Gå til innhold

Hvor mye brukte dere på bryllupet deres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Oi, her var det mange som brukte tilnærmet en årslønn på bryllupet sitt, gitt! Tror vist det er litt i overkant for en som sier man ønsker et lite bryllup?! Dæven altså, DiB består av bridezillas tror jeg ;-)

Synes forøvrig at det var smart å ønske seg penger om det er det man har bruk for - alternativet er jo å returnere alle gavene, og det er jo ikke så hyggelig det heller. Bedre å være ærlig enn å ikke ha noe av serviset man fikk når folk kommer på besøk, hehe.

Her tenker vi også å ha bare et lite bryllup og hellere legge litt i bryllupsreisen - huskjøp og slikt er viktigere synes vi enn å bruke mange hundre tusen på en enkelt fest.

Noen jeg kjenner gjorde det forresten veldig enkelt og giftet seg på ambassaden når de var på (bryllups)reise - bare de to som var tilstede. Synes egentlig det hørtes ut som en fin løsning og ganske romantisk fremfor det tradisjonelle sirkus av planlegging og mas. 

Anonymous poster hash: 8de80...088

Hvorfor betyr det nødvendigvis at man er bridezilla om man bruker 100-150' på bryllup? Vi gifter oss neste sommer og skal ha ca 100 gjester. Hvordan vi skal unngå å bruke de summene jeg nevner kan jeg ikke helt forstå, med mindre gjestene skal spise brødskiver til middag.

Anonymous poster hash: eac01...73b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da jeg giftet meg lånte jeg brudekjolen som svigermor hadde brukt i sin tid (den var heldigvis veldig søt), brudebukett var markblomster som en venninne danderte, sminken ordnet jeg selv (var uansett redd for å bli helt oversminket og ugjenkjennelig), brudesko var noen hvite slippers greier fra en billig skokjede, men jeg kostet på meg frisør og prøvetime for å få satt opp håret. Vi gikk også til fotograf bare brudeparet. Vi hadde live band, var heldig og hadde musikervenner som stilte opp gratis, leiet et billig lokale og hadde med tax free drikke og billig øl til åpen bar. Ca 60 stk til middag + 20 ekstra til festen. På tross av at vi gjorde nesten alt selv (pynting av lokale og pådekking og alt), kom festlighetene på tilsammen 60.000. Det var vel maten som kostet mest. Ordnet med et catering selskap. I tillegg måtte vi i siste liten kjøpe en del blomster til å pynte lokalet, det så litt stusselig ut. Usikker på hvordan vi skulle klart oss på mindre, men jeg har også vært i bryllup til 10.000.

Lykke til med planlegging! Kjempegøy å gifte seg:)

Skrevet

Vi planlegger bryllup, og jeg vil bare tipse om at man kan bestille knallfine brudekjoler på f.eks Ebay til noen få hundrelapper (min kosta 300 kr.), og f.eks på Etsy kan man kjøpe masse billig pynt, invitasjoner, kaketopper, kjempefine buketter med silke eller papirblomster, vesker, slør osv. osv. De har egen bryllupsside. Jeg handler litt her og litt der og fordeler alt utover, i tillegg handler vi vin, øl og annen alkohol i sverige og på danskebåten. Vi har bedt de nærmeste i familien ta med det de selv ikke skal ha på kvota når de reiser. Vi skal også kjøpe ringer på nett, som koster 400 kr per stykk. Det er mye å spare hvis man er ute i god tid, og tenker litt smart. :)

Anonymous poster hash: 3fcbd...31e
Skrevet

Vi hadde 50 gjester, tre retters og fri bar. Musikk fra spotify. Handlet alkohol i Sverige, kjøpte brukt kjole på finn, mannen smoking på dressmann, lagde mye av pynten selv og generelt tenkte økonomi. Kom på ca 55000.

Anonymous poster hash: bf12b...708

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...