Anonym bruker Skrevet 13. juli 2013 #26 Skrevet 13. juli 2013 Var veldig overbeskyttende med nr 1, litt mer avslappet med nr 2 og ganske så laidback med nr 3:) Anonymous poster hash: fdb4b...127
ms.Pond Skrevet 13. juli 2013 #28 Skrevet 13. juli 2013 Ser an situasjonen. Er det fare for mer enn "vanlig" knall og fall er jeg mer på vakt og passer på at det ikke kan skje noe alvorlig. Men blåmerker og skrubbsår må man tåle litt av.
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 14. juli 2013 #29 Skrevet 14. juli 2013 http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10118417 Noe å tenke på i denne forbindelse
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2013 #31 Skrevet 14. juli 2013 Veldig avslappet, men ser an situasjonene selvfølgelig... Lar ikke ungene løpe ut i veien. Det eneste jeg er litt stresset på er sykling, for jeg husker så godt at jeg falt på grusen, og det var steinvondt.. Anonymous poster hash: 738c5...fc3
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2013 #32 Skrevet 15. juli 2013 Jeg er avslappet. Det blir en del knall og fall, blåmerker og skrubbsår men kan ikke passe på hele tiden og de må få prøve seg. Nå øver 2 åringen på å gå /klatre opp og ned trappa og her om dagen datt han ned de 5 nederste trinnene. Mannen min nekter 2 åringen å løpe ute når han har på seg shorts fordi han er så redd for skrubbsår, mens jeg sier la han bare løpe, det er ikke sommer uten skrubbsår. Er du ikke riktig klok ? Tar du virkelig lett på at en 2 åring detter ned 5 trappetrinn ? Det kan faktisk gjøre STOR skade. Herregud ! Er ikke alle som egener seg som foreldre skjønner jeg. Anonymous poster hash: 7c96f...757
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 15. juli 2013 #33 Skrevet 15. juli 2013 Jeg er avslappet. Det blir en del knall og fall, blåmerker og skrubbsår men kan ikke passe på hele tiden og de må få prøve seg. Nå øver 2 åringen på å gå /klatre opp og ned trappa og her om dagen datt han ned de 5 nederste trinnene. Mannen min nekter 2 åringen å løpe ute når han har på seg shorts fordi han er så redd for skrubbsår, mens jeg sier la han bare løpe, det er ikke sommer uten skrubbsår. Er du ikke riktig klok ? Tar du virkelig lett på at en 2 åring detter ned 5 trappetrinn ? Det kan faktisk gjøre STOR skade. Herregud !Er ikke alle som egener seg som foreldre skjønner jeg. Anonymous poster hash: 7c96f...757 Hahahaha!!
khm Skrevet 15. juli 2013 #34 Skrevet 15. juli 2013 Jeg er avslappet. Det blir en del knall og fall, blåmerker og skrubbsår men kan ikke passe på hele tiden og de må få prøve seg. Nå øver 2 åringen på å gå /klatre opp og ned trappa og her om dagen datt han ned de 5 nederste trinnene. Mannen min nekter 2 åringen å løpe ute når han har på seg shorts fordi han er så redd for skrubbsår, mens jeg sier la han bare løpe, det er ikke sommer uten skrubbsår. Er du ikke riktig klok ? Tar du virkelig lett på at en 2 åring detter ned 5 trappetrinn ? Det kan faktisk gjøre STOR skade. Herregud ! Er ikke alle som egener seg som foreldre skjønner jeg. Anonymous poster hash: 7c96f...757 Tydeligvis har du falt litt selv...
Mamma_til_2 Skrevet 15. juli 2013 #35 Skrevet 15. juli 2013 Veldig avslappet, barn må lære hva som gjør vont og hvordan unngå at det gjør vont neste gang , jenta mi på 6 hun er overalt og faller sjeldent, kan hende hun greier og snuble når hun løper men det er det og jenta på 20mnd har lært seg og klatre i klatrestativ og er en kløpper opp og ned trapper, de får falle med mindre det er fare for liv som andre skriver. Om du er bekymret for at stolen skal skli unna så legg heller noe anti skli under den og la gutten din øve seg, bedre og tilrettelegge i "smug" enn å ikke la de få prøve selv.
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2013 #36 Skrevet 15. juli 2013 5 trappetrinn er litt... For en liten kropp. Har en snart toåring selv, ville aldri latt han dette ned fem trinn. De lærer seg tingene selv om de ikke kan alt som toåringer ( etter hull i hoder, brekt arm osv ) Anonymous poster hash: afc28...e70
Honningmelon Skrevet 15. juli 2013 #38 Skrevet 15. juli 2013 Ganske så avslappet. Det har blitt og blir noen blåmerker, kutt og skrubbsår. Men, det syns jeg hører barndommen til. Reagerer selvfølgelig om jeg ser det kan bli farlig.
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 15. juli 2013 #39 Skrevet 15. juli 2013 5 trappetrinn er litt... For en liten kropp. Har en snart toåring selv, ville aldri latt han dette ned fem trinn. De lærer seg tingene selv om de ikke kan alt som toåringer ( etter hull i hoder, brekt arm osv ) Anonymous poster hash: afc28...e70 Tror du jeg lot han dette ned de 5 trinnene med vilje? Jeg skulle hente noe på soverommet og vips så var han 5 trinn opp i trappa , han reiste seg opp og mistet balansen og datt,rullet ned trappa . Jeg sto litt for langt unna til at jeg fikk hindret det. Jeg pleier å passe på som en smed i trappa men denne gangen var han for kjapp for meg. Han slo seg ikke da han klarte å bremse fallet men ble mest redd. Og ja sånne ting skjer. Har hørt om flere som har dettet ned trappa med gåbiler ol.
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2013 #41 Skrevet 15. juli 2013 5 trappetrinn er litt... For en liten kropp. Har en snart toåring selv, ville aldri latt han dette ned fem trinn. De lærer seg tingene selv om de ikke kan alt som toåringer ( etter hull i hoder, brekt arm osv ) Anonymous poster hash: afc28...e70 Hvordan klarer du å "aldri la ham dette ned 5 trinn? Da må du jo passe på konstant, og aldri la ham utforske. Min 2-åring går opp og ned trappen til 2. etasje alene. Er helt trygg i trappen, og har gått trapp siden hun var 1 år. (selvfølgelig gikk hun ikke alene til å begynne med, men nå gjør hun det. Jeg synes du er overbeskyttende! Anonymous poster hash: 738c5...fc3
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 15. juli 2013 #42 Skrevet 15. juli 2013 Her får ungene våre styre på egen hånd, vi er raskt fremme for å trøste de når de faller å slår seg, men fra og med de startet å reise seg opp, har det blitt noe knall og fall ja, har som regel aldri gått for ille, lillesøster her i huset måtte på legevakten en runde når hun var 11 mnd og prøvde å krype opp i en stol, når jeg kom inn i rommet, så var det en god del blod, og hun virket ikke helt som seg selv (jeg var på do) mens storebror sto å prøvde å tørke bort blodet og trøste.. Hun hadde et kutt i leppa og en kul i panna.. Det er den eneste gangen det har gått veldig galt, ellers er det litt neseblod og blåmerker/kuler... Jeg har lært at om man hindrer de i å falle ol, så får de ikke utviklet seg i eget tempo, eller riktig, siden de må lære av å feile Så her er det heller så de faller, og vi stepper til med masse trøst når de først skader seg.. Eneste gangene jeg har forhindret det, er om jeg ser det kan gå veldig galt i fallet, som når de lærte å komme seg ned av sofaen og tit og ofte prøvde å kaste seg ut..
Brillefint - Jadda! Skrevet 15. juli 2013 #43 Skrevet 15. juli 2013 Liten digresjon men har en på 4,5 som er så forsiktig av seg. Det har han vært helt siden han var baby. Fikk sitt første skrubbsår nå nylig ( ja jeg kødder ikke, og jeg har ikke pakket han inn i bomull) og det var KRISE på jord... Søstra derimot..... Hun er høyt og lavt og må passe litt på så hun ikke skader seg alvorlig, maaaange blåflekker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå