Gå til innhold

Gutt i jentegarderobe

Anbefalte innlegg

Gjest tilda med to små <3
Skrevet

Takk og pris for at jeg har pappaen til guttene mine her. For aldri i verden om jeg hadde latt dem som seksåringer gå i herregarderoben med nakne, ukjente menn. Der går grensen for hva jeg tør å utsette ungene mine for. Mulig det er mitt svake og hysteriske punkt ;-)

Men tiåringer er jeg enig i at er for store for damegarderoben, og kanskje også store nok til å klare seg alene i garderoben. (I hvertfall store nok til å ta enkelte forhåndsregler)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så veldig mange her tenker på at voksne "må tåle" såpass, når dette temaet er oppe. Og det hadde jo forsåvidt vært greit det, om det var de voksne dette var et problem for. Men det er det altså IKKE!

Dere guttemammaer, som på død å liv må ha guttene deres med i en garderobe de ikke hører hjemme. Har dere tenkt på hvor utrolig ubehagelig det er for jentene å møte jevnaldrende gutter i mens de står naken i dusjen. Kanskje har de begynt å få bryster eller hår på tissen. Og kanskje må de stå å høre om det i skolegården neste dag. Ehehehe, lise har fått pupper.

Men dette mener dere at jentene bare skal finne seg i, for deres gutter må faktisk få gå i JENTENES garderobe, og så får heller de bli hjemme selv hvis de ikke tåler det.

For jenten min på sju hadde det vært totalt krise å møte på en jevnaldrene gutt i dusjen. Jeg hadde aldri fått henne til å kle av seg.

Tenk dere om. Dere er ikke senter av universet. Man går i egnet garderobe eller så holder man seg unna. Det handler om å vise hensyn. Til andre barn.

Anonymous poster hash: c40be...49f

Skrevet

Snakk om å være selvsentrert og ego sier jeg til hu mora. Turer inn i damegarderoben med stort barn og gjør de rette brukerne av garderoben forlegne. Broren min gikk alene i herregarderoben før skolestart. Det måtte han pent lære seg dersom vi skulle bade hver lørdag. Blir helt matt av enkelte..

Anonymous poster hash: 1390e...f7f

Skrevet

Datteren vår på 5år ble med faren sin på guttegarderoben, og det var siste gangen. Som hun sa, var så mange store og stygge tissemenn der, og dit ville hun ikke igjen.

En gutt på 10 år vet nok litt om ting om kroppen og hvordan ting skjer, og så ta han inn på jentegarderoben. Nei, fysj. Passer seg ikke.

Er barnet over 3år, så syns jeg barnet skal være med samme kjønnet til riktig garderobe. Alt over det blir feil.

Ta med en venn/venninne, så blir det "riktig"

Anonymous poster hash: 54d8d...3e5

Skrevet

Barn over 3 år?? Min gutt på 4 år er med i dame garderoben på barne svømminga, som mange andre opp til 6-7 år er.

Man sender da ikke en 3 åring alene i en garderobe, og om ingen menn kan bli med skal han ikke få lære å svømme?

Opp til 7 år synes jeg er greit.

Skrevet

Tenk så guffent for evnt jenter i samme alder  :(  Jeg ville ALDRI kledd meg naken foran jevngammel gutt når jeg var på den alderen. Hadde begynt puberteten så smått og ville følt det veldig traumatisk at en gutt som kanskje kjente meg skulle se meg naken!

Alt for gammel! 5 år er grensen for min del, skolestartbarn i verste tilfelle, altså hvis barnet er veldig redd og handicap er utelukket.

Anonymous poster hash: 7266d...a5d

Jeg skulle svare at det har da ingenting å si om en 10-årig gutt er med i jentegarderoben helt til jeg leste denne postingen... Jeg er helt klart enig i at det blir feil overfor jevnaldrende (eller litt større/litt mindre) jenter som må skifte og dusje foran en gutt som kanskje til og med går på samme skole.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...