Anonym bruker Skrevet 3. juli 2013 #26 Skrevet 3. juli 2013 Jeg var 100% sm i begynnelsen av svangerskapet pga kvalme og en følelse av å være utmattet hele tiden. Fikk slappet god av noen uker, som gjorde at jeg fungerte delvis på jobb frem til permisjon. Min lege mente det var bedre å ta det litt rolig i begynnelsen, i stedet for å presse seg for hardt - da går man gjerne på en smell senere.. Og det er verken bra for deg, barnet ditt eller baby i magen. Blås i alle sure oppgulp du får her inne, sikkert på at 50% av drittkjerringene selv sitter og furter med sykemelding eller trygd og ikke har noe bedre tidsfordriv på dagtid enn å rakke ned på andre Føl på det selv, snakk med legen din og ikke vær redd for å ta en pause! Lykke til Anonymous poster hash: b21c4...75e
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2013 #27 Skrevet 3. juli 2013 Det høres ut som en veldig slitsom situasjon for deg. Kan du få noen til å hjelpe deg? La barnet ditt være hos noen en helg feks? Jeg tenker at du kan snakke med legen din, det er uansett ikke din avgjørelse. Fortell hva du forteller her. Jeg vil tro at mange som svarer her ikke aner hvordan det er å være alene med et barn, gravid alene. Kanskje kan du bli sykmeldt en uke eller to, så du får hvilt litt. Av og til kan en pause gjøre underverker.Jeg blir litt irritert over at det skal være så "enkelt" å tenke at da sykemelder jeg meg litt.... Bare en liten pause på en uke eller to...Man viste jo om at man kom til å bli alene med ansvaret, så det å skylle på at man ikke vet hvordan det er å være alene med et lite barn og å være gravid. Som et voksent menneske så tar man valg, og bør da være klar over konsekvensene. Ja, det kommer til å bli tøft, men da må man jo også holde ut det. Etter å ha jobbet med ansatte og personal i mange år, så er jeg rett og slett drittlei av alle de som sykemelder seg for den minste ting, og ser ikke problemet med å skyve sine egne problemer over på arbeidsgiver. Nå snakker jeg ikke om de som er alvorlig syke, eller har seriøse svangerskapsplager, men sånn "sutring" som HI kommer med her, og som 80 % får gjennom svangerskapet. Anonymous poster hash: 5b12f...c92 Jeg slutter aldri å overraske meg over hva folk her inne får seg til å lire av seg til ukjente som er i en vanskelig situasjon. Dere som mener man selv må ta konsekvensene fordi man har valgt å bli gravid, mener dere at bare de med et ukomplisert første svangerskap har rett til å få flere barn? heldigvis er ikke det gjeldende regel i velferdsstaten, det et jo også et mål at fødselstallene skal holdes oppe. Og du med personalansvar som synes at folk «sykmelder seg for lett»: man sykmelder ikke seg selv, det er det legen som gjør. Og ofte er det nok ting legen vet som ikke du vet. Traumer etter tidligere voldtekt, alkoholikermoren man leter etter hele natten, andre ting man ikke har lyst til å legge ut om til en lite forståelsesfull person i personalavdelingen. Jeg er helt enig i at det helt sikkert er en del som utnytter systemet, men jeg vet også godt at det er mange som går på en smell fordi de har presset seg for hardt. Og vi som er rundt, skal være forsiktige med å dømme enkeltpersoner. Vi må rett og slett stole på at legen som har sykmeldt pasienten vurderer det sånn at han eller hun ikke har helse til å jobbe. Igjen HI, diskuter med legen din, ikke med oss her inne som ikke kjenner hele situasjonen din! Lykke til. Anonymous poster hash: 5ef9f...5a6
_Suprise:) Skrevet 3. juli 2013 #28 Skrevet 3. juli 2013 Det høres ut som en veldig slitsom situasjon for deg. Kan du få noen til å hjelpe deg? La barnet ditt være hos noen en helg feks? Jeg tenker at du kan snakke med legen din, det er uansett ikke din avgjørelse. Fortell hva du forteller her. Jeg vil tro at mange som svarer her ikke aner hvordan det er å være alene med et barn, gravid alene. Kanskje kan du bli sykmeldt en uke eller to, så du får hvilt litt. Av og til kan en pause gjøre underverker. Jeg blir litt irritert over at det skal være så "enkelt" å tenke at da sykemelder jeg meg litt.... Bare en liten pause på en uke eller to... Man viste jo om at man kom til å bli alene med ansvaret, så det å skylle på at man ikke vet hvordan det er å være alene med et lite barn og å være gravid. Som et voksent menneske så tar man valg, og bør da være klar over konsekvensene. Ja, det kommer til å bli tøft, men da må man jo også holde ut det. Etter å ha jobbet med ansatte og personal i mange år, så er jeg rett og slett drittlei av alle de som sykemelder seg for den minste ting, og ser ikke problemet med å skyve sine egne problemer over på arbeidsgiver. Nå snakker jeg ikke om de som er alvorlig syke, eller har seriøse svangerskapsplager, men sånn "sutring" som HI kommer med her, og som 80 % får gjennom svangerskapet. Anonymous poster hash: 5b12f...c92 [/quote Like irriterende er det med sjefer som deg! Jeg og mannen driver også selv, en stor bedrift, men når det kommer til SM har man faktisk ingen verdens ting man kan gjøre med det, annet en å skape et arbeidsmiljø hvor de ansatte får et eierforhold og trives godt på jobben, samt tilrettelegge i den grad det lar seg gjøre. Da får man fornøyde ansatte som har energi og glede av å yte litt ekstra for jobben. Men, noen ganger så er mennesker i en slik form at de ikke klarer det. På den andre siden så finnes det også mennesker som i aller høyeste grad kan få seg en god porsjon større arbeidsmoral. Men HI fremstår for meg ikke som en slik en. Og at man VET hva man går til når man blir gravid er Ikke helt innafor! Noen er i toppform, som jeg var i mitt første sv, mens jeg nå er i en helt annen form. Og ikke alle SV er planlagt. Case Closed!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå