Gå til innhold

Kjenner du en DÅRLIG mor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet om en som går rundt med 4 åringen sin i vogn på kjøpesenteret 8 timer hver dag, 6 dager i uka.. 4 åringen er veldig understimulert, og har såvidt språk.. Det vil jeg si er en dårlig mor. 

Anonymous poster hash: bd8ce...33d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet om en som går rundt med 4 åringen sin i vogn på kjøpesenteret 8 timer hver dag, 6 dager i uka.. 4 åringen er veldig understimulert, og har såvidt språk.. Det vil jeg si er en dårlig mor. 

Anonymous poster hash: bd8ce...33d

Håper du har varslet barnevernet om dette??

Anonymous poster hash: c4679...636

Skrevet

Min egen mor er den dårligste moren jeg vet om. Alkoholiker og psykisk syk. Jeg blei fysisk og psykisk(Ikke seksuelt)mishandlet gjennom hele barndommen. Sliter noe veldig med det den dag idag. Har måtte sette opp masse sperrer i hodet mitt fra jeg var bare 2 år gammel for og overleve rett og slett, og de sperrene driver og faller sammen nå. Heldigvis har jeg søkt om psykolog! Ellers er jeg så heldig og ikke kjenne noen dårlige mødre, ellers. 

Skrevet

Meg selv. Er så utslitt at jeg ikke orker noe lengre. Klarer ikke å følge opp skikkelig å være så tilstedeværende som jeg burde være. Blir lett sint :(

Legen har testet meg for mangler og mye rart, men finner ingenting galt så da blir det bare verre når jeg føler meg så dårlig uten at det er noen grunn til det :( Hater hvor mye dette går utover barna!

Anonymous poster hash: 85591...77f
Skrevet

Meg selv. Er så utslitt at jeg ikke orker noe lengre. Klarer ikke å følge opp skikkelig å være så tilstedeværende som jeg burde være. Blir lett sint :(Legen har testet meg for mangler og mye rart, men finner ingenting galt så da blir det bare verre når jeg føler meg så dårlig uten at det er noen grunn til det :( Hater hvor mye dette går utover barna! Anonymous poster hash: 85591...77f

Wild guess: du er deprimert, og trenger hjelp.

Dra tilbake til fastlegen og fortell om livslysten din, da skjønner han/ hun hva slags hjelp du egentlig skal ha.

Skrevet

Kjenner flere dårlige mødre, som ikke hadde gått passe mitt barn i ti minutter. Som gir ungene saft, is, yoghurt og syltetøy, som lar dem gå med bleier til de er tre-fire år, som kler med i syntetstoff, som lar dem leke med hunden uten tilsyn, som lar dem se på TV og leke med smarttlf og nettbrett flere timer om dagen.

Men jeg kjenner ingen mødre som gjør så grove ting at det kunne vært aktuelt å ringe barnevernet.

Anonymous poster hash: 27569...b92

Og du er super mamma? Du høres grusom ut

Anonymous poster hash: f4e8b...cfb

Kjenner flere dårlige mødre, som ikke hadde gått passe mitt barn i ti minutter. Som gir ungene saft, is, yoghurt og syltetøy, som lar dem gå med bleier til de er tre-fire år, som kler med i syntetstoff, som lar dem leke med hunden uten tilsyn, som lar dem se på TV og leke med smarttlf og nettbrett flere timer om dagen.

Men jeg kjenner ingen mødre som gjør så grove ting at det kunne vært aktuelt å ringe barnevernet.

Dette må være en spøk...

Anonymous poster hash: 2999f...64d

Hvorfor skulle det være en spøk? Og hvorfor er det grusomt å ikke fore opp unger på usunn sukkerholdig mat og la dem utvikle ADHD med å se på TV og spille hele dagene, kle dem i klamme ubehagelige syntetklær,  eller utsette dem for risiko med å la små barn og hunder være sammen uten tilsyn? Hva er grusomt med å pottetrene barn tidlig? Tvert i mot er de stolte og føler mestring over det. 

Skrevet

Min mamma. Hun har bedrevet psykisk mishandling av hele familien i mange år. Jeg går til behandling og har en flott vennegjeng som støtter meg, min bror flytter snart ut hjemmefra og ser ut til å klare seg bra. Men er forjævlig bekymra for hvordan det skal gå med pappa når de blir alene, han har det ikke bra nå :/

Og det er STOR forskjell på alvorlighetsgrad. Nei, kanskje ikke helt sunt med TV, sukker etc, men det finnes så mye værre å henge seg opp i. Og mindre ting syns jeg godt hvermansen kan holde seg langt unna å kommentere.

Anonymous poster hash: ce68c...35c
Skrevet

Ja, men det er via jobben. 

Vet om en til, men hun vet jeg bare om pga rykter. 

Ellers kjenner jeg bare oppegående mødre. Heldigvis. 

Anonymous poster hash: 3b15f...445
Skrevet

...

Og det er STOR forskjell på alvorlighetsgrad. Nei, kanskje ikke helt sunt med TV, sukker etc, men det finnes så mye værre å henge seg opp i. Og mindre ting syns jeg godt hvermansen kan holde seg langt unna å kommentere.

Anonymous poster hash: ce68c...35c

Helt enig, og som jeg sa kjenner jeg ingen som gjør alvorlige ting. Jeg kommenterer heller ikke de som gjør disse tingene jeg nevnte, annet enn til min mann, og nå i denne tråden. Er ikke sånn at jeg går rundt og baksnakkelser eller blander meg ;)

Skrevet

Ja, min mor.

Hun er vært alkoholiker og slitt psykisk siden jeg var rundt 4 år. Og vi vokste da opp med henne, ingen som gjorde noe.

Jeg vet om ei som er BESATT av barnet sitt. Det er greit å være glad i dem altså, men det er helt ekstremt og jeg tror hun har holdt på å "kvele" barnet av kjærlighet. Heldigvis kom pappan på banen etterhvert og hun har derfor ikke noe annet valg enn å være borte fra barnet sitt litt nå.

Og så er det noen andre jeg er litt usikker på. Er ikke sikkert hun er en dårlig mor sånn sett, men jeg vet om et barn som aldri får være med på noe.

Ikke får barnet komme i bursdager, ikke ha selskap selv, aldri vært på div avslutninger og lignende i barnehage, og i tillegg så fikk han ikke komme på sånn "innskriving" til skolestart! Det synes jeg er veeeldig merkelig.

Anonymous poster hash: 9530e...770
Skrevet

Men jeg kjenner ingen mødre som gjør så grove ting at det kunne vært aktuelt å ringe barnevernet.Anonymous poster hash: 27569...b92

Virkelig? Saft, is, yoghurt og syltetøy? Er dette det eneste disse barna får, eller kan det tenkes at dette er en liten del av et helt normalt, balansert kosthold? I såfall kjenner jeg utelukkende dårlige mødre.

Skrevet

Ja, min mor.

Hun er vært alkoholiker og slitt psykisk siden jeg var rundt 4 år. Og vi vokste da opp med henne, ingen som gjorde noe.

Jeg vet om ei som er BESATT av barnet sitt. Det er greit å være glad i dem altså, men det er helt ekstremt og jeg tror hun har holdt på å "kvele" barnet av kjærlighet. Heldigvis kom pappan på banen etterhvert og hun har derfor ikke noe annet valg enn å være borte fra barnet sitt litt nå.

Og så er det noen andre jeg er litt usikker på. Er ikke sikkert hun er en dårlig mor sånn sett, men jeg vet om et barn som aldri får være med på noe.

Ikke får barnet komme i bursdager, ikke ha selskap selv, aldri vært på div avslutninger og lignende i barnehage, og i tillegg så fikk han ikke komme på sånn "innskriving" til skolestart! Det synes jeg er veeeldig merkelig.

Sosial angst?

Anonymous poster hash: bcdc7...fe0

Skrevet

Ja, min mor.

Sosial angst?

Anonymous poster hash: bcdc7...fe0

Er ganske sikker på at det ikke dreier seg om sosial angst.

Skrevet

Ja, kjenner en som jeg vil kalle en dårlig mor....Veldig lite tilstede for barnet (åndsfraværende), totalt mangel på grensesetting, mangel stell, altså dårlig hygiene og tannhelse hos barnet. Barnet har en meget oppegående far. Antar mor er psykisk syk, depresjon, men velfungerende nok til å være i fulltidsjobb. 

Synes er det er påtakelig at mange her i denne tråden som nevner dårlige foreldre nevner psykiske lidelser som en årsåk, mens dersom man stiller spørsmålstegn hvorvidt psykisk syke bør planlegge barn (tidligere tråder), DA påvirker disse lidelsene ALDRI barnets velferd. Finner dette rart..Men det er vel ikke de samme som svarer :)

Anonymous poster hash: 9231c...494

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...