Musemorbr / Skrevet 13. juli 2013 #1 Skrevet 13. juli 2013 Jeg sitter her og humrer over mammas historie om herding av brystvorter. Gjennom hele graviditeten med min søster, fikk hun min stefar til å herde brystvortene hennes, siden hun var blitt fortalt at det var avgjørende for om hun ville kunne amme, eller få store problemer. Dermed satt de kveld etter kveld og klemte så hun hylte av smerter, og forbannet seg på at denne amminga skulle bli smertefri. Det ble den ikke. Jeg lo så jeg tisset på meg da hun fortalte dette og jeg kunne fremvise dokumentasjon på at herding er en ubrukelig myte.
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2013 #2 Skrevet 13. juli 2013 Hun røyka i svangerskapet og så dro hun fra meg da jeg var 3 måneder. Jeg er vokst opp hos morfar og har sett mamma 4-5 ganger. Er 32 år Anonymous poster hash: d5845...635
Madolyn Skrevet 13. juli 2013 #3 Skrevet 13. juli 2013 Mamma røyka i svangerskapet og begynte å gi meg grøt når jeg var bare 3 mnd gammel. Man visste jo ikke bedre for over 30 år siden
☆☆☆ Skrevet 13. juli 2013 #4 Skrevet 13. juli 2013 Det vanlige på den tida, vil eg tru. Røyka som ein skorstein, åt kva det skulle vere osv..
Guttaboys Skrevet 13. juli 2013 #5 Skrevet 13. juli 2013 Røyka i svangerskapet, og fortrengte at hun var gravid til hun var 4-5 mnd på vei. Drakk alkohol og gikk med trange bukser frem til da. Hun var 17 da hun ble gravid.
carma78 Skrevet 13. juli 2013 #6 Skrevet 13. juli 2013 Røyka og begynte med grøt etter 2 mnd!? Var ung og livredd for at jeg ikke spiste nok
Gjest sussie77 Skrevet 13. juli 2013 #7 Skrevet 13. juli 2013 Hun sluttet og røyke når hun var gravid med meg. Men når hun ble gravid med broren min så røyket hun, men "bare" 5 røyk om dagen, ifølge henne. Og så fikk hun ikke til ammingen med meg, fordi hun ammet kun hver 4. time.
Gjest sussie77 Skrevet 13. juli 2013 #8 Skrevet 13. juli 2013 og begynte med grøt når jeg var 3 måneder.
Håper<3 Skrevet 13. juli 2013 #9 Skrevet 13. juli 2013 Ikke annet enn at jeg ble oppfostret på middagsglass og posegrøt.
Håper<3 Skrevet 13. juli 2013 #10 Skrevet 13. juli 2013 Ikke annet enn at jeg ble oppfostret på middagsglass og posegrøt.
Cat_Woman Skrevet 13. juli 2013 #11 Skrevet 13. juli 2013 Hehe, det med herding av brystvortene maste min svigermor om gjennom hele graviditeten også, at jeg måtte gjøre. Var bare å nikke og smile. Jeg regner med min mor spiste salami, la meg på magen, ga meg fast føde tidligere enn nødvendig osv, det som var vanlig på den tiden. Vi gjør sikkert haugevis av "feil" nå for tiden også.
Gjest Julia1984 Skrevet 13. juli 2013 #12 Skrevet 13. juli 2013 Akkurat dette med herding av brystvorter fikk jeg også beskjed om da jeg var gravid for 6 år siden
Gjest Skrevet 13. juli 2013 #14 Skrevet 13. juli 2013 Ikke noe spesielt. Unntatt at jeg lå på magen som baby.
Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥ Skrevet 13. juli 2013 #15 Skrevet 13. juli 2013 Min mor sluttet å røyke da hun ble gravid og ammet, men det var fordi det ikke fristet henne, det var jo ingen som mente at det var skadelig. De røykte inne i huset (selvsagt, det var jo ingen grunn til å la det være). Ammet bare hver 4 time - om jeg var sulten og hylgråt etter 3,5 timer var det å bysse og bære for mat kunne jeg ikke få, da ville jeg få knip og det som verre var. Det var veldig viktig med rent hus og middag på bordet til rett tid og derfor fikk vi søsken nok ganske mye mindre stimuli enn våre barn får - men det er da blitt ordentlige og glade mennesker av oss også. Hun har dårlig samvittighet for mye, men jeg sier at hun gjorde alt i beste mening og etter gjeldende råd så det må hun bare legge fra seg. Ingen foreldre gjør alt riktig, men så lenge vi pøser på med kjærlighet oppveier det for mye.
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2013 #16 Skrevet 13. juli 2013 Røyket under svangerskapet. Reiste bort en uke da jeg var seks uker gammel... så regner med at ammingen da også sluttet. Prøvde visstnok å ta livet mitt som spedbarn, men det vet hun ikke at jeg vet. Hun ombestemte seg i hvert fall... Anonymous poster hash: 7e945...71a
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2013 #17 Skrevet 13. juli 2013 Har ikke hørt noen historier om hva de har gjort som ikke var "lurt" eller som i dag er feil. Kanskje jeg må fiske litt om det er noen gode historier jeg ikke vet om.. Vet begge to røykte til min mor ble gravid, men at de da sluttet og gikk over til festrøyking. Vi bodde litt rundtom da jeg var spedbarn, pappa var hjemme med meg, noe som var veeeeldig spesielt da, og han fikk mange rare blikk og kommentarer. Mamma studerte, så de dagene pappa jobbet, så var jeg med på skolen med henne. Har fått inn sosialfag med morsmelken, så kanskje ikke så rart at jeg ble sosionom til slutt... Anonymous poster hash: 62f3f...630
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2013 #18 Skrevet 13. juli 2013 Tenk på alt vi gjør i dag som om 20 år vil være helt feil. Anonymous poster hash: 3c8b4...447
Superdolly Skrevet 13. juli 2013 #19 Skrevet 13. juli 2013 Min mor fulgte de retningslinjene som gjaldt da jeg var baby. Hun gjorde sitt beste, og hørte på leger og helsesøster og personalet på sykehuset. Amming hver fjerde time og kun fra ett bryst om gangen er jo kroneksemplet naturligvis. Men det var jo dét de lærte, at det var slik det skulle gjøres. Jeg vil anta at når mine barn er blitt foreldre, sitter de der og ler litt sv hvordan jeg gjorde det da de var barn. Hva jeg spiste, barnesikringen i bil, hvordan jeg ammet og stelte dem.
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2013 #20 Skrevet 13. juli 2013 Hun røkte...noe som endte med at jeg har medfødt lungesykdom og kan ikke være ute i regn eller kulde. Anonymous poster hash: 23b3b...ca1
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2013 #21 Skrevet 13. juli 2013 For fire år siden fikk jeg beskjed at ungen skulle tømme et bryst av gangen. Anonymous poster hash: d77da...8c1
LittLykkelig Skrevet 13. juli 2013 #22 Skrevet 13. juli 2013 For fire år siden fikk jeg beskjed at ungen skulle tømme et bryst av gangen. Anonymous poster hash: d77da...8c1 Hæ? Er det feil da?
LittLykkelig Skrevet 13. juli 2013 #23 Skrevet 13. juli 2013 Min mor drakk et glass rødvin her og der. Tror ikke de var hysteriske på listeria osv heller.. I ettertid skjønte hun at jeg nok hadde nakkelåsning så det ble ubehandlet. Det var vel også vanlig å kle på for mye klær, sove på mage osv. Men alt i alt gjorde hun jo det hun trodde var rett
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2013 #24 Skrevet 13. juli 2013 Hun røyket i svangerskapet, med samme unnskyldning som resten av at det var verre å slutte helt enn å røyke litt. Røykte inne og i bil.. Ingen barnestol, lå bare løst i vognbag som sto løst i setet Gav meg mat hele tiden og fulgte ikke ammeårdet om hver fjerde time, men gav når jeg skrek. Var bælfeit som 6mnd.. Gav meg grøt fra 2mnd. Et under at jeg lever. Anonymous poster hash: d53c3...19a
pifi med tre nurk Skrevet 13. juli 2013 #25 Skrevet 13. juli 2013 Min mor la både meg og.min søster til å sove på magen. Det var det anbefalte da vi var små.. Ellers var det vel ikke like strenge kostholdsråd som nå. Røyk og alkhol var utelukket for hennes del..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå