Lektor Doppler med tillegg Skrevet 16. juli 2013 #26 Skrevet 16. juli 2013 Eldste her elsker kjøttdeig. Sånn er det. Så vi bruker det noen ganger.
yogajente Skrevet 16. juli 2013 #27 Skrevet 16. juli 2013 Fett er ikke farlig, men godt, så bruker kjøttdeig (med mindre jeg skal lage karbonader da). Dessuten får man kun tak i økologisk kjøttdeig, og det er viktigere for meg at dyra har hatt det bra enn å spare kalorier i maten. Når jeg spiste alt lett ditt og datt var jeg jo sulten hele tida, så spiste mye mer. Og nei, jeg er ikke LCHF på noe som helst,måte, bare tenker at ren, naturlig mat i alle varianter er bra for kroppen, så ja til smør i stedet for margarin f.eks.
☆☆☆ Skrevet 16. juli 2013 #28 Skrevet 16. juli 2013 Her i huset blir det 50% heimekverna hjortedeig, 40% karbonadedeig og 10% svinekjøttdeig. Prisen på karbonadedeig er ikkje mykje høgare enn på kjøttdeig om ein brukar coop sin om ein tek med i beregninga at ein ikkje steiker vekk så mykje. Det blir mykje meir mat av ei pakke karbonadedeig enn ei pakke kjøttdeig. Eg har ikkje sterke motførestillingar mot kjøttdeig utover at det er usunt, men mannen er meir kresen. Han mislikar konsistensen på kjøttdeig. I omnsrettar brukar eg gjerne svinekjøttdeig, kyllingkjøttdeig brukar vi ikkje. Igjen er det mannens konsistensfobi som stoppar oss.
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2013 #29 Skrevet 16. juli 2013 Til alle dere som kjøper i Sverige: de har andre grenser for hva som er kjøttdeig og karbonadedeig, så svensk karbonadedeig tilsvarer norsk kjøttdeig. (har jobbet i kjøttdisk) Anonymous poster hash: ef9ac...0e5
Toocute Skrevet 16. juli 2013 #30 Skrevet 16. juli 2013 Nå har ikke jeg lest alt i denne tråden, men kjøttdeig liker jeg bedre en karbonadedeig, om det ene er sunnere enn det andre bryr jeg meg ikke noe om, så lenge jeg vet at vi spiser sunt på andre måter. man må kikke være sunn 24/7 og ja når kjøttdeig er på tilbud så hamstrer ihvertfall vi!
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2013 #31 Skrevet 16. juli 2013 Jeg kjøper kjøttdeig hvis det er utsolgt for karbonadedeig. Var i sverige for en stund siden og kjøpte "karbonadedeig" der. Sliter faktisk med å spise det vi. Umulig å hakke den skikkelig pga alt fettet. Så det kjøper vi aldri mer, ikke rart det er billig med kjøttdeig. Ellers ville ingen kjøpt og spist det! Så hyggelig at smaken er som baken da. Jeg kjøper kjøttdeig, fordi jeg syns det smaker best, ikke fordi jeg har dårlig råd. Sådetså! Anonymous poster hash: db865...459
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå