Anonym bruker Skrevet 15. juli 2013 #26 Skrevet 15. juli 2013 Hva med coca cola da? Kirkens nødhjelp greier brønne å lager rent drikkevann i India, rett etterpå bygger cocacola fabrikk og tar alt drikkevannet til produksjon av brus. Poenget er at vi snart ikke kan kjøpe noe i butikken. Hva gør nestle som er så ille da? Trodde barnematen deres ble produsert her i Norge jeg, av norske arbeidstakere med gode arbeidsforhold... Anonymous poster hash: 96eb5...166
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2013 #27 Skrevet 15. juli 2013 Kjøper dere jordbær i butikken, plukket at underbetalte latviere? Kjøper du melk? Får bonden den betalingen han har fortjent? Fikser du bilen på verksted, der det mest sannsynlig også er underbetalt arbeidskraft? Dere klarer ikke unngå urettferdighet uansett. Boikott av hm sine klær pga av barnearbeid hjelper lite, bli heller med å kreve bedre arbeidsforhold! Anonymous poster hash: 96eb5...166
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2013 #28 Skrevet 15. juli 2013 Det blir etterhvert så mange som har grums på seg at det ville vært umulig for meg å holde tritt med alt som burde boikottes. Jeg klarer dessuten ikke la vær å spise after eight, og mannen ville blitt passe muggen om jeg erstattet nesquicken med oboy. Farger også håret med Garnier, og bruker både ralph lauren og maybelline sminke som står på den listen som linken var til. Skulle jeg boikotte en måtte jeg ha boikottet alle. Det vil også si klesgiganter som bruker billig arbeidskraft fra u-land til luselønn, og da hadde jeg nok ikke hatt råd til å kjøpe klær til meg selv. Måtte også ha boikottet alle som stapper mat full i hormoner, som har uetisk slakting av dyr, oppdrett der dyr lever under svært dårlige forhold. Ser man på det store og det hele bildet så er det best å skaffe seg et jordbruk, dyrke all mat selv, og barbere sauen for å strikke sine egne klær. Noe som er ganske ugjennomførbart. Det er flott at mange av dere ønsker å ta bevisste valg på produktene dere kjøper, men for min del blir det feil å bare gjøre det halvveis. For en håpløs tankegang! Om alle tenkte slik ville aldri noe blitt gjort her i verden. Anonymous poster hash: 215e7...055
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2013 #29 Skrevet 15. juli 2013 Ja, boikotter så godt jeg kan. Angående arbeidsplassene som en her var så redd for, så kjøper man jo tilsvarende varer hos andre produsenter og de vil jo ha tilsvarende flere ansatte, så det argumentet faller dessverre gjennom. Anonymous poster hash: 6fd94...a41 Og hvordan vet du at andre produsenter ikke bruker slavekontrakter, barnearbeid og lignende? De barna som mister jobbene sine blir å sulte, siden foreldrene neppe får høyere lønn for å kunne forsørge barna sine. I enkelte land er det ganske simpelt valg: enten adoptere bort et par av barna eller la dem jobbe. Tror de fleste barn hadde foretrukket å jobbe og vokse opp med biologiske foreldre, søsken, besteforeldre. Hvis man derimot jobber for å innføre f eks 6-7 timers arbeidsdag for barna, bedre muligheter for skolegang inkludert i arbeidstid, tryggere arbeidsplasser, bedre trygdeordninger osv så blir det bedre for disse familiene. Anonymous poster hash: 0c627...16f
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2013 #30 Skrevet 15. juli 2013 Kjøper dere jordbær i butikken, plukket at underbetalte latviere? Kjøper du melk? Får bonden den betalingen han har fortjent? Fikser du bilen på verksted, der det mest sannsynlig også er underbetalt arbeidskraft? Dere klarer ikke unngå urettferdighet uansett. Boikott av hm sine klær pga av barnearbeid hjelper lite, bli heller med å kreve bedre arbeidsforhold! Anonymous poster hash: 96eb5...166 Her får man ikke andre typer gravidklær enn H&M. Gravidbadedrakt måtte jeg ha for å kunne lære mine barn å svømme før babyen kom, synes det er livsnødvendig kunnskap. Gravidbukse og pen genser måtte jeg også ha, jeg kan ikke gå på jobb i joggis og mannens t-skjorte når jeg jobber som jurist og har X antall møter hver måned der jeg må se presentabel ut. Og å kjøpe gravidklærne online, som mest sannsynlig ikke passer, fra ukjente produsenter som jeg ikke vet om bruker slavekontrakter eller ikke, hvordan er det bedre da? Dessverre kunne jeg ikke gå med mine vanlige klær i graviditeten siden jeg hadde kjempestor mage (mye fostervann og stort barn som satt høyt) mens resten av kroppen fortsatt var str 34. Tunika og oppklipt tights ser ikke seriøst ut på arbeidsplassen. Anonymous poster hash: 0c627...16f
håperpåvinterbarn Skrevet 15. juli 2013 #31 Skrevet 15. juli 2013 Prøver så godt jeg kan. Det er ikke bare barnematen da, men alt av nestle produkter
Bustetroll Skrevet 15. juli 2013 #32 Skrevet 15. juli 2013 Kjøper grøten av og til, men that's it. Alt annet virker kunstig og fult av gift Nescafe, maggi, frokostblandinger.. fulle av gift? ........... av barnematen, he he.
Gilette Skrevet 15. juli 2013 #33 Skrevet 15. juli 2013 Så lenge dere kun boikotter barnematen så utgjør det jo ikke noe, det er jo bare en liten del av det de driver med. Boikott av nestle er omfattende, og til hinder for meg i hverdagen så jeg gjør det ikke. Kjøper du feks noen gang smarties? Det er faktisk ikke så vanskelig, og nei vi kjøper ikke Smarties.
Gjest Siklerotte Skrevet 15. juli 2013 #34 Skrevet 15. juli 2013 Jeg boikotter ikke bevisst, men det er ikke en eneste ting på listen over Nestlé-produkter som jeg hverken kjøper eller spiser, så da kan man vel på en måte si at jeg gjør det.
Gilette Skrevet 16. juli 2013 #35 Skrevet 16. juli 2013 http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Nestlé_brands http://no.wikipedia.org/wiki/Nestlé
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2013 #36 Skrevet 16. juli 2013 Kjøper grøten av og til, men that's it. Alt annet virker kunstig og fult av gift Full av gift?! Ja, det er jo derfor de bør boikottes. De lager mat som forgifter barna våre. Anonymous poster hash: ce15a...f30
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2013 #37 Skrevet 16. juli 2013 Nei, kjøper det ikke så ofte fordi jeg lager mye hjemme...men boikotter det ikke Anonymous poster hash: 886bb...298
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2013 #38 Skrevet 16. juli 2013 Ja, boikotter så godt jeg kan. Angående arbeidsplassene som en her var så redd for, så kjøper man jo tilsvarende varer hos andre produsenter og de vil jo ha tilsvarende flere ansatte, så det argumentet faller dessverre gjennom. Anonymous poster hash: 6fd94...a41 Og hvordan vet du at andre produsenter ikke bruker slavekontrakter, barnearbeid og lignende? De barna som mister jobbene sine blir å sulte, siden foreldrene neppe får høyere lønn for å kunne forsørge barna sine. I enkelte land er det ganske simpelt valg: enten adoptere bort et par av barna eller la dem jobbe. Tror de fleste barn hadde foretrukket å jobbe og vokse opp med biologiske foreldre, søsken, besteforeldre. Hvis man derimot jobber for å innføre f eks 6-7 timers arbeidsdag for barna, bedre muligheter for skolegang inkludert i arbeidstid, tryggere arbeidsplasser, bedre trygdeordninger osv så blir det bedre for disse familiene. Anonymous poster hash: 0c627...16f Du antar feil om hva som er grunnen min til boikott. Jeg boikotter nestle fordi de markedsfører mme som bedre enn mm i uland. De gir ut gratisprøver på mme på fødeavdelingen, nok til at melkeproduksjonen er borte når mødrene går tom. Fattige mødre har ikke råd til å kjøpe nok mme så de vanner den ut - med vann som stort sett ikke er rent (vanskelig å få tak i rent vann i de landene det er snakk om). Veldig mange spedbarn dør pga av denne praksisen. Jeg prøver så godt jeg kan å bruke min makt som forbruker til å velge selskaper som driver på en god måte. Det er ikke alltid mulig å gjennomføre det 100%, men alle monner drar. Anonymous poster hash: 6fd94...a41
Bustetroll Skrevet 16. juli 2013 #39 Skrevet 16. juli 2013 Kjøper grøten av og til, men that's it. Alt annet virker kunstig og fult av gift Full av gift?! Ja, det er jo derfor de bør boikottes. De lager mat som forgifter barna våre. Anonymous poster hash: ce15a...f30 De viiiirker fulle av gift sa jeg. Stoler ikke på nestle.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå