Anonym bruker Skrevet 7. juli 2013 #1 Skrevet 7. juli 2013 Faren min fikk seg ny dame for fire år siden. Første to åra syns jeg ting gikk greit. Hennes unger og jeg (alene barn) ble behandlet likt. Men ikke det siste året. Alt handler nå om henne og hennes unger. Jeg føler jeg blir ekskludert og meg er det aldri plass til. Det er alltid en unnskyldning for hvorfor det aldri er plass til meg og mine barn. 17 mai klarte pappa og atemor og ødelegge helt. De kom på besøk her og jeg hadde jo laget ett opplegg vi skulle følge og gjøre sammen. Men etter barnetoget fokk de og øa seg og var på rommet sitt i 5 timer. Nå i vinter planla vi at vi skulle alle sammen på ferietur . Så for to mnd siden booket de seg tur dit vi planla og dra sammen. Men uten meg og mine barn:( i går spurte pappa om jeg og ungene ville komme på en dagstur. Men siden det er to timer en vei syna jeg det ble mye og sa at vi kunne jo sove ute i telt i hagen (siden det to wtasjes huset med fire soverom ble for trangt i følge stemor. De bruker bare ro av soverommene. ) men nei. Vi kunne ikkw telte i hagen for dette var en tur for hennes unger. Hva er forskjellen på at vi er der hele dagen og reiser hjem, enn at vi sover i telt over nattA aå det ikke skal bli så mye kjøring på en dag? Jeg er skikkelig lei meg nå å føler at hun vil ha min pappa for seg selv. For nå har de blitt en familie Anonymous poster hash: d4ef2...e9a
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2013 #3 Skrevet 7. juli 2013 Jeg har fortsatt mine foreldre under samme tak så jeg skal ikke late som om jeg vet hva du opplever. Men jeg har ei venninne i nesten samme situasjon som deg, bortsett fra at her har far og stemor felles barn. Og makan til forskjellsbehandling! Det oppsto en situasjon en gang jeg var hos venninna mi og jeg måtte bare forlate rommet ellers hadde det kommet et par gloser fra meg til den fjotten av en mann! Jeg forstår det bare ikke! Hvordan klarer enkelte å behandle barna sine så dårlig?? Det eneste jeg skal kommentere er at 2 timer er jo egentlig ikke all verden av kjøring. Større barn klarer fint en slik tur. Og har du små barn så er det jo bare å vente med å dra hjem til det er leggetid. Da tar du på pysj og pusser tenner før dere reiser. Sovner de så bær dem bare inn i senga.. Med mindre man har barn som hater å kjøre bil da, er jo noen som gråter eller blir bilsyke.. Anonymous poster hash: 354bf...d19
R0zaku Skrevet 7. juli 2013 #4 Skrevet 7. juli 2013 Ettåringen blir fort bilsyk. og treåringen hater å sitte stille. Ikke kan han se film på ipad heller for han blir bilsyk om han ikke ser rett frem :s det er dobbelt hylekor i baksetet her. Det er maaange flere episoder der jeg klart og tydelig blir nedprioritert. Men nå begynner jeg og bli skikkelig lei meg. Og føler meg bare i veien Hi
Gjest Morn du Skrevet 7. juli 2013 #5 Skrevet 7. juli 2013 En tur for hennes unger faktisk. Jadda. Hvor gamle er disse folka egentlig? Hvis dere ikke kan ligge i telt i hagen, hva er liksom vitsen med at dere kommer? Nei vet du hva, nå ble jeg skikkelig sint og lei meg på dine vegne.
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2013 #6 Skrevet 7. juli 2013 Jeg vet det er sårt å føle seg avvist av den som står en nærmest, men om jeg var deg ville jeg prøvd å rett og slett gi faen. La ham få oppsøke deg, la ham få strebe etter å få litt tid med deg. Om du er litt "opptatt" de neste gangene de spør så kanskje han begynner å prøve litt mer? Vet ikke om det funker, men hiver bare ut noen tanker.. Eller kanskje gjøre det som er enklest, men som koster mest krefter.. En dag dere alle er sammen så kan du ta opp dette med stemor og faren din. La de få se hvor såret du er av dette, vis at det går veldig inn på deg å føle deg avvist og tilsidesatt til fordel for hennes barn.. Ønsker deg uansett lykke til og sender deg en trøsteklem Anonymous poster hash: 354bf...d19
R0zaku Skrevet 7. juli 2013 #7 Skrevet 7. juli 2013 Ungene hennes er vel rundt ti, og de er endel overlatt til seg selv. Nei jeg ser heller ikke problemet med at vi sover i telt over natta når det er greit at vi kommer på dagstur liker ikke den dama. Hun liker ikke meg heller er jeg sterkt overbevist om. Og jeg syns det er sårt for jeg har bare pappaen min og det er jo aldri plass til meg lenger
<3 2G <3 Skrevet 7. juli 2013 #8 Skrevet 7. juli 2013 Du må snakke med faren din. Ingenting vil forandre seg om du ikke sier noe. Snakker av lang erfaring dessverre.
R0zaku Skrevet 7. juli 2013 #9 Skrevet 7. juli 2013 Jeg har prøvd. Men han sier bare at da kan han komme og hente oss her og kjøre oss hjem igjen. Så jeg skal slippe og kjøre med to skrikunger i baksetet . Men det endrer jo ingenting. Ferieturen jeg trodde vi alle skulle på ble en tur for bare dem, tillegg passer det ikke at jeg og mine barn sover i ett telt?? for dette handler kun om hennes unger . Som egentlig bare løper rundt alene mens hun drikker vin og røyker .
lillelykkelig ♥ jenten min ♥ Skrevet 7. juli 2013 #10 Skrevet 7. juli 2013 Har du prøvd å spørre han rett ut om hvorfor du blir nedprioritert da? Hvis han sier at han ikke syns du blir det, så er det jo bare å servere han alle episodene der det har skjedd. Jeg hadde i hvert fall aldri funnet meg i å bli forskjellsbehandlet om min far nå skulle funnet seg en ny en. Hva med barnebarna da? Blir de også behandlet på samme måte? Syns synd på deg jeg!
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 7. juli 2013 #11 Skrevet 7. juli 2013 :o tenk å måtte be om å få sove i telt (!!) i sin fars hage...!! Bare det er jo helt bak mål! Ser han ikke det selv? Skriv et brev til ham, der du forteller hva du føler. Her får han pinadø manne seg opp og være far for datteren sin!! Ble skikkelig.sinna på dine vegne!
R0zaku Skrevet 7. juli 2013 #12 Skrevet 7. juli 2013 Ja det har jeg gjort med andre ting. Men han bare vrir og vender på alt. Han beskytter faktisk det neket sitt .. Nei jeg gidder ikke finne meg i det lenger selv. Føler jeg har godtatt for mye og jeg har fått nok nå. Merker at hele forholdet vårt har blitt ødelagt. Jeg liker feks ikke prate med han i tlf lenger, når det skjer store ting som jeg liker p fortelle gidder jeg ikke ringe han for å fortelle . Kjenner jeg driter i det når han sier han vil komme på besøk. Hele fyren er forandret og jeg kjenner han ikke igjen. Han har selv stått på sidelinjen og sett at jeg har blitt urettferdig behandlet av min mor. Nå skjer det igjen, men han bryr seg ikke.
R0zaku Skrevet 7. juli 2013 #13 Skrevet 7. juli 2013 Det er ikke i Hagen dems, men i Hagen der de er på ferie. Der jeg trodde vi alle skulle på ferie sammen. Men stemor ville bare på ferie med sine barn .
Gjest Julia1984 Skrevet 7. juli 2013 #14 Skrevet 7. juli 2013 Kan du si til faren din at "nå vil jeg ikke mer!". Bevisstgjøre han de valgene de har tatt slik du beskriver i innlegget ditt? Så si tø faren din at du trekker deg tilbake. Hvis han ønsker å ha deg og barnebarna i livet sitt på han endre seg og la dere få være en del av familien? Nesten gi han et ultimatum. Konsekvensen et at han ikke får se deg eller barnebarna
R0zaku Skrevet 7. juli 2013 #15 Skrevet 7. juli 2013 Vet ikke om jeg orker å bruke tid på det. For jeg har gjort det før. Samboeren min er like sjokkert over at det går ann. han liker egentlig ikke faren min lenger, for det er han sin skulder jeg gråter på hver gang det er noe .
Gjest Antarctica Skrevet 7. juli 2013 #16 Skrevet 7. juli 2013 Du har all grunn til å være såra over dette. Det er jo avtalebrudd i tillegg til avvisning. Faren din er en tøffelhelt, og burde ta litt bedre vare på familien sin. Jeg har tre stebarn og har aldri tenkt at de skal være på siden!
R0zaku Skrevet 8. juli 2013 #17 Skrevet 8. juli 2013 Takk for svar alle sammen. Har lyst og si noe, men jeg er ikke så god til p formulere meg de andre gangene jeg har gitt klar beskjed har han jo ikke skjønt en drit . Men jeg er drit lei av og se på at vi kan bli behandlet på denne måten. Når jeg leser hva jeg har skrevet så ser jeg hvor latterlig dem begge to er. Tenk at jeg i det hele tatt spurte om å få sove i telt o en hage pga kjøring, så får jeg ett nei? Vanlige folk hadde vel synes det hadde vært kjempekoselig ?? Jeg vet iallfall at jeg hadde syntes det
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2013 #18 Skrevet 8. juli 2013 En ting som slår meg her, er at hun kanskje kan være syk? De la seg for å sove i 5 timer på 17.mai? (Eller har jeg lest feil her??) Kanskje hun har fått en sykdom som hun ikke vil fortelle om ennå, men som gjør at hun har begrenset levetid, og dermed vil ha mest mulig tid med barna sine..? Siden dette er noe som har endret seg. Det vil jo også forklare hvorfor faren din beskytter henne sånn. Men om det er slik burde de fortelle det til deg slik at du slipper å bli såret... Om det ikke er sånn så er stemoren din en dårlig person og din far en svak pingle av en mann som ikke står opp for datteren sin. Stakkars deg!! Anonymous poster hash: cb5a9...367
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2013 #19 Skrevet 8. juli 2013 Det jeg stusser over i HI er at du ønsker at kontakt mellom deg og din far skal skje kun på dine premisser. Slik jeg har forstått er du nå voksen og har egne barn. Jeg mener at foreldre kun skal sette sine behov bak barnets 24 timer i døgnet når barnet bor hjemme. Når barnet selv er voksent og har fått egen familie mener jeg at foreldrene har rett til å leve eget liv litt. Forstår godt at de ikke vil ha alle ferier sammen med bittesmåbarn på 1 og 3 år, og at de vil nyte hverandre og kjærligheten også. Hvis det faktisk er slik at du forventer at du alltid skal være med på alt de gjør, som ferier osv. Du er sikkert alene med disse barna uten noe særlig til avlastning? Har vært i samme båt selv og klarte jammen å finne på ting med barna uten at mine foreldre (som for øvrig bor slik at jeg ikke ser dem mer enn 2 ganger i året) måtte være med og dulle med meg. Hadde jeg blitt kjæreste med en mann som hadde VOKSNE barn så hadde jeg heller ikke godtatt at disse barna og barnebarna skulle være med overalt. Og du skriver at DU planla et opplegg som far og stemor skulle følge på 17. mai? Er ikke det vanlig å høre med andre som du vil skal inkluderes i dine planer om disse planene passer for dem eller ikke? Unnskyld meg, men jeg synes du høres veldig hjelpeløs ut hvis du er avhengig av at du har din far med deg overalt du og ungene dine ferdes. Mulig jeg har misforstått. Men for eksempel mine svigerforeldre har flere barn og en flust med barnebarn, og drar likevel på de fleste ferier alene i campingvogna si. Ingen av barna eller barnebarna deres er sure for det. Hadde de måttet ha med seg 20 stk på ferier og lignende hver gang så tror jeg at de hadde sluttet å reise ut av huset. Anonymous poster hash: 5ef0a...723
R0zaku Skrevet 8. juli 2013 #20 Skrevet 8. juli 2013 Leser du hva jeg i det hele tatt skriver ? Først kommer de med forslag om at vi skal på tur alle sammen. Vi snakker om hvor vi skal dra osv. Jeg sier at skal samboeren min være med så må det være første eller andre uken i juli pga jobb og ferie. Ja det var helt greit, dem skulle finne tur til alle sammen. Så etter en stund får jeg beskjed om at de vil dra på tur med bare hennes til det stedet jeg trodde vi planla og dra sammen. Javel, trist det for jeg hadde gledet meg . Så for to dager siden spør faren min meg om vi vil komme på en dagstur, og det vil vi jo, men jeg syns fire timer ++ på en dag er langt for en dagstur, så jeg spør om vi kan sove i telt. Men nei. Og hva er problemet ned at vi sover en natt i telt så vi skal slippe kjøring ? Hvordan kan vi være i veien ved at vi sover en natt i telt ? Og det med 17 mai; er det ikke normal folkeskikk og være med på aktiviteter den dagen for ungenes skyld? Når jeg står på kjøkkenet og lager 17 mai lunch som de ikke kommer på for dem vil heller være for seg selv?
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2013 #21 Skrevet 8. juli 2013 Har det akkurat likt som deg. Faren min er en fjott, og stemora mi er som en drage fra helvete. De har fått en felles unge og han har adoptert hennes sønn fra tidligere ekteskap. Hun er helt syk etter penger og jeg mistenker at alle verdier står på henne så jeg kommer ikke til å arve en dritt etter min far. Hun snakker ikke med meg i familieselskaper. Ikke en gang til sønnen min! Hat er et sterkt ord, men jeg tror faktisk jeg hater den dama. Pappa får ikke lov til å treffe meg. Gjør han det ringer hun og kjefter han huden full. Og han er så dum som gir etter og drar hjem til henne. Han må lyve for at han skal treffe dattera si og barnebarnet sitt :/ Jeg spurte han en gang om jeg kunne ha senga mi hos de til jeg fant meg en leilighet som hadde plass til den. Det fikk jeg ikke lov til for ifølge stemora mi sin kultur betydde det ulykke å ha andres senger i huset. Jeg blir sett på som andre folk, ikke familie... Jeg har gitt opp. Jeg har prøvd å forklare pappa mange ganger hva jeg føler om hele greia, men han forstår ingenting. Jeg skal prøve å forklare han det en gang til og prøve å sette han inn i min situasjon, da er det kanskje et lite håp for at han ser hvordan jeg har det. Hvis ikke det funker så tror jeg ikke jeg gidder å ha kontakt med han lenger. Lykke til, vi er flere med tafatte fedre her inne skjønner jeg :/ Anonymous poster hash: e45b5...7d7
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2013 #22 Skrevet 8. juli 2013 Leser du hva jeg i det hele tatt skriver ? Først kommer de med forslag om at vi skal på tur alle sammen. Vi snakker om hvor vi skal dra osv. Jeg sier at skal samboeren min være med så må det være første eller andre uken i juli pga jobb og ferie. Ja det var helt greit, dem skulle finne tur til alle sammen. Så etter en stund får jeg beskjed om at de vil dra på tur med bare hennes til det stedet jeg trodde vi planla og dra sammen. Javel, trist det for jeg hadde gledet meg . Så for to dager siden spør faren min meg om vi vil komme på en dagstur, og det vil vi jo, men jeg syns fire timer ++ på en dag er langt for en dagstur, så jeg spør om vi kan sove i telt. Men nei. Og hva er problemet ned at vi sover en natt i telt så vi skal slippe kjøring ? Hvordan kan vi være i veien ved at vi sover en natt i telt ? Og det med 17 mai; er det ikke normal folkeskikk og være med på aktiviteter den dagen for ungenes skyld? Når jeg står på kjøkkenet og lager 17 mai lunch som de ikke kommer på for dem vil heller være for seg selv? Ja, hvis man har blitt introdusert for aktivitetene på forhånd så. Hvis jeg hadde blitt fortalt hva jeg skal gjøre og hele timeplanen i løpet av en hel dag så hadde jeg ikke giddet. Har ingenting med normal folkeskikk å gjøre, men at voksne folk gjerne vil bestemme litt over sin egen hverdag. Helt vanlig at folk vil være for seg selv selv om de er på besøk. Men det at dere ikke kunne telte i hagen er helt urimelig ja. Ser ut som det er kommunikasjonssvikt der mellom far og stemor som går utover deg. Anonymous poster hash: 5ef0a...723
R0zaku Skrevet 8. juli 2013 #23 Skrevet 8. juli 2013 Ja det ble dem faktisk! Dagen i forveien hadde jeg også sagt at etter barnetoget kunne vi dra hjem her og spise lunch. Og at det i tre tiden var aktiviteter for barn son min eldste ville være med på . Og etter det var det borgertoget. Syns ikke det er så mye og forlange at når de kommer til oss for og feire en dag så er dem vel med på det som skjer her ? Når jeg er på besøk så går ikke jeg og henger på rommet mitt i fem timer mens alle de andre er ute ?
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2013 #24 Skrevet 8. juli 2013 Ja det ble dem faktisk! Dagen i forveien hadde jeg også sagt at etter barnetoget kunne vi dra hjem her og spise lunch. Og at det i tre tiden var aktiviteter for barn son min eldste ville være med på . Og etter det var det borgertoget. Syns ikke det er så mye og forlange at når de kommer til oss for og feire en dag så er dem vel med på det som skjer her ? Når jeg er på besøk så går ikke jeg og henger på rommet mitt i fem timer mens alle de andre er ute ? Enkelte ganger kan man få sterk hodepine, vondt i magen, ungene kan ha slått seg vrange osv. Mine ville for eksempel ikke gå i tog i år fordi det småregnet og blåste sure kjerringer Og de slapp selvfølgelig det, gå i tog skal være morsomt og en feiring, ikke pining med etterfølgende forkjølelse og ødelagte finklær. Jeg forsvarer ingen her altså, bare at selv om ting er planlagt så er det ikke bestandig man kan være med på alt. Kan det tenkes at de store barna på 10 år synes aktivitetene som din 3-åring likte ble alt for barnslige for dem? Har du snakket med dem i ettertid hva som gjorde at de ikke ble med på opplegget? Anonymous poster hash: 5ef0a...723
R0zaku Skrevet 8. juli 2013 #25 Skrevet 8. juli 2013 Ungene hennes var ikke med . Her var det fint vær .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå