Fae Skrevet 10. juli 2013 #1 Skrevet 10. juli 2013 Har en lege og en jordmor som er like imponert hver gang jeg dukker opp til kontroll. Min mann har vært med på alle. Fra første kontroll i uke 5 til nå, og har planer om å være med på de resterende også. Han får betalt permisjon fra jobben for å være med (jobber på privat sykehus). Så vidt jeg vet så får alle i det offentlige også det. Jeg blir bare veldig overrasket over at det virker som om min mann er den eneste som er med til vanlig kontroll. Er vi unormale kanskje? Jeg vet at nesten alle mannfolk er med på OUL da.
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 10. juli 2013 #2 Skrevet 10. juli 2013 Samboeren min har vært med på alle svangerskapskontroller utenom 3 med gutten og 2 med jenta, alle ultralyder utenom 1 på gutten og 2 på jente.. Med tvillingene var han med på alt frem til vi mistet.. Jordmora var så fornøyd med han, for det var sjeldent syn..
Gjest Kira bjeffer! Skrevet 10. juli 2013 #3 Skrevet 10. juli 2013 Gjennom mine svangerskap har mannen kun vært med på ordinær ul, og jeg har hatt ukentlige kontroller pga risikosvangerskap fra uke 16 begge gangene. Helt ærlig kunne det ikke falt meg inn å spørre om han ville være med på dem.
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2013 #6 Skrevet 10. juli 2013 Nei, jeg har hverken behov for eller ønske om at han skal være med. Anonymous poster hash: eb368...07d
Tarssan Skrevet 10. juli 2013 #7 Skrevet 10. juli 2013 Mannen min var med på to med første. Og det var det. Tror han syntes det var kjedelig. Gjorde ikke meg noe, da hadde han sikkert vært med
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2013 #8 Skrevet 10. juli 2013 Min var ikke med på noen sv.kontroll. Tror ikke jeg ville hatt ham med heller, jeg tror jeg ville følt det litt klengete og at jeg var avhengig av han eller noe... Han var med på 2 av 3 UL. Han ville bare 1 av 3 UL, men jeg maste veldig på ham den ene gangen, fordi jeg hadde hatt en blødning i uke 8, og skulle se om det var liv. Og så var han med på OUL. Anonymous poster hash: c27fc...844
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2013 #9 Skrevet 10. juli 2013 Ikke vært med på noe, eller jo oul på førstemann Anonymous poster hash: 9b8c2...516
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2013 #10 Skrevet 10. juli 2013 Med første barnet var han med på det meste, med andre ingenting. Helt greit! Anonymous poster hash: cbbf6...53e
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2013 #11 Skrevet 10. juli 2013 Mannen min var med på alle svangerskapskontroller og ultralyder. Anonymous poster hash: 4b75d...11e
4Nøtter Skrevet 10. juli 2013 #12 Skrevet 10. juli 2013 Han har bate vært med på ul, tre første gang og to denne gangen. Jeg har ikke vært inne på tanken å spørre om han vil bli med på vanlige kontroller. Han hadde blitt med, men jeg ser ikke poenget i det hele tatt. Blir litt som om han skulle blitt med på en vanlig legetime tenker jeg.
Gjest Sekretøsa Skrevet 10. juli 2013 #13 Skrevet 10. juli 2013 Nei, det har han ikke. Bare ultralyden. Og ikke alle, men et par av de. Han jobber 1 time unna så hadde brått blitt litt vanskelig
Mirakelbabypåvei Skrevet 10. juli 2013 #14 Skrevet 10. juli 2013 Min man har vært mef på alle, han elsker å høre hjertelyden
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2013 #15 Skrevet 10. juli 2013 Tre barn, mannen har ikke vært med på en eneste kontroll - men selvsagt på ordinær ultralyd. Har aldri tenkt på at han skulle vært med på kontroll - det har vært rutinekontroller av meg og babyen der det ikke har vært noe behov for ham. Har selvsagt fortalt hvordan kontrollene gikk i ettertid da Har aldri hørt om at mannfolk i det offentlige har krav på betalt fri for det?? I så fall synes jeg det er sløsing med ressurser. Anonymous poster hash: ca052...c6f
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2013 #16 Skrevet 10. juli 2013 Nei, han var kun med på ultralyden og siste jm-time (hun som anbefalte det). Så ingen poeng i å ha han med ellers og vedder på at han ikke hatt særlig stor interesse av det heller. Men når ungene er ute følger han de opp med lege, tannlege o.l like mye som meg. Anonymous poster hash: c3b08...f83
magica fra tryll Skrevet 10. juli 2013 #17 Skrevet 10. juli 2013 Bare på ul, overtidskontroll etc. Ikke ordinære kontroller med jordmor, det hadde hverken han eller jeg behov for.
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2013 #18 Skrevet 10. juli 2013 Nei, jeg liker ikke å ha med partner til legen. Hun var med på de fleste ultralydene. Anonymous poster hash: 19b5e...428
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2013 #19 Skrevet 10. juli 2013 Med første var han med på ordinær ultralyd + 3d rundt uke 30. Med andremann var han med på det samme og i tillegg deler av første jordmortime, men det var mest fordi vi uansett skulle på 2 årskontroll med eldste samtidig og ettersom en 2 åring ikke sitter så lenge rolig, så var de ikke inne hele tiden, men de fikk høre hjerteslagene Anonymous poster hash: 4bf3f...87e
BettyBoob Skrevet 10. juli 2013 #20 Skrevet 10. juli 2013 Min hadde ingen interesse av å skulle bli med, og jeg hadde heller ikke behov for at han var med. Han var med på oul.
Modesty Blaise. Skrevet 10. juli 2013 #21 Skrevet 10. juli 2013 Han har vært med på alle kontroller hos jordmor, og de to gangene vi har hatt ul. Hos legen har han egentlig ikke hatt så mye å gjøre. Tror han syns det har vært helt supert å være med til jordmor, dette er første for oss begge to. Her har han hatt mulighet til å stille alle spørsmål han har, og begge to har syns dette har vært en god måte å få den samme infoen. Og jeg vet han syns det er like stort som meg å få høre hjertelyden hver gang
Elsker livet Skrevet 10. juli 2013 #22 Skrevet 10. juli 2013 Nei, ultralyd har vært nok. Har holdt med et referat for oss begge.
Gjest skogskaninen Skrevet 10. juli 2013 #23 Skrevet 10. juli 2013 Han var med på ordinær ul og på siste jordmortime før jeg ble innlagt på sykehus pga komplikasjoner. Hadde ingen behov for å ha han der utenom de gangene, og han ingen behov for å være der.
valkyrien Skrevet 10. juli 2013 #24 Skrevet 10. juli 2013 Mannen min måtte ha tatt fri en hel dag uten lønn hvis han skulle vært med, og det ville være tåpelig. Han var selvfølgelig med på oul. Synes kontrollene stort sett var bortkastet tid for min egen del, og det ville det vært for mannen også.
Cat_Woman Skrevet 10. juli 2013 #25 Skrevet 10. juli 2013 Han var med på alt unntatt den første legetimen, da var det uansett bare blodprøver av meg det var snakk om. Han har også så langt det har vært mulig vært med på alle kontrollene av babyen da jeg var i permisjon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå