Mirakelbabypåvei Skrevet 10. juli 2013 #1 Skrevet 10. juli 2013 Her venter vi baby om noen mnd, og vi har tre katter. Har fått mye spm om vi skal ta livet av dem/gi dem bort snart, slik at vi blir klart til babyen kommer. Hvorfor spør folk om dette? Er det blitt sånn at dyr ikke passer inn i den travle hverdagen? Vet jo at dette kommer til å kreve mer av meg som mor, babyen må sove på rommet til en hver tid, ikke forlate babyen alene sammen med dem for lenge etc. Men kattene gir meg mye, har gitt meg mye i flere år, spessielt på sene kvelder når mannen er reist bort for å jobbe. Virker også som at folk reagerer på at det er tre katter, det virker mer enn en hund og to katter.
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2013 #2 Skrevet 10. juli 2013 Jeg mener vel i utgangspungtet ikke så mye om familier som har dyr, vi har 5 stykker selv (2 hunder og 3 hester). Men jeg har en formening om at familier som kvitter seg med dyr fordi de venter en baby i hus, ikke er helt i vater... Anonymous poster hash: c06e7...1e4
<3 2G <3 Skrevet 10. juli 2013 #3 Skrevet 10. juli 2013 For noe tull å kvitte seg med kattene pga baby!! Kos deg med kattene dine du
Voilà Skrevet 10. juli 2013 #4 Skrevet 10. juli 2013 Er det virkelig noen som spør om du skal ta livet av kattene, fordi du skal ha baby?! Hvilken syk verden lever vi i, der man tar liv av dyr som ellers hadde hatt et fint liv, med en gang det skjer en forandring?
Bustetroll Skrevet 10. juli 2013 #5 Skrevet 10. juli 2013 Det er veldig mange som kvitter seg med dyr når babyen har kommet i hus, fordi (ofte katter) blir aggressive mot både mennesket og babyen , men å forvente det på forhånd og ta livet eller gi vekk dyra er jo helt på vidda... At noen i det hele tatt kan spørre om noe sånn..For meg er ikke familien fullstendig uten dyr .
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2013 #6 Skrevet 10. juli 2013 Jeg har en DIGER hund, og har aldri fått et slikt spørsmål. Jeg tror det er fordi du har katter. Det er jo velkjent at katter drar med seg mye bakterier, at barn med katter oftere får allergier, og at kattene kan legge seg oppå ansikt til baby når den sover. Kos deg med kattene dine, og overse slike stygge spørsmål! Anonymous poster hash: 1196a...995
Gjest sug lut Skrevet 10. juli 2013 #7 Skrevet 10. juli 2013 Det er sykt mange omplasseringsdyr på Finn pga "venter familieforøkelse", har man så dårlig kapasitet i livet sitt burde man for skams skyld tenkt på det før og latt være å skaffe dyr, evt krysset knærne.
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2013 #8 Skrevet 10. juli 2013 Det er veldig mange som kvitter seg med dyr når babyen har kommet i hus, fordi (ofte katter) blir aggressive mot både mennesket og babyen , men å forvente det på forhånd og ta livet eller gi vekk dyra er jo helt på vidda... At noen i det hele tatt kan spørre om noe sånn.. For meg er ikke familien fullstendig uten dyr . Om noe er katter svært forsiktige med barn, aldri hørt om at katter blir aggressive. De kan bli sky, men ikke aggressive. Anonymous poster hash: 7ae1c...210
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2013 #9 Skrevet 10. juli 2013 Jeg har en DIGER hund, og har aldri fått et slikt spørsmål. Jeg tror det er fordi du har katter. Det er jo velkjent at katter drar med seg mye bakterier, at barn med katter oftere får allergier, og at kattene kan legge seg oppå ansikt til baby når den sover. Kos deg med kattene dine, og overse slike stygge spørsmål! Anonymous poster hash: 1196a...995 Velkjent, faktisk? Katter er renslige dyr, man blir oftere friskere med dyr enn uten, og jeg har aldri engang hørt om en katt som har lagt seg på ansiktet til noen. Bare tull og vandrehistorier. Anonymous poster hash: 7ae1c...210
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2013 #10 Skrevet 10. juli 2013 Det er veldig mange som kvitter seg med dyr når babyen har kommet i hus, fordi (ofte katter) blir aggressive mot både mennesket og babyen , men å forvente det på forhånd og ta livet eller gi vekk dyra er jo helt på vidda... At noen i det hele tatt kan spørre om noe sånn.. For meg er ikke familien fullstendig uten dyr . Om noe er katter svært forsiktige med barn, aldri hørt om at katter blir aggressive. De kan bli sky, men ikke aggressive. Anonymous poster hash: 7ae1c...210 Jeg kjenner en katt som ble aggressiv, så det kommer vel an på katten. Sky katter er vel vanligere enn aggressive katter, men det er feil å feie alle under en kam her. Katter er individuelle dyr. Anonymous poster hash: 1196a...995
Bustetroll Skrevet 10. juli 2013 #11 Skrevet 10. juli 2013 Det er veldig mange som kvitter seg med dyr når babyen har kommet i hus, fordi (ofte katter) blir aggressive mot både mennesket og babyen , men å forvente det på forhånd og ta livet eller gi vekk dyra er jo helt på vidda... At noen i det hele tatt kan spørre om noe sånn.. For meg er ikke familien fullstendig uten dyr . Om noe er katter svært forsiktige med barn, aldri hørt om at katter blir aggressive. De kan bli sky, men ikke aggressive. Anonymous poster hash: 7ae1c...210 De KAN da bli aggressive? To jeg kjenner måtte gi vekk katten sin 3 mnd etter babyen kom i hus, nettopp fordi den ble aggressiv ovenfor babyen. Og dette er en jenter som virkelig elsket kattene sine og hadde hatt dem i mange år. Så ikke noen "unnskyldning" for å bli kvitt katta. (Den ene hadde eget fb profil!)
Gjest sussie77 Skrevet 10. juli 2013 #12 Skrevet 10. juli 2013 Jeg har to katter, som jeg har hatt i mange år. Og da jeg ventet førstemann fikk jeg det samme spørsmålet flere ganger. Noen mente det rett og slett var farlig å ha barn og katter. Og spesielt når man var gravid.
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2013 #13 Skrevet 10. juli 2013 Jeg har en DIGER hund, og har aldri fått et slikt spørsmål. Jeg tror det er fordi du har katter. Det er jo velkjent at katter drar med seg mye bakterier, at barn med katter oftere får allergier, og at kattene kan legge seg oppå ansikt til baby når den sover. Kos deg med kattene dine, og overse slike stygge spørsmål! Anonymous poster hash: 1196a...995 Velkjent, faktisk? Katter er renslige dyr, man blir oftere friskere med dyr enn uten, og jeg har aldri engang hørt om en katt som har lagt seg på ansiktet til noen. Bare tull og vandrehistorier. Anonymous poster hash: 7ae1c...210 Eh, katter er ikke særlig renslige. De spiser mus og fugl, munnen er en bakteribombe uten like, og de vasker pelsen sin med den. Og det med at katten legger seg på ansiktet, er sant. Vi hadde en nabokatt da jeg var liten, og den la seg oppå ansiktet til lillebroren min da han sov i vognen. Det ble oppdaget veldig raskt, heldigvis (så at den la seg oppi, men vi spilte fotball, så pappa måtte løpe hen). Anonymous poster hash: 1196a...995
Bustetroll Skrevet 10. juli 2013 #14 Skrevet 10. juli 2013 Det er sykt mange omplasseringsdyr på Finn pga "venter familieforøkelse", har man så dårlig kapasitet i livet sitt burde man for skams skyld tenkt på det før og latt være å skaffe dyr, evt krysset knærne. Det er enda fler "plutselige" allergier, spesielt med hannhunder, når de bikker puberteten og er over valpestadiet. Husky-rottweiler-scaefer-dobbermann eller god mix av disse er ofte populære. Mystifystisk..............
Gjest sug lut Skrevet 10. juli 2013 #15 Skrevet 10. juli 2013 Det er sykt mange omplasseringsdyr på Finn pga "venter familieforøkelse", har man så dårlig kapasitet i livet sitt burde man for skams skyld tenkt på det før og latt være å skaffe dyr, evt krysset knærne. Det er enda fler "plutselige" allergier, spesielt med hannhunder, når de bikker puberteten og er over valpestadiet. Husky-rottweiler-scaefer-dobbermann eller god mix av disse er ofte populære. Mystifystisk.............. Ja, hadde jeg hatt plass hadde jeg tatt alle sammen. Skummelt med disse bråallergiene, de slår ut når bikkja er 8-15 måneder og før det var alt greit.
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2013 #16 Skrevet 10. juli 2013 Opplevde dessverre det samme, folk forventet at vi skulle kvitte oss med kattene. De malte frem scenarioer der kattene angrep, smittet og drepte barna. Herre! Det har gått over all forventning, lot pusene lukte og bli kjent med babyen med en gang vi kom hjem. De var veldig nysgjerrige og hang over kurvkanten stadig vekk. Det mest " plagsomme" med katter og baby er at kattene absolutt skal på fanget når det er tid for pupp, drives me crazy! Og når barna begynte å gå merket vi fort om kattene likte barn eller ikke. Den som før var rolig og trygg, var redd og gikk ofte for seg selv når barna var våkne. Den katten som var mest leken og tidvis glad i å klore er nå blitt lekekatten. Han tolererer at barna legger seg på han, lugger litt i pelsen og hyler og skriker når han har blitt sint har han slått etter barna med poten, men med inntrukne klør. La pusene ta del i barna så merkes det fort om de liker barn eller ikke. Ikke hør på skremselspropagandaen. Kattene er en del av familien. Barn som vokser opp med dyr viser mer empati i voksen alder. Anonymous poster hash: 57c6e...160
Bustetroll Skrevet 10. juli 2013 #17 Skrevet 10. juli 2013 Det er sykt mange omplasseringsdyr på Finn pga "venter familieforøkelse", har man så dårlig kapasitet i livet sitt burde man for skams skyld tenkt på det før og latt være å skaffe dyr, evt krysset knærne. Det er enda fler "plutselige" allergier, spesielt med hannhunder, når de bikker puberteten og er over valpestadiet. Husky-rottweiler-scaefer-dobbermann eller god mix av disse er ofte populære. Mystifystisk.............. Ja, hadde jeg hatt plass hadde jeg tatt alle sammen. Skummelt med disse bråallergiene, de slår ut når bikkja er 8-15 måneder og før det var alt greit. Skulle gjerne tatt alle selv. Den vakre dagen jeg kjøper hus og får stor hage, da kommer det i alle fall flere hunder min vei. Ser også de som har flere dyr, gir bort ETT av dem, pga baby, allergi, sykdom i familien, tidsmangel, osv. Har man tid til èn, har man tid til to. Det er litt for mye bruk og kast når det kommer til dyr her i Norge, og det er veldig leit.
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2013 #18 Skrevet 10. juli 2013 Jeg har en DIGER hund, og har aldri fått et slikt spørsmål. Jeg tror det er fordi du har katter. Det er jo velkjent at katter drar med seg mye bakterier, at barn med katter oftere får allergier, og at kattene kan legge seg oppå ansikt til baby når den sover. Kos deg med kattene dine, og overse slike stygge spørsmål! Anonymous poster hash: 1196a...995 Velkjent, faktisk? Katter er renslige dyr, man blir oftere friskere med dyr enn uten, og jeg har aldri engang hørt om en katt som har lagt seg på ansiktet til noen. Bare tull og vandrehistorier. Anonymous poster hash: 7ae1c...210 Eh, katter er ikke særlig renslige. De spiser mus og fugl, munnen er en bakteribombe uten like, og de vasker pelsen sin med den. Og det med at katten legger seg på ansiktet, er sant. Vi hadde en nabokatt da jeg var liten, og den la seg oppå ansiktet til lillebroren min da han sov i vognen. Det ble oppdaget veldig raskt, heldigvis (så at den la seg oppi, men vi spilte fotball, så pappa måtte løpe hen). Anonymous poster hash: 1196a...995 Åjoda, katter er renslige. De fleste bakteriene i munnen er ikke farlige. Det er verre med en menneskemunn. Om du har sett en katt som ikke får vasket seg så ville du nok også sett at jo, de blir rene, selv med et tungebad De svetter ikke, og den grove tungen får vekk møkk. Gratulerer, jeg har aldri møtt eller snakket med noen andre som har hatt en katt oppå ansiktet. Katter er selvfølgelig forskjellige, men de aller fleste katter er ikke blodtørstige skabbhuer som desperat leter etter babyer de kan kvele. Da hadde jeg vært mer skeptisk til hunder, uten at jeg mener det gir grunn for avlivning. Anonymous poster hash: 7ae1c...210
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2013 #19 Skrevet 10. juli 2013 Det samme skjedde her, bare at vi har en stor og snill hanschafer. Kunne ikke ha "farlig" hund og baby måtte vi jo forstå. Finnes ingen i hele verden som er så snill mot babyen som den " farlige" hunden vår. Babyen er nå 9 mnd. og får lov til å ligge på den, kose, spille på slurva og plukke på den (selvsagt er vi i nærheten hele tiden). Fra første dag har hunden passet på babyen. Når vi går tur går den pent ved siden av vognen. Når babyen sover ute i vogna insisterer hunden på å være i nærheten for å passe på og sier i fra når babyen er våken. Om natten kommer hunden og vekker meg dersom babyen våkner. Rører ikke babylekene, men kan finne på å hente babylekene og legge ved siden av babyen. Han er liksom "storebror" som passer på. Men vi lar dem aldri være alene. Anonymous poster hash: 892b7...2bc
Cat_Woman Skrevet 10. juli 2013 #20 Skrevet 10. juli 2013 Jeg mener at det er kjempebra for barn å vokse opp med dyr. Jeg hadde i hvert fall utrolig mye glede av kjæledyrene våre da jeg var barn, og det tror jeg mine barn også kommer til å få. Det blir selvfølgelig litt ekstra å passe på, men det er verdt det
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2013 #21 Skrevet 10. juli 2013 Velkjent, faktisk? Katter er renslige dyr, man blir oftere friskere med dyr enn uten, og jeg har aldri engang hørt om en katt som har lagt seg på ansiktet til noen. Bare tull og vandrehistorier. Anonymous poster hash: 7ae1c...210 Min svigerinnes søster ble nesten drept av en katt som baby- klinisk død og gjenopplivet, og med alvorlige senskader (hjerneskade). Så joda, katter kan godt finne på å legge seg på ansiktet til babyer. Men når det er sagt, så er det jo bare et spørsmål om å ta forhåndsregler. Ingen katt på soverommet, myggnetting over vogna, ikke la katt og baby være alene sammen... En baby i vogn kan jo like gjerne få nabokatta oppi vogna, så det blir litt søkt å kvitte seg med katten av den grunn. Små barn og dyr skal uansett aldri være alene sammen, spør du meg... Både for dyret og barnets del. Anonymous poster hash: 1a418...6a9
LizbethOsnes Skrevet 10. juli 2013 #22 Skrevet 10. juli 2013 Her har vi tre hunder og en katt, og har MANGE ganger fått spørsmålet "jamen.. hva med hundene da?" med tanke på at vi nå skal ha baby. Da har jeg alltid svart "ja, hva med de?" som om jeg ikke forstår spørsmålet Ærlig talt, de er akkurat like mye familie de som noen tobente.
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2013 #23 Skrevet 10. juli 2013 Jeg har en DIGER hund, og har aldri fått et slikt spørsmål. Jeg tror det er fordi du har katter. Det er jo velkjent at katter drar med seg mye bakterier, at barn med katter oftere får allergier, og at kattene kan legge seg oppå ansikt til baby når den sover. Kos deg med kattene dine, og overse slike stygge spørsmål! Anonymous poster hash: 1196a...995 Velkjent, faktisk? Katter er renslige dyr, man blir oftere friskere med dyr enn uten, og jeg har aldri engang hørt om en katt som har lagt seg på ansiktet til noen. Bare tull og vandrehistorier. Anonymous poster hash: 7ae1c...210 Jeg kjenner to familier som har mistet et barn hver (med to års mellomrom) pga at en katt la seg over ansiktet til babyene deres. Helt forferdelig! Merkelig, for jeg har sett statistikk på akkurat det der, og de anslå at omlag to barn globalt hadde dødd av akkurat det. Uansett så er det vel ikke poenget? Katter er ikke bevisst ondskapsfulle, og man lar ikke dyr være alene med barna, UANSETT hva slags type dyr det er snakk om, og uansett hvor trygge man anser dyra. Har man barn så passer man på, så da er det vel ikke stress med dyr? Anonymous poster hash: 7ae1c...210
Mirakelbabypåvei Skrevet 10. juli 2013 Forfatter #24 Skrevet 10. juli 2013 Er det virkelig noen som spør om du skal ta livet av kattene, fordi du skal ha baby?! Hvilken syk verden lever vi i, der man tar liv av dyr som ellers hadde hatt et fint liv, med en gang det skjer en forandring? Joda, har vært flere spm om dette her i huset. Ikke hyggelig siden jeg er veldig hormonell og følsom for tiden. Elsker kattene, så blir fort fornermet når det dukker opp spm som dette. Tenker at når man skaffer seg dyr, både før og etter familieforøkelse. Så må man tenke på hvor lenge dette dyret kommer til å leve. Om man tenker gjennomsnitt på 15 år for ei katt, så sier det seg selv at den mest sannsynlig er der når en evt baby kommer. Blir trist av å se alle mistenkelige allergier, og familier som pluttselig ikke har tid til dyret etter noen få mnd. Når man skaffer seg dyr, burde man sjekke allergi først og bruke vett til å tenke på tiden dyret kommer til å kreve at du bruker på det, evt låne et dyr en uke eller to, se hvordan det fungerer.
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2013 #25 Skrevet 10. juli 2013 Jeg har en DIGER hund, og har aldri fått et slikt spørsmål. Jeg tror det er fordi du har katter. Det er jo velkjent at katter drar med seg mye bakterier, at barn med katter oftere får allergier, og at kattene kan legge seg oppå ansikt til baby når den sover. Kos deg med kattene dine, og overse slike stygge spørsmål! Anonymous poster hash: 1196a...995 Velkjent, faktisk? Katter er renslige dyr, man blir oftere friskere med dyr enn uten, og jeg har aldri engang hørt om en katt som har lagt seg på ansiktet til noen. Bare tull og vandrehistorier. Anonymous poster hash: 7ae1c...210 Jeg kjenner to familier som har mistet et barn hver (med to års mellomrom) pga at en katt la seg over ansiktet til babyene deres. Helt forferdelig! Merkelig, for jeg har sett statistikk på akkurat det der, og de anslå at omlag to barn globalt hadde dødd av akkurat det. Uansett så er det vel ikke poenget? Katter er ikke bevisst ondskapsfulle, og man lar ikke dyr være alene med barna, UANSETT hva slags type dyr det er snakk om, og uansett hvor trygge man anser dyra. Har man barn så passer man på, så da er det vel ikke stress med dyr? Anonymous poster hash: 7ae1c...210 http://www.chron.com/life/pets-cats/article/Cats-kill-babies-Bunk-experts-say-1610306.php http://www.federalwaymirror.com/lifestyle/28455384.html Det skjer derimot ofte at hunder tar livet av småbarn, uten at dette betyr at alle bør avlive bikkjene sine. Man lar bare ikke barn være alene med dyr! Anonymous poster hash: 7ae1c...210
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå