen trøst så er jeg like hønemir som deg og ee helr enif med deg.. Men hvordan klarer ungene å huske alle reglene? Syns der var voldsomt mange forbud;) Anonymous poster hash: 78f31...ed1 Neineinei! Det er jo ikke regler som de skal gå rundt å huske! Er mer sånn at ser jeg jeg treåringen løpe med en kniv for jeg en beskjed om at man ikke skal springe med kniv. Så går han. Anonymous poster hash: 07899...c2c
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2013 #34 Skrevet 16. juli 2013 Ungene dine kommer til å få dårlig selvtilitt! Ikke salto på trampolina? Really!? Ikke sykle alene til fotballbanen? Really?! Tror du ikke han hadde følt seg stolt og selvsikker når han hadde fått det til? LES OG LÆR! http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10118417 Anonymous poster hash: 2e88d...cc8 Kanskje DU skal lese og lære selv? Som det står i den teksten du linket til : Man skal fokusere på reelle farer som bruk av redningsvest osv... Ungene mine kan spikke, klatre HØGT i trær, sykle fort på sykkelen der det er trygt, sage, spikre, fiske, brenne bål osv. Me de gjør alt i trygge omgivelser! Jeg skriver jo at jeg ikke er redd for benbrudd, sår og sånne ting, men de REELLE FARENE som å brekke nakken eller kræsje med en bil i full fart! Er foresten ingen andre på hans alder som får sykle alene ned den bakken. Mestringsfølelse får de av mange andre ting! Uten at det er fare for livet deres om de ikke klarer det! Snakk om å overdrive! Anonymous poster hash: 07899...c2c
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2013 #35 Skrevet 16. juli 2013 Nei vet dere hva... Trenger hjelp faktisk.. Blir faktisk sjokka når dere tar så lett på sikkerheten til barna deres! Kanskje dere heller burde fått litt hjelp! Til å lære om sikkerhet! Er det mulig å være så uansvarlig!? Er det ikke så farlig å dette ut vinduet i 2.etg? Ops, han kræsja med en bil i 50 km/t i nedoverbakke. Ikke så farlig det nei! Og ikke krise å få kjørt en slikkepinne ned i halsen, knekke nakken eller bli påkjørt av traktor! Blir bekymra for barna deres! Anonymous poster hash: 07899...c2c Slapp av litt nå, HI Ingen som har kritisert de tingene du nevner i dette innlegget (slikkepinner eller traktorer), men mange har kommentert at det kanskje er litt VEL strengt at niåringen ikke får sykle til fotballbanen eller ta salto på trampolina. Og slik det kunne forstås utfra hovedinnlegget virket det som nedoverbakken var det "farlige", og ikke at det var trafikk og uoversiktlig vei. "Skytespill" kan jo være så mangt, ingen som mener at en niåring skal spille GTA... Anonymous poster hash: bbdd9...b9a Har ikke sett andre skytespill der de ikke spruter blod, sprenger hoder osv, så trodde det var en selvfølge at skytespill = 15-18 årsgrense.. Hadde han spurt om å spille jaktspill hadde jeg selvfølgelig latt han få gjøre det! Anonymous poster hash: 07899...c2c
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2013 #36 Skrevet 16. juli 2013 Det står jo på trampolinen at man ikke skal ta salto, da man kan brekke nakken om man lander feil.. Lar heller ikke mine hoppe salto. Jobber på røntgen, det skjer så UTROLIG mange skader på trampoline. Anonymous poster hash: 91d6f...490
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2013 #37 Skrevet 16. juli 2013 Det står jo på trampolinen at man ikke skal ta salto, da man kan brekke nakken om man lander feil.. Lar heller ikke mine hoppe salto. Jobber på røntgen, det skjer så UTROLIG mange skader på trampoline. Anonymous poster hash: 91d6f...490 Takk for støtten. Anonymous poster hash: 07899...c2c
Eeniemeenie Skrevet 16. juli 2013 #38 Skrevet 16. juli 2013 Enig i de fleste punkter. Men ikke la han på ni år sykle i nedoverbakke? Jeg trynet ofte på sykkel som barn. Knall og x fall vettu
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2013 #39 Skrevet 17. juli 2013 Er bare glad du ikke var min mor. Unger har godt av å skade seg litt for å lære. Mine klatrer i trær og er med på fjellet, de fridykker fra 4års alder (ikke harpun, men de har kniv til å samle skjell fra 6-7 års alderen). Er enig med noen punkt, f.eks traktor er farlig og det å få sitte fremme er det alders og vektgrense på pga faren ved å bli truffet av airbag om en er for liten. Jeg har barn i alderen 18 til 2 og vi prøver å få en eller to til før jeg blir for gammel. Anonymous poster hash: 5dd3f...2ec
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2013 #40 Skrevet 17. juli 2013 Nja. Noen av punktene er vel greie, men når man får alt ramset opp på denne måten, så fremstår du som hønemor, synes jeg. En 9-åring klarer ganske mye og det virker for meg som om du overbeskytter h*n litt. Anonymous poster hash: afb30...549
østlending Skrevet 17. juli 2013 #41 Skrevet 17. juli 2013 Hei mine barn har hatt trampoline siden de var ca. 11/2, hvor de startet med å krabbe rundt og rulle rundt. Ordentlig trampoline med sikkerthetsnett !! de to eldste er nå aktive turnere og er blant de beste i sin gruppe. de startet å ta salto fra ca. 3 års alder. Den kroppskontrollen som små barn har er helt utrolig, og bør ikke hindres. Selvfølgelig kan det skje ulykker, men en kan ikke hindre alt. Min jente hoppe fra 5 meteren i svømmehallen når hun var 5 år og stupte fra 3 meteren når hun var samme alder. Får selvfølgelig opplæring fra noen som kan det. Hun elsker det!! Men kanskje din 9 åring og dine andre barn har dårlige motoriske ferdigheter..det har du jo ikke sagt noe om selvfølgelig ....
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2013 #42 Skrevet 17. juli 2013 Nei vet dere hva... Trenger hjelp faktisk.. Blir faktisk sjokka når dere tar så lett på sikkerheten til barna deres! Kanskje dere heller burde fått litt hjelp! Til å lære om sikkerhet! Er det mulig å være så uansvarlig!? Er det ikke så farlig å dette ut vinduet i 2.etg? Ops, han kræsja med en bil i 50 km/t i nedoverbakke. Ikke så farlig det nei! Og ikke krise å få kjørt en slikkepinne ned i halsen, knekke nakken eller bli påkjørt av traktor! Blir bekymra for barna deres! Anonymous poster hash: 07899...c2c En niåring som faller ut av vinduet? HVORFOR? ?? JA, ,du er hysterisk og behandler ungene som om de var dummere enn de er. Min datter på 5 kjøewr mimiscootee på crossbane og falt et par ganger av kjøretøyet i fart, , den ene gangen slo hun seg litt. Jeg forbyr henne ikke å fortsette med kjøringen for det. Ulykker uten skader skjer slik at barna kan lære hva de gjæe feil. Ro ned. Anonymous poster hash: 44942...ca8
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2013 #43 Skrevet 17. juli 2013 Litt hønemor vil jeg nok si ja, men nå er vi vel alle litt høne mor på noen områder. Sykle rundt har ungene gjort fra de begynte på skolen, og vi har hatt e-18 nesten utenfor døra i det siste året. Tafikkregler har de lært seg fra de er små og jeg føler meg trygg på at de følg de. Hadde jeg ikke det, hadde de ikke fått lov. Lage snøhuler og borger er jeg skikkelig hønemor, det får de ikke lov til uten en voksen i nærheten. En gutt i nabolaget døde da jeg var liten pga at den raste sammen mens to venner lekte i den, så etter det har jeg fått litt hetta. Anonymous poster hash: 4d902...914
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2013 #44 Skrevet 17. juli 2013 Les innlegget da folkens... Jeg skriver jo at de kan gjøre mye og jeg er IKKE redd for småskader! Det er knekte nakker og sånne virkelig farlige ting jeg er redd for, men de er vel de fleste? Og de har et hytteprosjekt borti skogen her, de hamrer og saget og klatrer, det er ikke sååå farlig å skjære seg! Bare å plastre litt, evt dra på legevakt, og så har de kanskje lært til neste gang! At 9-åringen har vinduet igjen er pga småsøsken som er i senga hans hele tiden, og da er det utrolig lett å dette ut! Ungene er oppe å leker alene ofte, og siden minste er 3 må det være sikkert! Dere skjønner vel det? Jeg skrev innlegget fordi jeg mener faren deres tar litt lett på ting. Heldigvis er de ikke de eneste som ikke får ta salto eller sykle nedover til fotballbanen! Og diverse andre ting! Vær så snill, les innlegget! Det er frustrerende å skrive om og om igjen fordi dere ikke gidder å lese alt, eller må dere ha det inn med teskje Anonymous poster hash: 07899...c2c
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2013 #45 Skrevet 17. juli 2013 Litt merkelig at de fleste er enig med meg, men de som ikke er henger seg totalt opp i det med sykling og trampolinen og tror jeg er helt hysterisk og trenger hjelp... Er nok å bare si dere er uenig altså! Anonymous poster hash: 07899...c2c
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2013 #46 Skrevet 17. juli 2013 Litt merkelig at de fleste er enig med meg, men de som ikke er henger seg totalt opp i det med sykling og trampolinen og tror jeg er helt hysterisk og trenger hjelp... Er nok å bare si dere er uenig altså! Anonymous poster hash: 07899...c2c Har lest innlegget ditt, og du sier jo at listen er enda lenger enn det du nevner her..og det virker som du passer på dem som en hauk hele tiden..og siden du faktisk har lagt ut innlegget med ? om du er hønemor så regner jeg med at tanken har slått det, ikke bare pga far..Du ER Hønemor..og trenger nok hjelp til å få ned kontrollbehovet ditt..så enig med veldig mange her.. Anonymous poster hash: a05cd...33e
Vossafår Skrevet 17. juli 2013 #47 Skrevet 17. juli 2013 Jeg er enig med deg bortsett fra syklingen. Ang salto så kjenner jeg en gutt på 15 som er lam fra halsen og ned etter å ha landet feil når han tok salto på trampolina. Tror ikke alle er klar over hvor lite som skal til hvis en lander feil og knekker nakken.
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2013 #48 Skrevet 17. juli 2013 Jeg er enig med deg bortsett fra syklingen. Ang salto så kjenner jeg en gutt på 15 som er lam fra halsen og ned etter å ha landet feil når han tok salto på trampolina. Tror ikke alle er klar over hvor lite som skal til hvis en lander feil og knekker nakken. Veldig trist for denne 15 åringen, men med tanke på hvor mange som hopper på trampoline som ikke skader seg, så skal du henge deg opp i de få det går riktig ille med... En kan ikke leve sitt eller sine barn sitt og hele tiden tenke det verste, men klart det finnes hobbyer som tegning og lese bøker... Høres ut som det er hobbyer for endel av barna her...da kan mor være trygg. Anonymous poster hash: a05cd...33e
Gjest Antarctica Skrevet 17. juli 2013 #49 Skrevet 17. juli 2013 Min mening om dine punkter: Hoppe/sykle med slikkepinne i munnen (eller lignende) - dette mest fordi jeg syns all spising hører til i en stol. Også gotteri. Og så kjøper jeg så lite slikkepinner som mulig, det er kanskje en gang året, fordi det er det verste formen for gotteri overhodet. Så dette har mine unger aldri gjort, men ikke av samme grunner som dine.... Ikke lov å ha hjelm på bortsett fra når man sykler - håndheves også hos meg. Ikke lov å ha mobilen ved siden av seg i senga, ikke lov å høre på musikk med ørepropper når man skal sove og ikke bruke mobilen når den lader (eldste på 9. Redd for kvelning, elektrisk støt og stråling...) - regulerer også seg selv, fordi hos meg betyr "leggetid" nettopp leggetid, dvs slutt på elektronikk-tid også. I senga kan man ha med en bok eller en bamse, punkt slut. Men vi snakker i tlf mens den lader, da. Ikke lov å gå ut å surre mens bestefaren kjører traktor- har ikke erfaring, ingen kjører traktor her. 9 åringen får ikke ta 3 åringen med på lekeplasser. -jo, det bør være lov. Liker ikke at mannen lar barna sitte fremme -i godkjente stoler/seter bør de kunne gjøre dette. Samme på neste. Protesterer når han Lar 6-åringen sitte på pute Ungene får ikke ta salto på trampoline - dette får mine gjøre, men jeg har også hørt at alle salto-former er mer risikabelt enn andre hopp på trampolina. 9- åringen får ikke sykle til fotballbanen alene - dårlig gjort av deg!!! Lar ikke 9-åringen spille skytespill - helt OK, ditt valg som mor. Følger med som en hauk når ungene leker i plaskebassenget - litt hysterisk Kan ikke ha oppe vinduene på barnerommene fordi det ikke er barnesikring, (det skal jeg ha opp snarest!) og det er i 2. Etg - hysterisk, men sett i den sikringen, så slipper du å tenke på det. 9-åringen har fått streng beskjed om å ikke åpne døra hvis det ringer på når han er alene hjemme, før han ser ut vinduet og ser om det er noen kjente. -totalt hysterisk. Hva kan liksom skje...? Kan skrive en hel haug med punkter - hvis du har enda flere enn dette syns jeg du skal se litt på din "parenting style". Ungene nektes jo en del normale erfaringer....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå