Anonym bruker Skrevet 6. juli 2013 #26 Skrevet 6. juli 2013 Det er lett å si hva man kommer til å gjøre før man står i situasjonen. Må bare flire jeg. Deilig naivitet;-) Flott å ha en plan på hvordan man ønsker å oppdra barn, men "trassanfall" er helt normalt, endel av utviklingen. Så handler det om hvordan man takler barnet og løser en utfordrende situasjon. Jeg har 3 barn, de er alle ulike. Eldste har aldri trassa i butikken, kun hjemme. Mellomste kan trasse hvor som helst, men han er lett å "korrigere" på en pedagogisk fin måte. Har aldri måtte gå ut av butikken. Har aldri reagert på barn som trasser i butikken el.l, barn er barn. Dessverre er det noen foreldre som korrigerer barna sine på en skikkelig dårlig måte, da vrenges det i magen min. Som feks å bli truende og være fullstendig upedagogisk. Man kommer langt i møte med trass ved å akseptere at det er endel av utviklingen og ikke dårlig oppdragelse, selv om det helt klart også finnes dårlige oppdratte unger som da oppleves som "sutreunger" Anonymous poster hash: d0e41...a41
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2013 #27 Skrevet 6. juli 2013 « Og tro meg, det blir med den ene eller kanskje to ganger. Så skjønner ungen at jeg mener alvor. » Med mindre du har tenkt å bruke vold mot ungen din må du nok innse at dette neppe er så enkelt som du tror. Noen har veldig «snille» barn, som sikkert hører etter raskt og enkelt, mens andre har mer egne, viljesterke barn som bare følger sin egen vei hver eneste gang man feks er på butikken. Ikke at man på noen måte skal gi opp og la være å oppdra dem, men hadde det vært så enkelt som dere beskriver, hadde vel alle gjort det? Og hadde alle barn vært like lette å korrigere, hadde det vel neppe vært slike episoder å snakke om? Foreldre flest er slett ikke dumme eller late eller ignorerende. De har bare møtt på en av livets sannheter; barneoppdragelse er ikke alltid like enkelt. At noen som ikke har hatt et toårig trassetroll med enormt ego og vikestyrke av stål med seg på butikken etter en slitsom dag i bhg og på jobb, fordi man rett og slett MÅ ha en pakke bleier, skal forstå hvilke utfordringer som ligger i dette, er selvsagt å be om litt mye. Førstegangsmødre/gravide har all rett til å ha sine teorier om både dette og hint, og de fortjener ikke å dømmes på grunn av det. Like lite som gravide/førstegangsmødre har Jeg har tre barn, og jo. Så enkelt er det. Utøve vold?! Hva slags uttalelse er det? Trassige unger som hyler og legger seg ned i butikken = rett ut av butikken. En gang til = rett ut av butikken. Funker det fortsatt ikke, vel så skjer handleturer uten barnet. Døgnet har 24 timer, det er ikke et must å gå i butikken etter barnehagetid med en trøtt, sur og sulten 2-åring. Handler om planlegging. Enkelt og greit. Anonymous poster hash: 47045...854 Det er ikke alle som har mulighet til å handle uten barnet. Alenemor uten avlastning, i 100 % jobb - da er du faktisk nødt til å ha med barnet på handletur. Men kan jo tjore fast ungen utenfor butikken da. Eller ikke. Anonymous poster hash: 1183a...dc4 Selvfølgelig trenger du ikke handle med ungen av den grunn. Da kan du handle på vei hjem fra jobb før du henter barn. Anonymous poster hash: 0ddac...41a
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2013 #28 Skrevet 6. juli 2013 Det er klart at barn er ulike, men det er påfallende ofte du ser at de konsekvente litt strenge foreldrene har "enkle" barn mens de ettergivende foreldrene har "viljesterke, utfordrende" barn. Anonymous poster hash: 0ddac...41a
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2013 #29 Skrevet 6. juli 2013 Det er klart at barn er ulike, men det er påfallende ofte du ser at de konsekvente litt strenge foreldrene har "enkle" barn mens de ettergivende foreldrene har "viljesterke, utfordrende" barn. Anonymous poster hash: 0ddac...41a kjenner ikke igjen dette. Eldste min er veldig enkel, mellomste helt umulig og yngste midt i mellom, dog nærmere enkel. Anonymous poster hash: 17fbc...f2f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå