Gå til innhold

Hva gjorde din mor feil i sin graviditet/spedbarnstid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke min mor, men svigermor mente at svoger var allergisk mot morsmelk, så hun foret han opp på kumelk og soyamelk...

Anonymous poster hash: a18d7...3b2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke min mor, men svigermor mente at svoger var allergisk mot morsmelk, så hun foret han opp på kumelk og soyamelk...

Herregud! Var hun helt blåst?

Anonymous poster hash: 8ec06...295

Skrevet

Tror mamma fulgte rådene som gjaldt den gangen, er sykepleier og en generelt fornuftig person, så tror ikke hun gjorde altfor mye galt ;) Med meg (nr 3 i søskenflokken) trosset hun imidlertid leger og jordmødre og ammet meg når jeg var sulten, og ikke kun hver fjerde (eller tredje?) time. Needless to say - for første gang forsvant ikke melken etter kort tid, og hun kunne amme i månedsvis... :P

Anonymous poster hash: b1b99...34a
Skrevet

Mamma har fortalt at når hun var gravid med meg så hadde hun hele tiden lyst på kaffe, og det i store mengder. Hun fikk aldri nok, og siden jeg er nr. 5 i kullet så hadde ikke hun akkurat tid til å sette seg ned og nyte en kopp kaffe, så det endte heller opp med at hun gikk rundt og knasket kaffepulver, hehe :) 

Og den dag i dag elsker jeg lukten av nykvernet svart kaffe! Sånn ordentlig espresso kaffe er jeg veldig glad i :)

Anonymous poster hash: b2d25...7af
Skrevet

Hun røykte, inne også, spiste det hun ville. Da vi skulle hjem fra sykehuset hadde hun meg på fanget i bilen.... Fikk hjemmelaget erstatning (h-melk, vann, sukker og maltekstrakt som ble kokt), fløyelsgrøt fra 8 uker, sov på magen til tross for at jeg faktisk hadde et tilfelle av pustestopp ene natta... Da min yngste søster ble født 10 år senere, gjorde hun ingen av delene, men fulgte rådene vi blir gitt i dag :)

Skrevet

Herregud! Var hun helt blåst?

Anonymous poster hash: 8ec06...295

Svigermor er dessverre litt merkelig ja. Leger er satan selv, så stoler ikke på noe. Røyket i svangerskapet, og Gud vet hva annet.

Skrevet

Utenom de "vanlige" feilene på den tiden,så drakk og røykte hun. Hun visste at hun ikke skulle drikke, men tenkte vel at det kom til å gå bra uansett..Jeg har i dag adhd som mest sannsynlig er en følge av det. De fortsatte å drikke etter at jeg og broren min var født,og gjennom hele oppveksten vår. Vi vokste opp under stort omsorgssvikt.

Anonymous poster hash: 8cae6...600
Skrevet

Vi gjør sikkert masse feil vi og, finner det vel først ut om 10-20 år. Tror de fleste gjorde sitt beste ut i fra den kunnskapen som var tilgjengelig. Det er bare 20 år siden anbefalingene om mageleie ble endret fex.,

Min mor var førstegangs med meg over 40, og hun påstår at hun ikke hadde melk. De anbefalingene om kun å gi mat hver 4. Time har nok ødelagt mange ammeforløp ja. 60- tallet var nok ikke ammingens tiår :)

Skrevet

Hun var veldig flink, fulgte gjeldene råd den gangen og sluttet til og med å røyke. Men jeg ble lagt til å sove på magen da det var anbefalt den gangen, i bilen lå jeg i vognbagen og jeg fikk saft og smaksprøver på ting allerede fra 2-3 mnd alder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...