Gå til innhold

Hvor mye brukte dere på bryllupet deres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har så lyst til å gifte oss om noen år og har enda ikke startet å spare pga litt lav inntekt enda(mannen er lærling). Vi har lyst til et lite bryllup med nærmeste familie og venner bare, så rundt 35 voksne og 5 barn ca. til middagen.

Vi vil gjerne ha et bryllup med band, åpen bar og med en 3 retters middag.

Noen som har noen erfaringer som dere vil dele ?? :)

Anonymous poster hash: 89920...927
Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi hadde 45 gjester, 3 retters middag. Med kaffe avec og bryllupskake. Band til kl 0300. Koster 60.000 inkludert alt. Da var suite til oss for 2 netter også med. 

Anonymous poster hash: 498d5...0cb
Skrevet

Takk :)

Flere??

Skrevet

Vi var ca 65 gjester, leide et fancy lokale og serverte 3-retters. Kostet vel 120 000 ca.

Anonymous poster hash: 811cc...a0d
Skrevet

Vi gifter oss i september med kun den nærmeste familie og venner. Blir 24 voksne og 4 barn. 3 retters middag og fri bar. Musikk blir spillelister på spotify tenker jeg.

Excel filen min tilsier at bryllupet kommer på rundt 75-80.000 kr.

Skrevet (endret)

Jeg har vært i bryllup til 10k og i bryllup til 100k så det trenger ikke å være dyrt.

Aner ikke hva bryllupene mine kostet (gift for 2'dre gang), men vi har fest på bryllupsdagen hvert år med fornying av bryllupsløfte og det pleier å komme på ca 20-30k med ny kjole til meg hvert år og koldtbord samt fri bar.

Husk at om dere skal f.eks skal kjøpe med dere øl fra utlandet så kan dere ta med 15l øl f.eks mot en fortolling på 20kr literen.

Vi pleier å samle opp kvotene våre gjennom året og dermed kunne ha fri bar :-)

Her er en link som er kjekk å ha om du skal ut og reise og ønsker å ta med deg mer enn kvotene (bare husk at taxfreen på båter/flyplasser er dyr)

http://www.toll.no/templates_TAD/Topic.aspx?id=233865&epslanguage=no

Endret av Gilette
Skrevet

Jeg har vært i bryllup til 10k og i bryllup til 100k så det trenger ikke å være dyrt.

Aner ikke hva bryllupene mine kostet (gift for 2'dre gang), men vi har fest på bryllupsdagen hvert år med fornying av bryllupsløfte og det pleier å komme på ca 20-30k med ny kjole til meg hvert år og koldtbord samt fri bar.

Husk at om dere skal f.eks skal kjøpe med dere øl fra utlandet så kan dere ta med 15l øl f.eks mot en fortolling på 20kr literen.

Her er en link som er kjekk å ha om du skal ut og reise og ønsker å ta med deg mer enn kvotene (bare husk at taxfreen på båter/flyplasser er dyr)

Smart :) Tusen takk :)

Skrevet

Bryllupet vårt kostet ca 4000kr, alt i alt. Familien vår laget mange deilige retter, vi leide lokalet og hadde kun familie og forlovere som gjester, de viktigste menneskene i vårt liv. Ei uke etter reiste vi på bryllupsreise til Maldivene, 2 uker; 40000kr. Det var uforglemmelig, paradis på jord. Vi skal på ny tur til Maldivene, når vi skal ha 10 års jubileum.:)

Anonymous poster hash: 6dd7a...a8e

Skrevet

4000 :o hva med brudekjolen? Lokalet? Ringer? drikke? osv osv??

Skrevet (endret)

30-40 gjester. Koldtbord og fri bar.

Ca 35.000,- inkl. brudekjole, ringer, mat, drikke osv.

Endret av BrusendeFølelse
Skrevet

ca 70-75 gjester, 3 retters, lokale, kjole, åpen bar (vi fikk selv kjøpe inn drikken), jukeboks, etc kom vel på ca 80 000 (husker ikke helt lenger). Men vi ønsket oss penger i presang (selvsagt hadde jeg også ønskeliste) istedet for masse pynteting/service som jeg ikke bryr meg om, så tror faktisk vi gikk litt i pluss pga foreldrene våres var litt spandable med lommeboken. Men tanken var at pengene ville komme godt med når vi kjøpte hus, og de har de jo:-)

Anonymous poster hash: cca3b...894
Gjest Lagå
Skrevet

Inkludert brudekjolen kosta det ca. 5000

Skrevet

Vi hadde et bryllup med 70 gjester i fjor sommer. Tre retters middag og gratis drikke til alle tom kaffe avec. Etter dette kunne man kjøpe drinker i baren, brus og mineralvann (og kaffe) var gratis hele festen. Hadde festen på en restaurant som ordnet alt for oss. Totalt kom hele bryllupet på ca. 230 000,- (inkl. bryllupsreise) :) Hadde ikke endret på noe i det hele tatt, verdt hver eneste krone for oss ;)

Anonymous poster hash: 86b57...041
Skrevet

Hadde 68 gjester. Tre retters middag, fri drikke under middagen, men ikke fri bar etter det. Festen var på en restaurant som stod for alt. Hele bryllupet kom på 100 000, det er inkludert kjole, fotograf, kirke osv. I tillegg brukte vi 120 000 på bryllupsreise;-)

Skrevet

ca 70-75 gjester, 3 retters, lokale, kjole, åpen bar (vi fikk selv kjøpe inn drikken), jukeboks, etc kom vel på ca 80 000 (husker ikke helt lenger). Men vi ønsket oss penger i presang (selvsagt hadde jeg også ønskeliste) istedet for masse pynteting/service som jeg ikke bryr meg om, så tror faktisk vi gikk litt i pluss pga foreldrene våres var litt spandable med lommeboken. Men tanken var at pengene ville komme godt med når vi kjøpte hus, og de har de jo:-)

Anonymous poster hash: cca3b...894

Penger i bryllupsgave..!? Jeg er sjokkert! Hadde nesten vært bedre takt og tone å bare be folk om å betale mat og drikke selv, for det er jo egentlig det dere ber dem gjøre.

Anonymous poster hash: eac01...73b

Skrevet (endret)

Min eks-mann og jeg var unge, ganske blakke og veldig forelsket. Gifteringene våre kom på 800.- til sammen inkl.gravering. Kjolen min kom på ca.3000, han hadde smoking fra Dressmann (og var kjempekjekk) og festen kom på ca.20 000. Vi hadde koldtbord, handlet drikke i Sverige, fikk god hjelp av venner, familie og kjente (musikere, dansere, en skuespiller, en kokk, frisør, fotograf etc.) - alle bidro :)

Vi hadde omtrent 50 gjester.

Det ble en flott fest og, til tross for at vi er skilt nå, en minnerik dag :)

Vi ønsket oss tilskudd til bryllupsreise og kom oss på en flott tur senere samme år.

Dersom Kjæresten og jeg gifter oss vil vi nok slå litt mer på "stortrommen" ;)

Endret av MammantilNurket
Skrevet

Høres ut som mange flotte bryllup :)

Noen av dere har vell brukt litt mer enn hva vi har råd til, men det er jo helt flott hvis man faktisk har råd :) VI vil ikke ta opp lån for å gifte oss liksom :) Men en mellomting :)

Tusen takk for mange flotte svar :) det gjelder vell bare å holde øynene åpene etter flotte tilbud ol. :)

Hi

Skrevet

Lykke til med planlegging av bryllup :)

Skrevet

Hadde 68 gjester. Tre retters middag, fri drikke under middagen, men ikke fri bar etter det. Festen var på en restaurant som stod for alt. Hele bryllupet kom på 100 000, det er inkludert kjole, fotograf, kirke osv. I tillegg brukte vi 120 000 på bryllupsreise;-)

WOW 120 tusen på bryllupsreise.

Skrevet

http://www.toll.no/templates_TAD/Topic.aspx?id=233865&epslanguage=no

Hæ? 20-30 000 hvert år for å fornye brullupsløftene deres samt ny kjole og fest hvert år? Hvilket land bor du i?

Anonymous poster hash: 3f901...9fb

Skrevet

Vi brukte ca 75 000,- alt i alt, inkludert gavekort til mine kollegaer som hjalp til med servering, hår/ make-up, antrekk etc.

3000,- på blomster samt 6500,- på hår og makeup + prøvetime er en luksus jeg kunne kuttet ned på, men skitt au! :) Leide en selskapsvilla i Oslo, en bekjent av min far lagde 4-retters middag til 35 middagsgjester for 250,- per person, vin og øl kjøpt i Sverige og på Rema 1000. Hadde DJ, ikke band, fri bar, ekstra 20 gjester til kake, kaffe og fest fra klokka 20.00. En kompis stilte opp som bartender, kaker fikk vi sponset av bekjente av foreldrene mine samt hjelp til baking av kollega. 

Skrevet

Tilsammen med forberedelser, selve bryllupet og diverse i ettertid (takkekort ol) kom det på ca 150.000. Treretters middag til 40, kaffe kaker avec til ca 90.

Bryllupsreisen kom vel på ca 50000, tror jeg. Var mannen min som betalte den;)

Skrevet

Her er en link som er kjekk å ha om du skal ut og reise og ønsker å ta med deg mer enn kvotene (bare husk at taxfreen på båter/flyplasser er dyr)http://www.toll.no/templates_TAD/Topic.aspx?id=233865&epslanguage=no

Hæ? 20-30 000 hvert år for å fornye brullupsløftene deres samt ny kjole og fest hvert år? Hvilket land bor du i? Anonymous poster hash: 3f901...9fb

Norge sist jeg skjekket.

A) jeg kan traktere en symaskin

B) vi har eget lokale

C) vi evner å planlegge

Skrevet

WOW 120 tusen på bryllupsreise.

Ja, vi reiste rundt 6 uker i USA. :-) 

Skrevet

Oi, her var det mange som brukte tilnærmet en årslønn på bryllupet sitt, gitt! Tror vist det er litt i overkant for en som sier man ønsker et lite bryllup?! Dæven altså, DiB består av bridezillas tror jeg ;-)

Synes forøvrig at det var smart å ønske seg penger om det er det man har bruk for - alternativet er jo å returnere alle gavene, og det er jo ikke så hyggelig det heller. Bedre å være ærlig enn å ikke ha noe av serviset man fikk når folk kommer på besøk, hehe.

Her tenker vi også å ha bare et lite bryllup og hellere legge litt i bryllupsreisen - huskjøp og slikt er viktigere synes vi enn å bruke mange hundre tusen på en enkelt fest.

Noen jeg kjenner gjorde det forresten veldig enkelt og giftet seg på ambassaden når de var på (bryllups)reise - bare de to som var tilstede. Synes egentlig det hørtes ut som en fin løsning og ganske romantisk fremfor det tradisjonelle sirkus av planlegging og mas. 

Anonymous poster hash: 8de80...088

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...