Anonym bruker Skrevet 13. juli 2013 #1 Skrevet 13. juli 2013 Hvor mange sigaretter per dag røkte dere? Hvordan gikk det med barnet? Spør fordi jeg røyker selv. Er i uke 24. Anonymous poster hash: 19630...b40
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2013 #2 Skrevet 13. juli 2013 .....og sliter veldig med og slutte...prøver så klart! - bare så det er sagt Anonymous poster hash: 19630...b40
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2013 #3 Skrevet 13. juli 2013 Har desverre røykt med 3 av 4. Ingen kjente skader på noen av de 3 første. Begge har vært friske. Eldste hadde litt atopisk eksem i alderen 1-3 år. Eldste er snart voksen, yngste er 7. Begge har klart seg godt på skolen. Yngste kan allerede lese. Ferdig med 1.klasse. Begge guttene var like tunge og lange (skilte 10 gram og en cm) 3300/51, 3310/50. Både han jeg fødte etter å ha røyka hele sv.skapet med og han jeg hadde slutta helt 3 mnd før jeg ble på vei med er friske. Heldigvis. Ikke alle er like heldige... Desverre... Anonymous poster hash: 5ef8c...f26
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2013 #4 Skrevet 13. juli 2013 Det er tåpelig av deg å stille dette spørsmålet. Du vet jo åpenbart at det kan være VELDIG skadelig for barnet ditt! Man kan ikke basere livet sitt på noen få eksempler. Ta feks en mann som har røyket og drukket mye hele livet sitt, og nå er han blitt 90 år. Og kroppen hans har det så bra atte. Så tenker noen åja, men det gikk jo bra med ham så da går det vel bra for meg også. Man hører sjelden om han med samme livsstil som døde som 60-åring. Eller om hun som mistet (les: tok livet av) barnet sitt fordi hun røyket. SLUTT!! Anonymous poster hash: b9303...b0a
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2013 #5 Skrevet 13. juli 2013 Lag en ny tråd med dette spørsmålet isteden: Dere som sluttet å røyke da dere ble gravide, hvordan klarte dere det? Eller noe liknende.. Anonymous poster hash: b9303...b0a
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2013 #6 Skrevet 13. juli 2013 Aldri vært så tjukk i huet selv, men har tre venninner som gjorde det. Ene gikk det helt fint med. Nummer to har en unge med kraftig ADHD. Det menes å være en sammenheng. Den tredje har en unge som stadig er sjuk og som ikke tåler å spise vanlig mat. Anonymous poster hash: d0077...9c1
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2013 #7 Skrevet 13. juli 2013 Jeg røkte 20-30 om dagen i mange år. Jeg sluttet på minuttet da jeg fikk positiv test!! Anonymous poster hash: ae2dc...e3b
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 13. juli 2013 #8 Skrevet 13. juli 2013 Jeg røkte 20-30 om dagen i mange år. Jeg sluttet på minuttet da jeg fikk positiv test!!Anonymous poster hash: ae2dc...e3b Jeg og!
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2013 #9 Skrevet 13. juli 2013 Jeg har ei venninne som røyket under 4 graviditeter. To gikk det helt fint med, mens den eldste og yngste døde i krybbedød. Så: STUMP RØYKEN! Unner ingen å måtte leve med å ha tatt livet av sitt eget barn. Anonymous poster hash: 2773a...1dd
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2013 #10 Skrevet 13. juli 2013 ....Har også to bekjente som mistet en unge hver i krybbedød. De røyket også under graviditeten. Anonymous poster hash: 2773a...1dd
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2013 #11 Skrevet 13. juli 2013 Røyket 20-30 røyk per dag under graviditeten, prøvde å slutte tvert, trappe ned og gå over på plaster/tyggis o.l., men ingenting hjalp. Da min bestefar døde av lungekreft da jeg var 23 uker på vei sluttet jeg på dagen etter begravelsen hans. Og for hver time det tok som jeg klarte å ikke løpe og kjøpe meg en pakke med røyk så sa jeg at barnet får det 10 ganger verre om jeg begynner igjen NÅ. SÅ klarte å holer meg unna røyk resten av svangerskapet. Hun er frisk enn så lenge, men hun er bare halvannet og kan jo ha fått skader som ikke vises før hun er litt eldre. Jeg angrer fryktelig på valget jeg tok da at jeg ikke greide å slutte før uke 23/24.. Er nå 24 fullgåtte i dag med nr 2 og har enda ikke tent en røyk siden den dagen. Kom igjen, dette klarer du! Psyk deg opp ! Anonymous poster hash: cb54c...70c
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2013 #12 Skrevet 13. juli 2013 Alt skyldes på røyking!! Uannsett hva som er galt med deg blir det spurt om røyking, jeg fikk fortalt av min egen lege at det er ikke mange ting de kan bevise kommer av røyking, det hele er spekulasjoner, det eneste som er bevist er at barnet kan ha en lav fødselsvekt, da røyking tar bort noe av næringen til barnet!! Jeg sier ikke at det er ok å røyke i svangerskapet, sluttet selv, men syns det blir for dumt med all denne skremselspropagandaen. Dersom alt av skummadrasser, bilseter, mat og røyk virkelig var så farlig som man skal ha det til, at man dømmer sitt eget barn til døden, slik det blir snakket her inne ville vell verken vår generasjon eller generasjoner før oss har overlevd!! Anonymous poster hash: 674de...809
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 13. juli 2013 #13 Skrevet 13. juli 2013 Alt skyldes på røyking!! Uannsett hva som er galt med deg blir det spurt om røyking, jeg fikk fortalt av min egen lege at det er ikke mange ting de kan bevise kommer av røyking, det hele er spekulasjoner, det eneste som er bevist er at barnet kan ha en lav fødselsvekt, da røyking tar bort noe av næringen til barnet!! Jeg sier ikke at det er ok å røyke i svangerskapet, sluttet selv, men syns det blir for dumt med all denne skremselspropagandaen. Dersom alt av skummadrasser, bilseter, mat og røyk virkelig var så farlig som man skal ha det til, at man dømmer sitt eget barn til døden, slik det blir snakket her inne ville vell verken vår generasjon eller generasjoner før oss har overlevd!! Anonymous poster hash: 674de...809 Smarting!
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2013 #14 Skrevet 13. juli 2013 røyke vel 3-5 om dagen. (trappet ned fra 15), det gikk veldig bra heldigvis, friskt og raskt barn, helt perfekt. er nå 2,5 år og ingen problemer som kan komme av røying under svangerskapet. MEN jeg skal ikke gjøre det igjen. tenk om jeg ikke er så heldig neste gang. grusomt å tenke på at jeg kunne skadet han jeg har nå. lille vakre. kan du ikke kjøpe deg sånne el-cigaretter? de uten nikotin? er absolutt verdt et forsøk. Anonymous poster hash: 8e84a...646
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2013 #15 Skrevet 13. juli 2013 Alt skyldes på røyking!! Uannsett hva som er galt med deg blir det spurt om røyking, jeg fikk fortalt av min egen lege at det er ikke mange ting de kan bevise kommer av røyking, det hele er spekulasjoner, det eneste som er bevist er at barnet kan ha en lav fødselsvekt, da røyking tar bort noe av næringen til barnet!! Jeg sier ikke at det er ok å røyke i svangerskapet, sluttet selv, men syns det blir for dumt med all denne skremselspropagandaen. Dersom alt av skummadrasser, bilseter, mat og røyk virkelig var så farlig som man skal ha det til, at man dømmer sitt eget barn til døden, slik det blir snakket her inne ville vell verken vår generasjon eller generasjoner før oss har overlevd!! Anonymous poster hash: 674de...809 Skremmende holdning av legen din!!! Og du? - mangler ord! Anonymous poster hash: ae2dc...e3b
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2013 #16 Skrevet 13. juli 2013 Jeg kjenner bare er som har røkt i svangerskapet og hun fikk en minibaby med de utfordringer det fører med seg. Kjenner henne ikke så veldig godt, så jeg vet ikke hvilke utfordringer/diagnoser de har i dag, men man ser tydelig at det er "noe" Røykte selv når jeg ble (uplanlagt) gravid, men slutta idet jeg fikk positiv test. Du kan hvis du vil Anonymous poster hash: 8790d...ebe
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2013 #17 Skrevet 13. juli 2013 Det var en samtale vi hadde da jeg slet med å slutte siste gang, dette er bare noe som er tatt ut av det, selvfølgelig sier ikke legen et er ok å røyke. Dette ble diskutert for å roe med mine nerver! SOm sagt har jeg selv sluttet å røyke og vet det finnes en risiko ved å røyke, men folk snakker som om det er verdens undergang dersom man ikke klarer det. Derfor jeg skriver dette ingen annen grunn!! Har også blitt fortalt av andre at stress faktisk kan være mer farlig enn røyking, hva da med stresset som kommer av å slutte å røyke?! Vet jeg kommer til å bli dømt nedenom og hjem her inne! Men for all del, slutt å røyk, jeg klarte det STOLT av det! (Sluttet første gang jeg gikk gravid, med tanke på barnets helse, grunnet samtaler med legen, så der har du den skremmende holdning til min lege) Ps: For dere som brukte plaster for å slutte under graviditeten står det på nettet at dette faktisk er farligere. Så ikke brukt det. Anonymous poster hash: 674de...809
Gjest meg&mini Skrevet 13. juli 2013 #18 Skrevet 13. juli 2013 Det er så tåpelig å si at barna er friske. Hvor gamle er barna deres? Godt voksne? Bare fordi man føder en frisk unge der og da er det MANGE ettervirkninger av røyking under svangerskap. Barna deres kan bli syke mange mange år etter fødsel. Og at dere tørr å ta sjansen på det. Dere setter ikke helsen til barna deres først og det er det man kaller toppen av EGOISME! Å ja, alle kan bli syke uansett røyking eller ei, men hvis dere er litt oppdatert så VET dere at røyking gjør at sannsynlighetene for det er mye mye høyere. En annen ting: Det er snakk om noen få måneder av livet deres, som dere skal gå gravide. De få månedene tilhører kroppen deres en annen. Dere selv velger å sette dette barnet til verden. Skylder dere ikke dette barnet såpass?
Gjest meg&mini Skrevet 13. juli 2013 #19 Skrevet 13. juli 2013 Alt skyldes på røyking!! Uannsett hva som er galt med deg blir det spurt om røyking, jeg fikk fortalt av min egen lege at det er ikke mange ting de kan bevise kommer av røyking, det hele er spekulasjoner, det eneste som er bevist er at barnet kan ha en lav fødselsvekt, da røyking tar bort noe av næringen til barnet!! Jeg sier ikke at det er ok å røyke i svangerskapet, sluttet selv, men syns det blir for dumt med all denne skremselspropagandaen. Dersom alt av skummadrasser, bilseter, mat og røyk virkelig var så farlig som man skal ha det til, at man dømmer sitt eget barn til døden, slik det blir snakket her inne ville vell verken vår generasjon eller generasjoner før oss har overlevd!! Anonymous poster hash: 674de...809 "Alt skyldes på røyking" Fordi røyking er en høy faktor til mange sykdommer. Er det mulig!! Velkommen til 2013
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2013 #20 Skrevet 13. juli 2013 Jeg kan love deg én ting: du kommer til å angre resten av ditt liv hvis barnet ditt får plager av dette. Det vil du aldri kunne tilgi deg selv. I stedet for å lete etter "bevis" på at det går bra, bør du heller lete etter hjelp til å slutte. "Bevis" som fremstilles av anonyme på Internett er ikke verdt tastetrykket det er skrevet med en gang og det vet du. Anonymous poster hash: b7ab8...320
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2013 #21 Skrevet 13. juli 2013 Man vet ikke om barnet man har født ikke har tatt skade av røykingen før barnet har blitt gammel. Det er jo feks bevist at barn av røykende mødre har mye større risiko for å utvikle bla. kols i voksen alder. Anonymous poster hash: 2773a...1dd
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2013 #22 Skrevet 13. juli 2013 Ser ei over her har skrevet at det er farligere at babyen opplever stress ved at mor slutter å røyke. Det er bare tull. Enhver lege som sier det burde lese seg opp på emnet. Kjenner mange gynekologer og ingen av dem ville finne på å si noe så utrolig dumt. Det erbare en unnskyldning folk bruker så ressurssvake mødre uten selvkontroll kan fortsette å forpeste ungene sine. Anonymous poster hash: 557b8...1bd
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2013 #23 Skrevet 13. juli 2013 Alt skyldes på røyking!! Uannsett hva som er galt med deg blir det spurt om røyking, jeg fikk fortalt av min egen lege at det er ikke mange ting de kan bevise kommer av røyking, det hele er spekulasjoner, det eneste som er bevist er at barnet kan ha en lav fødselsvekt, da røyking tar bort noe av næringen til barnet!! Jeg sier ikke at det er ok å røyke i svangerskapet, sluttet selv, men syns det blir for dumt med all denne skremselspropagandaen. Dersom alt av skummadrasser, bilseter, mat og røyk virkelig var så farlig som man skal ha det til, at man dømmer sitt eget barn til døden, slik det blir snakket her inne ville vell verken vår generasjon eller generasjoner før oss har overlevd!! Anonymous poster hash: 674de...809 Skremmende holdning av legen din!!! Og du? - mangler ord! Anonymous poster hash: ae2dc...e3b Hva er problemet med at hun sier det hun mener? Røyking kan skade barnet, ingen tvil om det, men her linker flere krybbedøder og div til røyking - men kanskje det også kan væra årsaker? Har ikke røyket selv under graviditet, og håper ingen andre gjør det heller - men en skal være forsiktig med å anta ting. Anonymous poster hash: 2508f...0b5
MammantilNurket Skrevet 13. juli 2013 #24 Skrevet 13. juli 2013 (endret) Jeg ga opp sigarettene mine med EN gang jeg fant ut at jeg var gravid. Det handler, som mye annet her i verden, kun om selvdisiplin og viljestyrke. Endret 13. juli 2013 av MammantilNurket
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2013 #25 Skrevet 13. juli 2013 Det er så tåpelig å si at barna er friske. Hvor gamle er barna deres? Godt voksne? Bare fordi man føder en frisk unge der og da er det MANGE ettervirkninger av røyking under svangerskap. Barna deres kan bli syke mange mange år etter fødsel. Og at dere tørr å ta sjansen på det. Dere setter ikke helsen til barna deres først og det er det man kaller toppen av EGOISME! Å ja, alle kan bli syke uansett røyking eller ei, men hvis dere er litt oppdatert så VET dere at røyking gjør at sannsynlighetene for det er mye mye høyere. En annen ting: Det er snakk om noen få måneder av livet deres, som dere skal gå gravide. De få månedene tilhører kroppen deres en annen. Dere selv velger å sette dette barnet til verden. Skylder dere ikke dette barnet såpass? Jeg er snart 30 og eldste broren min er snart 40 både vi og de andre søskene mine er friske og har hverken adhd, astma eller andre sykdommer. Mamma røykte både under svangerskapene og amme perioden med alle. Det er en generasjon før våre barn og videre oppover også vet du... For å svare på det andre så røykte jeg da jeg ble gravid med nr 1, jeg stresset noe helt vanvittig med å slutte og gikk til legen for hjelp. Han sa at så lenge jeg klarte å holde meg under 5 om dagen gikk det bra. Det var verre for babyen at mor stresset så mye enn de få røykene fordi blodtrykket mitt var så høyt pga stress. (Ikke bare røyken som gjorde at jeg stresset, mye annet som jeg ikke går innpå her spilte inn, men dette var nok en faktor) Etter å ha fått orden på ting og når jeg ikke stresset med røyken men holdt meg på 3-5 en stund så klarte jeg å slutte også Barnet mitt er frisk som en fisk og var helt normal i str og alt. Morkaken var helt perfekt uten forkalkninger eller andre spor etter røyken. Du klarer det du også HI, keep your eyes on the price Snart får du kroppen for deg selv igjen. Og til deg som sier du bare kjenner en som røykte i sv skap...Du kjenner nok mange flere, du vet bare ikke om det, de fleste sjuler nok sin last for slike "strenge" damer som dømmer dem. Jeg kjenner to par som har mistet barn i krybbedød, ingen av de har røykt hverken før eller under svangerskap. Så det kan dessverre skje med alle. Jeg håper for din del at du klarer å slutte HI, jeg heier på deg og ønsker deg lykke til med alt Anonymous poster hash: cbc9e...478
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå