Gå til innhold

Dere som er fødd i 1988,

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja .. selvfølgelig er det alle sukesshistoriene som kommer frem her!

Tviler på at det er normalen, at man som 24-25 åring har en lederstilling, nedbetalt hus og flere biler.. Altså..

Ingen i min vennekrets har kommet fryktelig langt :P

Her har jeg en fast stilling (100%) som jeg synes er helt ålreit, har en samboer/forlovede, han har også en fast stilling på 100 % .. sammen har vi et barn på 9 mnd, og eier en leilighet i Oslo :)

Syns vi har det fint jeg :)

Hehe :-) Ja, det varierer veldig over hvor langt man han kommet når man er 25 år. Tror det er litt tilfeldig hvem som har svart her, og tydelig at det er en del som har jobbet for å komme litt høyere i samfunns-stigen her.

Jeg har venner som fremdeles jobber i "kassa" som de jobbet i når de gikk vgs. Jeg har venner som ikke gikk vgs, men som er butikksjef for 2 butikker. Jeg har også venner som har fått drømmejobben som landskapsarkitekt, og jeg har venner som har siviløkonomgraden innenfor rekkevidde. 

Det er er flott vi er forskjellige. Så lenge vi har det fint der vi er, og trives med det - er det absolutt ikke problem. 

Ja selvfølgelig.. det finnes jo alle slags 25-åringer! Hehe :)

Ville bare få frem at her virker det jo som det er flertallet som har det mer på stell enn flere 40-åringer liksom. Og det tror jeg ikke er tilfellet...

derfor det er så kjedelig når det blir stilt slike spørsmål her ..

Spørs man hvor mye du la på deg i svangerskapet, så er jo flesteparten som svarer de som bare gikk ned i vekt..spør man om lønn får man bare svar fra de som har over gjennomsnittet god lønn.

Hvis du skjønner hva jeg mener:) Alltid unntak da:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Født i 90, svarer likevel. 

Har samboer på tredje året, har ett barn og ett på vei (som ikke var helt planlagt, men det ordner seg på et vis), "eier" hus ved hjelp av lån fra banken, samboeren min har vært syk i en lengre periode, men er på vei ut i jobb igjen nå. 

Vi har 1 bil, men jeg skal kjøpe meg en bil i løpet av neste mnd, det blir min fjerde bil.. 

Har en stilling med lederansvar (er ikke leder) over 90 medarbeidere. 

Utover det så har jeg nettopp greid generell studiekompetanse og skal begynne å studere på universitetsnivå så snart jeg får "lov." 

Har det ellers ganske fint i livet med en stor familie rundt meg som jeg er veldig glad i. 

Skrevet

Er veldig nysgjerrig på hva slags "lederstillinger" dere som er født i 1988 har?! Flere her som skriver de har det.Anonymous poster hash: 294d4...b64

Er det ikke flott at noen har fått et så flott og utfordrende ansvar som å være ledere? :-) Husk at vi i 1988 er i 25. året vårt, så vi er ikke unge barnerumper lengre ;-)  Anonymous poster hash: 487be...50d

Jeg klarer fint å regne meg fram til hvor gamle de som er født i 1988 er. Men den såkalte lederstillingen må være kassaleder på Rimi ol. Du utdanner ikke deg i 3-5 år (altså høyere utdannelse), dvs man er tidligst ferdig med utdannelse når man er 23-24, for dermed hoppe rett i en lederstilling.

Anonymous poster hash: 294d4...b64

Skrevet

Er veldig nysgjerrig på hva slags "lederstillinger" dere som er født i 1988 har?! Flere her som skriver de har det.Anonymous poster hash: 294d4...b64

Er det ikke flott at noen har fått et så flott og utfordrende ansvar som å være ledere? :-) Husk at vi i 1988 er i 25. året vårt, så vi er ikke unge barnerumper lengre ;-)  Anonymous poster hash: 487be...50d

Jeg klarer fint å regne meg fram til hvor gamle de som er født i 1988 er. Men den såkalte lederstillingen må være kassaleder på Rimi ol. Du utdanner ikke deg i 3-5 år (altså høyere utdannelse), dvs man er tidligst ferdig med utdannelse når man er 23-24, for dermed hoppe rett i en lederstilling.

Anonymous poster hash: 294d4...b64

Du kan bli avdelingsleder som førskolelærer. Lederansvar, med krav om utdanning, der så det holder! 

Og ikke prøv deg å si at det ikke er en ordentlig lederstilling. :-) 

Anonymous poster hash: 487be...50d

Skrevet

Samboer - sammen i 7 år. Har en bachelor og har relevant jobb ifht dette. Eier et stort hus/småbruk. Har en gutt på snart to år. Mista nettopp den lille jenta vår mens hun enda var i magen.

Jeg lever et fint liv og er så lykkelig som det går an å bli, men jeg tror nok ikke jeg har det bedre enn andre pga at jeg har "kommet lang i livet" :)

Skrevet

Jeg synes det skal lite til for å bli feks butikksjef for tiden. Se feks på butikksjefene i Bik Bok, småjenter, uten utdannelse og erfaring.

Anonymous poster hash: 103e5...1c5

Skrevet

Et barn på 3 år, 100% jobb(leder for en liten bedrift), 50% student, eier leilighet og bil og er gjeldsfri. Men jeg har jobbet hardt for å komme hvor jeg er i dag!

Anonymous poster hash: dad45...bb0

Skrevet

slenger meg på her og.... snart ferdg med bachelor (mangler 1 fag) to år igjen på 5årig utdanning. Samboer, leier men skal kjøpe snart. Har en liten en på under året :) Jobber innen helsevesen når jeg føler behov :) Kan ikke klage. eier og egen bil

Skrevet

Halvveis med mastergrad, samboer/forloved/barnefar har ett år igjen av ingeniørstudie. En liten på snart 9mnd, leier leilighet, ikke bil. Har hatt deltidsjobb, men sagt den opp. Har det strålende i grunn med hvor langt jeg er kommet i livet :-)

Har for øvrig venner av alle "typene": ikke ferdig utdannet/ferdig utdannet, med og uten barn, bil, hus osv... Svigerinnen min på samme alder har tre barn og er fremdeles under utdanning f.eks

Skrevet

Lederstilling = assisterende butikksjef på Kiwi....

Anonymous poster hash: c6cc1...c69

Skrevet

Halvveis med mastergrad, samboer/forloved/barnefar har ett år igjen av ingeniørstudie. En liten på snart 9mnd, leier leilighet, ikke bil. Har hatt deltidsjobb, men sagt den opp. Har det strålende i grunn med hvor langt jeg er kommet i livet :-)

Har for øvrig venner av alle "typene": ikke ferdig utdannet/ferdig utdannet, med og uten barn, bil, hus osv... Svigerinnen min på samme alder har tre barn og er fremdeles under utdanning f.eks

Strengt talt ikke svigerinne når dere ikke er gift da..

Anonymous poster hash: 1da77...4f6

Skrevet

Selv om jeg er født i 88 er jeg tross alt 25 år ikke 15. På mine 25 år har jeg klart og kjøpe meg leilighet sammen med samboer, bil, tatt meg en bachelor og eier av min egen butikk. Så jeg synes kanskje det er litt feil og si lederstilling= Kassaleder på Kiwi.

For min del er det en god del av mine gjevn aldrende venninner som er mer modne enn en del av den " eldre generasjonen " om jeg kan si det sånn.

Det å si små jenter uten erfaring får meg til å spørre , hva vet du om utdannelsen de har eller ikke? Mann må begynne ett sted og man blir vel ikke butikksjef helt utenvidere heller? Høres vel litt ut som du ikke er helt fornøyd med din egen situasjon.

Skrevet

Svarer selv om jeg er født i 86.

Jeg studerer, har en datter på 17 mnd. Er samboer med barnefaren, og har vært det i 6 år. Han jobber i sjefsstilling, vi tjener ca 900.000 i året, har kjøpt hus og bil, og nå også tomt. Planlegger å bygge vårt eget snart.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...