Gå til innhold

Er det noen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som har fått utført brystløft og kan dele sine erfaringer?

Etter tre svangerskap det jeg har gått opp ca 40kg med hver(Det meste bare vann, katgori 3 på skalaen) er brystene mine blitt noen skiggelig hengjur. Brystvortene peker nesten rett ned, og vil tro det er et heng på 7 cm. De har gått fra liten b til e og har ikke gått tilbake. Skjemmes noe fælt over disse, og kjenner jeg sliter med å la samboer få se de eller ta på de. Er ei dame med full av selvtillit, og synes brystene representerer det femine og vakre med oss kvinner. Men må ærlig innrømme at jeg er kommet dit der dette begynne å påvirke meg mer enn jeg trodde.

Er det slik at man kan få dekket operasjon? Siden de henger såpass mye er det konstant fuktig under brystene, og det klør hele tiden. Det er i tillegg blitt misfarging under brystene pga den konstante fuktigheten og kløen... Lukter ikke noe godt, og det blir enda verre når jeg bruker BH, pga friksjon på en allerede irritert hud..

Anonymous poster hash: f8667...05a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette lurer jeg også på så dytter denne litt :)

Anonymous poster hash: 5945a...3cd

Gjest meg&mini
Skrevet

Jeg synes dette blir mer som et medisinsk inngrep enn et "skjønnhetsinngrep", så jeg gjetter ja.

Ring fastlege og få henvisning til kirurg:) Dette den eneste måten å få svar på.

Hvis du er overvektig så kan du få beskjed om slanke deg først...

Skrevet

Jeg har fått dekket brystreduksjon :)

Jeg hadde brystvorta nesten nedpå navlen etter mine svangerskap :P

Tror man må ha bmi under 27 og det skal være 21 eller 23 cm fra kragebeinet og ned til brystvorta for å få det dekket..

Jeg sier bare KJØR PÅ, har ikke angret en dag i mitt liv etterpå :)

Anonymous poster hash: ec2e2...fd5
Skrevet

Tror man må ha bmi under 27 og det skal være 21 eller 23 cm fra kragebeinet og ned til brystvorta for å få det dekket..

Beklager.. Var litt trøtt da jeg svarte i går og ser at jeg ikke svarte på det du spurte om ;)

Brystløft er en kosmetisk operasjon og det får man ikke dekket. Kun medisinske operasjoner dekkes, fikk jeg beskjed om.

Mine pupper hadde blitt lange og nesten uten fyll inni. Kirurgen invilget reduksjon, men da inngrepet var utført sa han at det hadde blitt et brystløft da det nesten bare var skinn han hadde fjernet. Men han kunne jo ikke kreve meg for penger da, så jeg var heldig sånn :)

Skrevet

Skjønner ikke denne ipaden. Jeg som er hovedinnlegger og den skulle ikke være anonym. Samtidig ble to av innleggene slettet og jeg får ikke opp varsler.

Uansett, takk for svar :) har forstått det slik at man må stå på offentlig venteliste ved et sykehus først? Og så må man under kategorien "store tunge bryster" slik at det blir brystreduksjon, eller tar jeg feil? Ryggen føles sliten hele tiden, slik har det vært siden de hoppet fra b til E cup.. Så skulle så gjerne fått de tilbake til liten B igjen.. Vil ha de opp i normal høyde og slippe all den irritasjonen og det å kunne bruke bh uten at det gjør vondt.

Hvordan blir arrene?

Skrevet

Jeg ville heller investert i noen skikkelige bh-er - det gjør underverker! 

Skrevet

Ja det er jo et alternativ, men de ser jo like fæle ut uansett :)

Skrevet

Jeg har gått fra en god B til stor D. Og kommer til å ta reduksjon når jeg er ferdig å få barn. Ønsker 1 til, og vil ikke risikere å ikke kunne amme barnet.

Min mor tok reduksjon da hun var 60 de fjernet godt over 1 kg. Hun har aldri angret. Hun kunne fått det dekt men når hun først hadde bestemt seg så ville hun ikke vente i evigheter.

Så hadde jeg vært deg og virkelig ønsket det hadde jeg gjort det privat. Det skal jeg! Null ventetid, god service og kjempe oppfølging. Ja koster litt men det er så mye lengre vei å gå gjennom det offentlige.

Anonymous poster hash: 63f45...2fb

Skrevet

Har du forsøkt? Om ikke blir du overrasket! Gå i en skikkelig undertøysbutikk og få veiledning. Kanskje har du brukt feil cup og omkrets. Damer i slike butikker kan trylle, spør du meg. 

Skrevet

Har du forsøkt? Om ikke blir du overrasket! Gå i en skikkelig undertøysbutikk og få veiledning. Kanskje har du brukt feil cup og omkrets. Damer i slike butikker kan trylle, spør du meg.

Mente at brystene vil være de samme utseendemessig, bh eller ei. Og plagene vil være der. Men det var en god ide fra deg å få målt opp brystene for å finne rett størrelse slik at støtten blir bedre. For har mistenkt at bh-størrelsen jeg bruker ikke er rett :)

Skrevet

Jeg har gått fra en god B til stor D. Og kommer til å ta reduksjon når jeg er ferdig å få barn. Ønsker 1 til, og vil ikke risikere å ikke kunne amme barnet.

Min mor tok reduksjon da hun var 60 de fjernet godt over 1 kg. Hun har aldri angret. Hun kunne fått det dekt men når hun først hadde bestemt seg så ville hun ikke vente i evigheter.

Så hadde jeg vært deg og virkelig ønsket det hadde jeg gjort det privat. Det skal jeg! Null ventetid, god service og kjempe oppfølging. Ja koster litt men det er så mye lengre vei å gå gjennom det offentlige. Anonymous poster hash: 63f45...2fb

Har sett at ca.pris for brystkreft er 35000kr for å gjøre det privat, men som du sier så vil man få en helt annen oppfølging tror jeg :)

Skrevet

Må bare tilføye at alle de kg jeg la på meg i svangerskapene ikke er tilstedet, så er ikke overvektig. Kunne kanskje virke slik i hovedinnlegget ;)

Skrevet

Så hadde jeg vært deg og virkelig ønsket det hadde jeg gjort det privat. Det skal jeg! Null ventetid, god service og kjempe oppfølging. Ja koster litt men det er så mye lengre vei å gå gjennom det offentlige. Anonymous poster hash: 63f45...2fb

Har sett at ca.pris for brystkreft er 35000kr for å gjøre det privat, men som du sier så vil man få en helt annen oppfølging tror jeg :)

Dumme autokorrect, skulle selvfølgelig stå BRYSTLØFT!

Skrevet

Mente at brystene vil være de samme utseendemessig, bh eller ei. Og plagene vil være der. Men det var en god ide fra deg å få målt opp brystene for å finne rett størrelse slik at støtten blir bedre. For har mistenkt at bh-størrelsen jeg bruker ikke er rett :)

Uten klær, ja, men stort sett har du vel klær på? Hehe.. Når man føler seg vel mesteparten av dagen, så gir det en god energi til den bh-frie tiden. 

Skrevet

Beklager.. Var litt trøtt da jeg svarte i går og ser at jeg ikke svarte på det du spurte om ;)

Brystløft er en kosmetisk operasjon og det får man ikke dekket. Kun medisinske operasjoner dekkes, fikk jeg beskjed om.

Mine pupper hadde blitt lange og nesten uten fyll inni. Kirurgen invilget reduksjon, men da inngrepet var utført sa han at det hadde blitt et brystløft da det nesten bare var skinn han hadde fjernet. Men han kunne jo ikke kreve meg for penger da, så jeg var heldig sånn :)

Jeg tror man kan få dekket kosmetiske operasjoner dersom man sliter veldig psykisk m dette og det er "ille" nok!?

Anonymous poster hash: 1de56...e85

Skrevet

Uten klær, ja, men stort sett har du vel klær på? Hehe.. Når man føler seg vel mesteparten av dagen, så gir det en

god energi til den bh-frie tiden.

Det sitter nok litt dypere enn at en bh vil redde selvfølelsen og det feminine brystene betyr for meg.. Dessverre har tre svangerskap og stor vektøkning med kjapp vektnedgang satt sine spor, og av den grunn vil jeg endre på de. :) En komfortabel bh er jo uansett viktig, så skal ta tipsen ditt og dra og bli målt frem til str :)

Gjest meg&mini
Skrevet

Når du har tunge bryst og i tillegg kan risikere å få sår under puppene pga fuktighet er det en god grunn til å få dekket ja:)

Jeg har vært hos to kirurger og dette er det jeg har fått beskjed om begge gangene..

Skrevet

Når du har tunge bryst og i tillegg kan risikere å få sår under puppene pga fuktighet er det en god grunn til å få dekket ja:)

Jeg har vært hos to kirurger og dette er det jeg har fått beskjed om begge gangene..

Var det plastisk kirurg du var hos? På sykehuset? Måtte du gjennom legen først? :)

Skrevet

Husk at å måle er noe annet enn å prøve bh-er under veiledning, for det er stor forskjell på modeller og merker; både omkrets og cup kan varierer mye. Det kan være vanskelig å finne selv.

Skrevet

Uten klær, ja, men stort sett har du vel klær på? Hehe.. Når man føler seg vel mesteparten av dagen, så gir det en god energi til den bh-frie tiden.

Jeg har svart over her, og beklager at jeg hopper inn i diskusjonen. Men nei, det løser ikke problemet å skaffe seg gode bher, for jada, med klær på synes det ikke utad. Men det hjelper ikke for selvbildet, selvtilliten eller rygg, skuldre og nakke. Om jeg lå på siden, så fløyt de ut av bhen, selv med costumemade bh.

Og nei, kosmetiske operasjoner dekkes ikke bare fordi man sliter psykisk. Da skal det være så ille at man blir sykemeldt for det. Er derfor man får dekket kirurgiske inngrep, fordi det koster staten mer i sm enn å gi deg en operasjon som fikser fysiske plager. Jeg søkte om mageplastikk og brystreduksjon, men fikk ikke dekket magen da jeg ikke fikk sår, sleit med lukt under valker eller hadde eksem under osv, men puppene fikk jeg som nevnt dekket. For som kirurgen sa, "man blir ofte sm pga smerter i rygg, nakke og skuldre osv, men jeg har fortsatt til gode å høre om noen som blir sm pga hengemage" :P

Jeg ble operert på Drammen Private sykehus. Det tok ca 4 uker fra legen sendte henvisningen til jeg ble kalt inn til undersøkelse. En uke etter var jeg operert ;) hadde bmi på 21, så jeg var "klar" ift det. Gikk fra DD til C-cup :)

Jeg betalte 307kr for undersøkelsen og 307kr da jeg skulle operere. Men pga frikort fikk jeg refundert alt!

Jeg tok ikke en eneste smertestillende etter operasjonen, ikke engang en paracet ;)

For meg gikk det som en drøm :)

Skrevet

Og en ting til; søk om brystreduksjon, ikke brystløft. Uansett hva man kaller det så vil man sitte igjen med puppene man ønsker seg, forskjellen er at man sparer 40 000kr ;)

Skrevet

Og en ting til; søk om brystreduksjon, ikke brystløft. Uansett hva man kaller det så vil man sitte igjen med puppene man ønsker seg, forskjellen er at man sparer 40 000kr ;)

Tusen takk for svar :) Da skal jeg prøve meg på det. Kan jeg få spørre om hvor synlige arrene er? 

Skrevet

Tusen takk for svar :) Da skal jeg prøve meg på det. Kan jeg få spørre om hvor synlige arrene er?
De som går under puppen ser man ikke. Men nettopp fordi jeg ikke hadde smerter etter operasjonen så levde jeg som vanlig, løftet, kjørte bil osv. Og da fikk jeg ganske tydelige arr fra vortene og ned til "brystfestet".. Så ikke herje for mye etterpå, er mitt tips ;)

Skrevet

Skjønner ikke denne ipaden. Jeg som er hovedinnlegger og den skulle ikke være anonym. Samtidig ble to av innleggene slettet og jeg får ikke opp varsler.

Uansett, takk for svar :) har forstått det slik at man må stå på offentlig venteliste ved et sykehus først? Og så må man under kategorien "store tunge bryster" slik at det blir brystreduksjon, eller tar jeg feil? Ryggen føles sliten hele tiden, slik har det vært siden de hoppet fra b til E cup.. Så skulle så gjerne fått de tilbake til liten B igjen.. Vil ha de opp i normal høyde og slippe all den irritasjonen og det å kunne bruke bh uten at det gjør vondt.

Hvordan blir arrene?

Jeg har gjort det. Hadde BMI på 31 og fikk det innvilget. Ikke gjør det på et offentlig sykehus, da dette er generelle kirurger som ikke er så nøye med estetikken som plastikkirurgene. Det er flere private sykehus med plastikkirurger som har inngått avtaler med det offentlige angående brystreduksjon, oppsøk heller disse. F.eks FMS eller Aleris.

Anonymous poster hash: 3298f...3c9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...