Anonym bruker Skrevet 3. juli 2013 #26 Skrevet 3. juli 2013 Anbefaler boken ut av psykopatens klør/grep Anonymous poster hash: e7b47...9fb
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2013 #27 Skrevet 4. juli 2013 Har akkurat "funnet ut" at min pappa er psykopat/narsessist/sosiopat.... Det er altfor mange hendelser som jeg kunne fortalt om her, men skal prøve å forklare kort likevel. Har alltid visst at han ikke er som alle andre pappaer.. Han er oppfarende, sint, sjalu, sjarmerende, "dum", og ikke minst så var vi ungene redd han. Vi har alltid sagt han har et sinneproblem, og jeg har etter jeg ble eldre tenkt at det er noe mer galt med han, kanskje ADHD eller noe annet? Han har selvfølgelig nektet helt på det, og ikke snakk om at han skal ha noe hjelp. De siste 10 årene har han hatt et alkoholproblem i tillegg, og jeg har i mitt stille sinn tenkt at like greit.. kanskje han drikker seg ihjel da. Han har en egen evne til å trø på oss og strø salt i såret. Han får oss til å føle oss dumme/late/feite, ja kort sagt, at vi ikke duger. MEN, så kan han si at han elsker oss, og han har "hjulpet" oss ut av en vanskelig økonomisk situasjon. Hvis det skjer må man regne med å få høre det i årevis fremover, fordi vi ikke er takknemlige nok eller fordi vi da skylder han. Han har vært fysiske med oss, men aldri slått. Han har ristet, sparket, lagt i bakken, og rist oss. Men vansligvis holder han seg til å "være oppi ansiktene våre", slå ut armene (han trener mye) og ønsker at vi (spesielt brødrene mine) skal slå det første slaget. Han vil sloss, men nekter å ta det første slaget. "kom igjen, slå mæ!" sier han. Plutselig en dag ringer jeg hjem (jeg har flyttet ut for en stund sia), spør hvordan det går. Da har min lillebror (fortsatt under 16) ringt politiet dagen før, og de har hentet pappa og han sitter da inne. De velger å holde han to døgn da hans historie ikke stemmer overens med lillebrors historie. Alle 4 søsken blir tatt inn til ahvhør + mamma, plutselig har han besøksforbud og mamma voldsalarm. Vanskelig siden vi barna på en måte er glad i han. Men den siste uka har vi også forstått mer og mer hvem/hva han er. Det eneste jeg sliter med er hvor mye psykopat er han.. har han følelser? Er ikke lett å kutte pappaen sin ut av livet sitt, selv om han er gal. Merker også at noen av de han har rundt seg nå er fullsetendig manipulert av han, pg syns vi er direkte ondskapsfulle pga det som skjer nå... Dette er nok både rotete og full av skrivefeil... men litt om mitt liv med en pappa som er psykopat... Anonymous poster hash: e1981...57e
mamma'n til 2 :) Skrevet 5. juli 2013 Forfatter #28 Skrevet 5. juli 2013 Uff, det er grusom lesing, og jeg syns så synd på dere som har fortalt historiene deres... Tusen takk for at dere deler, det er til stor hjelp. Jeg vipper litt frem og tilbake på han jeg prater om... Er det noen av dere som leste hva jeg skrev om han lenger opp, som kanskje kan hjelpe meg litt på vei? Kan det være sånn det starter å vise seg, eller er dette noe helt annet? Igjen, tusen takk til dere som deler! <3
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2013 #29 Skrevet 6. juli 2013 Uff, det er grusom lesing, og jeg syns så synd på dere som har fortalt historiene deres... Tusen takk for at dere deler, det er til stor hjelp. Jeg vipper litt frem og tilbake på han jeg prater om... Er det noen av dere som leste hva jeg skrev om han lenger opp, som kanskje kan hjelpe meg litt på vei? Kan det være sånn det starter å vise seg, eller er dette noe helt annet? Igjen, tusen takk til dere som deler! <3 Kjære mamman til 2, spiller det noen rolle om fyren kalles psykopat, paranoid, sykelig sjalu eller en annen merkelapp? Er ikke det sentrale spørsmålet alltid "har jeg det bra med denne mannen?" For i ditt tilfelle er svaret et høyt og rungende NEI, uansett hva du ender opp med å kalle ham. Jeg ville ikke ha akseptert eller funnet meg i å leve med de tingene du beskriver. De er ikke forenlige med et sunt, voksent forhold mellom folk som har tillit og kjærlighet til hverandre. Anonymous poster hash: c55a3...d39
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå