Gå til innhold

Oppgitt over alkoholsynet mange av dere har...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir helt oppgitt da jeg leser hvordan mange av dere reagerer med en gang det er snakk om alkohol her inne. Syntes det er synd at dere ikke skjønner at det er forskjell på å fise og drite!

Drikker man en flaske vin hver helg så er man tydeligvis alkoholiker og bør så fort som mulig kontakte sin lokale AA forening for avvenning. Og hvis man i tillegg skulle være så uheldig å ha det litt morro å dele en flaske vin sammen med mannen eller en venninne etter barna har lagt seg! JA da er man alkoholiker!!! Og barnevernet må kontaktes pronto!

Jeg syns mange av dere bør skjerpe dere! Få dere et sosialt liv utenfor mann og barn. Leve litt og kose seg med gode venner så ofte man kan. Jeg er så glad for at jeg har et sunt forhold til å ha barn. At jeg klarer å opprettholde mitt sosiale nettverk og komme meg ut selv om jeg har barn. At jeg tør og invitere venner på middag og vin selvom tulla sover.

Tenk litt på det, før du et ordet av det er du blitt 50 år, og de siste 30 årene har livet bare vært en plikt ovenfor barna! Nei i den fellen skal ikke jeg havne! Jeg nekter å bli kjerring i en alder av 30 år! Barn har godt av å ha oppegående foreldre som har gode venner og er sosiale!

Så neste gang du skriker ut at en stakkars mor som har vært på fest og kanskje fått i seg litt mye, bør skjerpe seg og slutte å drikke, så tenk igjennom at det faktisk finnes andre mødre der ute som gjør en like god mammajobb som deg, men som faktisk klarer å kombinere familielivet med det sosiale livet!

Som sakt det er forskjell på å fise og drite! Selvfølgelig barn som vokser opp med foreldre som faktisk har et alkoholproblem bør skjermes. Det er ingen som fortjener det. Jeg snakker om normal festing og hygge med gode venner!

Skål og riktig god lørdag alle sammen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt enig. Det er så utrolig mye mindre intelligente folk inne her som slenger rundt seg med påstander uten hold i hytt og pine. Og så mye hysteri. Kjære vene. Glad jeg har mye utdannelse og har evnen til å henge med på forskning osv. Men for en underholdningsverdi :-)

Anonymous poster hash: 66850...2cc

Skrevet

Finner ikke et punkt jeg er uenig med deg i! :D

Skrevet

Hurra for HI!! Er så enig med deg!! :-)

Skrevet

Amen, og skål! :D

Skrevet

Jeg er helt enig med deg

Anonymous poster hash: 9694e...f48

Skrevet

I utgangspunktet er jeg enig med deg, men det er litt for mange mennesker som ikke har et helt godt forhold til hva det vil si å drikke litt. Mine foreldre klarte det fint. Jeg har ikke noen negative minner til at de av og til drakk litt vin eller festet med venner, men to av vennene mine har foreldre som selv mener de bare var sossiale og at de jo måtte kunne feste "litt" selv om de hadde barn. Det var ikke morsomt for barna. Selv om ingen nok var alkoholikkere den gangen (to av dem har store alkoholproblemer i dag) førte det til mye utrygghet hos barna. Det gikk ut over skole og de ville ikke ha venner med hjem i helgene.

Det er balansegangen som kan være vansklig. Du vet ofte ikke selv helt hvordan ungene oppfatter situasjonen. Derfor er det bedre å være litt mer forsiktig enn det som kansje er strengt nødvendig.

Anonymous poster hash: d3a95...38d
Skrevet

Jeg er helt enig med deg!

Skrevet

Jeg kunne på mange punkt vært enig med deg, men argumentasjonen din er helt på trynet. Du skriver at andre må skjerpe seg fordi de ikke klarer skille mellom å fise og å drite, men samtidig evner ikke du se at folk kan ha et liv med sosialt innhold samtidig som en ikke drikker alkohol.

"Jeg syns mange av dere bør skjerpe dere! Få dere et sosialt liv utenfor mann og barn. Leve litt og kose seg med gode venner så ofte man kan. Jeg er så glad for at jeg har et sunt forhold til å ha barn. At jeg klarer å opprettholde mitt sosiale nettverk og komme meg ut selv om jeg har barn. At jeg tør og invitere venner på middag og vin selvom tulla sover.

Tenk litt på det, før du et ordet av det er du blitt 50 år, og de siste 30 årene har livet bare vært en plikt ovenfor barna! Nei i den fellen skal ikke jeg havne! Jeg nekter å bli kjerring i en alder av 30 år! Barn har godt av å ha oppegående foreldre som har gode venner og er sosiale!"

Igjen- argumentasjon blir for tynn. Om en mener en er kjerring når en ikke drikker, at livet med barn blir en plikt om en ikke får drikke(osv,osv) da har en vel i realiteten tapt og bør innse at en kanskje har problemer? Om problemet er alkohol eller det at en fikk barn vet jeg ikke, men uansett var innlegget ditt utrolig dårlig.

Når det er sagt tar jeg gjerne et glass vin selv om kveldene- uten å mene at andre bør skjerpe seg og må mangle noe sosialt siden de er avholds.

Anonymous poster hash: f1b23...ddb
Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Noen har det med å dra ting til den hysteriske siden ja.. Slikt er det nok bare inne på slike sider.. I det virkelige liv, tror jeg de fleste her kan fint ta seg en øl eller to, eller noe vin en fin kveld, enda om ungene sover.. Kan hende det er en og annen far/mor der ute som tar seg en øl til fotball på tv, eller til middagen en fredag eller lørdags efta.. Men her inne blir det sett på som tabu, og man er dårlig forelder om man gjør noe slikt..

Det er en viss forskjell på de som tar en øl eller to, eller deler ei flaske vin etter ungene legger seg, og de som MÅ drikke hvertfall 4 øl+ hver eneste helg for å klare å "kose seg"... Alt med bevissthet for at man har barn i hus, og at man er forelder også.

Skrevet

Jeg kunne på mange punkt vært enig med deg, men argumentasjonen din er helt på trynet. Du skriver at andre må skjerpe seg fordi de ikke klarer skille mellom å fise og å drite, men samtidig evner ikke du se at folk kan ha et liv med sosialt innhold samtidig som en ikke drikker alkohol.

"Jeg syns mange av dere bør skjerpe dere! Få dere et sosialt liv utenfor mann og barn. Leve litt og kose seg med gode venner så ofte man kan. Jeg er så glad for at jeg har et sunt forhold til å ha barn. At jeg klarer å opprettholde mitt sosiale nettverk og komme meg ut selv om jeg har barn. At jeg tør og invitere venner på middag og vin selvom tulla sover.

Tenk litt på det, før du et ordet av det er du blitt 50 år, og de siste 30 årene har livet bare vært en plikt ovenfor barna! Nei i den fellen skal ikke jeg havne! Jeg nekter å bli kjerring i en alder av 30 år! Barn har godt av å ha oppegående foreldre som har gode venner og er sosiale!"

Igjen- argumentasjon blir for tynn. Om en mener en er kjerring når en ikke drikker, at livet med barn blir en plikt om en ikke får drikke(osv,osv) da har en vel i realiteten tapt og bør innse at en kanskje har problemer? Om problemet er alkohol eller det at en fikk barn vet jeg ikke, men uansett var innlegget ditt utrolig dårlig.

Når det er sagt tar jeg gjerne et glass vin selv om kveldene- uten å mene at andre bør skjerpe seg og må mangle noe sosialt siden de er avholds.

Ja jeg ser argumentasjonen din, men jeg forsøkte å sette det litt på spissen. Og det var kanskje dårlige eksempler. Det jeg skulle frem til er at det er viktig å være sosial og ikke råtne hjemme i sofaen. Mange glemmer at det er deilig å komme seg ut og ha det gøy, selv etter man har fått barn. Og blir man gående formye med seg selv, hus og hjem så blitsen desverre fortere enn du aner en skikkelig kjerring.

Og ja når det er sakt trenger man ikke alkohol for å være sosial og prioritere venner.

Jeg har forøvrig en samboer som er avholdsmann og jeg må ikke drikke for å ha det gøy! Men jeg er bare så oppgitt over at mange her inne kritiserer dersom man skulle innrømme at man drikker selv om man har barn.

Skrevet

Helt ærlig, hvis man ikke kan kose seg uten alkohol så har man problemer. 

Jeg har alkoholforbud når jentungen er hjemme, men det forhindrer meg ikke fra og ha besøk av venner, filmkveld og middagsgjester på kvelden etter jentungen sover. Eller å dra på fest/ha fest når jentungen er på overnatting. Jeg er veldig sosial, med og uten alkohol.

Synes argumentene dine er for tynne.

Skrevet

Ja jeg ser argumentasjonen din, men jeg forsøkte å sette det litt på spissen. Og det var kanskje dårlige eksempler. Det jeg skulle frem til er at det er viktig å være sosial og ikke råtne hjemme i sofaen. Mange glemmer at det er deilig å komme seg ut og ha det gøy, selv etter man har fått barn. Og blir man gående formye med seg selv, hus og hjem så blitsen desverre fortere enn du aner en skikkelig kjerring.

Og ja når det er sakt trenger man ikke alkohol for å være sosial og prioritere venner.

Jeg har forøvrig en samboer som er avholdsmann og jeg må ikke drikke for å ha det gøy! Men jeg er bare så oppgitt over at mange her inne kritiserer dersom man skulle innrømme at man drikker selv om man har barn.

Kanksje de som ikke drikker alkohol også setter det på spissen, og dermed får en bare ytterpunktene.

Skrevet

Kanksje de som ikke drikker alkohol også setter det på spissen, og dermed får en bare ytterpunktene.

Og du gjorde det igjen:

"Det jeg skulle frem til er at det er viktig å være sosial og ikke råtne hjemme i sofaen. Mange glemmer at det er deilig å komme seg ut og ha det gøy, selv etter man har fått barn. Og blir man gående formye med seg selv, hus og hjem så blitsen desverre fortere enn du aner en skikkelig kjerring."

Det har ingenting i debatten om et glass vin i ny og ne å gjøre. Om en bare oppnår det du nevner når en drikker nytter det ikke føle seg lite som kjerring- en har derimot andre større problemer enn kjerringstausen.

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Er en forskjell på å kose seg MED alkohol, og ikke kunne klare å kose seg UTEN alkohol...

Vi synes noen typer alkohol er godt, og vi koser oss gjerne med et glass god vin eller en øl på kvelden når ungene sover, men hadde noen av oss vært i den stand at vi måtte ha alkohol i bildet for å kunne kose oss, da ville jeg påstå vi hadde et stort problem på gang.. Vi koser oss like fint med pepsi max eller vann for den saks skyld ;)

Det går også an å finne på ting sammen/med venner, uten at det må alkohol til pers, vi begge har vært med på fest, og vært edrue fordi vi skulle hente hjem unger tidlig dagen etter..

Man må skille mellom hva som er kosen, og hva som er tilbehør til kosen.

Skrevet

Enig!! Et veldig reflektert svar!!
Skrevet

Er veldig enig i HI.

Synes enkelte her inne er altfor hysteriske. Ikke bare Pga alkohol, men generelt.

Men også enig i flere her at det må ikke alkohol til for å kose seg med venner.

Jeg er nå gravid, men er ellers typen som liker å dele en vin på sommer om jeg har godt besøk eller bare for å kose meg litt.

Er barna på overnatting eller vi skal på fest elle lag, så pleier jeg å ta med med noe øl eller pils.

Men typen min er slik at han kan gjerne være sosial med venner pg dra på fest uten selv å drikke. Og det respekterer jeg selvfølgelig :D tror han har drukket 2 ganger dette året. Men sosial det er han definitivt :)

Mine foreldre koste seg med fest noen ganger i året, og jeg husker mamma hadde symøte hver 3 mnd med 8 gale damer som koste seg med vin ;)

Men har NULL mareritt eller vonde minner Pga det.

Men har også venninner som hadde foreldre som koste seg Litt for mye, de hadde det ikke bra i helgene og de fikk sove mye hos oss :/

Så det kan fort bli for mye og.

Men alt med måte :) liker ikke selv åpne allohol foran barn, men å dele en vin eller to når man har besøk av gode venninner etter leggetid , kan jeg gjøre innimellom. :)

Skrevet

Det du skriver er jo rett og slett helt på tryne! Når man faktisk må prioritere venner og sosial omgang med andre enn mannen sin og barna sine, med eller uten alkohol så er det noe galt!

Når man har familie så skal man bruke tiden sin på den ikke alt annet piss som venner, jobb osv. Bli voksen, du er tross alt 30 år og ikke 16 år.

Anonymous poster hash: b90f7...ffe

Skrevet

Det du skriver er jo rett og slett helt på tryne! Når man faktisk må prioritere venner og sosial omgang med andre enn mannen sin og barna sine, med eller uten alkohol så er det noe galt!

Når man har familie så skal man bruke tiden sin på den ikke alt annet piss som venner, jobb osv. Bli voksen, du er tross alt 30 år og ikke 16 år.

Anonymous poster hash: b90f7...ffe

Så du mener man skal slutte å ha venner og å jobbe når man har barn??

Skrevet

Er veldig enig med Idril, og Barn & Engler har et godt poeng; er forskjell på å kose seg med alkohol kontra det å ikke kunne kose seg uten alkohol!

Jeg er 34 år, blir tatt for å være 22. Jeg er ung i klesstil og oppførsel. Er langt ifra noen kjerring. Dette har jeg skjønt utifra alderen på ungguttene som sirkulerer rundt døra her.. Hehe

Men samtidig, som mor til 4 barn i alder 2-14 år så er det totalt alkoholforbud for meg så lenge det er barn i huset. Om en middagsgjest tar med en flaske vin, for all del, men da får gjesten drikke den selv. Og sånn er samtlige av mine venninner også, er egentlig kun ei av oss som tar en øl til maten så lenge barn er tilstede.

Men som en gjeng alenemødre i 30 årene så samles vi både med og uten barna, og vi går heller ikke av veien for en real fest eller tur ut. Har skjedd mer enn en gang at vi har kommet seilende inn døra både 5 og 6 på morgenen. MEN alkohol er forbeholdt barnefrie dager!

Merker jeg blir litt oppgitt når jeg leser at vi som ikke rører alkohol når barna er hjemme får beskjed om å skjerpe oss bare fordi vi fint klarer å være sosiale sammen med venner/familie/partner uten alkohol i bildet. Hvorfor må vi skjerpe oss egentlig? Vi er en lystig gjeng, UTEN kjerringfaktorer noen av oss, vi samles så fort vi kan og er oversosiale damer. Men alkohol er ikke en del av hverdagen/helgen så lenge vi har ansvar for barn. Hva er egentlig problemet med det? Vi ber jo ikke dere som drikker rundt ungene om å skjerpe dere......

Anonymous poster hash: fa038...bde

Skrevet

Er veldig enig med Idril, og Barn & Engler har et godt poeng; er forskjell på å kose seg med alkohol kontra det å ikke kunne kose seg uten alkohol!

Jeg er 34 år, blir tatt for å være 22. Jeg er ung i klesstil og oppførsel. Er langt ifra noen kjerring. Dette har jeg skjønt utifra alderen på ungguttene som sirkulerer rundt døra her.. Hehe

Men samtidig, som mor til 4 barn i alder 2-14 år så er det totalt alkoholforbud for meg så lenge det er barn i huset. Om en middagsgjest tar med en flaske vin, for all del, men da får gjesten drikke den selv. Og sånn er samtlige av mine venninner også, er egentlig kun ei av oss som tar en øl til maten så lenge barn er tilstede.

Men som en gjeng alenemødre i 30 årene så samles vi både med og uten barna, og vi går heller ikke av veien for en real fest eller tur ut. Har skjedd mer enn en gang at vi har kommet seilende inn døra både 5 og 6 på morgenen. MEN alkohol er forbeholdt barnefrie dager!

Merker jeg blir litt oppgitt når jeg leser at vi som ikke rører alkohol når barna er hjemme får beskjed om å skjerpe oss bare fordi vi fint klarer å være sosiale sammen med venner/familie/partner uten alkohol i bildet. Hvorfor må vi skjerpe oss egentlig? Vi er en lystig gjeng, UTEN kjerringfaktorer noen av oss, vi samles så fort vi kan og er oversosiale damer. Men alkohol er ikke en del av hverdagen/helgen så lenge vi har ansvar for barn. Hva er egentlig problemet med det? Vi ber jo ikke dere som drikker rundt ungene om å skjerpe dere......Anonymous poster hash: fa038...bde

Flott at du har nulltoleranse for å blande barn og alkohol, men det er jo en "luksus" man har når man er alenemor. Unødvendig å bli avholds fordi mn har barn uansett, enig med hi.

Anonymous poster hash: 63004...85d

Skrevet

Enig med Idril!

Anonymous poster hash: c8287...225

Skrevet

Kan ikke si meg helt enig med hi, for meg er ikke definisjonen av å leve livet venner, festing og alkohol.

Er heller ikke enig med dere som har rigide regler om nulltoleranse. Forstår og respekterer at dere ikke drikker, men skjønner ikke hvorfor det er så farlig og prinsipielt viktig ikke å ta seg er glass når ungene har lagt seg.

Selv er jeg nok kjerring i den forstand at jeg ikke fester med venner, men uansvarlig som kan ta meg ett glass rødvin etter at barna er lagt.

Anonymous poster hash: 33cf7...1ac

Gjest sussie77
Skrevet

Enig med mye av det du skriver. Drikker ikke selv ikke så mye etter at jeg fikk barn, men syntes det er helt greit at andre gjør det. Man er ikke en dårlig forelder selv om man tar et glass vin til maten. Men kan helt fint ha et sosialt liv uten alkohol.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...