Anonym bruker Skrevet 13. juli 2013 #1 Skrevet 13. juli 2013 Mini på 8 mnd har nettopp begynt å reise seg etter stoler og benker og han er jo ganske ustødig ennå, så hvis jeg har en mistanke om at det kommer til å ende med fall iler jeg til for å støtte han. Jeg tenker at det blir nok knall og fall og at jeg kan prøve å avverge der jeg kan. Men så har jeg en venninne som er skikkelig laidback og sitter avslappet i sofaen mens barnet klatrer og klyver. Det er ikke tvil om at barnet hennes er langt fremme motorisk, men det koster mange fall og tårer. Hvordan er dere? Avslappet eller hjelpsom (kanskje litt overbeskyttende?) Anonymous poster hash: 056f6...ab5
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2013 #2 Skrevet 13. juli 2013 Er ganske så avslappet. Hjelper til når jegser at barnet strever ned noe, men litt knall og fall må til så jeg stresser ikke Anonymous poster hash: 6a94c...d4d
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2013 #3 Skrevet 13. juli 2013 Jeg er nok ganske overbeskyttende. Jobber stadig med det, men synes det er fryktelig vanskelig Anonymous poster hash: f9546...944
me_87 Skrevet 13. juli 2013 #4 Skrevet 13. juli 2013 jeg er veldig overbeskyttende så har til og med fått beskjed av helsesøster at jeg må slutte å hjelpe han hele tiden.
Skogsprinsessa Skrevet 13. juli 2013 #5 Skrevet 13. juli 2013 La han slå seg! Det er forøvrig viktig for utviklinga hans... Noe annet vil være å gjøre ham en bjørnetjeneste!!
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 13. juli 2013 #6 Skrevet 13. juli 2013 Jeg er avslappet. Det blir en del knall og fall, blåmerker og skrubbsår men kan ikke passe på hele tiden og de må få prøve seg. Nå øver 2 åringen på å gå /klatre opp og ned trappa og her om dagen datt han ned de 5 nederste trinnene. Mannen min nekter 2 åringen å løpe ute når han har på seg shorts fordi han er så redd for skrubbsår, mens jeg sier la han bare løpe, det er ikke sommer uten skrubbsår.
Tauriel Skrevet 13. juli 2013 #8 Skrevet 13. juli 2013 Avslappet, barn tåler og falle litt og lærer som regel av det og. Har heller ikke løpt ti hvis hun har ramlet (ramler hun av noe eller virkelig faller skikkelig, løper jeg til), lar heller henne finne ut om det er vont eller om det gikk greit. Ofte så er det opp igjen og løpe mer Hun får all trøsten hun vil ha hvis hun trenger den
Gjest Hyacinth Bouquet Skrevet 13. juli 2013 #10 Skrevet 13. juli 2013 Veldig avslappet, så lenge det ikke ser farlig ut selvfølgelig.
Oslomama Skrevet 13. juli 2013 #11 Skrevet 13. juli 2013 Personlig syns jeg at barna skal ha litt blåflekker og skrubbsår hadde det støtt og stadig når jeg vokste opp selv Er nokså avslappet. Mini her har ikke startet å reise seg selv enda, men når hun sitter(er litt ustødig enda) og begynner å tippe over, så får hun bare falle. Gråter hun får hun trøst, men hun får tippe over Likens når hun "hopper" opp på alle fire noen ganger å tipper over ende på nesen også nerleppa blir nokså lang, men det går fint Masse mammakos hjelper mye Så jeg er nok nokså avslappet ;D
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2013 #12 Skrevet 13. juli 2013 Avslappet her. En må slå seg litt for å lære. Så jeg iler ikke til. Passer selvfølgelig om det er farer for liv og helse, men ellers er jeg veldig laidback. Anonymous poster hash: 1862e...da7
valkyrien Skrevet 13. juli 2013 #13 Skrevet 13. juli 2013 Jeg ser an hvor alvorlig man kan slå seg. Fra sin egen høyde har guttungen fått falle siden han begynte å reise seg. Men nå som han klatrer høyt så er jeg mer restriktiv. Blåmerker og skrubbsår hører til i barndommen, men jeg ser helst at vi unngår brudd og varige men.
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2013 #14 Skrevet 13. juli 2013 Huff ja, jeg må visst skjerpe meg litt :/ det er bare så nervepirrende og se han står med skjelvende ben mens stolen eller benken glir unna Mens jeg leste svarene her fikk han lov å krype over en liten forhøyning og selv om det såg ut som han skulle gå rett på nesa klarte han å ta seg for og krøp skadefri ned Takk for god ord og et lite spark bak, jeg skal skjerpe meg dere er gode å ha, altså ❤ Hi Anonymous poster hash: 056f6...ab5
BareMas Skrevet 13. juli 2013 #15 Skrevet 13. juli 2013 Rimelig avslappet ifh til knall og fall. Jeg har en klatrer på 1,5 år, så noen fall og blåmerker følger med. Lar henne styre på, klatre opp og ned små trapper og møbler, men er absolutt tilstedeværende i tilfelle hun skal finne på å klatre for høyt eller et litt mer risky sted. Litt knall og fall hører med til utviklingsprosessen.
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2013 #16 Skrevet 13. juli 2013 Uff hadde du sett beina til min ettåring og treåring nå ville du blitt sjokka. Blåmerker, skrubbsår, et lite kutt og et par flis under foten... Anonymous poster hash: c9596...6ec
LittLykkelig Skrevet 13. juli 2013 #17 Skrevet 13. juli 2013 Tror jeg er avslappet, men faren min mener jeg duller for mye
Guttaboys Skrevet 13. juli 2013 #18 Skrevet 13. juli 2013 Jeg er veldig avslappet...knall og fall, rulling ut av sofaen, skli et par trappetrinn nedover på magen, hoppe ned fra "store" høyder. Det går så fint, så...
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 13. juli 2013 #19 Skrevet 13. juli 2013 Å falle er en erfaring de trenger for å lære. Om du stadig løper til for å beskytte han hindrer du faktisk utviklingen. Å beskytte mot å falle langt og på skarpe ting er en annen ting selvsagt.
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2013 #20 Skrevet 13. juli 2013 Var nok ganske overbeskyttende da de var små. Er nå to svært motorisk flinke gutter på 7 år og 9 år Anonymous poster hash: 3e63f...22b
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2013 #21 Skrevet 13. juli 2013 Ikke så avslappet nei... Anonymous poster hash: afc28...e70
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2013 #22 Skrevet 13. juli 2013 Ikke avslappet! Men har en ekstremt aktiv 2,5 åring som ikke aner sitt eget beste. Løper i full fart over alt, hopper og slår seg, og jeg løper etter. Han har slått seg kraftig mange ganger, men lærer aldri. Må feks følge med på trappa. Han tok sats og løp mot trappa vi har i Hagen og brakk armen. Likevel ikke lært. Anonymous poster hash: b6665...e95
*Smiley* Skrevet 13. juli 2013 #23 Skrevet 13. juli 2013 Ganske avslappet , men jeg passer jo på.Ikke bra å slå hode hardt i gulvet eller falle i en bordkant osv.
Mother Gothel Skrevet 13. juli 2013 #24 Skrevet 13. juli 2013 Jeg lar barna slå seg, få skrubbsår og blåmerker. Tar man i mot hvert et fall når de er små, så kan man jo tenke seg hvordan det blir når de blir eldre. Kjedelig å løpe etter 7-åringen tilfelle han skulle snuble (satt på spissen, ja..) For min del trenger det ikke være de påkrevde antall cm beskyttelsesunderlag på lekeplassen, eller ulovlig med treklatring. Det er jo erfaring vi lærer av! (For å ikke bli halshugd; -ja, de er riktig sikret i bil, og bruker hjelm når de sykler )
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 13. juli 2013 #25 Skrevet 13. juli 2013 Var nok mer overbeskyttende på første barnet, men nå er jeg avslappet. Men faren derimot får jo helt panikk når ungene står mens de disser i stor fart, hehe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå